وکیل پایه یک دادگستری ونک

در این مقاله قصد داریم موضوع وکیل پایه یک دادگستری ونک را به شما معرفی کنیم.

ما در زندگی روزمره خود انجام بسیاری از کارهایمان را به متخصص آن کار می سپاریم. مثلا اگر ما قصد ساخت یک ساختمان را داشته باشیم خودمان دست به کار نمی شویم؛ بلکه ساخت آن را به افراد متخصص در این زمینه می سپاریم. یا برای درمان بیماری های خود به پزشک مراجعه می کنیم. برای انجام امور قانونی و حقوقی هم باید به متخصص این امور مراجعه کنیم؛ به این فرد  متخصص و خبره در امور حقوقی، وکیل گفته می شود.

وکیل پایه یک دادگستری ونک
وکیل پایه یک دادگستری ونک

در ادامه، با پاسخ به سوالات زیر به شما برای یافتن یک وکیل خوب کمک می کنیم و نهایتا به موضوع وکیل پایه یک دادگستری ونک می پردازیم.

به چه کسی وکیل گفته می شود؟

یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل دادگستری چه تفاوتی با وکیل اداری دارد؟

چند نوع وکالت وجود دارد؟

چه کسی عنوان وکیل پایه یک دادگستری را می گیرد؟

وکیل پایه یک و وکیل پایه دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

 

به چه کسی وکیل گفته می شود؟

وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری برای انجام کار خاصی (حقوقی یا اداری) مامور می شود و به نوعی جانشین آن فرد شناخته خواهد شد.

کسی که وکیلی انتخاب کرده موکل خوانده می شود و بین وکیل و موکل، یک قرار داد بسته خواهد شد که به آن وکالت می گویند.

پروانه وکالت فقط از سوی دو مرجع کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه صادر می شود.

 

یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک وکیل خوب باید قبل از حضور در جلسه دادگاه، با موکل خود صحبت کرده و کاملا در جریان پرونده او قرار بگیرد و تلاش کند از صحت و راستی بیانات موکل خود مطمعن شود و بعد از او دفاع کند.

وکیلی که انتخاب می کنید از بسیاری از اسرار شما با خبر خواهد شد پس باید دقت کنید وکیلی را انتخاب کنید که مورد اعتماد و امانت دار باشد.

یک وکیل خوب باید این ویژگی اخلاقی را داشته باشد که وعده های غیر ممکن و امید واهی به موکل خود ندهد. وکیل خوب کسی نیست که لزوما به نتیجه برسد؛ وکیلی است که تمام تلاش خود را برای موفقیت و به نتیجه رسیدن موکل خود به کار ببرد.

برای انتخاب وکیل خوب نباید به سن وجنسیت او توجه کرد. بلکه باید وکیل خود را براساس دانش و معلومات حقوقی او انتخاب کرد.

 

وکیل دادگستری چه تفاوتی با وکیل اداری دارد؟

وکیل دادگستری یا قضایی وکیلی است که از پرونده وکالت برخوردار باشد. این نوع وکیل حق پذیرفتن وکالت افراد در دادگاه ها و مراجع قضایی را دارد.

وکیل اداری یا کاری به فردی گفته می شود که بر اساس یک قرارداد (رسمی یا دست نویس) از سوی فرد دیگر به عنوان وکیل آن فرد شناخته می شود و کار های اداری آن فرد را انجام می دهد. این نوع وکیل، نیازی به داشتن میزان تحصیلات یا ویژگی و مجوز های خاصی ندارد.

البته باید توجه کنید که این نوع وکیل فقط می تواند کار های اداری موکل خود را انجام دهد و در دادگاه ها و مراجع قضایی هیچ گونه حق وکالتی ندارد. در غیر اینصورت مطابق قانون مجازات خواهد شد.

وکیل دادگستری چه تفاوتی با وکیل اداری دارد؟
وکیل دادگستری چه تفاوتی با وکیل اداری دارد؟

چند نوع وکالت وجود دارد؟

وکیل انتخابی:

فرد با اختیار خود و مطابق ویژگی های وکیل خوب، فردی را برای انجام کار های حقوقی یا اداری خود مامور می کند و قرار داد وکالت می بندد. به این نوع قرار داد وکالت، وکالت انتخابی می گویند.

وکیل تسخیری:

در مواردی به کار می رود که دعوای کیفری شکل گرفته و حضور وکیل اجباری است. اما فرد به دلایلی مثل نخواستن وکیل و یا نداشتن توان مالی برای وکیل گرفتن، وکیلی برای دفاع ندارد. در این گونه موارد، دادگاه از بین وکلای دادگستری، یک وکیل رایگان را برای متهم انتخاب می کند.

وکیل اتفاقی:

وکیل اتفاقی شخصی است که در رشته حقوق تحصیل کرده است اما آزمون های وکالت را نگذرانده و پروانه وکالت ندارد. اما تصمیم دارد انجام کار های حقوقی یکی از بستگانش را به عهده بگیرد. در این صورت این شخص می تواند برای همین مورد خاص (پذیرش وکالت بستگان) پروانه وکالت بگیرد.

وکیل معاضدتی:

وکیل معاضدتی هم مانند وکیل تسخیری از سوی دادگاه به رایگان تعیین می شود. تفاوت این دو در این است که وکالت معاضدتی برای امور حقوقی به کار می رود اما وکالت تسخیری برای امور کیفری می باشد. همچنین، وکیل تسخیری فقط برای متهم اخذ می شود اما در وکالت معاضدتی، هر دو طرف می توانند درخواست وکیل داشته باشند.

 

چه کسی عنوان وکیل پایه یک دادگستری را می گیرد؟

وکیل پایه یک دادگستری باید علاوه بر اینکه تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته حقوق گذرانده باشد، در حوزه های فقه و اصول و مبانی اسلام هم به تحصیل پرداخته باشد.

همچنین باید در آزمون های بسیار سخت و نفس گیر کانون وکلا شرکت کند و در میان رقیبان  بسیار خود موفق به گذراندن این آزمون شود. پس از موفقیت در این آزمون، باید به مدت 18 ماه به عنوان کار آموز پذیرفته شود و بعد از پایان دوره کار آموزی، می تواند در ازمون اختبار که بصورت کتبی و شفاهی برگزار می شود شرکت کند. بعد از موفقیت در این آزمون هم یک مراسم برگزار خواهد شد و در آن بعد از سوگند و تشریفات، به عنوان وکیل پایه یک شناخته می شود.

وکیل پایه یک و وکیل پایه دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

وکیل پایه یک دادگستری این حق را دارد که در تمام امور حقوقی یا کیفری به وکالت بپردازد. همچنین هیچگونه محدودیت مکانی وجود ندارد و وکلای پایه یک می توانند در هر شهری وکالت موکل خود را بپذیرند. البته توجه کنید که فقط در شهری که پروانه وکالت خود را اخذ کرده اند می توانند دفتر وکالت تاسیس کنند.

وکیل پایه یک و وکیل پایه دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟
وکیل پایه یک و وکیل پایه دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟وکیل پایه یک و وکیل پایه دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اما وکیل پایه دو فقط حق وکالت در پرونده هایی با یک سری شرایط خاص مانند پرونده های کیفری با حبس کمتر از 10 سال را دارد.

موسسات حقوقی بسیاری در نقاط مختلف شهر تهران، از جمله ونک وجود دارند و از وکلای پایه یک برای همکاری دعوت کرده اند و شما می توانید با آسودگی خیال انجام کار های حقوقی خود را به آن ها بسپارید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام