وکیل دیه در تهران

با بررسی موضوع وکیل دیه در تهران با شما دوستان عزیز همراهیم.

وکیل دیه در تهران
وکیل دیه در تهران

وکیل دیه در تهران در موارد مهمی به افراد کمک می کند و این وکیل آگاه در مسائل حقوقی مربوط به دیه و موارد دیگری چون بررسی دقیق پرونده های دیه تلاش دارد که به موکل خود توضیحات لازم ارائه دهد.

در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه وکیل دیه در تهران برای شما دوستان پیش بیاید و ذهنتان را درگیر می کند پاسخ می دهیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله به جواب سوالهای خود در زمینه وکیل دیه در تهران دست یابید.

منظور از دیه در قانون مجازات اسلامی چیست؟

انواع دیه شامل چه مواردی می شود؟

به پرونده های دیه در چه مکانی رسیدگی می شود؟

طبق قانون مجازات هایی که به آنها دیه تعلق می گیرد کدامند؟

قتل غیر عمدی که در تصادفات رخ می دهد چه ویژگی هایی دارد؟

آیا طبق قانون مجازات اسلامی زمان خاصی برای پرداخت کردن دیه وجود دارد؟

مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟

میزان دیه را با توجه به چه مواردی حساب می کنند؟

مراحل و روندی که در تصادفات صورت گرفته منجر به دیه وجود دارد کدامند و چه مدارک مهمی در حین انجام روال قانونی پرداخت دیه دریافت می شود؟

دیه در چه مواردی از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می گردد؟

طبق قانون مجازات اسلامی چه افرادی  می توانند دیه را دریافت کنند؟

دلایل استفاده افراد از وکیل دیه به چه مواردی مربوط می شود؟

وکیل دیه دارای چه ویژگی های متمایزی است؟

مزیت های استفاده از وکیل دیه به چه مواردی مربوط می شود؟

نکات مهم در انتخاب وکیل دیه به چه مواردی بر می گردد؟

 

منظور از دیه در قانون مجازات اسلامی چیست؟

در قانون از دیه تعریف جامعی ارائه شده است و با استناد به این تعریف می توان در زمینه مورد نظر اطلاعات لازم کسب کرد.

دیه یعنی میزان معینی از مال که در قانون و در زمینه مجازات هایی که افراد انجام می دهند این میزان مشخص گردیده است و در بیشتر موارد این امکان وجود دارد که افراد جرمی را به صورت عمدی مرتکب شده باشند یا در مواقعی دیگر این جرم غیر عمدی انجام می گیرد. دیه و میزان این مال معمولا با عرف جامعه سنجیده می شود و  به طور کامل و مطابق با عرف آن را در نظر می گیرند.

منظور از دیه در قانون مجازات اسلامی چیست؟
منظور از دیه در قانون مجازات اسلامی چیست؟

دیه را به نوعی خون بها می دانند که این میزان را دادگاه تعیین می کند و در خیلی موارد جرم افراد ممکن است غیر عمد صورت گرفته باشد و با توجه به نظر اولیای دم این مال به افراد داده می شود، یعنی اگر اولیای دم مقتول تقاضای قصاص نکنند و با دیه رضایت دهند این میزان مشخص شده در دادگاه به اولیای دم یا وارثان موجود پرداخت می گردد. منظور از اولیای دم افرادی می باشد که دیه طبق قانون به آنها ارث می رسد و می توانند این میزان از هزینه را قبول کنند. در این موارد مجرم باید دیه تعیین شده دادگاه را به خانواده ولیای دم بپردازد.

میزان دیه را تنها دادگاه مربوطه به شکایت مشخص می کند و مقدار دیه در خیلی از ماه ها بیشتر می شود، در ماه های حرام در اسلام میزان دیه به نسبت ماه های دیگر سال افزایش می یابد و متهم لازم است مقدار بیشتری را پرداخت کند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

دیه و میزان پرداخت آن در کل دو نوع دارد

دیه و میزان پرداخت آن در کل دو نوع دارد، یکی از این نوع دیه ها به مقدر مربوط می شود که منظور از دیه مقدر این است که میزان آن در قانون تعریف شده و به طور دقیق این میزان در فقه تعیین گردیده، اما دیه غیر مقدر را قانون مشخص نمی کند و کارشناسان در زمانی که جرم صورت می گیرد معمولا میزان آن را تعیین می کنند.

201541
دیه و میزان پرداخت آن در کل دو نوع دارد

ارش را دیه ای غیر مقدر می دانند و میزان این دیه به طور کامل مشخص نشده است. دادگاه برای تعیین این ارش به موارد مهمی توجه دارد و به نوع جنایات صورت گرفته و کیفیت آن دقت می کند و به عامل مهم دیگری که دقت دارد سلامت فرد یا تأثیر این جنایت بر سلامت افراد است. هر چه خسارت وارد شده در این مورد بیشتر باشد کارشناس ممکن است دیه بیشتری را تعیین کند. البته مقرراتی که برای دریافت دیه مقدر وجود دارد در ارتباط با دیه غیر مقدر و ارش نیز به کار می رود.

دیه و میزان پرداخت آن در کل دو نوع دارد
دیه و میزان پرداخت آن در کل دو نوع دارد

برای بررسی دیه غیر مقدر و ارش از طریق دادسراها و همچنین دادگاه های کیفری این کار صورت می گیرد و به حکم تأیید شده در این مراکز رسیدگی می شود.

امروزه دادگاه ها در این زمینه تلاش دارند که میزان مشخص تعیین دیه را به نظام پزشکی واگذار کرده و در این مکان بعد از معاینه فرد این میزان تعیین می گردد به طور مثال اگر یک آسیب وارده بر فردی منجر به آسیب در رباط پای فرد شود این امکان وجود دارد که دیه معینی برای این آسیب و صدمه در قانون وجود نداشته باشد و بعد از رخ دادن این آسیب با توجه به پزشکان متخصص در نظام پزشکی میزان مشخصی از دیه تعیین شود و حق فرد را به او بازگردانند.

در مواقعی که عامل اصلی و مقصر قتل یا آسیب به طرف مقابل مشخص نباشد معمولا دیه را بیت المال پرداخت می کند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

انواع دیه شامل چه مواردی می شود؟

در کل انواع دیه به مواردی چون دیه قتل و و دیه های منافع اعضا مربوط می شود. برای مواردی چون دیه اعضای بدن نیز می توان از وکیل متخصص استفاده کرد. برای پیگیری حق و حقوق مربوط به دیه جراحات نیز وکیل به افراد کمک می کند.

دیه قتل را معادل دقیق دیه کامل به حساب می آورند و میزان و نرخ این نوع دیه هر سال تغییر می کند و این میزان را قوه قضاییه هر سال با توجه به شرایط مهم مشخص کرده و به نهادهای اجرایی در این زمینه ابلاغ می کند تا تمامی افراد در جریان این میزان قرار بگیرند.

همان طور که اشاره شد یکی دیگر از انواع دیه مربوط به دیه اعضای بدن می باشد. در مواردی که عضوی در بدن هر انسانی فقط یک عدد باشد اگر آسیب به این عضو وارد شود دیه کامل به آن تعلق می گیرد ولی اگر در بدن دو عدد از این عضو وجود داشته باشد ممکن است فرد متهم مجبور شود نصف دیه را پرداخت کند و اگر آسیب به هر دو جزء باشد دیه کامل را فرد باید به طرف مقابل بدهد.

انواع دیه شامل چه مواردی می شود؟
انواع دیه شامل چه مواردی می شود؟

قانون مجازات اسلامی برای اعضای بدن دیه های خاصی تعیین کرده که دیه دندان با دیه زبان یا دیه گوش فرد تفاوت دارد.

دیه منافع اعضا به این معنی است که با جنایت صورت گرفته حواس فرد آسیب ببیند و در این مورد عضو موجود منافع خود را از دست دهد. به طور مثال گوش برای همه ما منفعت شنیدن دارد و در مواردی که شنوایی فرد آسیب ببیند ولی گوش و شکل ظاهر آن متوجه آسیبی نشود قانون مجازات برای این نوع آسیب معمولا دیه منافع اعضا را تعیین می کند. دیه منافع به نوعی به دیه عقل و دیه شنوایی و موارد دیگری چون بینایی و صوت مربوط می شود.

دیه جراحات نیز از انواع دیگر دیه های تعیین شده در قانون مجازات اسلامی است. دیه جراحات در مواردی پرداخت می شود که فردی جنایتی را بر فرد دیگری انجام دهد و به این وسیله جراحتی ایجاد شود و طبق قانون لازم است دیه جراحات پرداخت گردد. میزان این جراحات و تشخیص این میزان را پزشکی قانونی در نظر می گیرد و در مواردی که خراشی و کبودی در بدن فرد به وجود می آید دیه جراحات توسط فرد مقصر باید به طرف مقابل داده شود.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

به پرونده های دیه در چه مکانی رسیدگی می شود؟

به پرونده های مربوط به دیه معمولا در مکان هایی چون دادسراهای سطح کشور رسیدگی می شود و در این زمینه نیز دادگاه های کیفری حکم مربوطه را تعیین می کنند. در حال حاضر اگر پرونده ای از طریق دادگاه کیفری بررسی شود لازم نیست که دادخواستی برای این مرکز تهیه شود یا هزینه ای در این مکان به صورت جداگانه پرداخت شود و بدون پرداخت هزینه در دادگاه به این پرونده رسیدگی می گردد.

در خیلی موارد ممکن است که افرادی در این زمینه آگاهی نداشته باشند و از وکیلان با تجربه و آگاه به مباحث دیه کمک نگیرند و بخواهند خودشان در دادگاه کیفری دیه مورد نظر را مطالبه کنند، در این موارد افراد موظف هستند که دادخواستی را تنظیم کرده و به دادگاه ارائه دهند، البته برای این پرونده و رسیدگی به آن، به طور جداگانه لازم است هزینه ای پرداخت شود.

به پرونده های دیه در چه مکانی رسیدگی می شود؟
به پرونده های دیه در چه مکانی رسیدگی می شود؟

در مورد شکایت و درخواست هایی که افراد برای گرفتن دیه در نظر دارند اگر از وکیل دیه استفاده کنند کارشان راحت تر پیش رفته و در رسیدگی مورد نظر به درخواست تنظیم شده این کار با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

طبق قانون مجازات هایی که به آنها دیه تعلق می گیرد کدامند؟

از ارتکاب های قدیمی که همیشه و در جوامع انسانی اتفاق می افتد مربوط به قتل است. هر چه جوامع انسان بزرگ باشد انسان ها برای دستیابی به منافع بیشتر حرص بالاتری دارند و مواردی چون قتل بیشتر رخ می دهد.

وکیل دیه در خیلی موارد قادر است از دادگاهی که در مورد مجازات صورت گرفته تشکیل شده است درخواست کند که اعدام یا مجازات های مهم دیگر را جایگزین کند و به جای اعدام و …  با پرداخت دیه به فرد رضایت داده شود.

طبق قانون مجازات هایی که به آنها دیه تعلق می گیرد کدامند؟
طبق قانون مجازات هایی که به آنها دیه تعلق می گیرد کدامند؟

قتل عمد در مواقعی به این نام خوانده می شود که فردی قصد کشتن شخصی دیگر را دارد و از همان ابتدا این قصد و نیت را برای خود تعیین کرده است و نیت و هدف اصلی این فرد کشتن طرف مقابل می باشد .

منظور از قتل عمد قتلی است که قاتل عملی را با نیت آگاهانه انجام می دهد و مقتول را مورد کشتن قرار داده و هدف از این کار کشتن فرد طرف مقابل است و ابایی از این کار ندارد مانند فردی که با اسلحه خود به مکان خاصی رفته و به طرف مقابل شلیک می کند.

یکی دیگر از این موارد که طبق قانون مجازات اسلامی دیه برای آن تعیین می شود قتل غیر عمد است با اینکه قتل غیر عمد با هدف آگاهانه صورت نمی گیرد اما منجر به مرگ و آسیب به فرد دیگری شده و قانون برای این مورد دیه مشخص می کند.

در خیلی موارد بر اساس اتفاقات و دعواهایی که شکل می گیرد یک نفر ممکن است به طرف مقابل آسیب وارد کند و موجب قتل این فرد شود، حتی اگر قصد این کار وجود نداشته باشد اما قتل صورت گرفته و فرد مقابل کشته شده است. طبق قانون به این مجازات قتل شبه عمد گفته می شود و دیه به آن تعلق می گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

قتل عمد

در قتل غیر عمد معمولا هدف فرد کشتن شخص دیگری نیست ولی با یک اتفاق که به صورت ناگهانی رخ می دهد یا دعوا و جر و بحثی در میان دو طرف، قتلی صورت می گیرد.

یکی دیگر از قتل ها که به آن دیه تعلق می گیرد مربوط به قتل خطای محض است. در مورد این قتل قصد فرد کشتن یکی دیگر نیست اما با بی احتیاطی و… این اتفاق رخ می دهد، یکی از مواردی که در مورد قتل خطای محض وجود دارد به فردی مربوط می شود که در حال شکار حیوانات بوده اما زمانی که شلیک را انجام می دهد این گلوله به اشتباه به فرد دیگری می خورد و یکی را به قتل می رساند.

قتل عمد
قتل عمد

قانون برای هر یک از این قتل ها مجازاتی چون دیه را در نظر گرفته و افراد موظف به پرداخت مبلغ خاصی به عنوان دیه می شوند.

یکی از موارد دیگری که مشمول دیه شده و مجازات به آن تعلق می گیرد فوت هایی است که در جرائم رانندگی رخ می دهد. هر حادثه ای که به طور غیر عمد در رانندگی اتفاق افتد و به مرگ طرف مقابل منجر شود دیه به آن تعلق گرفته و طبق قانون باید فرد این میزان را در نظر بگیرد.

البته در مواقعی که آسیب موجود به بدن فرد باشد حتی اگر منجر به مرگ وی نشود قانون برای این موارد نیز دیه در نظر می گیرد و در زمان مشخصی این میزان از هزینه را فرد باید پرداخت کند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

قتل غیر عمدی که در تصادفات رخ می دهد چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مواردی که در قتل غیر عمد وجود دارد مربوط به تصادفات است که علت اصلی آن بی احتیاطی فرد راننده می باشد و عامل این مسأله فقط بی احتیاطی و توجه نکردن راننده به مسائل مهم راهنمایی و رانندگی است و طبق قانون این عمل نباید انجام شود

به طور مثال فردی به دلیل بی احتیاطی تلاش می کند زمانی که چراغ قرمز است از چراغ راهنمایی عبور کند و در همین زمان با سرعت زیادی که دارد فردی را که از روی خط عابر پیاده رد می شود را می کشد و طبق قانون این فرد قاتل بوده و فرد متهم باید تاوان کار خود را با توجه به رأی دادگاه بدهد.

قتل غیر عمدی که در تصادفات رخ می دهد چه ویژگی هایی دارد؟
قتل غیر عمدی که در تصادفات رخ می دهد چه ویژگی هایی دارد؟

یکی دیگر از مواردی که در رانندگی در نظر گرفته می شود به بی مبالاتی فرد راننده مربوط است. طبق قانون بعضی از کارها باید به درستی انجام شود و اگر این کار صورت نگیرد ممکن است به ضرر کشتن فرد دیگری منجر گردد.

به طور مثال یک راننده که ماشین کامیون دارد در حین بستن بار در کامیون خود بی احتیاطی کرده و حمل بارها را به درستی انجام نمی دهد و ایمنی بستن و نکات مهم را رعایت نمی کند

در خیلی موارد ممکن است به دلیل همین بی دقتی و نادیده گرفتن نکات در حین رانندگی در جاده بارهای درون ماشین ریزش پیدا کرده و به دیگر ماشین ها خسارات شدیدی مالی وارد می گردد

یا در خیلی موارد به کشتن فرد دیگری منجر شود و با این اتفاق دیه به راننده تعلق می گیرد و باید میزانی از دیه را که دادگاه تعیین می کند به اولیای دم طرف مقابل بپردازد.

مورد مهم دیگر در این زمینه به مهارت نداشتن فرد در حین رانندگی مربوط می شود، افرادی که به هر صورتی مهارت کافی برای رانندگی ندارند و در این مورد مهارت و اطلاعات کامل نداشته و با این غیر حرفه ای بودن خسارت های زیادی به افراد دیگر وارد کنند یا در موارد زیادی فرد مقابل را بکشند مسلما تحت تعقیب قرار می گیرند و این مورد نیز جزء موارد مهم در تصادفات در نظر گرفته می شود.

فردی که سن قانونی مناسب برای انجام دادن عمل رانندگی را ندارد یا در این زمینه مهارت کافی نداشته و هنوز موفق به دریافت گواهینامه نشده است در این موارد با مشکل مواجه می شود و ممکن است عمل رانندگی باعث آسیب به افراد شده و طبق قانون مجازات هایی در این زمینه برای متهم تعیین می گردد.

رانندگانی که مقررات مهم راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند اگر این قوانین را در نظر نگرفته و به آن توجه نکنند این امکان وجود دارد که تصادفات بیشتری ایجاد شود و تصادف مرگ باری شکل گیرد، به طور مثال فرد راننده ای که خود کمربند ایمنی را نمی بندد و به همراهان خود در ماشین این نکته را یادآوری نمی کند در حین تصادف این امکان وجود دارد که خطرات جانی را برای دیگر افراد ایجاد کند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

آیا طبق قانون مجازات اسلامی زمان خاصی برای پرداخت کردن دیه وجود دارد؟

بر طبق قانون مجازات اسلامی در مواقعی که قتلی رخ داده یا به صورت غیر عمد در این زمینه قتلی صورت گرفته است و اولیای دم به پرداخت دیه رضایت دهند این امکان وجود دارد که افراد مقصر با پرداخت کردن میزان مشخصی از مال و ثروت خود از اعدام و… در امان باشند. دادگاه وظیفه دارد که میزان این دیه را تعیین کند و افراد در زمانی که طبق قانون تعریف شده این مبلغ را به طرف مقابل بپردازند.

در قتل هایی که در دادگاه تشخیص داده می شود که این عمل به صورت عمد انجام شده است افراد موظفند تا یک سال قمری دیه را به طرف مقابل پرداخت کنند و طبق نظر دادگاه در زمان مشخصی باید این کار صورت گیرد.

آیا طبق قانون مجازات اسلامی زمان خاصی برای پرداخت کردن دیه وجود دارد؟
آیا طبق قانون مجازات اسلامی زمان خاصی برای پرداخت کردن دیه وجود دارد؟

در موارد دیگری که قتل صورت گرفته غیر عمد تلقی شده و دادگاه این مورد را تشخیص می دهد لازم است که فرد تا دو سال قمری مبلغ دیه را به اولیای دم مقتول واگذار کند. منظور از دو سال قمری این نیست که فرد متهم دیه را تا دو سال به خانواده طرف مقابل پرداخت نکند و بعد از به اتمام رسیدن این زمان دیه را به آنها بدهد بلکه تعیین این دو سال برای پرداخت کردن کل هزینه دیه در ماه های مشخص است و بعد از این دو سال لازم است که کل مبلغ دیه به حساب اولیای دم مقتول واریز شده باشد و تسویه کامل صورت گیرد.

در قتل هایی که به صورت خطای محض شناخته می شوند قانون مجازات اسلامی مهلت بیشتری را برای پرداخت دیه تعیین کرده و افراد تا سه سال قمری می توانند دیه طرف مقابل را پرداخت کنند.

مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟

مدارک مهمی وجود دارد که اگر در زمینه دیه و دریافت آن به طور کامل ارائه شود طبق قانون اخذ دیه امکانپذیر می شود.

مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟
مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟

در مورد این مدارک و تحویل آنها در برخی موارد نیاز به صحت مدارک و تحویل دادن آن وجود دارد اما در موارد دیگر ممکن است که مدارکی به صورت اختیاری باشد و تحویل دادن آن برای گرفتن دیه مزیتی محسوب شود و فردی این مدارک را تکمیل نکند مشکلی ایجاد نشود.

یکی از این مدارک یک کپی از دادنامه است که تحویل دادن آن اختیاری است.

اگر گزارش مرجع انتظامی در این زمینه تکمیل شود لازم است یک تصویر از این گزارش در دسترس باشد و برای دریافت دیه به این مراکز تحویل داده شود.

بعد از اعلام نظریه پزشک قانونی یک کپی از این مدرک ارائه شود البته ارسال این مدرک اختیاری به حساب می آید.

هزینه دادرسی به طور کامل پرداخت شود و این هزینه تنها از طریق کارت های عابر بانک قابل پرداخت است.

برای بررسی قانونی احراز هویت لازم است کارت ملی خود شخص در دفتر خدمات وجود داشته باشد.

اگر این مدارک بیان شده در اختیار نباشد وکیل دیه قادر است با تحویل مدارک دیگری به روند قانونی اخذ دیه کمک کند.

در مواردی که برای جریان صورت گرفته شاهدینی وجود دارند لازم است که شهادت این شهود ضمیمه پرونده شود.

برای پیگیری اخذ دیه می توان تحقیقات محلی انجام داد و این تحقیقات ضمیمه پرونده قرار داد.

دلایل مهمی که برای مطالبه دیه در این زمینه وجود دارد نیز باید ضمیمه درخواست برای اخذ دیه شود.

مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟
مدارک مهم و ضروری در زمینه اخذ دیه چه مواردی را شامل می شود؟

میزان دیه را با توجه به چه مواردی حساب می کنند؟

مبلغ دیه را با توجه به زمانی تعیین می کنند که فرد قصد پرداخت آن را دارد و بنا به جرم صورت گرفته در زمان مشخصی این مبلغ را در نظر می گیرند و فرد متهم باید میزان دیه را پرداخت و رضایت طرف مقابل را به دست آورد.

پرداخت دیه در کل به قتل یا جرح هایی داده می شود که به صورت غیر عمد انجام شده است و در مواردی که قتلی به تشخیص دادگاه به صورت عمد اتفاق افتاده باشد اولیای دم می توانند قصاص فرد را از دادگاه درخواست کنند و طبق قانون مجازات فرد محکوم به اعدام یا موارد دیگری چون حبس ابد و… می شود

اما در مواردی که خانواده مقتول از حکم قصاص بگذرند و رضایت خود را اعلام کنند که با پرداخت دیه از قصاص فرد قاتل می گذرند دادگاه از فرد قاتل می خواهد که مبلغ تعیین شده ای را به این خانواده به عنوان دیه بپردازد و قصاص را به دیه تبدیل کند.

میزان دیه را با توجه به چه مواردی حساب می کنند؟
میزان دیه را با توجه به چه مواردی حساب می کنند؟

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

پرداخت دیه تنها به وسیله فرد مقصر صورت می گیرد

یکی از نکات مهم و قابل توجه در زمینه پرداخت دیه این است که پرداخت آن تنها به وسیله فرد مقصر صورت می گیرد و در مواردی که قاتل مرده باشد این مبلغ دیه از ماترک این فرد دریافت شده و به طرف مقابل که شامل خود فرد یا اولیای دم او می شود پرداخت می گردد.

با توجه به صدمه ای که بر فرد وارد شده است میزان دیه تعیین می گردد. اگر آسیب وارد شده به میزان زیادی بوده و مرگ فرد را پی داشته باشد مسلما با زمانی که آسیب وارد شده سبب مرگ نمی شود و تنها به اعضای بدن طرف مقابل آسیبی وارد می شود تفاوت دارد.

عامل مهم دیگر در تعیین میزان دیه به ماه ها و زمان انجام دادن جرم مربوط است.

در مکان مهمی چون حرم مکه مکرمه که در آن هر گونه قتل و جنگ حرام اعلام شده است حتی اگر جنایتی غیر عمد صورت گیرد به مبلغ دیه افزوده می شود و لازم است فرد مقصر میزان بالاتری را به عنوان دیه پرداخت کند.

پرداخت کردن دیه در کشور ایران توسط مقصر اصلی انجام می شود و در مواردی که این فرد فوت کند ماترک این فرد مجبور است این مبلغ را به طرف مقابل پرداخت کنند.

پرداخت دیه تنها به وسیله فرد مقصر صورت می گیرد
پرداخت دیه تنها به وسیله فرد مقصر صورت می گیرد

مراحل و روندی که در تصادفات صورت گرفته منجر به دیه وجود دارد کدامند و چه مدارک مهمی در حین انجام روال قانونی پرداخت دیه دریافت می شود؟

بعد از اینکه تصادفی صورت می گیرد اگر شخص مقابل یا اولیای دم در این باره شکایت داشته باشند می توانند از طریق وکیل دیه یا وارث اقدامات مهم را انجام داده و روند رسیدگی به این شکایت را در نظر بگیرند و طبق قانون به آنها دیه تعلق گرفته و قادرند که این حق را از فرد متهم دریافت کنند.

در مورد تصادفات و پرداخت دیه آن قانون مراحل خاصی را تعیین کرده است که افراد با در نظر گرفتن این مراحل در اسرع وقت کار خود را پیش برده و زودتر روال قانونی را انجام می دهند.

اولین مرحله به شکایت در این زمینه و آغاز دعوی مربوط می شود، سپس نظریه ای که کارشناس در این زمینه می دهد حائز اهمیت است و بر طبق نظر کارشناسان آگاه در این مورد حکم پرداخت دیه و… تعیین می گردد.

بعد از آن طبق قانون نظریه ای که کارشناسان موجود در پزشکی قانونی تصویب می کنند مهم می باشد و توجه خاصی به این نظریه می شود، منظور این است که اگر پزشکی قانونی مشخص کند که تصادف صورت گرفته واقعی نبوده و فرد شاکی و راننده این صحنه تصادف را ایجاد کرده اند دیه ای پرداخت نمی شود و دادگاهی برای بررسی این پرونده صورت نمی گیرد.

دادسرا رسیدگی را به پرونده شکایت مورد نظر شروع کرده و رأی دادگاه در این زمینه صادر می شود و بر اساس نظر دادگاه که در تعیین رأی صادر شده مسلما وکیل دیه نیز تأثیر زیادی دارد لازم است مراحل دیگر گذرانده شده و این حکم به مرحله اجرا درآید.

مراحل و روندی که در تصادفات صورت گرفته منجر به دیه وجود دارد کدامند و چه مدارک مهمی در حین انجام روال قانونی پرداخت دیه دریافت می شود؟
مراحل و روندی که در تصادفات صورت گرفته منجر به دیه وجود دارد کدامند و چه مدارک مهمی در حین انجام روال قانونی پرداخت دیه دریافت می شود؟

تنظیم مدارک مورد نیاز

مدارک مهمی در زمینه دیه برای تصادفات لازم است تنظیم شود و این مدارک در اختیار دادگاه قرار بگیرد و افرادی که قصد شکایت کردن و گرفتن دیه مربوط به تصادف را دارند باید این مدارک را در اسرع وقت تهیه کنند و به مراکز ذیصلاح تحویل دهند.

در این مورد تصویر و اصل بیمه نامه فردی که در تصادف مقصر بوده به دادگاه ارائه می شود.

اگر فرد مقصر تصادف، گواهینامه رانندگی دارد نیاز است که کپی و اصل این گواهینامه در اختیار قانون قرار بگیرد و در مواردی که این فرد گواهینامه نداشته باشد یا مهلت استفاده از آن به اتمام رسیده باشد دادگاه پیگیری های لازم را انجام می دهد و برای راننده مشکلات زیادی ایجاد می شود.

اصل کارت خودرو به اضافه تصویر آن برای پیگیری روال قانونی در این زمینه اهمیت دارد و بهتر است که افراد تمامی این مدارک را تهیه و به مراکز مورد نظر ارائه دهند.

کارت ملی فرد مقصر در تصادف به اضافه کپی این مدارک شخصی نیز لازم است که ضمیمه پرونده شود.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

دیه در چه مواردی از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می گردد؟

در برخی موارد دیه مقتول لازم است از طریق خود دولت و از حساب بیت المال به ورثه طرف مقابل پرداخت گردد. البته این نوع دیه تنها در شرایط خاصی از طرف بیت المال به خانواده داده می شود و در قانون این میزان تعیین شده است.

در برخی موارد به دلیل خطایی که قاضی مرتکب می شود فردی که بی گناه بوده و جرمی را انجام نداده است به مرگ محکوم شده و طبق قانون باید این حکم برایش اجرا گردد یا خسارات بدنی زیادی به فرد وارد می شود و دیه این فرد به خانواده او باید از طریق بیت المال پرداخت شود.

اگر فردی به دلیل ازدحام و در جمعیتی زیاد کشته شده و مشخص نشود که این قتل را چه کسی انجام داده است دیه را بیت المال می تواند پرداخت کند و در این موارد تفاوتی بین قتل غیر عمد و عمد وجود ندارد.

اگر فردی به دلیل سقوط غیر ارادی به قتل رسد دیه را دولت پرداخت می کند.

دیه در چه مواردی از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می گردد؟
دیه در چه مواردی از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می گردد؟

طبق قانون مجازات اسلامی چه افرادی  می توانند دیه را دریافت کنند؟

در کل افراد و گروه های زیادی به عنوان دریافت کنندگان دیه محسوب می شوند.

اگر فرد قربانی آسیب و جراحت زنده باشد دیه به خود او تعلق می گیرد.

در مواردی که فرد قربانی در جریان آسیب کشته شود دیه به وارثان این فرد داده شده و طبق قانون اگر وارثانی درجه اول در هنگام مرگ فرد وجود دارند این دیه به آن ها تعلق گرفته است.

در مواردی که قتلی رخ دهد و اولیای دم به جای قصاص تقاضای دریافت دیه داشته باشند این کار انجام می شود.

در فقه اسلامی این قانون تعیین شده که اگر فردی به قتل برسد و وارثی در این مورد نداشته باشد امام و بیت المال حکومت اسلامی وارث می شوند.

دلایل استفاده افراد از وکیل دیه به چه مواردی مربوط می شود؟

در برخی موارد فرد زیان دیده به دلیل اینکه بتواند خیلی زودتر به حق خود برسد و به نتیجه مناسب دست یابد می تواند از وکیل دیه به کار برد تا از این طریق اعاده حقش به تعویق نیفتد.

از نمونه های مهمی که در مورد مجازات ها وجود دارد و به عنوان جایگزینی برای مجازات های سنگین تر در نظر گرفته می شود پرداخت کردن دیه طبق قانون است.

افرادی که در مورد دیه و شرایط این مسأله مهم اطلاع نداشته باشند به راحتی می توانند به وسیله یک وکیل آگاه در این زمینه اطلاع کسب کنند و با آگاهی از قوانین موجود این افراد از مجازات های سطح بالاتری حفظ شوند. مواردی چون رفتن به زندان و اعدام شدن بعد از پرداخت نکردن دیه صورت می گیرد و استفاده از وکیل دیه به آنها کمک می کند که از این مجازات های سنگین در امان باشند و با پرداخت هزینه ای که قانون تعیین کرده است به نتیجه برسند.

افرادی که در یک زمینه مشکل دارند و این اتفاق تنها با پرداخت دیه قابل جبران می باشد یا موقعیت صورت گرفته این طور است که فرد لازم به دریافت دیه باشد می تواند با یک

وکیل دیه مشورت کرده و در مورد این شرایط آگاه شود و مشکل به درستی حل گردد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

وکیل دیه دارای چه ویژگی های متمایزی است؟

در هر جنایت و مشکلی که پیش می آید و افراد دچار خسارت هایی می شوند کارشناسان موجود در این زمینه مقصر را مشخص می کنند و نتایجی که از این مسأله به دست می آید را در اختیار افراد دیگر پرونده قرار می دهند.

در بیشتر مواقع افراد مقصر ممکن است علاقه مند به داشتن یک وکیل دیه برای پیگیری های لازم در مورد پرونده خود شوند و با انتخاب وکیل دیه در مورد جرم صورت گرفته و شرایط آن با وکیل مشورت کرده و آگاهی های لازم را به دست آورند.

در موارد دیگری نیز این امکان وجود دارد که فرد طرف مقابل که دچار آسیب شده از وکیل دیه مجربی تقاضا کند که در شکایت صورت گرفته به او کمک کرده و با در نظر گرفتن شرایط قانونی حق فرد را از مقصر دریافت کند.

در دادگاه هایی که در این زمینه شکل می گیرد نماینده ای از طرف شاکی و همچنین متهم می تواند در این جلسه شرکت کند و از حق فرد دفاع کند. در این مورد انتخاب یک وکیل دیه که در کار خود تخصص بالایی داشته باشد ضرورت دارد، و به افراد کمک می کند که در دادگاه شرایط موجود به نفع فرد تغییر یابد.

تجربه کاری بالا

یکی از ویژگی هایی که لازم است وکیل دیه داشته باشد به تجربه کاری بالا مربوط می شود، وکیل دیه بهتر است با تجربه بوده و نشان دهد که در کار خود سابقه کار بالایی دارد و در پرونده های قبلی خود تلاش لازم را برای موفقیت پرونده و کمک به موکل خود انجام داده و موکلان به نتیجه مورد نظر دست یافته اند.

وکیل دیه دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه مسائل حقوقی و کیفری بوده و به عنوان وکیل دادگستری شناخته می شود، وکیل لازم است که در زمینه مورد نظر تخصص و اطلاعات کافی داشته باشد و رزومه این وکیل شامل موفقیت در پرونده های مختلف باشد.

وکیل آگاه دیه نباید به دریافت هزینه بیش از هر مسأله دیگری فکر کند بلکه باید اولویت کار خود را کمک به موکل در این زمینه قرار دهد و تمام تلاش خود را برای پیش بردن اهداف موکل خود در نظر بگیرد.

مزیت های استفاده از وکیل دیه به چه مواردی مربوط می شود؟

افرادی که برای پیگیری قانونی و بهتر کار خود از وکیل دیه استفاده می کنند معمولا در زمینه کاری خود مزیت هایی زیادی را مشاهده کرده و به نتیجه مناسب تری دست می یابند.

انتخاب یک وکیل دیه به فرد کمک می کند که از تجارب وکیل و سابقه کار این فرد بهره برده و  با گذشت زمان کمتری به نتیجه برسند، همچنین افراد می توانند آمار موفقیت آمیز وکیل در پرونده های مربوط به دیه را بررسی کرده و نتایج مناسب را از کار خود به این صورت دریافت کنند.

وکیل دیه در مورد پرونده ای که بر عهده گرفته است مسلما تحقیق لازم را انجام می دهد و با بررسی حرفه ای و پژوهش ها تلاش می کند که راهکار مناسب را در یک زمینه ارائه دهد و مسیر درست و قانونی را برای رسیدگی  بهتر به پرونده در نظر بگیرد.

در هیچ قانونی داشتن وکیل برای یک مسأله حقوقی به افراد تحمیل نمی شود و مراجعه به وکیل و انتخاب یک فرد مطمئن در امر پروسه حقوقی انتخابی است.

یک وکیل دیه لازم است که از همان ابتدا فرد موکل خود را در جریان کارها بگذارد و به طور صادقانه و دقیق در مورد نتیجه این پرونده اطلاعات لازم را در اختیار فرد بگذارد و با نشان دادن یک راه درست بتواند به موکل آگاهی مناسب بدهد.

وکیل دیه تلاش می کند که هزینه های بیشتر را از موکل خود بردارد و به افراد کمک می کند با پرداخت هزینه معقولانه از دادن هزینه بالاتری برای انجام کارهای قانونی خود در امان باشند.

وکیل نسبت به تمام اطلاعات حقوقی آگاهی داشته و تمامی مقررات را می شناسد و اگر تبصره ای در یک زمینه وجود داشته باشد با آشنایی موکل با این تبصره به او کمک می کند هزینه کمتری پرداخت کرده و موکل خود را به راهکارهای حقوقی آشنا کند.

برای مسائل حقوقی دانش به روز و آشنایی از تمام مسائل حقوقی و فقهی در زمینه مورد نظر اهمیت دارد و این کار شیوه پیچیده است که نیاز به دانش تخصصی و فنی دارد.

وکیل دیه با توجه به شرایط تلاش می کند که دفاعیات موجود را بشناسد و در مورد پرونده موجود حدس های لازم بدهد و برای هر سوالی که پیش بینی می کند در دادگاه از او بپرسند معمولا جواب آماده کرده و در جلسه به آن ها جواب می دهد و از این طریق به موکل خود کمک کند.

انتخاب کردن درست وکیل دیه که دارای تجربه بالایی باشد به موکل کمک می کند که مدت رسیدگی به پرونده کوتاه تر شده و به عبارتی مدت دادرسی در مورد این پرونده کمتر شود، چون وکیل در این مورد با تشخیص درست تلاش بیشتری می کند و با توجه به تجارب خود راه مناسب برای نتیجه گرفتن از این کار را در نظر می گیرد.

مزیت دیگر انتخاب وکیل دیه این است که همه افراد در هر موقعیتی به خصوص در ارتباط با مجازات های اسلامی و مسائل حقوقی مهم تسلط کامل ندارند و این افراد می توانند برای آشنایی با مسائل حقوقی از وکیل دیه با تجربه استفاده کنند و با تسلط و کسب تجربه در این زمینه اقدامات مهم را برای مسائل مربوط به مشکل حقوقی خود بهتر انجام دهند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

نکته

مزیت دیگر انتخاب کردن وکیل دیه این است که اگر فرد مقصر لازم باشد دیه را پرداخت کرده و قانون فرد را مجبور به این کار کند و مقصر اطلاعات لازم در این زمینه را نداشته باشد و در ارتباط با وصول دیات و … مربوط به دیه آگاهی در اختیار مقصر قرار نگیرد می تواند از وکیل دیه استفاده کرده و با مشورت با این فرد با تجربه، ضرر کمتری را متحمل شود، افراد آسیب دیده یا اولیای دم نیز می توانند وکیل دیه باتجربه ای را برای کار خود انتخاب کنند.

نکته
نکته

کمک گرفتن از وکیل به افراد کمک می کند که نتیجه مناسب و مطلوب را سریع تر به دست آورد.

وکیل دیه معمولا در زمینه مورد نظر تخصص کافی دارد و در مراحل مختلف پرونده های کیفری و حقوقی علم لازم را دارد.

وکیل دیه در زمینه جو دادگاه و مسائل مهم دیگر تسلط داشته و مسلما تلاش کرده که جلسه دادگاه را طوری هدایت کند که نتیجه لازم دریافت شود، یک وکیل به درستی آگاه می باشد که در چه موقعیتی در دادگاه از حق موکل خود و شرایط مورد نظر دفاع کند، همچنین گفتن مطالبی مهم در چه زمانی نتیجه مناسب تری در پی دارد و به گرفتن حقوق موکل کمک خواهد کرد.

مزیت دیگر استفاده از وکیل دیه این است که وکیل به طور کامل قبل از تشکیل دادگاه در مورد پرونده اطلاعات لازم را دریافت می کند و به نوعی بر تمامی این مطالب اشراف دارد و به درستی آگاه است که اگر قاضی از وکیل و موضوع پرونده سوالی داشته باشد با دلایل محکم و لازم این دلایل را ارائه می دهد.

وکیل دیه به طور کامل در مورد مطالب مختلف و موضوعات مهم و نرخ های پرداخت دیه آگاهی دارد و با اطلاع درست به موکل خود کمک می کند.

انتخاب وکیل دیه برای انجام دادن کارهای حقوقی در این زمینه کمک می کند که در زمان ممکن و کمترین تایم به نتیجه مورد نظر دست یافت و پیگیری به موقعی در این باره انجام داد.

مسلما وکیل دیه راه و روش پرداخت دیه و گرفتن حق را از هر فردی بهتر می داند.

در مواردی که افراد آگاهی در زمینه مسائل مربوط به دیه و حق و حقوق فرد مقصر و طرف مقابل ندارند می توانند به وسیله مشورت و کمک از وکیل از ضررهای بیشتر خود را حفظ کنند و به نتیجه برسند.

در موارد زیادی و در خیلی از پرونده ها در دادگاه ممکن است که خانواده اولیای دم یا خانواده مجرم بخواهند ضرر و هزینه کمتری را متقبل شوند و در بیشتر مواقع اگر آگاهی از روال قانونی پرونده و جریان دریافت دیه نداشته باشد این امکان وجود دارد که به طور کامل نتوانند حق خود را دریافت کرده یا در مورد پرونده، زمان رسیدگی به آن بیشتر طول بکشد.

استفاده از وکیل دیه پیشبرد اهداف را در پی دارد و فرد موکل راحت تر به نتیجه مطلوب دست می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیه در تهران هستید

نکات مهم در انتخاب وکیل دیه به چه مواردی بر می گردد؟

برای شناخت یک وکیل دیه افراد می توانند از زمینه های مختلفی اقدام کنند و وکیل آگاهی را برای قبول پرونده خود انتخاب کرده و از این طریق به نتیجه مناسب برسند.

افرادی که یک وکیل دیه را برای کار خود انتخاب کرده و از اقدامات این وکیل رضایت دارند می توانند به دیگران نیز این پیشنهاد را ارائه دهند که از وکیل آگاه و با تجربه در زمینه مورد نظر خود استفاده کنند.

نکات مهم در انتخاب وکیل دیه به چه مواردی بر می گردد؟
نکات مهم در انتخاب وکیل دیه به چه مواردی بر می گردد؟

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که به وکیلان متخصص در این زمینه مراجعه کرده و از بهترین وکیل و آگاه ترین آنها استفاده کرد.

وکیل دیه باید دارای این ویژگی متمایز باشد که حریم شخصی افراد را محافظت کرده و رازدار خوبی برای مشکل فرد باشد و توجه به این نکته حائز اهمیت است. وکیلی که راز موکلان خود را برای دیگران برملا کند فرد قابل اعتمادی برای موارد مهمی چون دیه و… نمی باشد.

در زمان محدودی و از طریق قانونی کار را پیش می برند و در اسرع وقت به موکل خود کمک می کنند.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام