بهترین وکیل حقوقی در تهران

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع « بهترین وکیل حقوقی در تهران » آشنا نماییم.

در طول زندگی ما بسیار اتفاق افتاده است که در زمینه هایی دچار مشکل شده ایم و مشکلات تنها از راه قانونی قابل حل شدن می باشند، اگر وکیل حقوقی داشته باشید او به شما در رفع مشکلتان کمک زیادی می کند، ضمن اینکه باید بهترین وکیل حقوقی را انتخاب کنید تا به بهترین شکل مشکلات حقوقی شما را برطرف کند، با ما همراه باشید تا درباره بهترین وکیل حقوقی در تهران اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین وکیل حقوقی در تهران
بهترین وکیل حقوقی در تهران

موارد زیر ممکن است سوالات شما درباره بهترین وکیل حقوقی در تهران باشد که به آن ها پاسخ داده ایم:

  1. وکیل حقوقی به چه کسی گفته می شود؟
  2. بهترین وکیل حقوقی در چه زمینه هایی اطلاعات کامل دارد؟
  3. چند نوع وکیل حقوقی وجود دارد که در دادگستری از موکل خود دفاع می کنند؟
  4. چه مدارکی برای تبدیل شدن به وکیل اتفاقی باید ارائه کرد؟
  5. وکلا حقوقی در چه تخصص هایی فعالیت می کنند؟
  6. صدور مجوز فعالیت برای وکیل حقوقی در چه مراکزی انجام می شود؟
  7. بهترین وکیل حقوقی چه ویژگی هایی دارد؟
  8. پیش از انتخاب وکیل حقوقی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  9. در هنگام تنظیم وکالتنامه با وکیل حقوقی باید به چه مواردی توجه کرد؟
  10. برای داشتن وکیل حقوقی چه میزان حق الوکاله باید پرداخت کرد؟
  11. چه راه هایی برای ارتباط بین موکل با وکیل حقوقی وجود دارد؟
  12. در دفتر وکیل حقوقی دکوراسیون به چه صورت است؟
  13. برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی چه مواردی را باید به یاد داشت؟

 

وکیل حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل به شخصی گفته می شود که از طرف فرد، افراد یا ارگانی مسئول است که در زمینه های گوناگون طبق قوانین کشور از آن افراد یا ارگان‌ها دفاع کند، در تمام موارد حقوقی اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، جزایی و … می توانید از وکیل حقوقی برای رفع مشکلات استفاده کنید، از آنجایی که شما به تنهایی و بدون داشتن علم کافی قادر به دفاع از خود در مسائل حقوقی نیستید باید به بهترین وکیل حقوقی برای رسیدگی به کارها رجوع کنید.

وکیل حقوقی به چه کسی گفته می شود؟
وکیل حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

بهترین وکیل حقوقی در چه زمینه هایی اطلاعات کامل دارد؟

بهترین وکیل حقوقی همیشه اطلاعاتش به روز است، اولین موردی که به آن آگاه است، این مورد می باشد که به چه شیوه ای دادخواست حقوقی آماده کند و به چه صورتی باید آن را پر کرده و به دادگاه ارائه دهد.

موضوع مهم دیگری که وکلا حقوقی به آن آگاهی دارند بحث مهلت زمانی است که با انواع مهلت های دادگاه و دفاعیات نیز آشنا هستند و همینطور قادرند با تمام وجود از موکل خود دفاع کنند، ضمن اینکه وکیل حقوقی با هزینه ها نیز کاملا آشنا است برای مثال می داند که بابت دادرسی چه مقدار هزینه نیاز است، همچنین در صورت عدم کسب نتیجه موردنظر در زمان تعیین شده به دادگاه معترض شده و پرونده را باز می گذارد و همینطور با قرارهایی که در دادگاه گذاشته می شود کاملا آشنا می باشد.

بهترین وکیل حقوقی با انواع مراحل موجود در دادگاه شامل فرجام خواهی، تجدید نظر، واخواهی و … آشنا بوده و در بهترین زمان از آن ها استفاده می کند.

چند نوع وکیل حقوقی وجود دارد که در دادگستری از موکل خود دفاع می کنند؟

  • وکیل انتخابی

وکیل انتخابی به این معنا می باشد که شما با توجه به تصمیم خود یک وکیل را برگزیده و فرقی هم نمی کند که این وکیل جز وکلای رسمی از اسناد رسمی باشد یا وکیل دادگستری در مراجع قضایی، باید با توجه به مشکل خود یکی از این وکلا را برگزینید برای مثال اگر برای شهرداری وکیل می خواهید یا برای فروش املاک نیاز به وکیل دارید باید نزد وکیل رسمی بروید و برای پرونده های قضایی نیز انتخاب وکیل دادگستری مناسب می باشد.

  • وکیل قوه قضائیه

اگر وکیل با توجه به ماده 187 موفق به کسب مدرک وکالت خود از مشاورها و کارشناس ها قوه قضائیه شده باشد به آن وکیل قوه قضائیه گفته می شود و جز وکلای برتر به حساب می آید و در دادگاه قضایی می توانید به آن ها رجوع کنید.

  • وکیل معاضدتی

اگر فردی از نظر مالی ضعیف باشد و نتواند برای پیگیری کارهای قضاییش وکیل بگیرید می تواند یک درخواست به مراجع قضایی داده و اگر درخواست آن فرد تایید شود دولت به او کمک مالی خواهد کرد و یک وکیل برایش انتخاب کرده و حق الوکاله را نیز خود دولت پرداخت می کند، ضمن اینکه تنها پرونده های کیفری شامل این قانون هستند و برایشان وکیل معاضدتی گرفته می شود.

  • وکیل تسخیری

اگر فردی جرمی مانند قتل انجام داده باشد و پولی نتواند برای پرداخت به وکیل مهیا کند دولت برای او یک وکیل گرفته و حق الوکاله را نیز خودش می پردازد؛ این وکیل با نام وکیل تسخیری شناخته می شود، وکلا تسخیری پرونده های مربوط به کیفری را برعهده می گیرند و برای دیگر پرونده ها وکلا تسخیری گرفته نمی شود.

  • وکیل حقوقی اداره ها

وکیل اداری به فردی گفته می شود که می تواند به عنوان نماینده اداره و سازمان خود پیگیر کارهای اداره باشد و کار دفاع از سازمانش در زمینه های مختلف را انجام دهد، ضمن اینکه آن فرد می توانند کسی باشد که در اداره کار می کند و اینکه تنها سازمان های دولتی اجازه معرفی فردی از کارمندانشان را به عنوان وکیل حقوقی دارند، ضمن اینکه وکیل حقوقی اداره ها حتما باید در زمینه حقوقی تحصیل کرده باشد.

  • وکیل اتفاقی

اگر شما در زمینه قوانین اطلاعاتی داشته باشید می توانید از خانواده، بستگان نزدیک، اقوام درجه 2 و درجه 3 خود در دادگاه دفاع کنید، منتها پیش از دفاع در دادگاه باید مجوز لازم این کار را به دست آورید و دانش زیادی درباره جرم مرتکب شده و سایر قوانین کشور داشته باشید، فردی که این کار را انجام می دهد با نام وکیل اتفاقی می شناسند.

چه مدارکی برای تبدیل شدن به وکیل اتفاقی باید ارائه کرد؟

وکیل اتفاقی حتما باید اطلاعات کافی در خصوص مسائل حقوقی را داشته باشد، در گام اول برای وکیل اتفاقی شدن باید درخواست ارائه شده و مواردی نظیر مدرک تحصیلی، مشخصات، میزان تجربه و دلیلتان برای این که قصد دفاع از خانواده یا اقوام خود را دارید به مراجع مربوطه ارائه کنید، مدارکی نیز باید در کنار این مدارک داده شود که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • کپی شناسنامه
  • مدرک تحصیلی
  • عکس پرسنلی (2 قطعه)
  • کپی شناسنامه فردی که می خواهید از او دفاع کنید و مدرکی که ثابت کند شما با موکل خود نسبت فامیلی دارید.
  • کپی کارت پایان خدمت (در صورتی که دارای معافیت هستید باید مدارکش را ارائه دهید.)
  • مدرک اخطاریه از مرجع قضایی و همینطور زمان بررسی آن
  • برای اینکه موکل شما را وکیل خود قرار دهد باید به کانون وکلا درخواستی ارائه دهد و در آن درخواست، حتما امضا موکل قرار داشته باشد و همینطور به وسیله دفتر اسناد رسمی یا کانون وکلا تایید شده باشد.

وکلا حقوقی در چه حوزه هایی فعالیت می کنند؟

  • وکیل خانواده

وکیل خانواده در مسائلی که برای یک خانواده پیش می آید ورود کرده و خیلی سریع مشکل آن ها را برطرف می کند، وکیل خانواده را می شود از وکیل دادگستری انتخاب کرد یا از وکلا محضری، انتخاب نوع وکیل به مشکلی شما بستگی دارد برای مثال اگر مشکل شما به دادگستری کشیده شده بهتر است به وکیل حقوقی دادگستری به عنوان وکیل خانواده رجوع کنید.

وکیل خانواده
وکیل خانواده
  • وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت نوع دیگری از تخصص های وکیل حقوقی می باشد، اگر شما قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید می توانید با گرفتن وکیل مهاجرت راحت تر کارهای مربوطه را انجام دهید، وکیل مهاجرت با اطلاعات به روزی که دارد کمک زیادی به شما خواهد کرد و به کسی اجازه سواستفاده از شما را نخواهد داد بنابراین در امور مهاجرتی حتما از وکلا مهاجرت کمک بگیرید.

  • وکیل شرکت

بسیاری از شرکت های معتبر و معروف ایران و جهان یک وکیل دارند که با نام وکیل شرکت شناخته می شود، فرقی هم ندارد که شرکت شما از نوع تجاری باشد یا غیر تجاری در هر صورت شرکت با داشتن یک وکیل در انجام کارها و قراردادهایش موفق تر خواهد بود.

  • وکیل قرارداد

اگر جز افرادی هستید که قراردادهای زیادی انجام می دهید یا قصد بستن یک قرارداد مهم را دارید حتما از وکیل حقوقی که در زمینه قرارداد فعالیت می کند کمک بگیرید، با وجود یک وکیل قرارداد کمتر کسی جرات انجام تخلف در قرارداد را دارد چرا که وکیل قرارداد به خوبی با کلیه قراردادها آشنا بوده و نمی گذارد کسی شما را فریب دهد و به شما زیان برساند، بنابراین برای احتیاط در انجام قراردادها به یک وکیل قرارداد مراجعه کنید.

وکیل قرارداد
وکیل قرارداد
  • وکیل ملکی

وکیل ملکی درباره قوانین ثبت سند و همینطور خرید و فروش ملک و … اطلاعات کاملی دارد، این وکیل در رفع مشکل ملکی بسیار تاثیرگذار است، برای رفع سریع مشکلات به وکیل حقوقی که در زمینه ملک تخصص دارد مراجعه کنید.

وکیل ملکی
وکیل ملکی
  • وکیل سفته و چک

تمام مواردی که درباره سفته ها و انواع چک ها وجود دارد در حیطه وکلا سفته و چک است و در صورت هر سوال یا مشکلی حتما به وکلا حقوقی که در حیطه سفته و چک تخصص دارند رجوع کنید تا نتایج خوبی به دست آورید.

وکیل سفته و چک
وکیل سفته و چک

صدور مجوز فعالیت برای وکیل حقوقی در چه مراکزی انجام می شود؟

وکلا حقوقی برای اخذ مجوز فعالیت کاری خود به مراکزی که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم رجوع می کنند:

  • قسمت مربوط به مسائل حقوقی و قضایی ایثارگران
  • کانون وکلا دادگستری
  • سازمان های مربوط به مشاورهای حقوقی و کارشناس قوه قضاییه
  • بخش حقوقی مربوط به وزارتخانه
  • بخش حقوقی مربوط به اداره های دولتی
صدور مجوز فعالیت برای وکیل حقوقی در چه مراکزی انجام می شود؟
صدور مجوز فعالیت برای وکیل حقوقی در چه مراکزی انجام می شود؟

بهترین وکیل حقوقی چه ویژگی هایی دارد؟

  • دانش بالا

از مشخصات بهترین وکیل داشتن دانش بالا است، از آنجایی که برای حل یک مشکل راه های مختلفی وجود دارد وکیل باید بتواند که مشکل را از بهترین راه، حل کرده و همیشه دانش خود را به روز کند چرا که قوانین احتمال تغییر یافتن دارند و بهتر است وکیل مطالعه زیادی درباره رشته اش داشته باشد، قطعا او با مطالعه بیشتر موکلانش را بهتر یاری می کند.

  • تجربه بالا

در زمینه وکالت نیز مانند سایر رشته ها، تجربه بالا اهمیت زیادی دارد چرا که اگر وکیل حقوقی دارای تجربه زیادی باشد با مسائل مختلفی روبرو شده و می داند برای رفع هر مشکل چه اقداماتی باید انجام دهید و همینطور چه کارهایی نباید انجام دهد، انتخاب وکیل حقوقی باتجربه در پرونده هایی که دارای پیچیدگی زیادی است بسیار انتخاب مناسبی می باشد و به روند پرونده کمک زیادی می کند.

  • روابط عمومی عالی

از آنجایی که وکیل قرار است از شما در دادگاه دفاع کند باید روابط عمومی خوبی داشته باشد، طرز صحبت کردن بسیار در افراد تاثیرگذار است و یکی از ویژگی های مهم بهترین وکیل حقوقی دارا بودن روابط عمومی عالی می باشد و معمولا وکلایی که روابط عمومی بهتری دارند در کار خود موفق تر هستند.

  • قابل اعتماد بودن

وکیل حقوقی باید رازدار باشد و هیچ کدام از صحبت های موکلش را جایی بازگو نکند، قابل اعتماد بودن یکی از ویژگی های مهم وکلا است و اگر وکیلی مشخص شود قابل اعتماد نیست قطعا افراد کمی به آن مراجعه خواهند کرد و محبوبیتی نخواهد داشت.

  • منصف بودن

وکیل حقوقی خوب باید انصاف داشته باشد و از هر راهی سعی در پیروزی در دادگاه را نداشته باشد، ضمن اینکه در خصوص مسائل مادی نیز نباید حق الوکاله بسیار سنگینی از موکلانش دریافت کند چرا که موکل از نظر روحی کمی تحت فشار است و فشار زیاد مالی نیز او را بیشتر اذیت می کند، در کل وکیل حقوقی باید در تمام زمینه ها منصف باشد و قطعا این منصف بودن باعث محبوبیت بسیار او می شود و در نتیجه افراد بسیاری برای رفع مشکلاتشان به او رجوع می کنند.

  • صادق بودن

داشتن صداقت در وکیل حقوقی اهمیت بسیاری دارد، وکلا باید با موکل خود صادق باشند و با طولانی کردن کارهای موکل از او حق الوکاله بیشتری دریافت نکنند و در همه زمینه ها با موکل صداقت داشته باشند و با دلسوزی تمام موکل را از جزئیات پرونده اش آگاه کند و باید نتایج احتمالی دادگاه را با صداقت به موکلش بگوید.

  • ظاهری مناسب

در شغل هایی مانند وکالت داشتن ظاهری مناسب اهمیت دارد، دلیلش هم این است که در دادگاه و سایر مکان ها باید از موکل خود دفاع کنند و ظاهر آن ها در اثرگذاری کلامشان تاثیر دارد بنابراین نباید ظاهری نامرتب داشته باشند، باید به ظاهر خود رسیدگی کرده و دارای ظاهری شیک و مرتب باشند به طوریکه کلامشان اثربخشی زیادی داشته باشد نه اینکه کسی آن ها را به علت ظاهری نامرتب جدی نگیرد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

پیش از انتخاب وکیل حقوقی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • باتوجه به تخصص وکیل را انتخاب کنید.

نکته ای که در انتخاب وکیل مهم می باشد این موضوع است که باید با در نظر گرفتن مشکل خود وکیل بگیرید برای مثال اگر قصد دارید در زمینه مهاجرت وکیل بگیرید به وکلایی که در زمینه مهاجرت تحصیل کرده اند و مدرک تخصصی آن را دارند مراجعه کنید یا اگر قصد انجام یک معامله سنگین ملکی را دارید از وکیل عمومی استفاده نکنید بهتر است در اینطور مواقع به وکیل ملکی رجوع کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

  • باید نسخه ای از وکالتنامه نزد موکل باشد.

حتما پس از اینکه با وکیل حقوقی قراردادی بستید و وکالتنامه را تنظیم کردید یک نسخه وکالتنامه برای خودتان تهیه کنید چرا که داشتن یکی از نسخه های وکالتنامه حق شما است و برای اینکه در زمینه های مالی مشکلی به وجود نیاید داشن نسخه ای از آن به شما کمک زیادی خواهد کرد.

  • بابت مدارکی که تحویل وکیل می دهید رسید بگیرید.

هر مدرکی را که به وکیل برای دفاع از خود می دهید باید رسید از او دریافت کنید و از آنجایی که مدارک تنها اسناد برای دفاع از شما می باشند در صورت گمشدن حق گرفتن خسارت از وکیل را خواهید داشت یا اگر وکیل حاضر به برگرداندن مدارک به هر دلیلی نشود می توانید این مشکل را با داشتن رسید حل کنید بنابراین به ازا هر مدرک یک رسید که ثابت کننده این است که مدارک نزد وکیل می باشد از او دریافت کنید.

  • هرگز به وکیل نماها اعتماد نکنید.

نباید به هر شخصی اعتماد کنید، در شبکه های اجتماعی افرادی که وکیل نیستند و فعالیت آن ها کاملا غیرقانونی است تبلیغات زیادی انجام می دهند و ممکن است شما را فریب دهند بنابراین پیش از انتخاب وکیل درباره او کاملا تحقیق کرده و اجازه ندهید تبلیغات موسسات غیرقانونی شما را فریب دهد، اگر پیش از انتخاب وکیل هیچ تحقیقی انجام ندهید احتمال سو استفاده از شما وجود دارد و همینطور امکان دارد مبلغ زیادی را از دست بدهید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

  • به بندهای وکالتنامه توجه کنید.

در وکالتنامه هر کدام از طرفین آن یعنی وکیل یا موکل قادر هستند به صورت یک طرفه به همکاری پایان دهند و در صورتی که شما در وکالتنامه به این مود توجه نکرده باشید و آن را تغییر ندهید وکیل می تواند هر زمانی وکالتنامه را لغو کرده و در آن زمان برای خود حق الوکاله دریافت کند به همین علت در این باره با وکیل خود صحبت کنید و شرایطی را در وکالتنامه قرار دهید که به نفع هر دو شما باشد.

  • هزینه ای بابت تمبر مالیاتی پرداخت نکنید.

براساس ماده 103 هزینه تمبر مالیاتی را باید وکیل بپردازد و موکل هیچ وظیفه ای در پرداخت این تمبر مالیاتی نخواهد داشت، مبلغ تمبر مالیاتی شامل پنج درصد از حق الوکاله ای است که به وکیل پرداخت می کنید بنابراین دیگر نباید هزینه ای پرداخت شود، بعضی وکلا احتمال دارد هزینه باطل شدن تمبر مالیاتی را در وکالتنامه به موکل واگذار کنند که می توانید این شرایط را قبول نکنید چرا که شما هیچ وظیفه ای در پرداخت این هزینه ندارید.

  • وکیل را از شهر محل اقامت خود انتخاب کنید.

اگر از شهر محل اقامت خود وکیل حقوقی را انتخاب کنید مزایا بیشتری دارد تا اینکه وکیل شما در یک شهر دیگر اقامت داشته باشد، در صورتی که وکیل در شهر دیگری ساکن باشد رفت و آمد و پیگیری کار برایش سخت بوده و ممکن است به برخی از دادگاه ها نتواند حضور یابد یا پیگیری کار شما به درستی انجام نشود و همینطور بابت رفت و آمد از شما هزینه هایی دریافت خواهد کرد و هزینه اقامتش در شهر شما نیز برعهده شما خواهد بود.

  • پیش از انتخاب وکیل تحقیقات لازم را انجام دهید.

پیش از انتخاب وکیل تحقیقات زیادی انجام دهید، از آنجا که مبلغ حق الوکاله نرخ مشخص شده ای نیست و هر وکیل یک نرخ را تعیین کرده است باید از وکلا زیادی مبلغ حق الوکاله را سوال کنید و اینکه هر وکیل راه مختلفی ممکن است در نظرش داشته باشد به همین علت باید با وکلا زیادی مشورت کنید و در آخر بهترین وکیل را که راه مناسبی در نظر دارد و همینطور مبلغ منصفانه ای نیز دریافت می کند انتخاب کنید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

  • وکیلی که مسئولیت پذیر است را انتخاب کنید.

وکلایی را انتخاب کنید که احساس مسئولیت زیادی می کنند و مشکل شما را همانند مشکل خودشان می دانند و تلاش می کنند مشکل به وجود آمده را به عالی ترین شکل ممکن برطرف کنند، حس مسئولیت پذیری باعث محبوبیت وکلا نزد موکلین شده و قطعا وکلایی که فقط به دلیل حق الوکاله کار می کنند و نتیجه دادگاه برایشان اهمیتی ندارد هیچ محبوبیتی ندارند و در کار خود نیز پیشرفتی نخواهند کرد.

وکیلی که مسئولیت پذیر است را انتخاب کنید.
وکیلی که مسئولیت پذیر است را انتخاب کنید.

در هنگام تنظیم وکالتنامه با وکیل حقوقی باید به چه مواردی توجه کرد؟

مهمترین نکته ای که در تنظیم وکالتنامه باید توجه کنید این است که باید به همراه وکیل حقوقی خود به دفتر اسناد رسمی بروید و وکالتنامه را در آنجا تنظیم کنید، درواقع وکالت نامه جز سند رسمی به حساب می آید، شما در توافق با وکیل بندهای این وکالتنامه را تنظیم می کنید و در وکالتنامه اختیاراتی که می خواهید به وکیل خود بدهید در آن ذکر شده و وکیل خارج از آن اختیاراتی که شما به او داده اید عمل نخواهد کرد.

نکته بعدی این است که مدتی که می خواهید وکیل حقوقی برای شما فعالیت کند را باید در وکالتنامه ذکر کنید و اگر آن را به صورت نامحدود تنظیم کنید وکیل حقوقی در آینده این اجازه را خواهد داشت که از اموال موکل برای دستمزدش استفاده کند.

در هنگام تنظیم وکالتنامه با وکیل حقوقی باید به چه مواردی توجه کرد؟
در هنگام تنظیم وکالتنامه در هنگام تنظیم وکالتنامه با وکیل حقوقی باید به چه مواردی توجه کرد؟وکیل حقوقی باید به چه مواردی توجه کرد؟

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

برای داشتن وکیل حقوقی چه میزان حق الوکاله باید پرداخت کرد؟

حق الوکاله‌ای که وکلا دریافت می کنند مبلغ ثابتی نیست و هر وکیل یک قیمت برای رسیدگی به فعالیت شما تعیین خواهد کرد، درواقع هر کدام نرخ خاص خودشان را دارند، ضمن اینکه حق الوکاله معمولا مبلغی است که مورد توافق دو طرف قرارداد قرار می گیرد و قطعا بهترین وکیل حقوقی در زمینه حق الوکاله با موکلانش انصاف را در نظر خواهد داشت و آن ها را تحت فشار قرار نمی دهد.

در حق الوکاله موارد زیادی تاثیر دارد برای مثال اگر وکیل فردی باتجربه و سابقه دار باشد مبلغ حق الوکاله نیز بیشتر خواهد بود و موکل در کنار مبلغ حق الوکاله موظف به پرداخت هزینه هایی نظیر ثبت درخواست شکایت، دادرسی، کارشناسی و … خواهد بود که معمولا نیاز به هزینه زیادی ندارند ولی معمولا حق الوکاله هزینه بر است.

برای داشتن وکیل حقوقی چه میزان حق الوکاله باید پرداخت کرد؟
برای داشتن وکیل حقوقی چه میزان حق الوکاله باید پرداخت کرد؟

چه راه هایی برای ارتباط بین موکل با وکیل حقوقی وجود دارد؟

برای ارتباط میان وکیل حقوقی با موکلانش راه های زیادی وجود دارد و موکلان به 2 صورت حضوری و غیرحضوری می توانند با وکیل خود در ارتباط باشند.

وکیل باید پیش از هر کاری مکان مناسبی برای فعالیتش داشته باشد و دفتر وکالتی که در آن فعالیت دارد باید در جا مناسبی از شهر قرار داشته باشد و دسترسی همه مردم به آن دفتر به راحتی انجام شود، معمولا بیشتر دفاتر وکالت برای سهولت مردم در نزدیکی دادگستری راه اندازی شده اند و این نزدیکی باعث سهولت ارتباط میان وکیل حقوقی با موکلانش شده است.

برخی از وکلا حقوقی نیز برای سهولت بیشتر ارتباط با موکلانشان و معرفی بیشتر خود در فضاهای مجازی حضور داشته و در وب سایت خود نیز فعالیت می کنند، با این حضور و فعالیت موکلان بسیار راحت با وکلا ارتباط برقرار کرده و در زمان نیز صرفه جویی می شود و همینطور دیگر نیازی به مراجعه دائم به دفاتر وکالت نیست.

چه راه هایی برای ارتباط بین موکل با وکیل حقوقی وجود دارد؟
چه راه هایی برای ارتباط بین موکل با وکیل حقوقی وجود دارد؟

در دفتر وکیل دکوراسیون به چه صورتی باید باشد؟

یکی از مهمترین مواردی که در دفتر وکالت مهم است و بسیار تاثیرگذار می باشد رنگ های به کار رفته در محیط دفتر است، از آنجایی که بیشتر افرادی که به وکیل حقوقی مراجعه می کنند دارای نگرانی هایی بابت مشکلشان هستند بهتر است از رنگ هایی که استرس آن ها را بیشتر می کند

در طراحی دفتر استفاده نکنید و برعکس از رنگ های آرامش بخش در محیط دفتر وکالت استفاده کنید تا مراجعین هنگام رفت و آمد به دفتر شما حس خوبی داشته باشند، برای مثال هرگز رنگ مشکی را در دکوراسیون به کار نبرید و سعی کنید بیشتر رنگ سفید و رنگ های روشن مانند نارنجی، سبز و … را استفاده کنید.

مبلمان اتاق وکیل حقوقی نیز باید به گونه ای قرار بگیرد مبل ها رو به رو همدیگر قرار داشته باشند و وکیل نزدیک موکلش بنشیند و برای انجام دیگر کارهایش به پشت میز برود نه برای صحبت با موکلش، وکیل حقوقی با این کار حس صمیمانه ای ایجاد کرده و موکل راحت تر به گفت و گو می پردازد، ضمن اینکه موارد بسیاری برای تبدیل شدن دفتر وکالت به یک دفتر آرامش بخش وجود دارد که قطعا بهترین وکیل حقوقی این موارد را رعایت کرده و برای موکلانش احترام زیادی قائل است.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی چه مواردی را باید به یاد داشت؟

برای اینکه از بروز مشکلاتی که بسیار در جامعه اتفاق می افتد پیشگیری شود به نکاتی که در زیر آورده ایم توجه کنید:

برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی چه مواردی را باید به یاد داشت؟
برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی چه مواردی را باید به یاد داشت؟
  • باید درباره مهریه اطلاعات داشته باشید.

مهریه یکی از مواردی است که مسائل حقوقی زیادی به وجود آورده و شما اگر درباره آن اطلاعات لازم را داشته باشید در آینده برایتان مشکلی پیش نمی آید.

در صورتی که پس از جدایی همسر شما مجدد ازدواج کند شما باز هم موظف به پرداخت مهریه او خواهید بود، ضمن اینکه پس از مرگ همسرتان نیز این مبلغ را باید به خانواده و وارثین او بپردازید، اگر مهریه بیش از 110 سکه باشد اموالی مانند حساب بانکی شما، حقوق، املاک نظیر مغازه، منزل یا … مورد بررسی قرار گرفته و به میزان مهریه به همسر شما واگذار خواهد شد، باید توجه داشته باشید که نباید اگر توان مالی لازم را ندارید مهریه زیادی پیش از ازدواج تعیین کنید.

باید درباره مهریه اطلاعات داشته باشید.
باید درباره مهریه اطلاعات داشته باشید.
  • نباید به تمام قراردادها اطمینان کنید.

برخی از قراردادهایی که به صورت دست نوشته می باشند غیر قابل اطمینان هستند، هرگز در مکان‌های عادی هیچ قراردادی را امضا نکنید، باید قراردادها در دفاتر اصلی انجام شوند و اگر قرارداد به صورتی است که احساس می کنید نیازی به مراجعه به دفاتر اصلی ندارد حتما 2 نفر را که بسیار به آن ها اطمینان دارید به عنوان شاهد در زمان امضا قرارداد کنار خود داشته باشید و همینطور از وکیل قرارداد کمک بگیرید تا شما را در انجام یک قرارداد سالم یاری کند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین وکیل حقوقی در تهران هستید

  • پیش از انجام هر معامله ای استعلام بگیرید.

اگر قصد خرید املاکی مانند خانه، زمین و … را داشتید حتما باید از طریق اداره ثبت اسناد از آن ملک استعلام گرفته و مطمئن شوید که مشکلاتی مانند توقف ملک، فروختن ملک به شخصی دیگر و … وجود ندارد، در برخی مواقع نیز مالک مکانی که می خواهید آن را بخرید احتمال دارد به دلایل قانونی اجازه معامله نداشته باشد بنابراین به تمام این نکات توجه داشته باشید و پس از انجام تحقیقات لازم اقدام به معامله کنید.

 

مواردی که ذکر شد جز مواردی هستند که در کشور بسیار اتفاق افتاده است و اگر افراد آگاهی خود را بالاتر ببرند راحت تر از بروز چنین مسائلی پیشگیری می شود، با بروز هر کدام از مشکلات فوق وکلا حقوقی به کمک شما آمده و مشکل را از راه قانونی حل می کنند.

« سپاس بابت زمانی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید امیدوارم مطالبی که درباره بهترین وکیل حقوقی گفته شد مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. »

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام