بهترین سرمایه گذاری در سال 99

اگر قصد دارید بدانید که بهترین سرمایه گذاری در سال 99 چیست؟ اولین نکته ای که باید بدانید این است که در هر جایی که سرمایه گذاری می کنید باید اطلاعات کافی داشته باشید چرا که عدم آگاهی می تواند تمام سرمایه شما را بر باد دهد.

بهترین سرمایه گذاری در سال 99
بهترین سرمایه گذاری در سال 99

در ادامه این مقاله با سرمایه گذاری و روش های بهترین سرمایه گذاری در سال 99 آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

  • سرمایه گذاری چیست؟
  • اهداف سرمایه گذاری چیست؟
  • ویژگی های یک سرمایه گذار موفق چیست؟
  • اشتباهات رایج سرمایه گذاران چیست؟
  • سرمایه گذاران بزرگ دنیا چه میگویند؟
  • نکات مهم قبل از سرمایه گذاری چیست؟
  • آیا سرمایه گذاری در ایران سودآور است؟
  • بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران چیست؟

 

سرمایه گذاری چیست؟

هر نوع دارایی که می تواند نقدی و یا غیر نقدی باشد، سرمایه نام دارد. اما توجه داشته باشید که سرمایه با پول فرق دارد. پول فقط نقدینگی دارد ولی سرمایه می تواند نقدی و یا غیر نقدی باشد. بر خلاف پول که همیشه در دسترس است سرمایه همیشه در دسترس نیست. با استفاده از سرمایه میتوان به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت، تولید ثروت کرد.

سرمایه گذاری چیست؟
سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی سپرده گذاری سرمایه! که هدف از این سرمایه گذاری تولید ثروت است. به زبان دیگر میتوان گفت افراد سرمایه خود را در یک بخش سرمایه گذاری می کنند تا به مرور زمان که میتواند هم کوتاه باشد هم بلند، علاوه بر سرمایه اصلی سود بیشتری را به دست آورند.

البته توجه داشته باشید که هر سرمایه گذاری به سود نمی رسد چرا که عدم آگاهی از روش های سرمایه گذاری و همچنین عدم آگاهی از اصول ریسک میتواند سرمایه گذاری را با شکست رو به رو کند.

سرمایه گذاری معمولا به سه بخش تقسیم می شود:

 

سرمایه گذاری معمولا به سه بخش تقسیم می شود:
سرمایه گذاری معمولا به سه بخش تقسیم می شود:

سرمایه گذاری مالکیتی

سرمایه گذاری مالکیتی، سرمایه گذاری است که بیشتر مردم با آن سر و کار دارند و روش های شناخته شده تری در مقابل بقیه روش های سرمایه گذاری دارد.

سرمایه گذاری مالکیتی در مقایسه با دو نوع سرمایه گذاری دیگر ریسک بیشتری دارد ولی پرسودتر است. سرمایه گذاری مالکیتی در بخش های مختلفی انجام میشود که در ادامه لیست آن ها را می بینید:

  • سرمایه گذاری ثابت
  • خرید سهام
  • سرمایه گذاری در کسب و کارها و استارتاپ ها
  • خرید ملک و زمین
  • سرمایه گذاری در بورس
  • خرید کالاهای گران قیمت
  • سرمایه گذاری خارجی

 

سرمایه گذاری اعتبار دهی

بهترین سرمایه گذاری در سال 99 ! سرمایه گذاری اعتبار دهی است.

این نوع سرمایه گذاری مانند بانک عمل می کند به این صورت که شما سرمایه خود را در اختیار شرکتی معتبر قرار می دهید و ماهانه سود خود را دریافت می کنید. از مزایای این نوع سرمایه گذاری این است که شما علاوه بر دریافت سود به صورت ماهانه، اوراق قرضه از شرکت دریافت می کنید.

این اوراق به عنوان ضمانت در پرداخت سود و همچنین به عنوان ضمانت در صورتی که سهام شرکت افت کند و یا شرکت ورشکست شود به شما داده میشود.در صورت بروز مشکل، شما با استفاده از این اوراق قرضه سرمایه خود را دریافت می کنید.

دلیل اینکه این روش سرمایه گذاری از سپرده گذاری در بانک بهتر است این است که بانک ها سود کمی به سپرده گذاران خود می دهند در حالی در سرمایه گذاری اعتباری سود بیشتری به سرمایه گذار تعلق می گیرد.

این نوع سرمایه گذاری نسبت به سرمایه گذاری مالکیتی ریسک کمتری دارد و در عین حال سود مطمئن تری دارد.

سرمایه گذاری معادل نقدی

پول نقد شامل پول و سکه و چک و حساب های جاری میباشد اما معادل های نقدی همان وثیقه های کوتاه مدت هستند که سررسید های آنها کمتر از 90 روز می باشد.

این نوع سرمایه گذاری دقیقا حکم پول نقد را دارد و به سادگی قابل نقد شدن است. مانند صندوق سرمایه گذاری بازار پول! این روش سرمایه گذاری کم خطرترین روش سرمایه گذاری است ولی سود آن بسیار بسیار ناچیز و جزئی است اما در عین حال شما برای برداشت سود از صندوق کار سختی نخواهید داشت و به سادگی میتوانید به پول خود برسید.

سرمایه گذاری معادل نقدی
سرمایه گذاری معادل نقدی

حالا که با انواع روش های سرمایه گذاری آشنا شدید بد نیست بدانید که خرید خانه و ماشین و تلویزیون و یخچال و… که استفاده شخصی دارند و به مرور زمان ممکن هست که کارایی اولیه را نداشته باشند! جز سرمایه گذاری محسوب نمیشوند

چرا که در تعریف سرمایه گذاری آماده است که زمانی که شما کالایی را خرید می کنید، می دانید که این کالا ممکن است در آینده مورد نیاز مردم باشد و بتوانید در آینده به مبلغ بالاتری بفروشید و سود کسب کنید، یک سرمایه گذاری موفق را انجام داده اید.

حالا که با انواع سرمایه گذاری آشنایی پیدا کردید، بهتر است با روش های سرمایه گذاری نیز آشنا شوید.

روش های سرمایه گذاری!!

سرمایه گذاری میتواند مستقیم و یا غیر مستقیم انجام شود. به این صورت که اگر فرد خودش اقدام به سرمایه گذاری کند از روش سرمایه گذاری مستقیم استفاده کرده است. در سرمایه گذاری مستقیم مسئولیت تمامی اتفاقات بر عهده خود فرد است.

در سرمایه گذاری غیر مستقیم فرد سرمایه خود را در اختیارافراد و یا شرکت های معتبر قرار می دهد تا آنان با استفاده از مهارت و دانش خود، کار سرمایه گذاری را بر عهده بگیرند.

این روش سرمایه گذاری در مقابل سرمایه گذاری مستقیم ریسک بسیارپایینی دارد و برای افرادی که به هر دلیلی نمیتوانند کار سرمایه گذاری را خود بر عهده بگیرند بسیار مناسب است.

پس اگر به به دنبال بهترین سرمایه گذاری در سال 99 هستید! سرمایه گذاری را انتخاب کنید که علاوه بر سود بالا و تضمین بازگشت سرمایه اولیه، خطر کمتری داشته باشد. سرمایه گذاری اعتبار دهی را انتخاب کنید! سرمایه گذاری اعتباری نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم است.

اهداف سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری میتواند برای اهداف کوتاه مدت و یا بلند مدت انجام شود.

سرمایه گذاری کوتاه مدت به این معنی است سرمایه گذار میخواهد سرمایه خود را برای یک مدت کوتاه مثلا یکسال سپرده گذاری کند. این مورد قطعی خواهد بود که سرمایه گذار میخواهد هر چه زودتر به سود برسد.

در مقابل سرمایه گذاری کوتاه مدت سرمایه گذاری بلند مدت است که سرمایه گذار برای رسیدن به سود بیشتر حاضر است چندین سال سرمایه خود را در یک بخش سرمایه گذاری کند. معمولا ریسک سرمایه گذاری بلند مدت نسبت به کوتاه مدت کمتر است.

اهداف سرمایه گذاری چیست؟
اهداف سرمایه گذاری چیست؟

یک سرمایه گذار کار کشته می داند که به چه دلیل سرمایه گذاری می کند و هدف خود را از سرمایه گذاری دقیقا مشخص میکند. یک سرمایه گذار با تجربه می داند تنها عاملی که باعث میشود به سود فراوان برسد این است که روش های سرمایه گذاری را به خوبی بشناسد. در ادامه اهداف مختلف سرمایه گذاری را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

  • مهم ترین هدف سرمایه گذاری حفظ سرمایه اولیه است.

همه می دانیم که ارزش پول با گذر زمان کم میشود، پس سرمایه گذاری راه خوبی برای حفظ سرمایه اولیه است. چه بسا با سرمایه گذاری! سرمایه اولیه ارزش بیشتری نسبت به روز اول پیدا می کند.

  • هدف مهم بعدی برای سرمایه گذار، کسب سود است.

سرمایه گذار با استفاده از روش های سود آوری مختلف مانند سرمایه گذاری اعتبار دهی که بهترین سرمایه گذاری در سال 99 است تلاش می کند که از سرمایه خود سود به دست آورد. همینطور افزایش سود میتواند سرمایه اولیه دیگری را برای سرمایه گذاری جدیدی به وجود آورد.

هدف مهم بعدی برای سرمایه گذار، کسب سود است.
هدف مهم بعدی برای سرمایه گذار، کسب سود است.
  • کار آفرینی!

سرمایه گذاری میتواند با هدف کارآفرینی انجام شود. بعضی از روش های سرمایه گذاری هستند که علاوه بر اینکه به سرمایه گذار سود میرسانند، باعث ایجاد کار برای افراد میشوند.

  • ریسک پذیری!

واژه ریسک را بارها و بارها شنیده اید اما در بحث سرمایه گذاری ریسک پذیری معنای متفاوتی دارد در سرمایه گذاری ریسک به معنای از دست دادن پول است یعنی وقتی گفته میشود که فلان روش سرمایه گذاری ریسک بالایی دارد این به آن معناست که احتمال از دست دفتن سرمایه اولیه و ضرر و زیان زیاد است

مثل سرمایه گذاری دربورس! اما در بعضی از روش های سرمایه گذاری گفته میشود که ریسک پایینی دارد یعنی احتمال از دست رفتن سرمایه پایین است مانند سرمایه گذاری اعتبار دهی!!! پس اگر میخواهید به دنبال بهترین روش سرمایه گذاری در سال 99 باشید، به دنبال روشی باشید که ریسک پایینی داشته باشد.

  • حس امنیت و آرامش!

اینکه سرمایه گذار سرمایه خود را در بخشی سرمایه گذاری میکند، نوعی امنیت روانی برای او به وجود می آورد.

 

ویژگی های یک سرمایه گذارموفق چیست

  • یک سرمایه گذار موفق اهداف خود را تعیین می کند!

از قبل میداند که میخواهد به چه چیز برسد و آنرا به عنوان هدف طلایی خود مشخص میکند. سرمایه گذاران موفق معمولا اهداف خود را بر اساس کوتاه مدت و بلند مدت یادداشت میکنند و آن اهداف را یکی پس از دیگری به دست می آورند.

  • ریسک پذیری!

هر سرمایه گذار موفقی می داند که ریسک کردن جزء جدایی ناپذیر سرمایه گذاری است. پس به جای فرار از ریسک تلاش می کند تا خطرات ریسک را به حداقل برساند.

  • کسب آگاهی و دانش!

سرمایه گذاران موفق همیشه کسانی هستند که با توجه به دانش و آگاهی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنند. چرا که عدم آگاهی میتواند سرمایه آنان را از بین ببرد.

  • درس گرفتن از شکست!

کسی که یکبار در سرمایه گذاری شکست خورده است به جای اینکه کلا از سرمایه گذاری منصرف شود، تلاش می کند تا از عوامل شکست پلی به سوی موفقیت درست کند و دیگر آن اشتباهات را تکرار نکند.

  • ترس را از خود دور می کنند!

ترس در سرمایه گذاری معنایی ندارد! شما هرگز نمیتوانید سرمایه گذار موفقی باشید در حالی که همیشه میترسید که سرمایه خود را از دست بدهید.

داشتن جسارت به این معنی نیست که  گرفتن تصمیم عجولانه و نادرست، میتواند درست باشد. بلکه به این معنی است که در مقابل فرصت های مختلف، افراد با جسارت و هوشمندی حرکت کنند.

  • سرمایه گذاران موفق عمدتا افراد صبوری هستند!

سرمایه گذاری عجولانه هرگز به سود نمی رسد. سپرده گذاران موفق آنقدر صبوری میکنند تا فرصت مناسب برای سرمایه گذاری هوشمندانه ایجاد شود.

  • یک سرمایه دار موفق میداند که نباید بیش از حد موارد را تجزیه و تحلیل کند!

تجزیه و تحلیل میتواند کمک بزرگی به سرمایه گذاران بکند اما تجزیه تحلیل افراطی میتواند سرمایه و زمان را از آنها بگیرد.

Jon Stein مدیر عامل شرکت بزرگ Betterment در خاطرات خود نقل کرده است که زمانی که برای اولین بار سرمایه گذاری را تجربه میکرد آنقدر با وسواس همه چیز را تجزیه و تحلیل کرد تا پول و زمان زیادی را از دست داد.

یک سرمایه دار موفق میداند که نباید بیش از حد موارد را تجزیه و تحلیل کند!
یک سرمایه دار موفق میداند که نباید بیش از حد موارد را تجزیه و تحلیل کند!
  • مدیریت صحیح!

سرمایه گذاران موفق حتی بعد از بازنشستگی سرمایه گذاری های خود را مدیریت می کنند تا از ایجاد مشکل پیشگیری کنند!

  • خرید های ناگهانی ممنوع!

سرمایه گذاران با تجربه می دانند که نباید تحت تاثیر اتفاقات بازار سریعا تصمیم بگیرند و دست به خرید و سرمایه گذاری های بزرگ بزنند.

  • تمرین عادت های خوب!

سرمایه داران بزرگ همیشه نکات و عادات خوب را با خود تمرین می کنند تا بتوانند در بازار سرمایه گذاری نتیجه خوبی را به دست آورند.

  • تمرین قدردانی!

سرمایه گذاران بزرگ همیشه قدردان کمک های تیم خود هستند و می دانند که موفقیتشان در سرمایه گذاری به تنهایی به دست نیامده است.

  • اعتماد به نفس را در خود پرورش می دهند!

سرمایه گذاران موفق همیشه با اعتماد نفس بالا تصمیم گیری می کنند اما این نکته را هم میدانند که اعتماد به نفس زیادی کار دستشان میدهد و ممکن است سر اعتماد به نفس زیادی سرمایه خود را از دست بدهند.

  • سرمایه داران بزرگ آموزش دیده اند!

سرمایه گذاری در بازار کاری بسیار مهم و پر خطر است به طوری که کوچکترین اشتباه میتواند همه چیز را نابود کند. امروز دوره های بسیاری برای سرمایه گذاری برگزار میشود. اگر به دنبال بهترین سرمایه گذاری در سال 99 هستید پیشنهاد میشود که ابتدا در دوره های آموزشی سرمایه گذاری شرکت کنید.

  • رعایت تنوع یک اصل مهم!

رعایت تنوع در سرمایه گذاری یک اصل مهم و بنیادین تلقی میشود. سرمایه گذاران با تجربه هیچ وقت همه سرمایه خود را در یک زمینه خرج نمیکنند چرا که میدانند هیچ چیز از قبل حساب شده نیست و ممکن است سرمایه گذاری با شکست روبه رو شود پس همیشه یک راه برای خود باقی میگذارند.

  • برنامه ریزی برای خروج از سرمایه گذاری!

یک سرمایه گذار باهوش میداند که ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود و ممکن است سرمایه گذاری با شکست روبه رو شود! پس همیشه خود را برای چنین شرایطی آماده نگه میدارد و برای همچین مواقعی از قبل برنامه ریزی می کند.

  • انعطاف پذیری!

مسیر سرمایه گذاری مانند مسیر زندگی همیشه پر از پستی و بلندی است! پس برای اینکه که بتوانید این پستی ها و بلندی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید باید بتوانید صفت انعطاف پذیری را در خود تقویت کنید تا به هدف خود برسید.

  • تلاش بی وقفه و شبانه روزی!

تقریبا هیچ سرمایه گذاری وجود ندارد که برای رسیدن به هدف خود تلاش نکرده باشد. سرمایه داران هوشمند، همیشه در تکاپو و تلاش برای رسیدن به اهداف خود هستند.

  • داشتن ارتباطات گسترده!

یک مدیر هوشمند میداند که امر سرمایه گذاری کاری نیست که بتوان یک تنه آن را انجام داد و نتیجه دلخواه گرفت. سرمایه گذاری امری است که در بیشتر شرکت های بزرگ و مطرح به صورت گروهی تصمیم گیری میشود. پس برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق نیاز به یک ارتباط گسترده با متخصصین و صاحب نظران در این امر خواهید داشت.

اشتباهات رایج سرمایه گذاران چیست؟!

همه می دانیم که اشتباه کردن جزئی از فرایند یادگیری است. اما یکسری اشتباهات رایج در بین سرمایه گذاران مخصوصا سرمایه گذاران تازه کار وجود دارد که ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه آنان شود. اما خبر خوب این است که با آگاهی میتوانید از بروز این اشتباهات جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی این اشتباهات می پردازیم:

  • سرمایه گذاری در زمینه هایی که درباره آنها اطلاعاتی ندارید!

این موضوع اشتباهی است که در بین بسیاری از سرمایه داران دیده میشود. دقت کنید که هیچ چیز مانند کسب اطلاعات و آموزش نمیتواند شما را به یک سرمایه گذار موفق تبدیل کند!

  • داشتن انتظارات به دور از واقعیت!

بیشتر سرمایه گذاران آماتور توقع دارند که با سرمایه اندک و با اولین سرمایه گذاری به سود بزرگی برسند در صورتی که رسیدن به ثروت از طریق سرمایه گذاری کار یک روز و یک بار نیست!

  • نداشتن برنامه ریزی برای سرمایه گذاری!

سرمایه گذارانی که تجربه زیادی در بازار سرمایه ندارند، به داشتن برنامه ریزی مناسب که در آن هر موقعیتی تعریف شده باشد و راهکاری ارائه داده شده باشد، اعتقادی ندارند. و معمولا پس از اینکه اولین شکست خود را تجربه می کنند اهمیت این موضوع را درک می کنند.

  • پیروی کردن از حرکات جمعی!

سرمایه گذارانی که تجربه زیادی ندارند معمولا بر این باورند که دنبال کردن حرکات جمعی میتواند برای آنان کم خطرتر و پر سودتر باشد. این طرز تفکر کاملا غلط است چرا که ممکن است با یک اشتباه کوچک تمام سرمایه خود را از دست دهند.

  • عدم رعایت اصل تنوع در سرمایه گذاری!

بیشتر سرمایه گذاران بی تجربه همه سرمایه خود را در یک زمینه کاری سپرده گذاری می کنند که این کار ریسک بالایی دارد و کوچکترین تغییر در بازار باعث میشود که کل سرمایه از بین برود.

  • خرید و فروش بی موقع!

یکی از اشتباهات رایج سرمایه گذاران مبتدی این است که بی موقع خرید فروش میکنند یعنی تحت تاثیر نوسانات بازار گران می خرند و ارزان میفروشند.

  • به توصیه اقوام خرید و فروش نکنید!

اینکه بخواهید فقط به پیشنهاد دوستتان در یک بخش سرمایه گذاری کنید بدون اینکه درباره آن سرمایه گذاری و ریسک و خطرات آن سرمایه گذاری چیزی بدانید ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. فراموش نکنید که سرمایه گذاری احتیاج به دانش خاصی دارد و هر کسی نمیتواند خودش را صاحب نظر در این بحث بداند.

  • خرید و فروش زود هنگام!

همانطور که قبل تر گفته شد، خرید و یا خروج زود هنگام در بازار سرمایه شما را متحمل ضرر و زیان میکند. البته این به آن معنی نیست که اگر در سرمایه گذاری با شکست رو به رو شدید همچنان به امید بازگشت بازار، سرمایه خود را خارج نکنید.

برای جلو گیری از انجام اشتباهات رایج در سرمایه گذاری، اطلاعات خود را بالا ببرید و برنامه ای منظم برای پیشبرد اهداف خود داشته باشید.

 

سرمایه گذاران بزرگ دنیا چه میگویند؟

سرمایه گذاران بزرگ جهان مانند دنیس گارتمن، وارن بافت، بیل گروس و … به شدت معتقدند که درآمد زایی از بازار نیازمند استراتژی ثابت است که این استراتژی ثابت قانون های خاصی دارد.

برای مثال دنیس گارتمن که یک چهره شناخته شده در شبکه های مالی است، معتقد است که یک سرمایه گذار زمانی موفق است که در معاملاتی که میداند به مرور زمان به سود می رسد، صبور باشد و در معاملاتی که با شکست روبه رو شده سریعا از آن خارج شود.

در مثال دیگری بیل گروس مدیر صندوق اوراق بهادار PIMCO معتقد است که تنوع در سرمایه گذاری خیلی مهم است. او می گوید که اگر به سهام خاصی علاقه دارید، 10% یا کمی بیشتر از پرتفوی (سبد سهام) خود را به آن اختصاص دهید. ایده هایتان را همیشه به خاطر داشته باشید و  بدانید که این ایده های خوب، هرگز نباید به فراموشی سپرده شوند.

فیشر که یکی دیگر از بزرگترین نظریه پردازان دراصول سرمایه گذاری است در کتاب خود عنوان کرده است شرکت برتر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

منظور او از شرکت برتر شرکتی است که سود بالا و ریسک پایینی داشته باشد. همچنین هزینه های آن شرکت پایین باشد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کدام از این سرمایه گذاران موفق همچنان در حال یادگیری هستند. پس یادگیری در سرمایه گذاری امری است که حتی اگر به بهترین سرمایه گذار جهان تبدیل شوید ، نباید از اهمیت آن غافل شوید. اگر دوست دارید که سرمایه گذار موفقی شوید میتوانید از تجربیات سرمایه گذاران بزرگ جهان درس بگیرید و در سرمایه گذاری خود به کار بگیرید.

نکات مهم قبل از سرمایه گذاری چیست؟

توجه به نکات زیر قبل از سرمایه گذاری میتواند به سرمایه گذاران کمک بزرگی کند! این نکات نکاتی هستند که بیشتر سرمایه گذاران موفق بر آن اشاره دارند.

  • انتخاب هدف!

قبل از هر چیزی باید هدف خود را از سرمایه گذاری مشخص کنید. دقیقا باید برای خودتان مشخص کنید که برای چه میخواهید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید بر اساس هدف خود بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

  • آشنایی با فضای سرمایه گذاری!

مهم ترین عاملی که میتواند سرمایه گذاری شما را به سود برساند شناخت و آگاهی از فضای سرمایه گذاری است.

  • سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت؟!

همیشه قبل از سرمایه گذاری برای خودتان مشخص کنید که میخواهید چه زمانی را در فضای سرمایه گذاری سپری کنید؟ بعضی از روش های سرمایه گذاری در بلند مدت به سود میرسند و اگر زودتر بخواهید از این بازار خارج شوید علاوه بر تحمل ضرر و زیان باید استراتژی مناسبی برای خروج داشته باشید.

  • بررسی ریسک در سرمایه گذاری!

همانطور که قبلا گفته شد ریسک جزء جدایی ناپذیر سرمایه گذاری است. بهتر است قبل از سرمایه گذاری ریسک سپرده گذاری را بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل عکس العمل مناسب نشان دهید.

  • قبل از سرمایه گذاری وضعیت قبلی آن روش سرمایه گذاری را بررسی کنید!

با بررسی کردن وضعیت قبلی بازار و همچنین بررسی رفتار سرمایه گذاران در موقعیت های مختلف، تجربه نسبی از آن سرمایه گذاری کسب میکنید و در موارد حساس میدانید که چگونه باید رفتار کنید.

  • مشخص کنید که میخواهید چه مقدار از سرمایه خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید!

سرمایه گذاران موفق همیشه توصیه میکنند که تمام ثروت خود را در یک بخش سرمایه گذاری نکنید. آنان معتقدند که تنوع سرمایه گذاری همیشه باید رعایت شود تا ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کند.

مشخص کنید که میخواهید چه مقدار از سرمایه خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید!
مشخص کنید که میخواهید چه مقدار از سرمایه خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید!
  • استراتژی خروج داشته باشید!

برخی از روش های سرمایه گذاری نیازمند استراتژی خروج هستند و شما نمیتوانید به راحتی آن سرمایه گذاری را ترک کنید. باید بتوانید هوشمندانه و با کمترین میزان ضرر از آن سرمایه گذاری خارج شوید.

توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، می تواند شما را در رسیدن به سود بیشتر یاری کند.

 

آیا سرمایه گذاری در ایران سود آور است؟

یکی از مسائلی که ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول می کند این است که آیا سرمایه گذاری در ایران سود آور است؟ سرمایه گذاری داخلی بهتر است یا خارجی؟ آیا تمامی روش های سرمایه گذاری در ایران قابل اجرا است؟

در پاسخ به سوال های بالا باید گفت که به طور دقیق نمی توان گفت که  تمامی روش های سرمایه گذاری در ایران قطعا سود آور خواهد بود اما با توجه به شرایط تحریم ها بعضی از روش های سرمایه گذاری در ایران مرسوم تر است.

آیا سرمایه گذاری در ایران سود آور است؟
آیا سرمایه گذاری در ایران سود آور است؟

روش های مرسوم سرمایه گذاری در ایران عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در بورس
  • سرمایه گذاری در بازار ارز
  • سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه
  • سرمایه گذاری ملک و زمین
  • سرمایه گذاری در کسب و کارهای نو پا
  • سرمایه گذاری اعتبار دهی

به بیان دیگر میتوان گفت که سرمایه گذاری در ایران ریسک بالایی دارد اما نکته مثبت اینجاست که سود سرمایه گذاری در ایران بسیار زیاد است.

سرمایه گذاری در ایران میتواند سود آور باشد به شرطی که سپرده گذاری هوشمندانه انجام شود. در غیر این صورت ممکن است سرمایه اولیه از بین برود.

بیشتر کارشناسان به سرمایه گذاران مبتدی توصیه می کنند که برای سرمایه گذاری در بازار ایران از سرمایه گذاری های کوچک شروع کنند تا با روال بازار سپرده گذاری در ایران آشنا شوند.

برای اینکه بتوانید در بازار ایران به خوبی سرمایه گذاری کنید توجه به این نکات را مد نظر قرار دهید:

  • با اینکه بازار سرمایه گذاری در ایران متنوع است اما به سراغ گزینه های مطمئن بروید. سرمایه گذاری های مطمئن سود بالا و ریسک کمی دارند و سرمایه اولیه شما حفظ میشود. یکی از این سرمایه گذاری های مطمئن میتواند سرمایه گذاری اعتبار دهی باشد.
  • سرمایه گذاری متنوع باشد. یک سرمایه گذاری مطمئن سرمایه گذاری است که اصول تنوع در آن رعایت شده باشد به بیان دیگر تمامی سرمایه خرج یک مورد خاص نشود. این روش در سرمایه گذاری میتوان ریسک سرمایه گذاری را به شدت کاهش دهد.
  • حرفه ای باشید. حرفه ای بودن را میتوانید از ثبت نام در کلاس های آموزشی تا کسب تجربه از طریق سرمایه گذاران بزرگ بیاموزید. برای سرمایه گذاری همه جوانب را بسنجید و بعد شروع به سرمایه گذاری کنید شتابزده عمل نکنید.

البته نمیتوان گفت که دیگر روش های سرمایه گذاری در ایران جوابگو نیست اما بهترین سرمایه گذاری در سال 99 موارد زیر است که در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل هر یک از موارد می پردازیم.

 

بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما همه آنها مناسب برای سرمایه گذاری در ایران نیستند. سرمایه گذاری در ایران نسبت به سرمایه گذاری در بقیه کشورها ریسک بیشتری دارد اما اگر سرمایه گذاری هوشمند باشد، میتواند سود زیادی داشته باشد.

بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران
بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران

در ادامه روش های مرسوم سرمایه گذاری در ایران را همراه با مزایا و معایب با هم بررسی می کنیم:

  • سرمایه گذاری در بورس

یکی از رایج ترین راه های سرمایه گذاری در ایران و همچنین دنیا، سرمایه گذاری در بورس است. برای سرمایه گذاری در بورس هم خودتان میتوانید کار خرید و فروش سهام را بر عهده بگیرید و هم اینکه میتوانید این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

بد نیست که بدانید در بازار بورس کالاهای مختلفی معامله میشود. به صورت کلی این کالاها را در سه بخش می کنند:

  • بورس ارز

سرمایه گذاری در بورس ارز همان خرید و فروش پول های خارجی است که البته این روش در ایران اجرا نمیشود.

  • بورس کالا

در روش سرمایه گذاری بورس کالا، مواد اولیه و خام کالاها توسط کارشناسانان بررسی میشود و برای فروش ارائه میشود.

  • بورس اوراق بهادار

در بورس اوراق بهادار دارایی هایی مانند سهام خرید و فروش میشود.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

  • شما برای سرمایه گذاری در بورس به سرمایه بزرگی احتیاج ندارید و حتی با مبلغ کمی هم هم میتوانید سرمایه گذاری خود را در بورس آغاز کنید.
  • با سرمایه گذاری در بورس به راحتی میتوانید سهام خود را به فروش برسانید و پول خود را نقد کنید.
  • یکی دیگر از مزیت های این روش این است که برای سرمایه گذاری در بورس احتیاجی به حضور فیزیکی برای خرید و فروش سهام ندارید و میتوانید این کار را به صورت اینترنتی انجام دهید.
  • اطمینان از محل سرمایه گذاری! تمامی فعالیت های بورسی تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار انجام میشود.
مزایای سرمایه گذاری در بورس
مزایای سرمایه گذاری در بورس

معایب سرمایه گذاری در بورس

  • امکان از بین رفتن کل سرمایه در بورس وجود دارد.
  • این نوع سرمایه گذاری ریسک بالایی دارد.
  • امکان خطا در بررسی و تحقیقات و احتمالات توسط تحلیلگران وجود دارد.
  • بازار بورس میتواند تحت نوسانات خارجی قرارگیرد و ارزش سهام ها را کم و زیاد کند.
  • امکان دارد مدیر عامل شرکت های بورسی تغییر کند.

 

  • سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ایران است که اخیرا بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. به طور کلی می توان گفت که در ایران سه روش برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه وجود دارد:

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه
سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه
  • خرید سکه و طلا
  • صندوق های سرمایه گذاری طلا
  • بورس کالا

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه میتواند به صورت خرید سکه و یا خرید طلای به اصطلاح زینتی انجام شود. اگر میخواهید طلای زینتی بخرید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  • بهتر است طلاهایی را بخرید که در طراحی آنها سنگ به کار نرفته باشد.

قیمت سنگ های زینتی در هنگام خرید طلا حساب میشود اما در هنگام فروش قیمت این سنگها حساب نمیشود.

  • لازم نیست برای سرمایه گذاری طلا دست اول بخرید میتوانید طلای دست دوم بخرید.

معمولا طلای دست دوم با قیمت کمتری فروخته میشود و همینطور شما میتوانید طلای بیشتری بخرید.

مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

  • امکان نقد شدن طلا و سکه به پول بسیار زیاد است.
  • در مقابل تورم ارزش سرمایه اولیه حفظ میشود.
  • این نوع سرمایه گذاری یکی از سرمایه گذاری های مطمئن است.
  • در بلند مدت مقدار سود زیاد می شود.
مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه
مزایای سرمایه گذاری در بازار مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکهطلا و سکه

معایب سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

  • این روش سرمایه گذاری محدودیت دارد. شما نمیتوانید بیشتر از مقدار خاصی سکه خرید و فروش کنید.
  • یکی از روش های سرمایه گذاری پرریسک به شمار می رود.
  • بازار این نوع سرمایه گذاری پرتنش است.
  • امکان سرقت طلا و سکه وجود دارد.
  • برای سرمایه گذاری احتیاج به پول زیادی دارید.

 

  • سرمایه گذاری در بازار ارز

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ایران روش سرمایه گذاری در بازار ارز است. در این روش سرمایه گذاران سرمایه ریالی خود را به دلار و یورو تبدیل می کنند.

این نوع سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که به فکر سرمایه گذاری بلند مدت هستند. یکی از روش های موفقیت در سرمایه گذاری بازار ارز، تعیین هدف زمانی است. به این معنا است که شما باید برای خودتان مشخص کنید که برای چه زمانی میخواهید در این بازار بمانید.

نکته مهم بعدی آشنایی با بازار ارز است. بازار ارز بسیار بی ثبات است و ممکن است هر لحظه اتفاق جدیدی بیفتد. توصیه میشود اگر میخواهید در بازار ارز سرمایه گذاری کنید با مقدار کمی این کار را شروع کنید تا بتوانید بهتر با این بازار آشنایی پیدا کنید.

این روش هم همچون روش های قبلی مزایا و معایبی دارد که بهتر است آنها را بدانید.

مزایای سرمایه گذاری در بازار ارز

  • سود بالای این روش سرمایه گذاری، برخی از سرمایه گذاران را ترغیب می کند که سرمایه خود را به واحد های پولی پر ارزش مانند دلار تبدیل کنند.
  • قابلیت فروش و نقد شوندگی بالایی دارد.
مزایای سرمایه گذاری در بازار ارز
مزایای سرمایه گذاری در بازار ارز

معایب سرمایه گذاری در بازار ارز

  • سرمایه گذاری در بازار ارز همچون سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه محدودیت دارد و ممکن است مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.
  • مشکل دیگر این روش سرمایه گذاری این است که با کوچکترین نوسان در بازار ممکن است ارزش ارز خریداری شده به شدت افت کند و سرمایه گذاران را به شدت دچار خسارت کند. همچنان که دیده شده برخی از سرمایه گذاران در این روش 60% سرمایه خود را از دست داده اند.
  • همچنین به دلیل اینکه این روش سرمایه گذاری دقیقا تحت نوسانات مختلف است، روش های ابزاری تحلیل تکنیکال اصولا نمیتواند به سرمایه گذاران کمک بزرگی کند.
  • ریسک این نوع سرمایه گذاری بسیار بسیار بالا است.
  • امکان خرید ارزهای تقلبی وجود دارد.
معایب سرمایه گذاری در بازار ارز
معایب سرمایه گذاری در بازار ارز
  • سرمایه گذاری در بازار مسکن

خرید ملک و املاک از گذشته مورد توجه سرمایه گذاران بوده است. این روش سرمایه گذاری علاوه بر ایران در دنیا هم نیز طرفدارانی دارد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن همانقدر که میتواند پرسود باشد همان قدر ریسک بالایی دارد چرا که با کوچکترین بی دقتی ممکن است سرمایه از دست برود. شاید خیلی ها تصور می کنند که سرمایه گذاری در بازار مسکن نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد! اما باید توجه کنند که این روش سرمایه گذاری مانند سایر روش های سرمایه گذاری نیازمند استراتژی و مدیریت است.

مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن

  • سرمایه اولیه باقی می ماند.
  • این روش سرمایه گذاری ریسک نسبتا پایینی در مقابل بقیه روش های سرمایه گذاری دارد.
  • این روش درآمد زایی دارد. میتوان ملک و یا زمین را اجاره داد و به سود رسید.

 

معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

  • قابلیت نقد شوندگی این روش سرمایه گذاری بسیار پایین است. چه بسا فرد برای فروش ملک و املاک خود باید مدت ها منتظر بماند.
  • برای ورود به این بازار سرمایه گذاری احتیاج به سرمایه زیادی می باشد و با سرمایه کم نمیتوان در این بازار موفق بود.
  • این روش سرمایه گذاری شدیدا تحت تاثیر رکود است.
  • ملک هزینه های جانبی مانند مالیات، هزینه نگهداری و تعمیرات دارد.
معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن
معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن
  • سرمایه گذاری در استارتاپ ها

این روش سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری است که جدیدا مورد توجه قرار گرفته است.

سپرده گذاری در استارتاپ ها میتواند سرمایه گذار را به سود فراوانی برساند اما به شرطی که این کسب و کارهای تازه راه اندازی شده ایده های نابی داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوگل، مایکروسافت از معروف ترین استارتاپ های دنیا می باشند.

اما توجه داشته باشید که داشتن ایده به تنهایی نمیتواند ضامن سود آوری استارتاپ ها باشد. نحوه سرمایه گذاری در این کسب و کارهای کوچک باید طوری باشد که آن ایده اولیه بتواند رشد کند و به سود دهی برسد.

مزایای سرمایه گذاری در استارتاپ ها

  • این نوع سرمایه گذاری میتواند در مدت کوتاهی سود بسیار زیادی برای سرمایه گذار داشته باشد.
  • تنوع در استارتاپ ها! که میتوانید بهترین استارتاپ را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.
  • ایجاد کارآفرینی
  • دریافت تسهیلات
مزایای سرمایه گذاری در استارتاپ ها
مزایای سرمایه گذاری در استارتاپ ها

معایب سرمایه گذاری در استارتاپ ها

  • ریسک بالا از معایب این سرمایه گذاری است چرا که ممکن است این روش سرمایه گذاری با شکست رو به رو شود و تمامی سرمایه از بین برود.
  • داشتن یک استراتژی برای خروج از کسب و کار

 

  • سرمایه گذاری اعتباردهی

این روش سرمایه گذاری بهترین سرمایه گذاری در سال 99 می باشد. در این روش شما سرمایه خود را در اختیار یک شرکت معتبر قرار می دهید و در عوض چند برگ اوراق قرضه به اندازه سرمایه خود می گیرید و همچنین به صورت ماهانه سود خود را دریافت می کنید.

این اوراق قرضه در صورتی که کسب و کار با شکست رو به رو شود بسیار برای سرمایه گذار مفید خواهد بود چرا که با استفاده از این اوراق میتواند سرمایه خود را زنده کند.

با مثالی این موضوع را بهتر متوجه خواهید شد. ما را همراهی کنید.

کارگزار بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟!

در بحث بیمه عنوانی وجود دارد به نام کارگزار بیمه!!! این کارگزار بیمه بسیار شبیه اوراق قرضه در سرمایه گذاری اعتبار دهی عمل میکند. بهتر است با این شغل بیشتر آشنا شویم.

کارگزار بیمه فردی است که در مقابل دریافت دستمزد از شرکت بیمه گر وظیفه دارد بیمه گذاران را به شرکت های بیمه ای معرفی کند.

در واقع کارگزار بیمه وظیفه بازاریابی و ارائه خدمات بیمه ای به افراد بیمه گذار را دارد. و همچنین کارگزار بیمه باید آشنایی کامل با انواع بیمه ها و شرایط و نحوه استفاده از آنها را داشته باشد و بتواند مناسب ترین بیمه را با توجه به درخواست بیمه گذار را ارائه کند.

کارگزار بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟!
کارگزار بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟!

کارگزاری بیمه نیاز به صبر و تلاش فراوان دارد و مناسب هر کسی نیست. چرا که باید با دقت و حوصله شرایط بیمه را به بیمه گذار توضیح دهد و به سوالات وی پاسخ مناسب دهد.

وظیفه اصلی کارگزار بیمه برقراری ارتباط بین بیمه گر و شرکت های بیمه ای میباشد. پس مهم ترین چیزی که کارگزار احتیاج دارد این است که بتواند به خوبی ارتباط برقرار کند و همچنین باید راستگو و درستکار باشد و به طور صحیح و مناسب شرایط را برای بیمه گذار توضیح دهد. همچنین باید مسئولیت پذیر باشد. در ضمن باید بتواند با کامپیوتر کار کند.

کارگزاری بیمه وظایفی دارد که در ادامه به آن اشاره میشود:

  • تحقیق درباره بیمه گذار

کارگزار برای اینکه بتواند بهترین بیمه را با در نظر گرفتن شرایط بیمه گذار معرفی کند، احتیاج دارد تمامی اطلاعات لازم برای بیمه کردن فرد را بداند تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

  • داشتن اطلاعات از شرکت های بیمه گر

کارگزار باید خدماتی که دیگر شرکت های بیمه گر ارائه می دهند به خوبی بشناسد و به نوعی بتواند خدمات بیمه شرکت خود و شرکت های دیگر را با هم مقایسه کند و بیمه گذار را تشویق کند تا در شرکت بیمه معرفی شده، خودش را بیمه کند و از خدمات بیمه ای استفاده کند.

  • کارگزار بیمه باید مشاور خوبی باشد

کارگزار بیمه باید بتواند در شرایط مختلف بیمه گر را راهنمایی کند و به او مشاوره بدهد تا بتواند به خوبی از خدمات بیمه ای استفاده کند.

  • ارائه گزارش کار به بیمه مرکزی

فرد کارگزار باید هر از چند مدت گزارش کاری به بیمه مرکزی و یا حتی شرکتی که در آن مشغول به کار است ارائه کند.

  • پیگیری جبران خسارت احتمالی بیمه گذار

کارگزارن وظیفه دارند به نمایندگی از بیمه گذاران خود در صورت بروز خسارت، پیگیری امور بیمه ای را بر عهده بگیرند و بتوانند امور اداری را تا به دست آوردن نتیجه پیگیری کنند.

همانطور که متوجه شدید در بحث بیمه کارگزار نوعی واسطه است که ارتباط بین بیمه و بیمه گذار را برقرار می کند. این کارگزار وظایفی دارد مانند تضمین پیگیری برای بیمه گذار برای رسیدن به حق خود.

در واقع در بحث سرمایه گذاری اعتباری نیز همین بحث را داریم که با استفاده از اوراق قرضه سرمایه اولیه تضمین میشود.

حرف آخر

در این مقاله با انواع روش های سرمایه گذاری که شامل سرمایه گذاری مالکیتی، اعتباری و معادل نقدی بود، آشنایی پیدا کردید و دانستید که سرمایه گذاری مالکیتی پرسودتر و پر ریسک تر است و همینطور متوجه شدید که سرمایه گذاری معادل نقدی! ریسک پایینی دارد و همینطور سود بسیار کم!!!

بهترین سرمایه گذاری در سال 99 سرمایه گذاری است که ریسک پایینی داشته باشد ولی سود بالایی داشته باشد. سرمایه گذاری اعتبار دهی چنین شرایطی دارد یعنی شما با سرمایه گذاری پول خود در شرکت های معتبر، علاوه بر اینکه به صورت ماهانه سود پول خود را دریافت میکنید با دریافت اوراق قرضه سرمایه اولیه خود را هم تضمین می کنید.

4574
حرف آخر

شاید برایتان سوال باشد که این روش سرمایه گذاری دقیقا مشابه بانک است! پس چرا در بانک سرمایه گذاری نکنیم؟ در جواب این سوال باید گفته شود که درست است که این روش سرمایه گذاری مشابه بانک است اما نسبت به بانک سود بیشتری دارد و ریسک کمتری دارد.

البته باید توجه داشته باشید که این روش سرمایه گذاری یعنی سرمایه گذاری اعتباری تنها راه سرمایه گذاری در سال 99 نیست و روش های دیگری مانند سرمایه گذاری در بورس و یا سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا و سکه نیز وجود که هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند.

شما میتوانید با توجه به شرایط بازار و سرمایه خودتان و همچنین میزان آگاهی از روش های سرمایه گذاری، بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید. در هنگام سرمایه گذاری نیز به این نکته توجه داشته باشید که برای چه مدت میخواهید در بازار سرمایه گذاری کنید تا بعدا دچار دردسر نشوید.

اگر شما هم تجربه ای درباره سرمایه گذاری دارید، آن را با ما و بقیه خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید. از نظر شما بهترین سرمایه گذاری در سال 99 چیست؟

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام