وکیل کلاهبرداری رایانه ای

امروز با موضوع وکیل کلاهبرداری رایانه ای در خدمت شما عزیزان هستیم.

اگر به ۱۰ سال قبل برگردیم می‌بینیم که داشتن کارت بانکی و تلفن همراه برای خیلی‌ها محال بود و تقریبا کسی نمی دانست که اینترنت چیست و چه کارهایی میتوان با انجام داد، اما در زمان کنونی نداشتن این موارد (کارت بانکی، تلفن همراه) برای افراد محال است امروز حتی یک کودک هم کارت بانکی و همچنین تلفن همراه دارد

وکیل کلاهبرداری رایانه ای
وکیل کلاهبرداری رایانه ای

همین موضوع باعث شد که از سال ۱۳۹۳ اکثر افراد کارهای عمومی و روزانه خود را(قبض پرداخت کردن، شارژ خریدن، کارت به کارت کردن و…) از طریق تلفن همراه و اینترنت به کمک کارت بانکی انجام دهند حتی با این اوضاع خیلی از افراد مواردی همچون لباس و کفش خود را نیز از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه می‌کنند و حتی برخی با هم اینترنت کار می کنند

همین امور رایانه ای باعث شد افرادی به فکر کلاهبرداری‌ و دزدی های رایانه ای بیفتند و برای مثال به جای دزدی از بانک ها و یا طلافروشی‌ها دزدی اینترنتی کنند نمونه‌هایی از این دزدی رایانه ای که می توان نام برد :

مثلا افرادی هستند که لباسی را در فروشگاه می‌بینند و با عکس آن، آن را به قیمت خیلی بالاتری در سایت‌ها به فروش می‌رساند و هزینه را دریافت می‌کنند اما لباس را برای خریدار ارسال نمی کنند، یا  یک وسیله دست دوم را به جای وسیله نو می‌فروشند و باظاهر سازی و تبلیغ آن را زیبا جلوه می‌دهند.
کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

رایج ترین روش کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

نقش وکیل در کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

انواع جرایم رایانه ای را نام ببرید.

وکیل کلاهبرداری رایانه ای؟

در بیانی ساده اگر بخواهید وکیل را تعریف کنید چه می گویید؟

 

1 – کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

کلاهبرداری اینترنتی یک مقوله خیلی وسیع است و نمی‌توان آن را به صورت واضح شرح داد،  اما در شرح آن می‌توان گفت :  هر نوع  سوء استفاده از مردم و ضرر رساندن آنها از طریق اینترنت به عنوان کلاهبرداری اینترنتی بیان می‌شود

بنابراین خالی کردن حساب دیگران و سرقت‌های اینترنتی تنها مساله از کلاهبرداری اینترنتی است و می‌توان این گزینه‌ها را زیر مجموعه‌ای از کلاهبرداری اینترنتی دانست.

1 - کلاهبرداری رایانه ای چیست؟
1 – کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

از نمونه‌های دیگری که می توان به عنوان کلاهبرداری اینترنتی از آنها یاد کرد :  جعل هویت، سرقت، کپی زدن روی کارت و حفظ کردن، بزرگنمایی اجناس، عدم ارائه محصولات تبلیغ شده و…

یلی کوتاه نمونه هایی از کلاهبرداری اینترنتی را نام می بریم :

 

۱- کپی زدن روی کار در فروشگاه ها:

در سال ۲۰۱۹ کلاهبرداری اینترنتی از طریق دستگاه ATM شناخته شده به این صورت است که کلاهبرداران دستگاه ATM  را طوری طراحی کرده بودند که وقتی مشتریان برای پرداخت از کارت بانکی استفاده می کنند از کارت ها کپی می زند، رمز  را هم که  خود مشتری در اختیار کلاهبردار قرار می دهد.   بعد از مدتی مشتری می فهمید که حسابش خالی شده است.

۲-سرقت اینترنتی:

افراد فرصت طلب نیز از این روش برای فریب مردم استفاده می‌کنند و از اعتماد آنها به نفع خود سوء استفاده می‌کند، برای مثال شخص کلاهبردار یک وسیله الکترونیکی در یک فروشگاه مدرن می بیند و دوست دارد آن را بخرد اما توانایی مالی خرید آن را ندارد

سریع آن وسیله را به قیمت بالاتر در سایت‌های اینترنتی آگهی می کند و با اولین  خریدار با قیمت پایین‌تر کنار می‌آید و به او می‌گوید که باید پرداخت آنلاین داشته باشد، خریدار هزینه را پرداخت می کند غافل از اینکه وی وسیله را برای او نمی فرستد.

شخص کلاهبردار با هزینه ارسال شده از طرف خریدار، وسیله دلخواه خود را می‌خرد و خریدار را هم بلاک یا مسدود می‌کند بعد از مدتی که وسیله برای خریدار ارسال نمی‌شود وقتی مرسوله را پیگیری می کند می‌فهمد کلاهبرداری صورت گرفته است.

۳-  جعل هویت :

جعل هویت معمولاً کلاهبرداری بزرگ محسوب می‌شود، در اینجا مثالی ساده و روان را بیان می کنیم؛ اکثر مردم عادی امروزه شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را دنبال می کنند و دوست دارند که صفحات بازیگران و افراد مشهور را دنبال کنند و کنجکاو اند که حقایقی را درباره آنها بفهمند.

اما گاهی می‌بینیم که وقتی به دنبال صفحه بازیگران میگردیم چند صفحه و یا چند نام کاربری یافت می‌شود اما در واقع خود آن بازیگر هیچ پیجی ندارد. این صفحه ها را  کلاهبردارانی ساختند که قصد دارند با نام افراد مشهور به اهدافشان برسند و آبروی آنها را ببرند

مثال

مثلاً با صفحه فلان بازیگر مطرح وارد پیج های سیاسی می‌شوند و در آن پیج ها نظر می‌دهند؛ این افراد قصد دارند شناخته نشوند و هر کار غلطی که انجام می‌دهند با نام اشخاص دیگر ثبت شود البته این یک نمونه جعل هویت  ساده است و خیلی از افراد  برای خلاف های بزرگتر از جعل استفاده می کنند.
و…..
اما این کلاهبرداری ها برای اکثر افرادی که با اینترنت سر و کار دارند رخ می‌دهد ولی کلاهبرداری‌ها برای برخی از مردم  عادی و برای عده ای از افراد جامعه غیر منتظره است.  خیلی از مردم به دلیل تصور غلط این کلاهبرداری ها را پیگیری نمی‌کنند و فکر می‌کنند که اگر از کلاهبرداران شکایت کنند،

آبروی خانوادگی آنها به خطر می‌افتد در صورتی که اینگونه نیست؛ این کلاهبرداران نقطه ضعف انسان ها را می دانند و با این تصور که مردم به فکر آبروی خود هستند و از آنان شکایت نمی کند به راحتی کار های خود را انجام می دهند و خیلی نگران این قضایا نیستند.

اما مردم نباید به ترسند و حتماً باید قضایا را پیگیری کرده و برای پیگیری این قضیه از وکیل کمک بگیرند و کلان این رشته با آگاهی کامل خود کمک فراوانی به افرادی که از آنان کلاهبرداری شده می‌کند وکلا قوانین جرایم کلاهبرداری را می دانند و می دانند که با چه زبانی باید با آن برخورد کرد،  تا بیشترین مجازات برای آن در نظر گرفته شود.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

مواردی که افراد می توانند شکایت خود را پیگیری کنند :

۱- افراد باید در اولین مرحله به دادگستری جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند. وظیفه این دادسرا( اداره ای در دادگستری که تحت نظر دادستان کار می‌کند) رسیدگی به جرایمی که در فضای رایانه ای صورت گرفته است، می باشد. بعد از اینکه پرونده تشکیل شده برای رسیدگی به آن به جریان افتد دادسرا آن را به پلیس فتا ارجاع می‌دهد وظیفه پلیس فتا نیز تامین امنیت و مقابله با جرایم رایانه‌ای همچون کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل اخبار، شایعه پراکنی و تجاوز به حریم خصوصی افراد و غیره است.

۲-البته یک راهکار ساده و کوتاه تر برای بررسی شکایات قضایی رایانه‌ای وجود دارد که در کمترین زمان به نتیجه می‌رسد و پیگیری می‌شود. در این شرایط و در صورت مشاهده و یا برخورد با کلاهبرداران رایانه ای می توانید به سایت اینترنتی پلیس فتا مراجعه کنید و بر روی نماد ارتباطات مردمی کلیک کنید.

مواردی که افراد می توانند شکایت خود را پیگیری کنند :
مواردی که افراد می توانند شکایت خود را پیگیری کنند :

با مراجعه به این بخش مشخصات خود اعم از نام و نام خانوادگی، نشانی، شماره همراه و مشخصات و موضوع کلاهبرداری را ثبت می کنید، پلیس فتا در اولین فرصت با شما تماس می گیرد و شکایت شما پیگیری می شود.

۳- مکانی نیز برای رسیدگی به این شکایات وجود دارد ( دفاتر خدمات الکترونیک قضایی) در این دفاتر شکایات خود را ثبت و یا شکایتتان را پیگیری می کنید. ( در این دفاتر می توانید چک کنید که در چه مرحله ای از روند پیگیری شکایت قرار گرفته اید)

اگر افراد در این موارد از وکیل کمک بگیرند کار خود را آسان کرده اند، در واقع وکیل گرفتن در این زمینه به معنی آسودگی خاطر است؛ دیگر نیازی به پیگیری ها حضور در دادسراها نیست، با حضور وکیل ماهر افراد می توانند قضیه را به آنها بسپارند

و فقط از طریق وکیل خود قضیه را پیگیری کنند وکلا می دانند  که از چه راهی بروند که به نفع موکلین خود کار کرده و از حق آنان دفاع کنند. وکیل رایانه‌ای می‌تواند با توجه به نوع کلاهبرداری کلاهبردار را به بدترین نوع مجازات کرده و حق موکلین خود را از  آن بستاند مجازات کلاهبرداری رایانه‌ای طبق مصوبه :

مجازات کلاهبرداران در موضوعات مختلف (کلاهبرداری های مختلف) متفاوت است اما بر اساس ماده ۶۷ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲ مجازات جرایم کلاهبرداری های اینترنتی معمولاً شامل سه سال حبس و بازگشت مبلغ کلاهبرداری شده می‌شود بنابراین مجازات این گروه از مجرمان شامل حبس (زندان رفتن) رد مال( بازگرداندن مبلغ اخذ شده) پرداخت جزای مالی (جریمه نقدی) می باشد.

2- رایج ترین روش کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

پلیس فتا در یکی از مصاحبه های خود اعلام نمود ‌ :یکی از رایج ترین روش کلاهبرداری ارسال ایمیل جعلی است در این روش معمولاً کلاهبرداران با ارسال یک ایمیل جعلی از طرف یکی از بانک‌های که شما در آن حساب دارید اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این افراد پس از یافتن سوژه خود به عنوان یکی از بانک‌ها که در آن حساب دارند از او می‌خواهند که اطلاعات بانکی( شماره کارت، شماره حساب، نام و نام خانوادگی، رمز دوم، رمز اصلی کارت، cvv2، تاریخ انقضا و غیره) را ارسال کنند در واقع هدف آنها از این ایمیل دزدیدن اطلاعات بانکی افراد است.

بعضی موارد هکر، قصد دزدیدن اطلاعات بانکی و خالی کردن حساب و برخی موارد قصد دزدی و پول گرفتن از فرد قربانی را دارد این فرد با یک ایمیل آشنا به فرد قربانی ایمیل می فرستد تا بتواند فرد را به راحتی فریب دهد.

2- رایج ترین روش کلاهبرداری اینترنتی چیست؟
2- رایج ترین روش کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

پلیس فتا درباره کلاهبرداری های سایبری اعلام کرد که مردم باید بیشتر حواس شان به اطراف شان باشد و به ایمیل‌ها اعتماد نکنند؛ همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم وکیل نقش بسزایی در کلاهبرداری های سایبری دارد،

زیرا بیشتر افراد در این موارد آگهی زیادی ندارند و نمی‌توانند از فرایندهای پیچیده پیگیری شکایت سایبری برآیند بنابراین یک وکیل ماهر می تواند به افراد قربانی شده در این قضایا کمک بزرگی کنند و با آگاهی خود برای تکمیل شکایت اقدام کنند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

3- نقش وکیل در کلاهبرداری های اینترنتی از نوع مالی چیست؟

معمولاً به دلیل پیچیدگی های جرایم کلاهبرداری بخصوص از روش مالی به قربانی‌های ماجرا پیشنهاد می‌شود که قبل از تنظیم شکایت نامه با وکیل متخصص در ارتباط باشند و از ایشان مشاوره بگیرند.

وکیلان در این عرصه حاضرند تا به شما در این قضیه کمک کند، با حضور وکیل از ابتدای کار، ایشان می تواند با تنظیم شکایت نامه تخصصی و متناسب با موضوع کلاهبرداری  شما را  هر چه سریعتر به  خواسته دلخواهتان برساند( به نتیجه دلخواهتان برساند) و کلاهبرداران را به اشد  مجازات برساند.
زیرا اثبات ارکان به عهده شاکی است و نداشتن آگاهی کافی در مورد قضیه در (نحوه شکایت)  به ضرر شاکی تمام می شود.

3- نقش وکیل در کلاهبرداری های اینترنتی از نوع مالی چیست؟
3- نقش وکیل در کلاهبرداری های اینترنتی از نوع مالی چیست؟

ویژگی‌هایی که یک وکیل سایبری باید داشته باشد :

۱-  یک وکیل که قصد دارد موکلین خود را در زمینه کلاهبرداری اینترنتی راهنمایی کند باید به اصول کامپیوتر و اینترنت آشنایی کامل را داشته باشد و اگاهی آن در زمینه اینترنت و کلاهبرداران آن کامل باشد (وکلا می توانند برای کامل کردن اطلاعات اینترنتی و کامپیوتری خود از کتابهای رشته آی تی کمک بگیرند)

۲-  یک وکیل ماهر باید بتواند موضوع را به خوبی تشخیص دهد اگر بتواند موضوع را تشخیص دهد حل آن برایش بسیار آسان می شود برای مثال در زمینه کلاهبرداری های اینترنتی تفاوت وجود دارد برخی از کلاهبرداری ها در جای دیگر نیاز به انجام تعهد یا پرداخت وجه می باشد.

۳-وکالت  ترکیبی از مسلط بودن به مسائل پرتکرار کاربردی و  ذهن و هوش اجتماعی است.  یک وکیل ماهر و توانا باید همواره حاضر جواب  باشد و ذهن او  در هر مورد و هر شرایطی کار کند،  باید از تجربه های قبلی خود استفاده کند.
در کلاهبرداری اینترنتی معمولا اقداماتی همچون  حذف اکانت تلگرام، حذف اکانت اینستاگرام، در صورت مالی بودن قضیه بستن حساب های بانکی، ممنوع الخروج کردن متهم و غیره صورت می‌گیرد.
معمولاًخ جرایم مربوط به کلاهبرداری بدون داشتن وکیل نتیجه مثبت نخواهد داشت.

4- انواع جرایم رایانه ای را نام ببرید.

4- انواع جرایم رایانه ای را نام ببرید.
4- انواع جرایم رایانه ای را نام ببرید.

۱- جرایم علیه محرمانگی رایانه ای و مخابراتی :

الف) دسترسی غیرمجاز :هرکس بدون مجوز به داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی دسترسی پیدا کند مجرم محسوب می‌شود و مجازات آن از 90 روز تا 1 سال و جریمه نقدی آن از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال می‌باشد.

ب) جاسوسی رایانه‌ای: دسترسی به داده های موجود در رایانه شامل عکس ها، صوت، ویدیو و غیره به صورت غیرمجاز جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود و فرد مجرم محسوب می شود و مجازات آن نیز بین یک تا سه سال حبس و پرداخت جزای نقدی از بیست تا شست میلیون ریال است.

۲- جرایم بر علیه درستی داده ها :

الف) اختلال در داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای :هر کس به صورت غیرمجاز داده‌های رایانه‌ای دیگری را تخریب کند و در آن اختلال ایجاد کند، مجرم شناخته شده و مجازات آن بین شش ماه تا دو سال و پرداخت هزینه نقدی ده  تا چهل میلیون ریال تعیین می شود.
نکته قابل توجه اینکه در برخی موارد یکی از مجازات‌ها و در برخی موارد هر دو مجازات اخذ می‌شود.

ب) جعل رایانه‌ای :  هر کسی به  صورت غیرمجاز اعمال زیر  را مرتکب شود مجرم محسوب می‌شود و مجازات آن  از 1 تا 5 سال حبس و پرداخت هزینه نقدی بین بیست  تا 100 میلیون ریال محکوم خواهد شد. ۱) تغییر داده های قابل استناد ۲) تغییر علایم موجود در کارت‌های حافظه

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

۳- سرقت و کلاهبرداری مربوط به رایانه

الف) هرکس بدون مجوز داده های تلفن همراه یا وای فای دیگری را برباید، اگر مثل همان داده در اختیار صاحبان  آن باشد جریمه می‌شود.
ب) هر کس به صورت غیرمجاز از سیستم های مخابراتی استفاده کند مرتکب جرم می شود و باید مجازات شود.

5- وکیل کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

کلاهبرداری یکی از زمینه های مهم وکالت محسوب می شود ( زیرا کلاهبرداری ها مخصوصا کلاهبرداری رایانه ای یک فرایند خاص و پیچیده است و به قول معروف کار را باید سپرد دست کاردان)

یکی از رایج‌ترین جرایم از سال ۲۰۱۸ تاکنون کلاهبرداری است که  جرایم مالی کشور از این طریق صورت می‌گیرد. آن چنان که این قضیه جدی است و زیاد اتفاق می‌افتد که دستگاه قضایی ایران سالهاست تمایل به تغییر ماهیت پرونده کیفری به حقوقی دارد( در قضایای کلاهبرداری) و سال هاست که این تمایل ایجاد شده و پرونده‌های کیفری در زمینه کلاهبرداری به سمت حقوقی تغییر ماهیت کرده اند.

5- وکیل کلاهبرداری رایانه ای چیست؟
5- وکیل کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

نکته

وکیل کلاهبرداری باید به قوانین خاص در این حوزه( کلاهبرداری) مسلط بوده و توانایی اثبات کردن مجرم بودن متهم را داشته باشد. وکالت در زمینه کلاهبرداری یک اصل بسیار مهم است و پرونده های کلاهبرداری جز موارد حساس مثال زده می‌شود.

کلاهبرداری علاوه بر خسارات مادی با روح و روان انسان ها بازی می‌کند و باعث اختلال در روح و روان انسان ها می شود. وکیل کلاهبرداری باید انقدر کاربلد و ماهر باشد که به قول معروف مو را از ماست بیرون بکشد و بتواند با  سرنخ های جزئی مجرم بودن متهم را به قاضی اثبات کند.

نکته
نکته

یکی از دلایلی که به افراد قربانی توصیه می شود که از وکیل مشورت بگیرند این است که در اصول و قوانین ایرانی اگر یک جرم مرتکب شوید چندین جرم نیز در پی آن وارد پرونده تان می‌شود (یعنی علاوه بر خود کلاهبرداری جرایم دیگری نیز در حکم  کلاهبرداری وجود دارد)

بارزترین مثال آن فروش مال دیگران است و باید آنقدر خبره و ماهر باشد و به قوانین اصلی و فرعی تسلط داشته باشد تا بتواند مجرم بودن متهم را به بدترین نوع  ممکن به قاضی ثابت کند و بیشترین مجازات را برای آن متهم اخذ نماید.

بنابراین مشاوره گرفتن از وکلای کم تجربه ( کم تخصص) می تواند منافع مادی و روانی شهروندان را به خطر بیاندازد و حتی گاهی باعث تشدید مشکلات و گره خوردن مسائل در هم شود.

همین اصل وکالت نیز می تواند موجب کلاهبرداری های بزرگ شود؛ امروزه اکثر  کارهای روزمره از طریق اینترنت انجام می‌شود و ممکن است وکلایی برای حل مشکلات مردم به صورت  اینترنتی و غیرحضوری اقدام کنند. (این مسئله از این لحاظ که افراد شهرستان هم بتوانند از وکیل های باسابقه و خبره شهرهای بزرگ همچون پایتخت ، اصفهان، شیراز و غیره بهره مند شود بسیار مفید است.)

اما همین موضوع باعث شده که افراد فرصت طلب به عنوان وکیل ماهر با افراد ارتباط برقرار کرده و از آنان درخواست پرداخت نصف حق الوکاله در اول وکالت را کنند  و با این کار مردم را فریب می‌دهند و با دریافت هزینه از طرف شاکی ارتباط خود را با قربانی قطع کرده و از این طریق به اصطلاح سر ایشان کلاه می گذارند.

کلاهبردار های اینترنتی در زمینه های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند. مردم باید حواسشان را جمع کنند که در دام آن ها نیفتند، مثلا رمز دوم کارت خود را چند مدت یکبار عوض کنند به ایمیل هایی که اطلاعات بانکی از  آن ها می خواهد توجه نکنند و…. تا دچار کلاهبرداری های اینترنتی نشوند و اگر هم در دام آن ها افتادند با کمک گرفتن از وکیل در همان اول ماجرا از کلاهبرداران شکایت کرده تا آنان مجازات شوند.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

تعریف جرم کلاهبرداری از نظر لغوی به زبان ساده :

کلاهبرداری از نظر لغوی به معنای فریبکاری و دروغگویی غیرمستقیم است اما اگر بخواهیم جرم کلاهبرداری و کلاهبرداری کردن را توضیح دهیم  باید بگوییم وقتی شخصی با استفاده از دروغ و ابزارهایی بتواند فرد مالک را گول بزند یا فریب دهد تا فرد با رضایت کامل دارای خود را به او  دهد یا در اختیار او قرار دهد کلاهبرداری صورت گرفته است.

 

در واقع هر کسی با دروغ و فریب دادن دیگران را به سمت خود بکشاند و از او توقع بیجا داشته باشد کلاهبردار است، کلاهبرداری در هر موضوعی ممکن است اتفاق بیفتد  و همه افراد باید حواسشان جمع باشد.

مصداق کلاهبرداری

نمونه هایی از کلاهبرداری ها در عرصه های گوناگون :
۱)جعل نمایندگی بیمه
۲ )گرانفروشی (خرید محصول با ارز دولتی و فروش به قیمت بالاتر برای مثال با آمدن ویروس کرونا بیشتر داروخانه ها تصمیم به افزایش قیمت مواد بهداشتی گرفتند با وجود این که قبل از این موضوع آن محصولات را با قیمت خیلی پایین تر خریداری کرده بودند.)
۳) خرید و فروش و کارهای غیرقانونی به نام فردی دیگر
۴) معرفی اموال دیگران به عنوان اموال خود
به طور معمول پرونده های کلاهبرداری بدون وکیل نتایج مثبتی نخواهد داشت اما با این حال شما را با مطالبی در مورد اثبات کلاهبرداری آشنا می کنیم :

مصداق کلاهبرداری
مصداق کلاهبرداری

متکی بودن بر مقررات  :

براساس قوانین کلاهبرداری، جرایم مرتکب شده را برای آن یادآوری کنید

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

تحقیق کردن محلی :

در این مرحله باید فکر کنید که می خواهید به خواستگاری بروید از هر کس که می توانید در مورد آن تحقیق کنید، با این تفاوت که به جای تحقیق در مورد اینکه چه زندگی قبلاً داشته در مورد خلاف هایی که قبلا انجام داده و به اصطلاح در مورد سابقه کاری آن تحقیق کنید.

علم قاضی :

باید از اخلاق و شیوه قضاوت قاضی پرونده نیز اطلاع داشته باشید تا بدانید که چگونه باید با آن صحبت کرد تا متهم بودند مجرم را ثابت کنید
در طول این مقاله ما از نمونه‌های بسیاری از کلاهبرداری ها را نام بردیم و توضیح دادیم

که وکیل کمک خیلی بزرگی به شاکی ها می کند و با توجه به رشته تحصیلی و آگاهی های خود می تواند پرونده را به موفقیت برسانداما هنوز فکر می‌کنم نمونه های بیشتری از کلاهبرداری اینترنتی باید مثال بزنیم تا شما با این عنوان آشنا شوید

۱) فروش وسیله های تقلبی :

در سال ۲۰۱۷ با پیشرفت اینترنت و توسعه آن، خرید و فروش از طریق اینترنت هم بسیار معروف شد( رواج یافت). برخی سایت‌های اینترنتی با دانستن این موضوع اجناس دست دوم را زیبا سازی کرده و به فروش می‌رسانند و با این کار سر مردم کلاه می گذارند.

(زیباسازی کالاها با جعبه های چوبی و شیک و بسته بندی زیبا و غیره  صورت می گیرد). در این روش برای فریب مردم ظاهر کالاها را آراسته می سازند تا مردم  از طریق احساس تصمیم  بگیرند و از طریق تصویر کالا را سفارش دهند. البته شاید برایتان سوال باشد که بعد از ارسال کالا  خریدار می‌فهمد کالا تقلبی است، کلاهبرداران چگونه ضرر نمی کنند؟
کلاهبرداران پس از ارسال کالا ارتباط خود را با خریدار قطع می کنند و امکان بازپس فرستادن کالا را از مشتری می گیرند، حتی برخی از کلاهبرداران بعد از ارسال کالاهای تقلبی مخاطب خود را مسدود کرده و دیگر با آن قطع ارتباط می کنند.

۲) کلاهبرداری بانکی:

کلاهبرداران به این روش مراجعه می کنند تا از این طریق اطلاعات بانکی افراد  از جمله رمز دوم، شماره حساب و غیره را بدزدند وحساب  آنها را خالی کنند. روش کلاهبرداری آن نیز اینگونه است :

در یک پیامک ادعا می کنند که از طرف بانک مورد نظر هستند و به مشتری اطلاع می‌دهند که حسابش دچار مشکل شده و از او می خواهند تا اطلاعات حسابش را ارسال کند تا حسابی جدید برایش ایجاد کنند

۲) کلاهبرداری بانکی:
۲) کلاهبرداری بانکی:

مشتری که فکر می کند بانک به او پیام داده تمام اطلاعات حساب خود را برای این سر شماره ارسال می کند، پس از چند ساعت با پیامک مواجه می شود که به او می فهماند که حسابش خالی شده اینجاست که تازه می فهمد کلاه سرش رفته است.

6- اگر در بیانی ساده بخواهیم وکیل را تعریف کنیم چه میگوییم؟

وکیل از نظر لغوی به معنای جانشین، نماینده و حلال مشکلات است که وظیفه دارد به موکلین خود کمک کند
وکیل کسی است که از طرف فردی مامور به انجام کاری می شود و در قبال درست انجام دادن آن از فرد حقوق (حق الوکاله) دریافت می کند.
وکالت یک عقد خطا پذیر است که طرفین آن را وکیل (کسی که به خاطر عقد وکالت مورد انجام کاری می شود) و موکل( کسی که از کسی شاکی است یا در دام افتاده و تقاضای کمک دارد) می‌نامند.

موکل در هنگام عقد قرارداد وکالت می‌تواند برای وکیل خود حد و مرزی مشخص کند! حد و مرزی که به او بفهماند در چه زمینه می‌تواند وکالت کند و در چه زمینه حق دخالت دارد

رابطه میزان مهارت وکیل با میزان درآمد آن :

وکیل در پروژه‌های مختلف درآمدهای متفاوتی دارد اما یکسری قوانین همچون مهارت بالا در درآمد آن نقش موثری دارد. هرچه مهارت وکیل بالاتر باشد، قاعدتاً سریع تر و راحت تر می تواند مشکل را حل کند و درآمد بیشتری نیز خواهد داشت.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

به برخی از مهارت های یک وکیل که در میزان درآمد آن می‌تواند نقش موثری داشته باشد اشاره می‌کنیم :

۱- توانایی تحلیل و فهم بالا در بررسی دلایل اطلاعات  فراوان
۲- ریز بین بودن و توجه زیاد به جزئیات  (توجه به جزئیات باعث می‌شود مسیری تاثیرگذار در پرونده ایجاد شود)
۳-مهارت بالا در نوشتار و گفتار ( این مهارت یکی از اصل های مهمی است که هر وکیل باید داشته باشد و هر چقدر که مهارت سخنوری و نوشتار بالاتری داشته باشد دفاعیه محکم تری می تواند بنویسد و موفق‌تر است)
۴- اعتماد به نفس زیاد( این اصل بسیار مهم است زیرا وکیل باید با کنترل احساسات خود از موکلش دفاع کند)
۵- رازدار بودن ( موکل اطلاعات بسیار خصوصی در اختیار وکیل خود قرار می‌دهد بنابراین وکیل باید راز دار باشد و اطلاعات او را با شخص دیگری در میان نگذارد تا موکل بتواند با خیال راحت به او اعتماد کند)

و……..

به برخی از مهارت های یک وکیل که در میزان درآمد آن می‌تواند نقش موثری داشته باشد اشاره می‌کنیم :
به برخی از مهارت های یک وکیل که در میزان درآمد آن می‌تواند نقش موثری داشته باشد اشاره می‌کنیم :

وظایف یک وکیل که در قبال پرداخت حق الوکاله باید انجام دهد :

۱- مشاوره به موکل خود در مورد راه‌های قانونی

۲- راهنمای موکل در عرصه‌های مختلف برای مثال اگر در دام کلاهبرداران گرفتار شده است راه حل را پیش پای موکل بگذارد و اگر خود کلاهبردار است دنبال راه حلی برای تبصره آن بگردد
۳- حضور در دادسراها به عنوان نماینده موکل و دفاع از آن با استفاده از روش های قانونی
۴- جمع آوری سند و مدرکی برای اثبات متهم بودن مجرم به  قاضی
۵ تهیه پیش‌نویس
۶ تنظیم دفاعی نامه مناسب و داشتن فن بیان بالا برای بازگو کردن آن
۷- تفهیم مسائل به قاضی
و غیره

شما در حال مطالعه مقاله وکیل کلاهبرداری رایانه ای هستید

انواع وکالت ها

۱)وکالت مطلق : یعنی وکیل میتواند در تمام زمینه ها شخص را قبول کند ۲-وکالت مقید: در این وکالت نوع وکالت و در اصل موضوع قرارداد وکالت معین است و وکیل باید فقط در همان مورد معین موکل را راهنمایی کند( برای مثال فقط نقد کردن چک)
گونه‌های مختلف وکالت :
۱- انتخابی : در این مورد فرد خود یک وکیل را انتخاب کرده و با اخذ قرارداد از او می‌خواهد که از حقش دفاع کند.
۲- تسخیری :در این در گونه مواردی که قضیه کیفری است (برای مثال دعوای زن و شوهر) و نیاز به وکیل نیست و نظر قاضی در صورت نداشتن توانایی مالی شاکی برای اخذ وکیل قاضی یکی از وکلای پایه یک دادگستری را به صورت رایگان در اختیار آن قرار می دهد.

بنابراین وکلا نقش بسیار مؤثری در کلاهبرداری ها به خصوص کلاهبرداری از نوع رایانه ای دارند و وکیل گرفتن در این موارد به معنای آسودگی خاطر است.

انواع وکالت ها
انواع وکالت ها

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام