نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح-لایحه آنی

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید که بهتر است برای انجام و مشاوره حقوقی خود با هر عنوانی به یک دفتر وکالت معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما گروه وکلای راهیان عدالت می باشد.

برای دریافت مشاوره از وکیل ملکی کلیک کنید.

اگر به دنبال وکیل حقوقی متخصص هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح
نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • منظور از استشهادیه محلی ضرب و جرح چیست؟
  • نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح چگونه است؟
  • نکات مهمی که باید در حین انجام نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح به آن دقت کنیم کدام است؟
  • استشهاد محلی در چه جاهایی کاربرد دارد؟
  • کسانی که استشهادیه محلی ضرب و جرح را امضا می کنند، آیا لازم است به عنوان شاهد در دادگاه حاضر باشند؟
  • مجازات ضرب و جرح چگونه است؟
  • اثبات ضرب و جرح بدون شاهد قابل پیگیری می باشد؟

 

منظور از استشهادیه محلی ضرب و جرح چیست؟

در جامعه امروزی با قوانین هایی روبرو هستیم که به وسیله ی نیروی انتظامی مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از وظایفی که نیروی انتظامی به خود اختصاص داده است مربوط به شکایت و استشهادیه محلی می شود. شاید این سوال در ذهن شما مخاطبان رخ دهد که استشهادیه چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت استشهادیه به عنوان یک ورق به حساب می آید که از آن به عنوان شهادت استفاده می کنند.

اما این نوع استشهادیه چگونه شکل می گیرد؟ استشهادیه هایی که به دست نیروی انتظامی می رسد توسط عده ای از هم محلی های منطقه ای که در آن سکونت دارید انجام می شود به این منظور که تعدای از افراد به عنوان شاهد برگه ای را امضا می کنند.

منظور از استشهادیه محلی ضرب و جرح چیست؟
منظور از استشهادیه محلی ضرب و جرح چیست؟

حال این نوع استشهادیه امکان دارد مربوط به ضرب و جرح شود. زمانی که افراد به عنوان شاهد در این صحنه حضور پیدا می کنند و خود را شاهد اعلام می کنند باید حتما هر آنچه را که می دانند بدون هیچ کم و کسری توضیح دهند.

اگر بخواهیم از نظر لغوی استشهادیه را معنی کنیم باید بگوییم که استشهادیه همان صورت جلسه و شهادت نامه به حساب می آید که توسط جمعی تایید می شود. اشخاصی که این فرم را امضاء می کنند باید حتما شرایط را بسنجند و اگر به آن ها تعلق گرفت می توانند به عنوان شهود خود را معرفی کنند، بفرض مثال از لحاظ قومی و خویشاوندی، سن فرد، و.. در چه شرایطی می باشد.

 

نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح چگونه است؟

اگر بخواهیم نمونه ای از استشهادیه محلی مربوط به ضرب و جرح را شرح دهیم باید بگوییم که در این نوع در استشهادیه مطالبی قرار گرفته است که فرد و عده ای از افرادی که به عنوان شاهد حاضرند آن را امضا کنند باید تکمیل نمایند. نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح این گونه می باشد که در ابتدای برگه ی استشهادیه مربوط به افراد شاهد می شود که فرد شاهد باید نام و نام خانوادگی خود را همراه با تمامی مشخصات خود را وارد کند. در ادامه نمونه ای از این نوع استشهادیه را بازگو می کنیم:

نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح چگونه است؟
نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح چگونه است؟

به نام خدا

استشهادیه

اینجانب آقا/خانم….فرزند…ساکن… از تمامی و افراد مطلع و شاهد آقا/خانم… در تاریخ….اقدام به ضرب و جرح به صورت عمدی و غیرعمدی مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

امضا/تاریخ/اثرانگشت

اینجانب آقا/خانم…فرزند… کدملی…به نشانی…تلفن…ضرب و جرح های انجام شده (عمدی و غیر عمدی) توسط آقا یا خانم…در تاریخ… انجام شده است. اینجانب شهادت و گواهی می دهم که آقا/خانم به این جرم بصورت عمد یا غیر عمد اقدام کرده است، و حاضرم در دادگاه به عنوان شاهد حضور پیدا کنم.

امضا/تاریخ

لازم بذکر است گفته شود این نوع استشهادیه باید حتما مورد تایید نیروی انتظامی مورد قبول واقع گردد، و برای تمامی استشهادیه ها بجز ضرب و جرح چنین فرم و قالبی در اختیار شخصی که قرار است به عنوان شهود آن را امضاء کند قرار می گیرد.

نکات مهمی که باید در حین انجام نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح به آن دقت کنیم کدام است؟

زمانی که اقدام به استشهادیه محلی می کنید باید حتما قبل از امضا کردن یکسری نکات را در نظر داشته باشید که در نهایت دچار مشکلات بعدی نشوید. در ادامه هر تعداد نکاتی که لازم است نسبت به آن آگاهی داشته باشید را شرح می دهیم:

نکات مهمی که باید در حین انجام نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح به آن دقت کنیم کدام است؟
نکات مهمی که باید در حین انجام نمونه استشهادیه محلی ضرب و جرح به آن دقت کنیم کدام است؟
  • بدون داشتن اطلاع به هیچ عنوان استشهادیه را امضا نکنید
  • قبل از امضاء کردن حتما مطالب مربوطه را مطالعه کنید
  • فرمی را که به عنوان استشهاد محلی در اختیار شما قرار می گیرد باید حتما به گونه ای باشد که بتوان در دفاتر مربوط به داد سرا در بعضی مواقع شکایتی را انجام داد
  • این نوع فرم نیازمند به چند امضاء است
  • اگر در صحنه جرم نبودید حق امضاء کردن را ندارید
  • نداشتن و مطلع نبود از جریان جزء شهود به حساب نمی آید
  • و..

در نهایت با داشتن اطلاعات کامل سعی کنید اقدام به امضای استشهادیه محلی نمایید، چرا که خیلی از افراد بدون داشتن هیچ اطلاعاتی این فرم را امضا کردند و بعد ها دچار مشکلات قانونی شده اند.

 

استشهادیه محلی در چه جاهایی کاربرد دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت استشهادیه تنها برای شهادت در ضرب و جرح نیست چرا که در جاهای دیگر نیز کاربرد دارد. در ادامه هریک از این کاربرد ها را برای شما مخاطبان محترم شرح می دهیم:

 

  • استشهاد محلی مربوط به شکایات مزاحمت ملکی:

این نوع استشهادیه زمانی به وجود می آید که در میان هماسیگان مشکلاتی پیش آید. بفرض مثال همانند اشخاصی که درآپارتمان زندگی می کنند، اگر ساکنین آپارتمان به قوانین و مقرارت آپارتمان نشینی توجهی نداشته باشند دیگر هماسیه ها و ساکنین آن آپارتمان اقدام به شکایت و اسشتهادیه محلی می کنند.

  • استشهاد محلی مربوط به تصرف عدوانی:

نوعی دیگر استشهادیه وجود دارد که مربوط به تصرف عدوانی می شود. شاید این سوال در ذهن شما رخ دهد که تصرف عدوانی چیست؟ در پاسخ به این سوال گفته می شود که تصرف عدوانی به منظور اینکه شیء و یا وسیله ای به تصرف رود و صاحب آن شیء هرطور که شده است ثابت کند که وسیله ی آن بوده است که به تصرف رفته است. در این حالت برای بدست آوردن و اثبات آن باید حتما از طریق دایره ی قوانین و مقرارت مربوط به شکایات و دادگاه پیگیری کند.

برای مثال معمولا زمانی این نوع استشهادیه صورت می گیرد که قسمت های مشترک آپارتمان مانند: بخشی از سالن، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، برق، انبار،بالابرها و… که بطور کلی به آن ها مشاعات گفته می شود، اگربخش مربوطه به فردی مورد استفاده صاحب ملک ودیگر مالکان قرار گیرد می توانند از طریق استشهادیه محلی اقدام به شکایت کنند.

  • استشهاد محلی مربوط به دعواهای هماسیگی و هم محلی ها:

در هر محله ای این امکان وجود دارد که بر اساس یکسری اختلافاتی مشکلاتی پیش آید که در نهایت باعث دعوا میان افراد و هم محلی ها شود و نسبت به یکدیگر خسارت وارد کنند. در این حالت می توان از طریق استشهاد محلی اقدام به شکایت کرد.

  • استشهاد محلی برای دزدی و سرقت:

اگر زمانی در محله ای دزدی و سرقتی انجام گرفت می توانید از اهالی محل به عنوان شاهد استفاده کنید.

  • استشهاد محلی برای اذیت و آزار:

نوع دیگر اسشتهاد مربوط به زمانی می شود که در محله ای شخص مورد آزار و اذیت قرار گیرد در این صورت برای شکایت نیاز به استشهاد محلی و شاهد دارید.

 

کسانی که استشهادیه محلی ضرب و جرح را امضا می کنند، آیا لازم است به عنوان شاهد در دادگاه حاضر باشند؟

استشهادیه هایی که صورت می گیرد باید افرادا شاهد و امضا کننده به این موضوع خوب توجه کنند که احتمال حضور آن ها در دادگاه به عنوان شاهد ضروری است. لازم بذکر است گفته شود اشخاصی که به عنوان شاهد به حساب می آیند باید بدون هیچ دورغ و حاشیه ای به تمامی سوالاتی که قرار است در دادگاه از جانب قاضی پرسیده شود پاسخ دهد. طبق قوانین گفته شده درباره ی شاهدان گفته شده است که اگر زمانی شهود صحبت های غیر واقعیت بیان کند جرم بسیار سنگینی برای او در نظر گرفته می شود و درنهایت جزء مجرم شناخته می شود.

 

مجازات ضرب و جرح چگونه است؟

پس از آنکه شخص مجرم تمامی راه و روش های مختلف را انجام و استشهادیه محلی خود را به قانون واگذار کرد نوبت به آن می رسد حکم او صادر گردد. قبل از اینکه حکمی از سوی دادگاه و قاضی اعلام شود باید شخص مجرم تا مهلت زمانی که دارد برای اثبات بی گناهیش از طریق وکیل و شواهد هایی که دارد اقدام کند. پس از آن قاضی مربوطه در شعبه مرتبط با پرونده مجرم پس از چند روز با توجه به تمامی شواهد موجود در پرونده اش باید حکم او را صادر کند.

در زمان صادر شدن حکم مجرم به او مدت زمانی تعلق می گیرد که بتواند از خود دفاع کند و یا اینکه از طریق اعتراض بتواند مدت زمانی را به خود اختصاص دهد که بتواند حکم مربوطه را بر اساس دلایل و مدارک قانع کننده ای تغییر دهد.

پس از چندین بار فرصت حکم نهایی و بدون هیچ مهلت زمانی برای مجرم اعلام می گردد. حکمی که از سوی قاضی دادگاه اعلام می شود بستگی به نوع جرمی که دارد صادر می گردد، مجرمانی که در اثر ضرب و جرح مورد شکایت قرار گرفته اند با توجه به نوع صدمه و خسارتی که وارد کرده اند باید حتما مجازات شود.

مجرم ضرب و جرح براساس ضربات و جراحتی که بدن مصدوم وارد کرده است باید از لحاظ جانی خسارتی را پرداخت کند و اگر این صدمات بیش از حد مشخص شده ای باشد علاوه بر خسارت باید تنبیه شود. ضربه ها در نوع  های مختلفی شکل می گیرند، این نوع ضربات شامل موارد زیر می شود:

  • ضربات بدون جراحت:

این نوع ضربات درواقع جزء ضربه هایی به حساب می آیند که هیچ نوع جراحتی نداشته اند مانند: شکستگی، کوفتگی، تغییر رنگ پوست، کبودی و.. می شود. بطور کلی هر صدمه ای که بدون جراحت باشد براساس دستورات پزشک قانونی دادگاه طبق قوانین و مقررات نسبت به ناحیه صدمه دیده دیه مربوطه را با قیمت مشخصی اعلام می کند.

  • ضربات تعزیری:

اگر شخص بصورت عمد به شخص دیگری صدمه وارد کند و باعث شود بخشی از بدن دچار شکستگی و باعث از کار افتادن بدن شود برای او جرم سنگینی در نظر گرفته می شود. که حتی باعث زندانی مجرم در چندسال خواهد شد.

  • ضربات همراه با جراحت:

نوعی دیگر از ضربات مربوط به صدماتی می شود که بخش های مختلف بدن دچار جراحت می شود. قسمت های مختلف بدن با یکدیگر از لحاظ خسارت جانی و دیه متفاوت است. و برای اشخاصی که به این جرم محکوم شده اند حکم سنگینی در نظر گرفته می شود که باید حتما نسبت به آن تقاص پس دهد.

در ادامه گفته می شود اگر شخص مجرم به دلیل جرمی که کرده است نتواند رضایت خود را از شخص صدمه دیده بگیرد باید حتما دیه او را پرداخت کن و به دیگر دستورات اجراء شده از سوی قانون عمل کند.

 

اثبات ضرب و جرح بدون شاهد قابل پیگیری می باشد؟

زمانی که شخصی دچار ضرب و جرح قرار می گیرد و قصد شکایت از مجرم را دارد باید حتما علاوه بر استشهاد محلی که انجام داده است با خود شاهد داشته باشد چرا که تنها جواب پزشک قانونی برای دادگاه کفایت نمی کند و بدون شاهد برای چنین جرم هایی ضروری می باشد، در غیر این صورت امکان این که پرونده شما دچار مشکل شود بسیار زیاد است. در نهایت می توان گفت در کنار نامه پزشک قانونی بفکر شاهد خود باشید تا پرونده شما بر اساس قوانین به درستی پیش رود.

با توجه به مطالب گفته شده می توانیم نتیجه بگیریم که استشهادیه محلی در بخش های مختلفی کاربرد دارد که توسط نیروی انتظامی مورد بررسی قرار می گیرد. استشهادیه محلی ضرب و جرح باید حتما توسط اشخاصی مورد امضاء قرار گیرد که شاهد آن جریان باشد و از اصل ماجرا با خبر باشد

چرا که این نوع استشهادیه در پرونده قرار می گیرد و شخصی که به عنوان شاهد برگه ی استشهادیه را امضا کرده است این امر را پذیرفته است که در دادگاه حضور داشته باشد، این نوع استشهادیه بدست یک نفر امضاء نمی شود چرا که باید تعدادی از افراد هم محلی شریک در امضاء باشند و برای شهادت در دادگاه بستگی به نوع دستور قاضی یک یا چند نفر به عنوان شهود باید حاضر باشند در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش آید. بطور کلی می توانیم استشهادیه محلی را به عنوان بخش های مهم در رسیدگی به شکایات به حساب آوریم که می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام