اصغر قاتل

اصغر قاتل کیست ؟

علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل اولین قاتل زنجیره ای ایران بوده و قربانیان وی اکثراً کودکان بوده اند که در اغلب موارد به آنان تجاوز کرده است. علی اصغر در خانواده ای به دنیا آمد که سابقه دزدی و قتل و بدنامی را داشته اند. پدر ایشان علی میرزا نام داشت که دزد و قاتلی معروف بوده ، علی میرزا از راهزنان و جنایتکاران معروف دوران بوده به طوری که مشهور است که وی بیش از 40 مسافر را با دست خود به قتل رساند، به دلیل بدنامی وی به بغداد مهاجرت نمود همسر و فرزندان خود را نیز به همراه خود برد.

شغل اصغر قاتل در عراق

یکی از برادران اصغر قاتل در بغداد قهوه خانه ای بر پا می کند و علی اصغر هم ابتدا نزد برادرش مشغول به کار می شود وی بعد از مدتی به فروختن آجیل و تنقلات به کودکان روی می آورد.

جنایات اصغر قاتل در عراق

اصغر قاتل با فروش تنقلات به کودکان با آنان طرح دوستی می ریخت و کم کم آنها را به خلوت می کشاند و به آنان تجاوز می کرد یا آنها را مورد آزار جنسی قرار می داد. اولین دستگیری وی در سن 14 سالگی به علت آزار و اذیت کودکان در بغداد بوده که به این دلیل به زندان  می افتد اما به دلیل رضایت والدین و کمی سن ایشان آزاد می شود ، بعد از آن وی دوباره به فروش تنقلات به کودکان روی می آورد و با آزار رسانی وی به 5 کودک در بغداد محکوم به 9 سال حبس گردید.

بعد از آزادی برای در امان ماندن از دست پلیس تصمیم گرفت بعد از تجاوز به طعمه هایش آنها را سر به نیست کند و به این ترتیب وی تا پایان اقامت خود در عراق 25 کودک و نوجوان را به قتل رساند و هنگامی که اولین کودک را در بغداد می کشت توسط کودک دیگری دیده شد و برای همیشه از عراق فرار کرد و روانه ایران شد.

اصغر قاتل در مورد جنایاتش در عراق می گوید : در قهوه خانه برادرم هر چه پول می گرفتم خرج کودکان میکردم مدتی هم در مساجد تنقلات می فروختم و با کودکان رابطه برقرار می کردم تا اینکه به علت فریب دادن 5 بچه به 9 سال حبس محکوم شدم بعد از آزادی ، از برادرم خواستم که برایم زن بگیرد ولی قبول نکرد بعد از آن همیشه با اطفال بودم و در بغداد تعداد 25 پسر را سر بریدم.

جنایات اصغر قاتل در ایران :

بعد از فرار از عراق به ایران ، اصغر در کاروانسرای رضاخان در تهران ساکن شد و مشغول فروش بامیه به صورت دوره گرد شد . طعمه های وی این بار بیشتر نوجوانان شهرستانی بودند که برای یافتن کار به تهران آمده بودند وی در مدت کوتاهی هشت نفر را در تهران کشت و جسد های آنان را مثله می نمود.

اولین قربانی اصغر قاتل در تهران ، نوجوان 13 ساله ای بود که اصغر قاتل در خصوص جزئیات آن اعتراف نموده : این نوجوان در چند نوبت تقریباً 8 ریال از من گرفته بود و وعده کارهای خلاف اخلاق انجام می داد تا اینکه چند روز قبل از ماه رمضان او را در مسجد شاه دیدم و به او گفتم تاکنون مبلغی پول گرفته ای اما من چیزی نفهمیدم بیا با هم برویم و من 4 ریال دیگر به تو خواهم داد آن پسر راضی شد و همراه من آمد تا از دروازه شهر بیرون رفتیم او را به خرابه  شترخان بردم و ناگهان با مشت به پهلوی او زدم و به وی تعرض کردم و چون خیال می کردم.

با وظایف با وکیل قتل آشنایی دارید؟

اگر به هوش بیاید از دست من شکایت می کند دو مشت دیگر به شکمش زدم و سپس سرش را با چاقو بریدم در آن لحظه که مشغول بریدن سر بودم به هوش آمد و گریه و التماس کرد اما من توجهی نکردم و پس از قتل جنازه را در همان محل با پیراهن سفید و شلوار پاره دفن کردم و از طریق دروازه حضرت عبدالعظیم به شهر برگشتم. تمام قربانیان وی در تهران به همین روش کشته شدند.

روزنامه اطلاعات در شماره 2140 روز 17 اسفند ماه 1312 درباره اصغر قاتل نوشت : هر جنایتی ولو هر مدتی از آن بگذرد روزی طبیعت آن را در معرض انظار عامه خواهد گذاشت جرم و جنایت خود علائم و آثاری دارد که در نظر جهانی مجرم مجهول است ولی در نظر آنهایی که سیر عملی آنها و مشی کارشان در کشف جرایم و جنایات است مثل صفحه کتاب بازی است .

جانی تصور می کند  همین که آلت جرم را مخفی کرد و آثار آن را از روی زمین برداشت و در عقب زمین پنهان ساخت آسوده و راحت است ولی این یک تصور باطل و خیال پوچی است زیرا اغلب دیده شده است طبیعت و همان قوه نامرئی آنها را بدست خود مفتضح و به طرف دار مجازات کشانده است.

علی اصغر قاتل 33 نفر است این حیوان که دارای عشق ظالمانه و بی رحمانه بوده با کمال مهارت و زبر دستی روش خود را نسبت به نوع بشر تعقیب می نموده و به قدری در این عمل جسور و در عین حال مرموز بوده که در تمام مدت زندگی چندین ساله خود در بغداد کوچکترین آثاری از او بدست نمی آید.

در مواقعی که سه جنازه در شترخان اطراف تهران کشف می شود دست طبیعت و همان قوه نامرئی که از گریبان قاتل دست نخواهد کشید در نظر مأموران کشف مجسم می شود ، او را به طرف محبس می کشاند ولی باز طوری ظاهر خود را  تغییر می دهد و مهارت به خرج می دهد که راه را مسدود و خود را بری جلوه می دهد تا مرخص شود و بالأخره طبیعت این جنایتکار رعیب و این حیوان را روز 5 شنبه 10 اسفند ماه تسلیم مأمورین می کند.

نحوه دستگیری اصغر قاتل

ظهر روز دهم اسفندماه 1312 بود که مأموران در حوالی چاه‌های قنات آمین آباد به مردی میانسال برخورد کردند که یک پیت حلبی و یک سینی با مقداری بامیه برای فروش به همراه داشت .ادعا کرد که بامیه فروش است و پیت بنزین ابزار کار اوست . مأموران با تفتیش او و پیت حلبی که در دست داشت یک دست لباس با کلاه و کفش بدست آوردند و یک قبضه چاقو که در جیب وی بود و همین ها برای بازداشت او کفایت می کرد . ساعات بعد هم معلوم شد او کسی نیست جز اصغر قاتل بروجردی قاتل زنجیره ای تهران.

مأموران پس از مراجعه به محل زندگی علی اصغر در کاروانسرا دریافتند که او شب پیش از آن  پسر بچه ای را به عنوان برادرش معرفی کرده و شب را همراه او در اتاق خوابیده است. همسایه ها لباس های بدست آمده را نیز شناسایی کردند که متعلق به همان نوجوان بخت برگشته بود . وی پس از بازداشت و چند روز بازجویی در اداره تأمینات به تک تک قتل هایش اعتراف کرد و گفت پیش از 8 فقره قتلی که در تهران مرتکب شده سوابقی هم در تجاوز و قتل در شهر بغداد را  داشته است.

در زندان بر اصغر قاتل چگونه گذشت

پس از آنکه سردار ساعد بختیاری مورد خشم رضاخان واقع گردید و راهی زندان شد ، بسیاری از بستگان وی نیز از جمله « علی صالح » نیز به این سرنوشت دچار شدند.

بعد از آزادی علی صالح از زندان خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده او در یکی از خاطراتش درباره دوران زندانی بودن اصغر قاتل معروف چنین آورده است : تصور نمیکنم هیچ ایرانی باشد که علی اصغر ، قاتل معروف بروجردی را نشناسد یا لااقل شرح زندگانی و جنایات او را در مطبوعات نخوانده باشد. جنایات این شخص ، از لحاظ روانشناسی ، به قدری عجیب بود که در تمام جراید دنیا منعکس گردید. او هم در همین زندان نمره یک محبوس بوده ولی به قدری مورد احترام و مراعات واقع می شد که سبب حیرت عموم بود.

اصغر قاتل بلند قامت ، چهار شانه ، زرد موی . ارزق چشم و بی نهایت قوی و خوی درندگی و سبعیت از پای تا سرش نمایان بود. هیچ یک از مأمورین را یاری این نبود که به تنهایی یا با کمک دیگری با وی بستیزد. چون اگر می خواستند نسبت به او مانند زندانیان دیگر رفتار کنند ، ناگزیر بودند ده نفر بر تعداد مأمورین زندان شماره یک بیفزایند و همواره با او گلاویز باشند.

گویا این طریق به صرف زندان نبود فلذا با او از در دوستی و مدارا پیش آمدند. غذایش همیشه سه ظرف چلوکباب و مخلفات آن بود به طوری که روزی چون یک ظرف دوغ از ناهارش کم بود ، غذا را صرف نکرد تا همه به جنب و جوش افتادند و کسری آن را ترمیم نمودند . آوازی بسیار خوش و مطبوع داشت ولی خواندنش منحصر به ادبیات عربی و لحن حجازی بود.

اگر از طرف مأمورین کوچکترین بی احترامی نسبت به او می شد ، آن را با قبیح ترین دشنام ها پاسخ می داد. گویا در زندگانی بشر ، برای این طبقه از مردم ، یک مرحله ای است که چون به آن برسند ، آزادی و گرفتاری برایشان یکی است یعنی در عین گرفتاری نیز آقایی و سروری می کنند . علی اصغر قاتل در زندان شماره یک به جای اینکه مطیع باشد ، مطاع بود.

محاکمه و اعترافات اصغر قاتل

دادگاه اصغر قاتل در خرداد و تیر ماه 1312 تشکیل شد . جرم وی تجاوز و قتل ده ها کودک و نوجوان ذکر شد. سرانجام دادگاه وی را به نه سال حبس و نیز اعدام محکوم کرد که با اعتراض وی ، رای به دیوان عالی تمیز رفت که در آنجا نیز حکم وی مجددا تایید شد. وی در توجیه جنایت های خود گفت این ها یک عده بی پدر و مادر هستند .

بی سر و پا و خوشگل اند. وقتی که ریش آنها درآمد ، دزدی می کنند من با این ها دشمنی دارم این ها دشمن مملکت هستند و به این جهت آنها را کشته ام. من در خارجه که بودم از اینها خیلی بودند و خیلی از آنها را کشتم ، اینجا هم که آمدم ، دیدم در اینجا هم هستند و آنها را می کشتم .

محکمه عالی جنایی دو ساعت و نیم قبل از ظهر به ریاست آقای جوان مرکب از آقایان دکتر قاضی طلیعه – شیروانی – وجدانی با حضور آقای ساسی مدعی العموم استیناف و آقای صفی نیا معاون پارکه استیناف و آقای شهیدی منشی محکمه و آقای دکتر فلاتی طیب قانونی عدلیه و آقای دکتر زمانی معاون طیب قانونی و آقای شریعت زاده و آقای ملکی وکلای مدافع اصغر تشکیل گردید.

از صبح جمعیت کثیری از زن و مرد در جلو محکمه عالی جنایی ازدحام نموده و عده آژان برای حفظ انتظامات مامور نظم و آرامش محوطه مزبود و حیاط محکمه بود .

عده ای از خانم ها نیز برای تماشا در محکمه در جایگاه تماشاچیان حضور داشتند  علی اصغر را در سه ساعت و نیم  قبل از ظهر با مامورین محافظ به وسیله اتومبیل از مجلس قصر برای حضور در جلسه محاکمه حاضر نموده و پیت بنزین و سینی بامیه و چاقو و آلت جرم و لباس هایی که در حین توقیف و دستگیری علی اصغر کشف شده روی میز جلوی قاضی گذاشتند.

بعد از جلسه محاکمه و اعترافات وی اصغر قاتل به خاطر قتل 11 بچه و یک هم سلولی به اعدام در ملأ عام محکوم شد . در رأی دادگاه نحوه کشتن افراد و اعترافات وی آورده شده است .

 

سلول انفرادی اصغر قاتل در زندان قصر

 اعدام اصغر قاتل

6 تیرماه 1313 هجری شمسی روز اعدام اصغر قاتل مشخص شد و سحرگاه این روز تابستان در میدان امام خمینی فعلی غوغایی بود.

روزنامه ها نوشتند : « جمعیت فوق العاده کثیری که از دیشب به واسطه اطلاعاتی که از اجرای حکم اعدام درباره اصغر قاتل داشتند دو ساعت قبل از آفتاب تمام میدان سپه را اشغال نموده بودند ».

جمعیت تماشاچی از زن و مرد به قدری زیاد بود که تمام اطراف میدان سپه از جلوی عمارت اداره تشکیلات کل نظمیه تا جلوی عمارت وزارت پست و تلگراف و جلو عمارت بلدیه طهران و دهنه خیابان علاءالدوله و ضلع های خیابان باب همایون را پشت در پشت اشغال کرده بودند. کثرت جمعیت باعث شده بود که اتوبوس ها را متوقف و دور تا دور محل اعدام بچینند.

اصغر قاتل اعدام شد اما پیش از اجرای مراسم حرف های عجیبی زد ، وی به هنگام مرگ توبه کرد و انتظار نداشت اعدامش کنند . آخرین درخواست وی ملاقات با مادر و خواهرش بود که به دلیل عدم حضور آنان در تهران میسر نشد.

قبر اصغر قاتل اصغر قاتل

اصغر قاتل در گورستانی بنام گورستان مسگر آباد از قدیمی ترین گورستان هایی که در بیابان های شرق تهران قرار داست مدفون گردیده است.

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام