لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری-لایحه آنی

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری آشنا کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی ما را دنبال کنید.

لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری
لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • لایحه چیست؟
  • لایحه در دولت و مجلس به شکلی دیده می شود؟
  • لایحه نویسی باید توسط چه افرادی نوشته شود؟
  • لایحه چه انواعی دارد؟
  • چند نوع لایحه احتمال دارد به دادگاه ارجاع داده شود؟
  • چه مهارت هایی لازم داریم که بتوانیم لایحه بنویسیم؟
  • در زمان نوشتن لایحه دفاعیه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • در چه زمانی تخلفات اداری شکل می گیرد؟
  • چه عواملی باعث تخلفات اداری می شود؟
  • لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات ادرای در قانون چه کاربردی دارد؟
  • طبق قانون چه نوع مجازاتی برای تخلفات اداری باید انجام شود؟
  • لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چه زمانی انجام می شود؟
  • چگونه می توانیم از تخلفات اداری شکایت کنیم؟
  • برای اینکه شکایت علیه کارمند متخلف خوب پیش برود باید چه نوع عملکردهایی را انجام دهیم؟
  • تخلف اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
  • آیا تخلفات اداری در ساعت کاری و غیر کاری قابل رسیدگی است؟
  • ابطال رای چگونه به وسیله ی لایحه دفاعیه انجام می شود؟
  • نمونه ای از لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری را شرح دهید؟
  • چگونه می توانیم مانع تخلفات اداری شویم؟

 

لایحه چیست؟

یکی از بخش هایی که در قانون نقش مهمی را ایفا می کند مربوط به لایحه می شود، این احتمال وجود دارد که شما بارها با این کلمه مواجه شده باشید. اما ممکن است بعضی ها فقط اسم آن را شنیده باشند

کسانی که درباره ی لایحه هیچ اطلاعاتی ندارند باید بدانند که لایحه از نظر لغوی به معنی نوشتن و مکتوب است که به اصطلاح این لغت جزء کلمات عربی به حساب می آید. قابل ذکر است گفته شود بیشترین کاربرد این کلمه در قانون می باشد. در ادامه ی مقاله اطلاعات بیشتری درباره ی لایحه به شما مخطبان ارائه داده می شود.

لایحه چیست؟
لایحه چیست؟

لایحه در دولت و مجلس به شکلی دیده می شود؟

یکی از سوالاتی که معمولا بیشتر افراد با آن روبرو می شوند این است که لایحه در دولت و مجلس به چه شکلی دیده می شود؟! در پاسخ به این سوال می توان گفت لایحه در قانون و همچنین مجلس در انوع گوناگونی دیده می شود

به این منظور که لایحه های مختلفی وجود دارد به همین دلیل گفته می شود لایحه ها در نوع های مختلفی در مجلس و قانون شکل می گیرد. یکی از لایحه هایی که معمولا بیشترین کاربرد در قانون دارد مربوط به لایحه دفاعیه می شود. این نوع لایحه همانطور که از اسمش پیدا است دفاعی می باشد و خود در قالب دفاعیه نشان می دهد.

چنین لایحه هایی احتمال دارد از طرف افرادی که شکایت کننده هستند به دادگاه ارجاع داده شود و یا اینکه ممکن است از طرف دولت بصورت پیشنهاداتی صورت گیرد، در ادامه گفته می شود اگر زمانی لایحه ای به عنوان پیشنهاد بدست مجلس برسد ابتدا به روی آن بررسی های لازم صورت می گیرد در صورتی که لایحه قابل قبول باشد بصورت قوانین آن را مطرح می کنند.

لایحه نویسی باید توسط چه افرادی نوشته شود؟

زمانی که افراد دچار مشکلی می شوند بفرض مثال شکایتی از تخلفات اداری داشته اند یا اینکه در بعضی از درگیری ها حضور داشته اند در زمان شکایت به این موضوع مهم پی می برند که باید یک لایحه داشته باشند، در این حالت لایحه ی آن ها در قالب دفاعیه انجام می گیرد. بعضی دیگر از افراد برای آشنایی بیشتر با لایحه و اینکه ببینند چگونه می توانند لایحه ای را بنویسند به منابع اینترنتی مراجعه می کنند تا بتوانند نوعی لایحه در ارتباط با موضوع و مشکل خود پیدا کنند.

لایحه نویسی باید توسط چه افرادی نوشته شود؟
لایحه نویسی باید توسط چه افرادی نوشته شود؟

اما بعضی دیگر از افراد به وکیل های ماهر و حرفه ای روی می آورند و تمامی شکایات و لایحه های لازمه را در اختیار آن ها قرار می دهند تا به کمک وکیل خود بتوانند لایحه مناسبی را به دادگاه ارائه دهند.

در ادامه گفته می شود اکثر افراد براین باورند که می توانند به خوبی یک لایحه را بنویسند و از اینکه دست به قلم خوبی دارند مطمئن هستند، اما باید بگوییم که نوشتن یک لایحه می تواند در رای دادگاه بسیار تاثیر گذار باشد به همین دلیل نوشتن یک لایحه باید حتما توسط افرادی انجام شود که در این زمینه اطلاعات کافی را دارند و به خوبی مطلع هستند که باید چگونه یک لایحه خوب را بنویسند.

بطور کلی گفته می شود نوشتن لایحه کار راحتی نیست چرا که از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که باید حتما نسبت به آن دقت بالایی شود، به همین منظور به افرادی که نیاز به یک لایحه دفاعی دارند پیشنهاد می کنیم حتما به افرادی که راه حقوقی را خوب بلد هستند مراجعه کنند در غیر این صورت مسلما با مشکل مواجه می شوند.

لایحه چه انواعی دارد؟

براساس مطالب گفته شده می توان به این موضوع پی برد که لایحه ها در انواع مختلفی به وجود آمده اند. این نوع لایحه شامل: لایحه های حقوقی، لایحه های کیفری، لایحه های دفاعی و.. می شود.

هرکدام از لایحه های گفته شده در قانون و دادگاه جایگاه به ویژه ای دارند، برای مثال لایحه دفاعیه مربوط به مقام دفاع است. این نوع لایحه توسط درخواست به وسیله ی تجدیدنظر، دیوان عالی کشور، یا هر نوع در خواستی دیگر به دادگاه ارجاع داده می شود.

لایحه چه انواعی دارد؟
لایحه چه انواعی دارد؟

چند نوع لایحه احتمال دارد به دادگاه ارجاع داده شود؟

با توجه به تعاریف های گفته شده درباره ی لایحه ها می توانیم به این نتیجه برسیم که، لایحه ها ممکن است در نوع های مختلفی به دادگاه ارجاع داده شود. در ادامه این لایحه ها را برای شما مخاطبان شرح می دهیم:

لایحه دفاع از حقوق موکل:

این نوع لایحه زمانی صورت می گیرد که بفرض مثال فردی به عنوان جرمی که کرده محکوم به حبس ابد شده یا اینکه با توجه به تخلفاتی که انجام داده است باید مجازات شود. دراین میان با توجه به اینکه پرونده اش چه تعداد شاکی دارد پیش می رود؛ اگر زمانی تعدادی از شاکی ها رضایت دهند و دیگر شکایت کننده ها قصد رضایت را نداشته باشند در این صورت وکیل باید برای حفظ موکل خود دفاع کند، به همین دلیل از لایحه دفاعیه استفاده می کند.

لایحه دفاع از حقوق موکل:
لایحه دفاع از حقوق موکل:

نمونه لایحه درخواست کپی بخشی از صفحات پرونده:

از دیگر لایحه هایی که بیشتر مواقع از آن استفاده می شود مربوط به لایحه ای است که در شرایط خاصی باید از اوراق پرونده خود کپی داشته باشد. در این چنین حالاتی باید از لایحه ی در خواست کپی مربوط به اوراق استفاده کنید.

نمونه لایحه توهین و تهدید همسر:

یکی دیگر از لایحه هایی که بیشتر در شکایت های خانوادگی پیش می آید، مربوط به لایحه توهین و تهدید همسر است، این لایحه در شرایطی رخ می دهد که همسر در منزل خود از نظر امنیت جانی دچار تهدید شده باشد و از طرف همسر خود با توهین و فحاشی های نا به جایی روبرو شود، در چنین حالت هایی می تواند از لایحه توهین و تهدید علیه همسر خود استفاده کند.

نمونه لایحه برای مبلغ های مربوط به چک:

زمانی از این لایحه استفاده می شود که بخواهیم مبلغ چک را در پرونده مطالبه کنیم، به همین دلیل تنها لایه مربوطه به این نوع پرونده لایحه ی مبلغ چک است.

نمونه لایحه برای دفاع از حقوق شوهر:

در مواقعی که همسر شخصی بدون دلیل منزل خود را ترک کند و به همین دلیل بخواهد حکم تمکین را از دادگاه بگیرد باید از لایحه ی دفاع  حقوق شوهر استفاده کند.

نمونه لایحه ای که مربوط به مجهول المکان اعلام نمودن خوانده است:

اگر زمانی خوانده نشانی و آدرس دقیقی نداشته باشد، و یا اینکه به دلایلی نقل مکان کرده اند، خواهان باید نسبت به این موضوع آدرس و یا نشانی از خوانده به دادگاه اعلام کند. در بعضی مواقع این امکان وجود دارد که هیچ آدرس و نشانی از خوانده نداشته باشید در چنین حالت هایی باید از لایحه ی مجهول المکان استفاده شود. با استفاده از این لایحه توسط نشر آگهی در روزنامه ها به خوانده اطلاع رسانی می کنند.

لایحه دفاعیه:

این نوع لایحه احتمال دارد در مقام دفاع باشد و یا بصورت درخواست اعلام شود. زمانی که قصد دارید از لایحه دفاعیه استفاده کنید باید از جمله های مربوطه: بخش نامه، آئین نامه، تصویب نامه، دستورالعمل، رای شورای عالی مالیاتی، رای دیوان عدالت اداری و.. ذکر شود.

لایحه دفاعیه:
لایحه دفاعیه:

چه مهارت هایی لازم داریم که بتوانیم لایحه بنویسیم؟

همانطور که در تعاریف قبلی گفته شد، نوشتن لایحه یک کار پیچیده ای است که باید آن را به افراد حقوق دان و ماهر بسپارید، اما مهارت هایی وجود دارد که باید با آن ها آشنا شوید و با داشتن مهارت های مربوطه می توانید به عنوان یک لایحه نویس ماهر فعالیت های مرتبط در این زمینه را آغاز کنید.

چه مهارت هایی لازم داریم که بتوانیم لایحه بنویسیم؟
چه مهارت هایی لازم داریم که بتوانیم لایحه بنویسیم؟

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که داشتن اطلاعات لازم درباره ی دانش حقوقی یکی از عوامل مهم در لایحه نویسی می باشد، اما براساس نتایج بدست آمده گفته شده است که داشتن این اطلاعات در این زمینه به تنهایی کفایت نمی کند به همین دلیل باید با یکسری مهارت های آشنایی داشته باشد، در ادامه به تعداد از این مهارت ها می پردازیم:

*به موضوع پرونده دقت داشته باشد

*تمامی شرایط لازمه را برای لایحه مربوطه به پرونده انجام دهد

*به حجم پرونده توجه کند

*لایحه ای که قراراست نوشته شود باید حتما با مراحل قانونی یکی باشد

*داشتن اطلاعات عمومی بالا در تمامی زمینه های حقوقی

*نوشتن درست و قابل فهم مطالب مربوطه در لایحه

*مرتبط بودن لایحه با پرونده

*و..

در زمان نوشتن لایحه دفاعیه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به اینکه باید نسبت به لایحه و تمامی عوامل مربوطه به آن آشنا باشیم بلکه در زمان نوشتن لایحه یکسری نکات مهمی وجود دارد که باید حتما آن را رعایت کنیم، در ادامه این نکات را برای شما مخاطبان محترم شرح می دهیم:

در زمان نوشتن لایحه دفاعیه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
در زمان نوشتن لایحه دفاعیه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

*نت برداری از قسمت های مهم پرونده

*لایحه را طبق شواهد و مدارک موجود انجام دهید

*اگر در پرونده ای مدارک و اسنادی درباره شاهد ذکر شده بود در زمان نوشته لایحه لازم است به آن اشاره کنید

*مطالب نوشته شده در لایحه باید کاملا خوانا و قابل درک باشد

*دلایل محکم و قانع کننده ای در لایحه ذکر شود

*قبل از شروع نوشتن لایحه این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که نوع برگه و قلمی که قرار است با آن مطالب را بنویسید بسیار مهم است چرا که مرتب بودن و شفافیت لایحه تاثیر بسزایی دارد.

*تمامی کلمات را به درستی بنویسید

*علائم نگارشی به خوبی رعایت شود

*نشانه هایی که ادبی هستند در لایحه بکار ببرید

*لفظ و نوشتار لایحه ادبی و رسمی(اداری) باشد

*از کلماتی که لحن احترام آمیزی دارند در ابتدا و انتهای لایحه بکار ببرید

*از تیتر و عنوان های مرتبط استفاده کنید

*مطالب نوشته شده علاوه بر اینکه باید برای دادگاه قابل فهم باشد بلکه باید به گونه نوشته شود که فرد شاکی یا برعکس مطالب را درک کند و متوجه موضوع شود.

*در زمان نوشتن مطالب حقوقی تا جایی که امکان دارد باید از لغات و الفاظ حقوقی استفاده شود.

*مطالب به گونه ای نوشته شود که بتوان به راحتی آن ها را تفکیک کرد.

*پاراگراف بندی مطالب

*بعد از نوشتن لایحه مجددا آن را مطالعه کنید و مطمن شوید لایحه ی شما بدون نقص و کاستی می باشد.

*و……

بطور کلی این نکات گفته شده در نوشتن لایحه بسیار با اهمیت است و نقش مهمی را از خود ایفا می کند.

در چه زمانی تخلفات اداری شکل می گیرد؟

در پاسخ به این سوال گفته می شود در هر زمان و مکانی اگر به قوانین های مرتبط توجه نشود مسلما تخلفاتی صورت می گیرد، به همین دلیل در حوزه های اداری قوانین های مختلفی وجود دارد که باید هریک از کارکنان مشغول فعالیت به آن توجه داشته باشند در غیر این صورت دچار تخلفاتی می شوند که از چارچوب قوانین بدور است.

در چه زمانی تخلفات اداری شکل می گیرد؟
در چه زمانی تخلفات اداری شکل می گیرد؟

بعضی از تخلفات و ناآگاهی ها ممکن است بدون تنبیه خاصی حل و فسخ شوند، اما در بعضی شرایط برای متخلفان جریمه و مجازاتی در نظر گرفته می شود که باید حتما آن ها را انجام دهند، قابل ذکر است گفته شود مجازات در زمینه تخلفات اداری تنها در قالب کار و فعالیت کارکنان درنظر گرفته می شود.

زمانی که افراد در اداره ای فعالیت کاری خود را آغاز می کند در ابتدا به او ضوابط و قوانین های کاری گفته می شود و طبق قراردادی که با شما بسته می شود باید حتما به آن ها توجه داشته باشید و به خوبی آن ها را رعایت کنید.

چه عواملی باعث تخلفات اداری می شود؟

همانطور که گفته شد در حیطه های ادرای یکسری قوانین و مقرارتی وجود دارد که در صورت نادیده گرفتن آن ها به عنوان تخلف محسوب می شود، که حتما به آن رسیدگی می شود. در  ادامه تعدادی از عواملی که باعث می شود تخلف اداری به حساب آید را بازگو خواهیم کرد:

چه عواملی باعث تخلفات اداری می شود؟
چه عواملی باعث تخلفات اداری می شود؟

*اعمالی که خارج از مقررات شغلی و اخلاقی در حوزه اداری است

*رعایت نکردن قوانین و مقررات

*تهمت و افترا

*اخاذی

*اختلاس

*به موقع انجام ندادن کارها

*خارج شدن از محل کار قبل از ساعت کار اداری

*تاخیر در ورود به محل کار (تکرار بصورت مداوم)

*خسارت های مالی به دولت

*فاش کردن تمامی مدارک واسرار هایی که در اداره موجود است

*در ارتباط با بودن با افراد بیگانه و غیرمجاز

*سرپیچی کردن از تمامی دستورات مربوط به مقامات بالای اداری

*کم کاری و سهل انگاری

*حضور نداشتن به موقع در خدمت کاری، به منظور تعطیل کردن کار خود

*رعایت نکردن پوشش و حجاب های اسلامی

*بی توجهی نسبت به رفتار شئون اسلامی

*داشتن اعتیاد و حمل مواد مخدر

*دادن امتیازات غیرقانونی و تشویقی برخلاف قوانین اداری

*سوء استفاده کردن از جایگاهی به افراد داده می شود

*غیبت های مکرر و غیرموجه

*شرکت کردن در تحصن و تظاهراتی که غیرقانونی هستند

*عضو بعضی از فرقه هایی که در خارج از قالب اسلامی هستند

*همکاری با گروهک های مختلف و غیرقانونی

*جعل کردن مدارک موجود و مهم اداره

*بازرسی کردن بعضی از نامه هایی که مربوط به افراد دیگر است و پنهان کردن آن

*و….

هرکدام از تخلفات گفته شده مسلما از مجازاتی برخوردار است، که افراد انجان دهنده و بی توجه بودن نسبت به این نوع قوانین باید حتما خسارت ضرر و زیان هایی به وجود آورده را بصورت قانونی پس دهد.

لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات ادرای در قانون چه کاربردی دارد؟

زمانی که تخلفات اداری صورت می گیرد مسلما بعد از آن تخلف، شکایت هایی صورت می گیرد. به همین دلیل فرد شاکی و یا بالعکس در پرونده خود برای بهتر پیش بردن کارهای قانونی از لایحه دفاعیه استفاده می کنند.

همانطور که می دانید لایحه دفاعی در دادگاه نقش مهمی دارد. لایحه دفاعی برای افرادی که نمی توانند بی گناهی خود را ثابت کنند در بعضی مواقع بسیار تاثیر گذار است و از کاربرد بالایی در قانون برخوردار می باشد.

لایحه دفاعی را می توانیم به عنوان یک مدرک مهم جهت دفاع به حساب آوریم. زمانی که افراد با پرونده دادگاهی به هردلیلی روبرو می شوند در شرایط خاصی مجبورند از لایحه دفاعیه استفاده کنند،

لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات ادرای در قانون چه کاربردی دارد؟
لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات ادرای در قانون چه کاربردی دارد؟

مثال

برای مثال کسانی که دچار تخلفات اداری شده اند برای اینکه بتواند از خود دفاع کند و یا اینکه بخواهد مانع شکایت شاکی شود به کمک افراد حقوق دان یک لایحه ی دفاعیه می نویسند و تحویل دادگاه می دهند.

قابل ذکر است گفته شود بعضی از لایحه ها هم برای رای دادگاه استفاده می شود، به این منظور که اگر زمانی رای دادگاه صادر شود افراد می توانند در شرایط خاصی اعتراضات خود را بصورت یک لایحه اعلام کند، در این صورت قانون وظیفه دارد لایحه ی اعلام شده را مورد برسی قرار دهد.

طبق قانون چه نوع مجازاتی برای تخلفات اداری باید انجام شود؟

در پاسخ به سوال مطرح شده گفته می شود که تمامی تخلفات چه اداری و غیر اداری از مجازاتی برخوردار می باشد، اما کسانی که در چارچوب اداری دچار تخلفاتی می شوند باید مجازاتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است را انجام دهند، در ادامه برای شما مخاطبان مجازات های در نظر گرفته شده تخلفات اداری را شرح می دهیم:

*اخطارهای کتبی بدون اینکه در پرونده های استخدامی ثبت شود

*توبیخ های کتبی

*کسر حقوق افراد براساس یک سوم از یک ماه و حدود یک سال

*عزل موقت افراد متخلف از یک ماه تا یک سال

*تغییر محل جغرافیایی که افراد در آن جا مشغول کار هستند(مدت یک سال تا 5 سال)

*پایین آوردن مقامات افراد در هر جایگاهی که هستند

*از دست دادن پست هایی که بصورت مدیریتی و حساس هستند

*اخراج از دستگاه های اداری

*برکناری از خدمات دولتی و دستگاه هایی که از این قانون فراگرفته اند.

*بازنشستگی زودتر از مدت زمان فعالیتی که دارد

*و….

لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چه زمانی انجام می شود؟

براساس مطالب گفته شده می توان گفت زمانی که در اداره ای دچار تخلف شوید طبق ضوابط و مقررات ممکن است از شما شکایت شود. در این حالت ها افرادی که از آن ها شکایت شده است براساس راه های قانونی به دادسرا و دادگاه ارجاع داده می شوند.

پرونده ای که چنین افرادی دارند باید با تمامی شواهد مشخص شده یکی باشد، در بعضی مواقع این احتمال وجود دارد که شکایت بر خلاف واقعیت باشد در این صورت به وسیله ی افراد حقوق دادن و وکیل های ماهر لایحه ی دفاعیه نوشته می شود تا از حق خود دفاع کنند.

لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چه زمانی انجام می شود؟
لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چه زمانی انجام می شود؟

علاوه بر این موضوع بعضی از پرونده ها با توجه به رای دادگاه ممکن است برخلاف آن چه که تصور می کردید شکل گرفته باشد به همین دلیل برای دفاع از خود می توانید از لایحه ی دفاعیه استفاده کنید.

در نهایت گفته می شود افرادی که تخلفات اداری انجام داده اند تحت هر شرایطی برای حفظ و دفاع از خود طبق شرایط پرونده سعی دارد یک لایحه دفاعیه مناسبی را به دادگاه ارائه دهد.

چگونه می توانیم از تخلفات اداری شکایت کنیم؟

در ابتدا باید از این موضوع مطلع شوید که شکایت کردن به سادگی انجام نمی شود، چرا که باید حتما از شکایت خود مطمئن باشید و شواهد های لازمه را برای تخلفات پیش آمده در دسترس خود قرار دهید.

زمانی می توانید از کارمندی شکایت داشته باشید که تمامی مراحل مربوط به پرونده را پیش ببرید و سپس شکایت خود را اعلام کنید. زمانی که این شکایت بدست مقامات می رسد طبق شواهد موجود تصمیمات روی کار می آید و اگر لازم باشد از فردی که شکایت شده است می خواهند حضور داشته باشد، ناگفته نماند براساس تعداد جلساتی که بر اساس پرونده شکل می گیرد حتما از فردی که تخلف کرده است در بعضی از جلسات م احظار می کنند.

برای اینکه شکایت علیه کارمند متخلف خوب پیش برود باید چه نوع عملکردهایی را انجام دهیم؟

پس از آنکه مطمن شدید کارمندی دچار تخلف شده است و قصد شکایت از آن را داشتید باید به یکسری نکات توجه کنید که بتوانید تمامی کارهای مربوطه را به خوبی پیش ببرید. برای این کار کافی است فرم های مربوطه را بدرستی تکمیل کنید

برای اینکه شکایت علیه کارمند متخلف خوب پیش برود باید چه نوع عملکردهایی را انجام دهیم؟
برای اینکه شکایت علیه کارمند متخلف خوب پیش برود باید چه نوع عملکردهایی را انجام دهیم؟

شاید این سوال در ذهن شما مخاطبان پیش آمده باشد که در این فرم چه عنوان هایی وجود دارد که باید کامل شوند؟! در پاسخ به این سوال می توان گفت هر فرمی با توجه به موضوعی که دارد صورت می گیرد، در این نوع فرم مواردی وجود دارد که باید تکمیل گردد، این موارد عبارت اند از:

*نام صحیح

*مشخصات شناسایی کارمند متخلف (شماره شناسنامه و کارت ملی)

*نوع استخدام

*مدرک تحصیلی کارمند متخلف

*حالت استخدامی

*مشخص کردن تخلف کارمند بر اساس قانون

*ذکر کامل و دقیق عنوان مربوط به شکایت در راستای قوانین و بندهای استنادی

*مشخص کردن آدرس و نشانی متخلف

*و..

زمانی که تمامی مشخصات و اسناد ها بدرستی اعلام گردد ممکن است با توجه به رای دادگاه فرد متخلف شغل خود را از دست بدهد.

تخلف اداری به چند دسته تقسیم می شود؟

براساس نتایج بدست آمده گفته شده است تخلف اداری به دو دسته تقسیم می شود. در ادامه به هریک از آن ها می پردازیم:

  • قصور

قصور به منظور تخلف غیرعمدی در انجام فعالیت های اداری و آنچه که به عنوان وظیفه باید انجام داده شود.

  • تقصیر

تقصیر بر خلاف قصور است به این منظور که تخلفی عمدی و بر خلاف قوانین و مقررات انجام می گیرد.

تخلف اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
تخلف اداری به چند دسته تقسیم می شود؟

آیا تخلفات اداری در ساعت کاری و غیر کاری قابل رسیدگی است؟

در پاسخ به این سوال گفته می شود که تخلف تنها به منظور انجام کار غیر قانونی در محیط و محل کار صورت نمی گیرد چرا که این احتمال وجود دارد فرد کارمند در خارج از ساعت کاری و اداری خود دچار تخلفاتی نسبت به فعالیت خود در اداره ای که مشغول به کار است شود، در این صورت با داشتن اطمینان از این موضوع می توان از آن شکایت کرد.

آیا تخلفات اداری در ساعت کاری و غیر کاری قابل رسیدگی است؟
آیا تخلفات اداری در ساعت کاری و غیر کاری قابل رسیدگی است؟

ابطال رای چگونه به وسیله ی لایحه دفاعیه انجام می شود؟

با داشتن یک لایحه قوی و محکمی می توانید رای صادر شده را به ابطال بکشانید، برای این کار کافی است به دو نکته مهم توجه داشته باشید، این دو نکته شامل موارد زیر می باشد:

  • انتخاب فرد حقوق دادن متخصص
  • آگاه بودن از اینکه فرد حقوق دادن توانایی انجام یک لایحه دفاعیه محکم را دارد

زمانی که به این دو نکته توجه کنید می توانید یک لایحه دفاعیه محکم با تمامی شواهد داشته باشید، این موضوع به شما کمک می کند که بتوانید در رای دادگاه تاثیر بگذارید.

 

نمونه ای از لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری را شرح دهید؟

ریاست محترم مربوط به شعبه ….. دادگاه عمومی حقوقی استان(شهرستان) …..

موضوع:

پرونده مربوط به کلاسه …. در …. بایگانی شعبه

(سلام علیکم)

با احترام، در این لایحه با توجه به پیرو دادخواست از طرفیت …. به خواسته ابطال رای و تجدید نظر شماره پرونده ….. در تاریخ ….. نیاز به رسیدگی مجدد دارم.

امضاء

تاریخ

 

 

در این قسمت می خواهیم نوعی لایحه برای شما مخاطبان شرح دهیم که باید حتما در لایحه بیان گردد:

در این لایحه به تمامی عوامل مربوطه و ایرادات وارده رسیدگی می شود.

نکته

نکته مهمی که باید در باره ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری در نظر داشته باشید این است که تمامی شکایات و لایحه ها بر اساس قانون تبصره و ماده هایی که برای آن در نظر گرفته اند انجام می شود، و خارج از چارچوب آن یک کار غیرقانونی به حساب می آید که حتما باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

 چگونه می توانیم مانع تخلفات اداری شویم؟

با توجه به تمامی مطالب گفته شده درباره ی تخلفات اداری باید بگوییم که، این احتمال وجود دارد که تخلف در هر بخش و ارگان اداری رخ دهد، چگونه می توانیم مانع این تخلفات شویم نکته مهمی است که باید حتما به آن توجه شود.

اگر زمانی قرار است فردی در بخش اداری مشغول فعالیت شود و یا استخدام گردد باید در ابتدا قبل از شروع فعالیت آن شخص یکسری تحقیقات انجام گیرد و از این بابت مطمن شوند که کارمند جدید قابل اطمینان است یا نه!!

پس از بدست آوردن اطلاعات لازم بهتر است تمامی وظایف مربوطه را برای او بازگو کنیم و از قوانین هایی که در اداره وجود دارد آشنا سازیم.

طبق قراردادی که با او بسته می شود باید حتما این موضوع آشکار شود که اگر زمانی دچار تخلف غیر قانونی و اخلاقی شود با او بطور جدی برخورد خواهد شد و مطمئنا از راه قانون وارد این تخلف می شوند.

با در نظر داشتن این موارد تا حد امکان می توان مانع تخلفات اداری شد.

براساس مطالب گفته شده می توانیم نتیجه بگیریم که تمامی جوامع اداری و غیر اداری از قانون های خاصی برخوردار است، که تمامی افراد و کارمندان باید حتما به آن توجه داشته باشند در غیر این صورت دچار تخلفاتی اداری شده است و برخلاف آئین نامه های اداری رفتار کرده اند.

اگر زمانی فردی دچار تخلف شود کارمندان آن اداره این اختیار را دارند که از فرد متخلف از راه قانونی شکایت کنند و او را به مجازات برسانند. در نهایت اگر تخلف او قابل ببخشش باشد فرد می تواند به کمک یک وکیل کاربلد لایحه دفاعی محکمی را به دادگاه ارائه دهد تا از این طریق بتواند با تخفیفاتی روبرو شود.

( ما در طراحی این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان شرح دهیم، امیدواریم اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید.)

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام