وکیل پایه یک دادگستری تجریش

در این مقاله قصد داریم به بررسی وکیل پایه یک دادگستری تجریش بپردازیم. اکثر افراد به خاطر نداشتن اطلاعات مورد نیاز در رابطه با مسائل و کارهای حقوقی به طور معمول در انتخاب یک وکیل مناسب جهت انجام روند کارهای حقوقی خود با شکست مواجه می شوند. شما در پایان این مقاله می توانید بهترین وکیل پایه یک دادگستری در شهر خود را انتخاب نمایید.

وکیل پایه یک دادگستری تجریش
وکیل پایه یک دادگستری تجریش

در این مقاله مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

  1. آیا شما نیز به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری هستید؟
  2. شما نیز اطلاعاتی در رابطه با معیارهای انتخاب وکیل پایه یک دادگستری ندارید؟
  3. به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود؟
  4. وکیل پایه یک دادگستری چه پرونده هایی را می تواند قبول کند؟

 

آیا شما نیز به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری هستید؟

شما پیش از هر چیزی برای انتخاب یک وکیل خوب باید به برخی ویژگی های او دقت نموده و در رابطه با آن شخص تحقیقات لازم را انجام دهید. در اینجا مهم ترین ویژگی هایی که باید یک وکیل پایه یک دادگستری داشته باشد را برای شما شرح خواهیم داد. این موارد عبارتند از:

آیا شما نیز به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری هستید؟
آیا شما نیز به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری هستید؟

راز داری:

یک وکیل خوب باید راز دار موکل خود در تمامی موارد باشد، باید به گونه ای باشد که موکل او بتواند با او بسیار راحت باشد و صادقانه تمامی موارد مربوطه به پرونده را در اختیار او بگذارد.

عدم بزرگ نمایی مسائل:

بزرگ نکردن مشکلات و همینطور سخت جلوه ندادن کار یکی از ویژگی های مهمیه که یک وکیل پایه یک باید داشته باشد.

ساده سازی:

یک وکیل پایه یک باید بتواند پرونده و موارد مربوطه را که می تواند به حل مشکل و موفقیت او در اجرای روند کار کمک کند بسیار ساده نماید و با موکل خود در جریان بگذارد، که موکل نیز بتواند از روند کار آگاهی یابد.

دانش کافی:

فردی که به عنوان یک وکیل پایه یک در دادگستری است باید دانش کافی در رابطه با تمامی مواردی که ممکن است به او مراجعه کنند داشته باشد تا به راحتی در حکم پرونده به سادگی به موفقیت دست یابد.

تجربه کافی:

داشتن تجربه از مهم ترین موارد و بارز ترین ویژگی یک وکیل پایه یک دادگستری است که می تواند توانایی های او را در اجرای پرونده ها و همینطور موفقیت در گرفتن رای دادگاه به دیگران نشان دهد.

نظم و انضبات:

داشتن نظم و انظبات در کارها، منظم و آراسته بودن نیز از ویژگی های یک وکیل خوب می باشد.

شجاعت :

داشتن شجاعت یکی از خصوصیات بارز و ضروری یک وکیل خوب است.

مسلط بودن:

یک وکیل خوب باید بتواند به تمامی مواردی که به او ارجاع داده می شود مسلط باشد، همچنین تسلط کافی در دفاع کردن و آوردن دلایل و مدارک و همینطور طریقه ی دفاع و تحت تاثیر قرار دادن جلسه را داشته باشد.

تلاشگر باشد:

هیچ شخصی یک وکیل بی تجربه و تنبل را انتخاب نمی کند. یک وکیل باید برای رسیدن به رتبه های بالاتر و کسب تجربه های فراوان بسیار پرتلاش و فعال باشد.

با حوصله باشد:

داشتن اطلاعات و آگاهی از تمامی ابعاد و فرآیند پرونده یکی از حق و حقوق موکل در برابر وکلا می باشد که وکیل موظف است تمامی این موارد را باحوصله و دقت برای موکل با تمامی جزییات شرح دهد.

در دسترس بودن:

این مسئله کاملا صحیح است که تمامی وکیل ها هنگام حضور در جلسه دادگاه اجازه استفاده از گوشی موبایل ندارند ولی حتی این موضوع هم نباید دلیلی برای در دسترس نبودن آن ها باشد. بنابراین یک وکیل پایه یک دادگستری باید در همه حال و هر شرایطی آماده پاسخگویی به موکل های خود باشد.

داشتن قدرت بیان:

یک وکیل خوب و موفق معمولا باید دارای توانایی سبیار بالایی در مکالمه های تحریری و همینطور تقریری باشد. وکیل باید به روشی سخن بگوید که شما به راحتی بتوانید جمله و منظور او را به سادگی درک نمایید.

شما نیز اطلاعاتی در رابطه با معیارهای انتخاب وکیل پایه یک دادگستری ندارید؟

جهت شناخت ویژگی های یک وکیل خوب و انتخاب مناسب آن ها در هر مسائلی باید پیش از هر چیزی درک مناسبی از مفاهیم و موارد حقوقی داشته باشیم. در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این موارد آشنا می کنیم.

برخی پرونده ها که به صورت حقوقی هستند به طور معمول به سه دسته تقسیم می شوند، که این سه نوع عبارتند از:

  • دعاوی کیفری که معمولا شامل: خیانت، ایجاد مزاحمت، ساخت مدارک تقلبی، کلاهبرداری و …
  • دعاوی حقوقی که شامل: پرونده هایی در خصوص املاک، درخواست طلب چک و سفته و …
  • دعاوی خانوادگی نیز شامل: درخواست طلاق، اجرای مهریه، درخواست نفقه، گرفتن حضانت فرزندان و…

که یک وکیل پایه یک دادگستری باید بتواند از حق و حقوق موکل خود در مورد درخواستی به خوبی دفاع کند.

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود؟

در واقع وکیل پایه یک دادگستری به فردی گفته می شود که بعد از گذراندن دوره دانشگاه کارشناسی و ارشد در رشته حقوق و همینطور فقه و حقوق و یا اینکه برابر با آن در حوزه های علمیه بعد از قبولی در آزمون های مربوطه که به صورت هر 12 ماه یک بار انجام می شود، طی رقابتی سخت بتواند با نمره و معدل بالا قبول شود.

سپس بعد از گذراندن دوره های کارآموزی که هر دوره به صورت یک سال و نیم است که بعد از پایان دوره به صورت مجدد باید در دو آزمون شفاهی و کتبی شرکت کنند و در صورت قبولی در هر دو امتحان می توانند برای حضور در جلسه تحلیف شرکت نماید، در این مراسم بعد از انجام کارهای تشریفاتی و سوگند یاد کردن به عنوان وکیل پایه یک دادگستری منصوب می شود.

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود؟
به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود؟

وکیل پایه یک دادگستری چه پرونده هایی را می تواند قبول کند؟

لازم است بدانید که در ایران یک وکیل پایه یک دادگستری قادر به گرفتن وکالت تمامی پرونده ها در هر حوزه ای می باشد و محدودیت هایی در این خصوص وجود ندارد. اما این موضوع به این معنی نمی باشد که هر فردی که وکیل پایه یک دادگستری است می تواند در همه پرونده هایی که شرکت می کند قادر باشد یک وکالت کاملا حرفه ای همراه با موفقیت داشته باشد.

این روزها همانند همه شغل ها و موارد، وکالت هم شکلی کاملا تخصصی به خود گرفته است. یک وکیل پایه یک زمانی قادر است موفقیت های فراوان داشته باشد که در یک مورد خاص دارای تجربه بالا ، اطلاعات زیاد و همینطور علاقه باشد.

امیدوارم این مقاله پاسخگوی سوالات شما باشد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام