اجاره سند جهت دادگاه

در این مقاله قصد داریم به موضوع اجاره سند جهت دادگاه بپردازیم.

یکی از راه های که فرد می تواند با ارائه آن برای مدتی بیرون از دادگاه باشد، وثیقه سند است. مزیت این روش این است که فرد می تواند در مدتی که بیرون از زندان است پیگیر کارهای خود باشد و چه بسا بتواند خود را از جرمی که انجام داده است تبرئه کند.

اجاره سند جهت دادگاه
اجاره سند جهت دادگاه

امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی، افراد بیشتر به سمت گرفتن حق و حقوق خود هستند. به همین دلیل مسائل حقوقی و کیفری زیادی وجود دارد که افراد به واسطه آن به دادگاه احضار می شوند و در این جلسات ممکن است فرد بازداشت شود و به دلیل موقعیت پیش آمده، نمی تواند روند پرونده خود را پیگیری کند. به همین دلیل یکی از راه حل های پیش رو برای فرد، اجاره سند است که می تواند از آن استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجاره سند جهت دادگاه با ما همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

چه مواردی در دادگاه به سند نیاز دارد؟

اگر فرد سند نداشته باشد در دادگاه چه کاری باید انجام دهد؟

آیا می توان هر شکایتی را در دادسراها به ثبت رساند؟

عناصر شکایت ها چیست؟

تفاوت سند رسمی با عادی چیست؟

چگونه می شود وثیقه تامین کرد؟

مراحل اجاره سند جهت دادگاه چیست؟

برای چه مواردی در دادگاه از اجاره سند استفاده می شود؟

چه سندی معتبر است؟

اثبات دعاوی در دادگاه به چه صورت است؟

 

اجاره سند در دادگاه برای دلایل متعددی استفاده می شود. به عنوان مثال، مسائل زیادی مانند: برگشت چک، اختلافات مالی و یا حتی، شکایت های شخصی به دادگاه احضار شود و بعد از آن متهم شود و در نهایت منجر به زندانی شدن فرد منتهی می شود.

در این مواقع اگر فرد نمی خواهد که به زندان برود، باید وثیقه ای متناسب با جرم تهیه کند و به عنوان وثیقه در اختیار دادگاه قرار دهد

اما مشکل اینجاست که خیلی از افراد سندی برای اجاره ندارند و به ناچار راهی زندان می شوند.

برای حل این مشکل فرد می تواند از سند های اجاره ای که برای همین منظور وجود دارد استفاده کند. برای تهیه این سندها مراکز و سایت های زیادی وجود دارند که سندهای مختلف مطابق با شرایط گوناگونی دارند که می توانند تمامی نیازهای افراد را پوشش دهند.

اینکه فرد در دادگاه بماند، قطعا مشکلی را حل نمی کند، زیرا در زندان نمی تواند پیگیری بهتری بر مشکلات رخ داده داشته باشد، اما اگر این فرد در بیرون از زندان باشد، میتواند خیلی سریعتر مشکلات را برطرف کند و به عبارت دیگر از خود دفاع کند. به همین دلیل اجاره سند یکی از بهترین راه حل های موجود برای حل این مشکلات است.

اجاره سند در دادگاه مانند کارهای قانونی دیگر، دارای یک سری قواعد و قوانین است که روند آن باید به صورت دقیق طی شود. اجاره سند در دادگاه نیز از این قانون مستثنی نیست و باید یک سری قواعد و قانون را طی کند، زیرا دادگاه هر سندی را قبول نمی کند. معمولا سندهای مسکونی که تمامی روندهای شهرداری، اوقاف و… در آن ها تکمیل شده است، بهترین گزینه ها برای اجاره سند در نزد دادگاه است.

با توجه به شرایط ذکر شده، اینکه فرد در زمان بحران که زمان کمی دارد، مهیا کردن سندی با این شرایط که کامل قانونی و بدون خطا باشد کمی سخت است. شاید بتوان یکی از علت های رایج زندانی ها را همین قوانین سرسختانه وثیقه ها دانست.

حل مشکلات

به همین دلیل برای حل مشکلات این افراد، مراکزی تاسیس شده است که سند های مناسب را برای افرادی که نیاز دارند اجاره می دهند. معمولا اجاره این سندها به صورت سالانه است.

در قبال اجاره سند معمولا این مراکز هزینه های اجاره سند را بین 5 تا 10 درصد ارزش سند از فرد دریافت می کنند. ارزش واقعی ملک توسط کارشناسان دادگاه بررسی می شود و سپس اگر متناسب با جرم باشد، مورد پذیرش قرار می گیرد.

حل مشکلات
حل مشکلات

وثیقه به عنوان یک ضامن است که می تواند به صورت یک دارایی غیر منقول و مبلغ مالی باشد که در اختیار دادگاه و یا فرد طرف قرارداد قرار میگیرد. یکی از نکاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که زمان اعتبار این وثیقه باید مشخص شود. یکی از مطمئن ترین راه ها موجود قوانین آیین دادرسی کیفری است.

دو طرف قرارداد

به طور معمول قراردادهایی که بسته می شود، دو طرف دارد، طرف اول اجاره دهنده و طرف دیگر اجاره گیرنده سند است که در دادگاه تنظیم می شود و فرد تعهد می دهد که در زمانی که مشخص شده است بیرون باشد و تضمین می دهد که هیچگونه مشکلی برای سند رخ نمی دهد.

یکی از نکاتی که وجود دارد، هزینه اجاره سند است که مطابق قرارداد بسته شده بین طرفین می تواند به صورت مرحله ای و یا اجاره ای پرداخت شود و بعد از اتمام قرارداد سند به اجاره دهنده داده می شود. معمولا قبل از اینکه سند از وثیقه خارج شود، فرد باید دفاعیات خود را که مربوط به پرونده است چک کند، به عبارت دیگر رد مال کند.

دو طرف قرارداد
دو طرف قرارداد

این از مزیت های اجاره سند می باشد، زیرا فرد می تواند به راحتی به کارهای خود برسد و عمر خود را بیهوده در زندان سپری نکند. بهتر است این نکته را بدانید که اجاره سند در دادسرا و یا دادگاه مبلغی است که از سمت قاضی مشخص می شود. اگر می خواهید حدود ارزش سند را تخمین بزنید، می توانید از کارشناسان ماهری که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

 

شکایت ها در دادگاه

معمولا در زمان شکایت ها در دادگاه، یک سری سوالات برای فرد پیش می آید. این سوالها شامل این است که دعاوی کیفری که به دادگاه احضار می شوند، می تواند با وثیقه گذار و یا کفیل حاضر شوند؟

در اصل شکایت ها باید چه عناصری وجود داشته باشد که صدور قرار مجرمیت، محکومیت جزئی و یا کیفر خواست را شامل شود؟ اگر شما در جایگاه متهم به دادگاه یا دادسرا دعوت شدید بهتر است آینده نگر باشید و حتما کفیل و یا وثیقه گذار به همراه خود داشته باشید تا در صورت به اثبات رسیدن اتهام بتوانید مشکل خود را برطرف نمایید.

شکایت ها در دادگاه
شکایت ها در دادگاه

در حال حاضر تغییرات زیادی در اوضاع و جوامع رخ داده است که بیشتر مطابق با رشد تکنولوژی است و باعث شده است که تمامی جرائم و ناهنجاریها تخصصی تر به نظر بیایند. عنوان های زیادی در حال حاضر در شکایت های دادگاهی اضافه شده است.

مثال

به عنوان مثال جرائم سایبری و فضاهای مجازی که در آنها جرائم منافی عفت، پزشکی، پولی و بانکی کاملا فرق دارند و هرکدام باید از راههای مخصوص خودش طی شود.

از این رو با توجه به موضوع باید از وکلایی با تجربه کمک بگیرید که در زمینه مشکل شما تخصص و تبحر دارند. یکی از مواردی که می توانید تشخیص دهید که آیا وکیل تبحر کافی دارد یا خیر، بهتر است به رفت و آمدهایی که در شعب و مجتمع های ویژه قضایی دارد، توجه نمایید. احکام قابل قبول و اخذ رای هایی که آن فرد دارد، می تواند به شما در این امر کمک کند.

402
مثال

اعتماد بیش از حد به علم قاضی، شفاف نبودن قوانین جزائی، تحقیقات مقدماتی، اطاله دادرسی، فقر ناشی از کاهش ارزش درآمد و پول، نوسانات بازار و مشکلات اقتصادی و… تمامی مواردی از این دست، آمار پرونده های جزائی را روز به روز بالاتر می برند.

بالا رفتن این حجم از پرونده ها، باعث می شود که مراجع قضایی با کمبود بودجه و نیروی انسانی در قوه قضایی برای بررسی پرونده های جزایی و همچنین زندان ها و… مواجه شود، به همین دلیل برای کم شدن این سری از مشکلات می توان از وثیقه استفاده نمود تا افراد کمتری به زندان ها راهی شوند.

عناصر شکایت ها

شکایت ها باید یک سری عناصری داشته باشند تا مورد تایید قرار بگیرند. حال سوالی که رخ می دهد این است که برای اینکه قرار مجرمیت، محکومیت جزائی و کیفر خواست ثبت شود، شکایت باید چه عناصری داشته باشد؟ اولین نکته مهمی که فرد باید در نظر بگیرد این است که بهتر است قبل از رفتن به دادگاه، فرد از یک وکیل کمک بگیرد و یا اینکه بدون وثیقه و کفیل به دادگاه نرود.

بهتر است وکیلی که انتخاب می کنید دارای تبحر بالایی باشد تا بتواند با توجه به تخصص و مهارت خودش، نسبت به جرمی که شما متهم شده اید تسلط داشته باشد و بهترین مشاور و راهنما برای شما باشد.

تفاوت سندهای رسمی با عادی

در ایران با توجه به قوانینی که در کتاب های حقوقی و قوانین وجود دارد، دو نوع سند وجود دارد که سندها شامل سند عادی و رسمی می شوند. این قوانین مطابق قانون مدنی است. در این تعاریف آماده است که سند رسمی به سندی گفته می شود که ویژگی های زیر را شامل می شود:

این سند در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شده است.

در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.

توسط ماموران رسمی مطابق مقررات قانونی که در حدود صلاحیت آنها است تنظیم می شود.

همچنین سند عادی با توجه به قانون مدنی به سندی گفته می شود که در هیچ کدام از دسته های بالا قرار نگیرد. در زیر به تفاوت های سند عادی و رسمی پرداخته ایم:

تفاوت سندهای رسمی با عادی
تفاوت سندهای رسمی با عادی

اسناد رسمی به صورت اجرایی هستند. به عبارت دیگر طبق تعاریف حقوقی، لازم الاجرا هستند و تاریخ اسناد رسمی از هر جهتی چه اصحاب دعوی و چه اشخاص ثالث معتبر است. حال ممکن است تاریخ اسناد عادی از نظر اشخاص ثالث معتبر نباشد

همچنین در اسناد رسمی می توان تنها ادعای جعل کرد. اگر در خصوص اسناد عادی ادعای جعل شود، باید تردید کرد. سند رسمی دارای یک سری تشریفاتی است که با توجه به قانون تعیین شده است. این در حالی است که اسناد عادی نباید تشریفات داشته باشند.

دخالت مامور رسمی دولتی در تهیه سند

یکی از تفاوت های اصلی اسناد رسمی با عادی این است که مامور رسمی دولتی در تهیه و تنظیم سند ها دخالت دارد، این در حالی است که اسناد عادی توسط هر فردی و هر شکلی که بخواهد تنظیم می شوند.

یکی از مزیت های اسناد رسمی این است که اگر مفقود شوند، می توانید یک رونوشت از آنها را به راحتی تهیه کنید، اما در مورد سند های عادی باید بگویم که امکان رونوشت وجود ندارد و نمی توان از رونوشت آنها استفاده کرد.

دخالت مامور رسمی دولتی در تهیه سند
دخالت مامور رسمی دولتی در تهیه سند

اگر می خواهید در مورد اصالت اسناد مطمئن شوید، باید منتظر باشید تا در جلسه دادرسی بررسی شود. بر همین اساس برای خوانده و خواهان باید در مورد اصل مستندات خود، برای اینکه اصالت آن بررسی شود، این قانون در ماده 200 قانون آیین دادرسی مدنی به صورت کامل آمده است.

بعد از اینکه تردید و یا انکار و ادعای جعلیت در مورد اسناد انجام شد و برای این که اصل اسناد و همچنین صدور قرار رسیدگی به اصل داده شود، دادگاه برای اینکه رسیدگی کند، باید طبق قوانینی که در قانون 223 و 224 و 234 در قانون آیین دادرسی مدنی آمده است،

موضوع را بررسی کند تا تشخیص داده شود که آیا سند ذکر شده اصالت دارد یا خیر؟ بهتر است بدانید دادگاه می تواند سند را با اسناد دیگری مطابقت دهد و تشخیص دهد که آیا با یکدیگر تعارض دارد یا خیر و همچنین این توانایی را دارد که عدم تعارض را با سندهای دیگر مطابقت دهد.

دقت کنید

یکی از راه های تطابق دادن بررسی در مورد امضاهای اسناد با یکدیگر است. در مرحله بعدی تحقیقات در خصوص گواهان و مطلعان انجام می شود که در روند تنظیم سند حاضر بوده اند.

حال دادگاه به تطابق امضا و یا مهر سند توجهی ندارد، بلکه این مورد را بررسی می کند که آیا شاهدان و گواهان که در زمان تنظیم سند و امضا، و یا مهر صاحب، حضور داشته اند یا خیر و سپس در گام بعدی ارجاع به کارشناسی انجام می شود که در این مورد دادگاه به دقت تمامی اسناد از جمله، اثر انگشت، تطابق خط، امضا و… را توسط کارشناسان رسمی و یا همچنین اداره تشخیص هویت پلیس که به تایید دادگاه رسیده است، ارجاع داده می دهد.

دقت کنید
دقت کنید

حال اگر نظر این افراد مورد اعتماد با شرایط مطابقت نداشته باشد دادگاه مراحل دیگر را انجام نمی دهد. با توجه به موارد ذکر شده، دادگاه نمی تواند بدون هیچ مدرک و یا نظر کارشناسی موردی را رد و یا تایید کند.

تامین وثیقه

برای اینکه وثیقه تامین شود، یک سری سوالات پیش می آید که این سوالات عبارتند از:

اگر فردی از طریق مراجعه قانونی وثیقه ای تهیه کند و امضا شود، آیا باید تمامی مراحل از دادگاه ها انجام شود؟

اگر بعد از انجام تمامی مراحل کارشناسی وثیقه مورد تایید واقع نشد، فرد باید چه اقداماتی را انجام دهد؟

در صورت تایید نشدن سندف فرد چگونه می تواند هزینه ای که بابت اجاره سند به شخص دیگر داده است را پس بگیرد؟ یا به عبارت دیگر هزینه هایی که به صاحب سند داده اید را چگونه دریافت می کنید؟

تامین وثیقه
تامین وثیقه

آیا تمامی افرادی که به عنوان مطلع به دادسراها دعوت می شوند، نیاز است که وثیقه با خود به همراه داشته باشند؟

اگر فردی به دادگاه احضار می شود و وثیقه و یا سندی برای جلوگیری از بازداشت خود نداشته باشد، چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

اینکه بخواهیم به موضوع وثیقه بپردازیم، باید بگوییم که این موضوع کاملا تخصصی است. به همین دلیل یک سری دفتر به همین منظور برای اجاره وثیقه افتتاح شده است که به عنوان واسطی بین وثیقه گذار و متقاضی وثیقه هستند. در اصل هدفهای مربوط به اینکه وثیقه ای در دادگاه گذاشته می شود که فرد متهم به بازداشت نرود، زیاد است. در زیر به مهمترین آنها اشاره کرده ایم:

فرد می تواند به امور بازجویی خود بپردازد و به مراحل تحقیقاتی که به روند موفقیت وی در تحقیقات کمک می کند، برسد.

آزادی تا پایان زمان رسیدگی و تحقیقات

فرد می تواند تا پایان زمان رسیدگی و انجام تحقیقات، آزاد باشد و در کنار خانواده خود باشد.

فرد در زمان آزادی خود می تواند دلیل، بنیه و همچنین مدارکی که به رفع اتهام کمک می کند را تهیه کند.

بسیاری از افراد زمانیکه به زندان می روند مشکلاتی گریبان گیر آنها می شود و زندگی آنها از هم پاشیده می شود. حال با وثیقه سند فرد می تواند از متلاشی شدن خانواده اش جلوگیری کند.

آزادی تا پایان زمان رسیدگی و تحقیقات
آزادی تا پایان زمان رسیدگی و تحقیقات

یک زندان رفتن ساده و حتی چند روزه باعث می شود که فرد دچار سوء سابقه شود و در آینده شغلی آن مشکلاتی رخ دهد. حال فرد می تواند با استفاده از اجاره کردن سند برای دادگاه از این مشکل جلوگیری کند.

بسیاری از تاجرها و کاسبان با زندان افتادن تا مرز ورشکستگی پیش می روند و اعتبار خود را از دست میدهند. حال با استفاده از وثیقه می توانند از این مشکل بزرگ جلوگیری کنند.

معمولا با زندان افتادن فرد، فاجعه های بزرگی مانند از دست رفتن فاجعه حیثیتی و اعتباری بین همکاران، آشنایان و اقوام رخ می دهد.

زمانی که فرد راهی زندان می شود، ممکن است مشکلاتی از جمله اخراج، بیکار شدن، تعلیق، انفصال کارمندان و کارگران رخ دهد که می توان خیلی راحت از وقوع این مشکلات جلوگیری کرد.

هزینه های زندان تا حدی سرسام آور است، همچنین این هزینه ها برای قوه قضاییه است که می توان با ارائه سند آن ها را حذف کرد.

مراحل اجاره سند جهت دادگاه

برای اینکه سند را در دادگاه به اجاره بگذارید، بهتر است قبل از هر کاری با وکلا و کارشناسان حقوقی معتبر مشورت کنید تا بهترین سند را مطابق با کار خود انتخاب کنید.

حال باید با مراحل کاری اجاره وثیقه به صورت دقیق آشنا باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. معمولا دفاتری وجود دارند که به عنوان واسط متقاضیان وثیقه و وثیقه گذاران هستند.

مراحل اجاره سند جهت دادگاه
مراحل اجاره سند جهت دادگاه

آنها یک چک بانکی از متقاضی وثیقه میگیرند و به عنوان امانت در نزد خود نگه می دارند و سپس بعد از اینکه نامه آزادی صادر می شود، هزینه را از فرد میگیرند و سپس چک را به فرد پس می دهند.

حال این دفاتر یک سری وظایفی دارند که این وظایف عبارتند از:

در گام نخست مهم ترین وظیفه اصلی این شرکت ها تهیه، تامین و همچنین معرفی وثیقه است.

در شرکت های ذکر شده معمولا قرارداد وثیقه ها تنظیم می شود تا در اختیار افراد قرار بگیرد.

در این شرکت ها تضامین و تعهداتی برای امور وثیقه گذاری انجام می شود.

معمولا در این شرکت ها داوری و حکمیت ها برای قراردادهای تنظیمی پذیرفته می شود.

معمولا هزینه های ایاب و ذهاب و کارشناسی هایی که فرد کارشناس انجام می دهد را فرد متقاضی باید بدهد. حال وظایف این شرکت ها این است که این هزینه ها را از فرد متقاضی بگیرند و سپس آن را به صاحب وثیقه بدهند.

اگر ضرر و زیانی به هر کدام از طرفین وارد شد، شرکت باید بتواند قاعده تسبیب و تقصیر را به خوبی رعایت کند.

این شرکت ها باید تمام سعی خود را داشته باشند که صلح و سازش بین طرفین انجام شود و تا حدی اختلافات بین طرفین را حل نمایند.

این افراد باید یک واسطه ی امین، معتمد و صادق برای هر دو طرف باشند، زیرا فرد قرار است چک های اجاره بها را تحویل بگیرد و تا زمان صدور آزادی، مبادله ها را به خوبی انجام دهد.

در زیر به مراحلی که برای ارائه سند در دادگاه انجام می شود اشاره کرده ایم:

در ابتدا فرد باید در دفتر کارگزارن حاضر شود و از مشاوره های رایگانی که در این محل انجام می شود استفاده کند و سپس قرارداد را مطابق با 10 قانون مدنی تنظیم کند.

سند شش دانگ که توسط افراد مربوطه کارشناسی شده است به نزد بازپرس دادسرا و یا قاضی در دادگاه ارائه داد می شود و سپس نامه نیابت را برای مجتمع های قضائی شهرستان که دارای سند شش دانگ و ملکی در همان شهرستان هستند، ارائه می دهند.

یک نامه باید به نیابت مجتمع قضائی مورد تقاضا ارجاع داده شود و سپس دستور کارشناسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری برای ملکی که وثیقه گذاشته شده است صادر و آن ملک ارزیابی می شود.

در زیر به مراحلی که برای ارائه سند در دادگاه انجام می شود اشاره کرده ایم:
در زیر به مراحلی که برای ارائه سند در دادگاه انجام می شود اشاره کرده ایم:

اگر مبلغی که در مورد ملکی که وثیقه آن استفاده می شود توسط کارشناسان معتبر ارزیابی شود و با حداقل میزان قرار وثیقه انجام شود و دستور بازداشت سند اخذ شود، مقام قضایی شرایط را از طریق اداره ثبت اسناد و املاک بررسی می کند.

در این مرحله نامه بازداشتی از اداره ثبت و اسناد به علاوه نامه کارشناسی شده و همچنین اوراق قبولی، از طریق پست قضایی به مراجع صادر کننده ارسال خواهند شد.

موارد استفاده برای اجاره سند جهت دادگاه

معمولا تمامی مراحلی که برای اجاره سند انجام می شود، بین 2 تا 3 روز طول می کشد، البته می شود در این بین به هر فردی اعتماد کرد و باید یک زمانی برای اطمینان کردن به فرد مقابل صرف شود

زیرا در این بین افرادی هستند که از اوضاع پیش آمده سوء استفاده می کنند و دلیل آن این است که افرادی که در یک مخمصه گیر می کنند برای رهایی از آن هر کاری انجام می دهند و خیلی راحت می توانند فریب بخورند و هر موردی که قیمت و ارزش آن کمتر باشد راحت تر می تواند فرد را فریب دهد.

اگر شما قصد دارید از سند اجاره ای استفاده کنید، بهتر است مرکزی را انتخاب نمایید که به صورت دائمی در یک مکان مستقر هستند و یک رزومه مشخصه دارند. در مورد اینکه چه اسنادی در دادگاه معتبر است باید بگوییم هر فردی با توجه جرمی که دارد باید یک وثیقه با همان ارزش را در دادگاه بگذارد. به عنوان مثال برای یک چک برگشتی با مبلغ 5 میلیون تومان، یک وثیقه با همان ارزش نیاز است و یک چک با ارزش 5 میلیارد نیز یک وثیقه با همان ارزش نیاز است.

حال این سند می تواند بین یک میلیون تا ده میلیارد متغیر باشد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. یکی از نکاتی که وجود دارد، این است که ممکن است فرد وثیقه را در دادگاه قرار می دهد و زمان زیادی طول میکشد تا رای صادر شود یا اصلا چند سال میگذرد و رای صادر نمی شود و در این زمان فرد سند خود را نیاز دارد.

حال فرد می تواند طی یک سری از کارها از مقام قضائی بخواهد که با جا به جایی وثیقه موافقت شود و یا اینکه متهم را به دادگاه تحویل دهد و سند خود را بگیرد.

مواردی که از اجاره سند جهت دادگاه استفاده می شود بسیار متعدد است که عبارتند از:

اجاره سند برای زندانی و متهم تعزیرات

اجاره سند برای زندانی و متهم دادسرای بانکی و پولی

اجاره سند برای قاچاق کالا

اجاره سند جهت تعزیرات حکومتی

اجاره سند فوری معتبر

مواردی که از اجاره سند جهت دادگاه استفاده می شود بسیار متعدد است که عبارتند از:
مواردی که از اجاره سند جهت دادگاه استفاده می شود بسیار متعدد است که عبارتند از:

اجاره سند برای آزادی از زندان:

دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است به دلیل آن راهی زندان شود و همین امر باعث می شود که تاثیرات بدی بر روی زندگی خانوادگی، اجتماعی و یا شغل فرد تاثیر می گذارد. حال خیلی از افراد توانایی قرار دادن وثیقه را ندارند و نمی توانند از راهکارهای موجود استفاده کنند.

اجاره سند یکی از این راهکارها است که بسیار تاثیر گذار می باشد. این راهکار بیشتر توسط افراد خیر انجام می شود تا زندانی ها از زندان آزاد شوند و بتوانند کمی امور قضایی خود را انجام دهند.

در این بین فرد باید متعهد باشد که در امانت وفادار باشد و در زمانی که مشخص شده است خود را به زندان تحویل دهد تا وثیقه آزاد شود. به طور معمول زمانی که یک وثیقه می تواند در زندان باشد، حدود یک سال است و در این زمان فرد می تواند به روند کارهای خود سرعت دهد و اگر بدهی دارد،

می تواند این بدهی ها را برطرف نماید، البته فردی که به عنوان متهم است باید توجه داشت باشد که هیچ اقدامی انجام ندهد که مشکلی پیش آید تا اخطار ضبط وثیقه صادر شود و همچنین در زمان مقرر برای آزاد شدن سند اقدام نماید.

برای اینکه قرار وثیقه صادر شود، باید دو عمل انجام شود که ابتدا این که جنبه قضایی و دیگر جنبه قراردادی به صورت دقیق بررسی شوند. این اقدامات به صورتی است که برای صادر شدن وثیقه نیاز است که حکم قضایی صادر شود و متهم در آن هیچ نقشی ندارد و قبولی وثیقه به صورت قراردادی است که این موضوع باید بین مرجع قضایی و شخص وثیقه گذار به صورت قانونی انجام شود .

شما در حال مطالعه مقاله اجاره سند جهت دادگاه هستید.

توجه داشته باشید

حال اگر وثیقه گذار متعهد شود که در زمان احضار متهم باید در مراجع قضایی حضور یابد و در زمان لازم بدون عذر موجه حضور پیدا نکند، وثیقه به نفع دادگاه ضبط می شود.

نکته ای در این بین وجود دارد که چه افرادی می توانند ضامن وثیقه باشند که در زیر به این افراد اشاره کرده ایم:

کارمندانی که در شرکت های خصوصی و اداره های دولتی فعالیت دارند و سابقه کاری بیش از دو سال و نیم دارند، می توانند ضامن باشند.

افرادی که حقوق بگیر هستند و سوابق کاری آنها بیش از دو سال و نیم است و در یک مکان ثابت فعالیت دارند، می توانند به عنوان یک ضامن معتبر باشند.

افرادی که بازنشسته ادارات و ارگان های دولتی هستند، می توانند ضامن باشند.

افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، می توانند ضامن معتبری باشند.

افرادی که مالک ملک هایی به صورت قولنامه های رسمی و مبایعه نامه به نام خود هستند، می توانند وثیقه را در دادگاه قرار دهند.

کاسبانی که جواز کسب دارند و معتبر هستند، می توانند به عنوان ضامن باشند.

سند معتبر

از گذشته های دور از زمانی که انسان ها با خط آشنا شدند و تصمیم گرفتند که برای نیازهای خود مانند نیازهای اجتماعی و اقتصادی خود از آنها استفاده کنند،سند در قسمت های مختلفی از زندگی افراد استفاده شد.

یکی از موارد مهم و کاربردی که خط به کمک انسان ها آمد، در زمینه موارد حقوقی بود. انسانها از این طریق می توانستند ادعا کنند که آیا کالا و یا ملکی تحت تصرف آنها است یا خیر. با توجه به این موارد افراد زیادی برای اینکه معتبر بودن سندهای خود را نشان دهند، از یک کاغذ که نشان دهنده مالکیت آنها بود استفاده می کردند.

سند معتبر
سند معتبر

مطابق تعاریف که در قانون برای سند آماده است باید بگوییم سند یک نوشته ای است که در آن هر دو طرف یعنی مدعی و خوانده دعوی باید حضور داشته باشند و خواهان برای اینکه ادعای خود را اثبات کند باید در جایگاه خواهان حاضر شود و مدارکی را ارائه دهد که این مدارک به دو صورت عادی و رسمی هستند. اسنادی که توسط مامورین رسمی و با توجه به قوانین تنظیم می شود را اسناد رسمی می گویند.

این اسناد توسط ماموران در اداره ثبت اسناد و املاک ها به صورت دقیق تنظیم شده و حال این تنظیمات می تواند در دفتر اسناد رسمی و یا اداره ثبت احوال باشد. حال سوالی که رخ می دهد این است که اسناد رسمی چیست؟ مقصودمان از ماموران رسمی چیست و صلاحیت آنها در اسناد رسمی که موجود است به چه صورت است؟

منظور از مامور رسمی

باید بگوییم منظورمان از مامور رسمی ماموری است که از طریق مراجع قانونی و از سوی حکومت مامور شده است و نیازی نیست که بین دولت و مامور رابطه ای حتی برای استخدامی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال اسناد رسمی افرادی که در آن مشغول هستند از سردفتر تا یک کارمند ساده ای که در آن دفتر مشغول است، هیچ کدام کارمند دولت نیستند و سردفتر یک مامور رسمی است که از سوی دولت مامور است که معاملات را تنظیم کند، اما با این حال این فرد کارمند دولت نیست.

نکته

حال با توجه به موارد ذکر شدهف منظورمان از صلاحیت این است که امور باید به صورت قانونی این قابلیت را داشته باشد که سند را به صورت دقیق تنظیم نماید.

به عنوان مثال سردفتری که در اسناد رسمی مشغول می باشد، باید صلاحیت تنظیم معاملات را داشته باشد، اما دولت نمی تواند صلاحیت و صدور گواهی فوت را تنظیم کند. این دقیقا مانند کارمند اداره ثبت احوال است که نمی تواند به صورت ذاتی گواهی طلاق و یا ازدواج را صادر نماید.

نکته
نکته

از سوی دیگر این مامور می تواند به صورت ذاتی، صلاحیت انجام کاری را داشته باشد و قطعا نمی تواند صلاحیتی به صورت محلی داشته باشد. برای اینکه این توضیح ملموس باشد، باید این مثال را بگوییم که مامور ثبت اسناد رسمی در ورامین وظیفه نقشه برداری و تحدید املاکی که در ورامین هستند را دارد، اما دیگر در مورد اراضی کازرون نمی تواند صلاحیت نقشه برداری و یا تحدید را داشته باشد.

حال سوال دیگری که پیش می آید این است که اگر ماموری صلاحیت نداشته باشد و سندی را صادر کرده باشد آیا آن سند معتبر است؟ بهتر است بدانید که یک سند برای اینکه معتبر باشد باید ابتدا توسط یک مامور رسمی تنظیم و تهیه شود و سپس این مامور باید صلاحیت تنظیم سند را به صورت ویژه داشته باشد، همچنین سند باید مطابق با قوانین و مقررات تنظیم شده باشد.

سند عادی

اگر این سند هیچکدام از این ویژگی ها را نداشته باشد یا حتی یکی از این ویژگی ها را نداشته باشد و حتی امضا و مهر دو طرف در آن باشد، یک سند عادی محسوب می شود.

حال سوالی که پیش می آید این است که سند عادی چیست؟ سند عادی سندی است که نوشته های افراد برای انجام امور تنظیم شود و همچنین فاقد سه شرط ذکر شده از اسناد رسمی باشد.

بهتر است بدانید که چک و سفته در دسته اسناد عادی قرار دارند و برای تنظیم آنها هیچ ماموری رسمی وجود ندارد. حتی اگر چاپی باشد و به صورت نوشته و تایپی سربرگ دار باشد، باز هم رسمی محسوب نمی شود. گاهی افراد با سربرگ های آرم دار که در آژانس های املاک یا خودرو وجود دارد فریب می خورند و فکر می کنند که فاکتوری که دارند سند رسمی است.

این در حالی است که این سند در دسته سندهای عادی قرار دارد. بهتر است بدانید که چک و سفته ها دارای یک سری قوانین هستند که آنها را از دیگر اسناد عادی متمایز می کند، زیرا دارای یک سری مزیت هایی هستند.

به عنوان مثال افرادی که یک چک را دارند، می توانند وجه چکی را مطالبه کنند و دیگر نیازی نیست که دادگاه بروند و با مراجعه به دفتر ثبت اسناد و املاک از اسناد رسمی از مزایایی که دارند بهره مند شوند. بدون سختی هایی که در دادگاه وجود دارد، می توانند به دادگاه نروند و به راحتی چک را به اجرا بگذارند، البته ماهیت اصلی چک تغییر نمی کند و باز هم در دسته سندهای عادی قرار دارد.

بهتر است بدانید اسناد رسمی یک سری مزایایی دارند که این مزیت ها عبارتند از:

اسناد رسمی معمولا درباره افرادی که طرفین قرارداد و یا جانشینان قانونی هستند می باشند. این جانشینان قانونی می توانند ورثه باشند.

بهتر است بدانید که تاریخی که تنظیم سند رسمی انجام می شود، نه تنها برای طرفین معامله، بلکه برای سایر اشخاص معتبر است. به همین دلیل اگر آقایانی با نام های الف و ب باشند و سندی را برای یک اتومبیل به صورت رسمی داشته باشند و آقای الف و ب به صورت رسمی این سند را معامله کنند. اگر آقای الف سند وی را از تاریخ قبل و بعد از سند با فرد دیگری معامله نماید، آن فرد به عنوان شخص ثالث معتبر است و دیگر نمی تواند سند را به صورت عادی از مالکیت آقای ب خارج کند.

بهتر است بدانید اسناد رسمی یک سری مزایایی دارند که این مزیت ها عبارتند از:
بهتر است بدانید اسناد رسمی یک سری مزایایی دارند که این مزیت ها عبارتند از:

مزیت دیگر سند رسمی این است که در آن هیچگونه تردید و انکاری وجود ندارد و در آن اصل بر اصالت اسناد رسمی است. به عنوان مثال اگر آقای الف به استناد سندهای رسمی از آقای ب وجهی را مطالبه کند. آقای ب نمی تواند مدعی شود که سندی را امضا نکرده است و بگوید که این سند منتسب به من نیست و همچنین نمی تواند اثبات کند که سندی را امضا نکرده است.

شما در حال مطالعه مقاله اجاره سند جهت دادگاه هستید.

ثابت کردن ادعا

تنها ادعایی که می تواند داشته باشد جعلی بودن سند است. در این زمان فرد باید ادعای خود را ثابت کند و اگر این ادعا را نتواند اثبات نماید اصل بر اصالت سند رسمی گذاشته میشود و باید وجه مندرج شده در سند را پرداخت نماید.

مگر اینکه بتواند از راه های قانونی اثبات کند که وجه را پرداخت نموده است.

سوال بعدی که در مورد اسناد وجود دارد این است که آیا مستند ادعای خواهان سند عادی می تواند طرف مقابل قرار داد را منکر شود؟ معمولا برای اثبات اینکه اصالت سند عادی مشخص شود، باید فردی که به آن استناد شده است و طرف مقابل با توجه به اظهار نظر مسئولین، اصالت سند عادی ندارد.

به عنوان مثال فرض کنید که آقای الف به دلیل یک سند عادی از آقای ب مبلغی مطالبه کرده است. حال آقای ب می تواند مدعی شود که چنین سندی را به هیچ عنوان امضا نکرده است و مسئولیت آن را به عهده نگیرد. حال در این مواقع آقای الف باید برای ادعای خود اقدامات لازم را انجام دهد که صحت و اصالت سند عادی به اثبات برسد.

در زیر به چند نکته مهم در مورد اسناد اشاره کرده ایم:

مفادی که در اسناد آمده اند زمانی دارای اعتبار هستند که با هیچ یک از قوانین موجود در مملکت مخالفت نداشته باشند. به عنوان مثال اگر در سند ذکر شده باشد که فرد متعهد است که در تاریخی مشخص، مقداری مشخص تریاک تحویل بدهد، این سند از ریشه باطل است.

شهادت نامه ای که وضع می شود به هیچ عنوان به عنوان سند معتبر نیست و تنها یک شهادت ساده است.

سند عادی زمانی می تواند جنبه رسمی داشته باشد که دو ویژگی داشته باشد. ویژگی اولیه این است که فرد سند عادی که علیه خود می باشد را از جانب خود تایید کند. مشخصه دوم این است که اگر در دادگاه ثابت شود که سند مورد نظر که همان سند عادی است مورد انکار بوده و شخص منکر آن را تایید و مهر زده است، این سند به سند رسمی تغییر پیدا می کند.

بهتر است بدانید زمانیکه ابطال تمبر رعایت نشود، با توجه به عدم ابطال تمبر، سند مزبور را از رسمیت خارج کنید.

اگر در متن سند و یا پشت سند و یا در حاشیه آن مندرجاتی باشد که نشان دهد که بی اعتبار است و یا نشان دهد که قسمتی از سند غیر معتبر است، اگر باز هم سند امضا و مهر داشته باشد، باز هم غیر معتبر است، زیرا اگر فرد بداند که نوشته ها دال بر نامعتبر بودن سند باشد هیچگاه امضا نمی کند.

اسناد رسمی و همچنین اسنادی مانند چک که در حکم اسناد رسمی هستند در آیین دادرسی مدنی قرار دارند.

شما در حال مطالعه مقاله اجاره سند جهت دادگاه هستید.

اثبات دعاوی دادگاه

همانطور که گفتیم راههای زیادی وجود دارد که افراد از یکدیگر شکایت کنند، اما بهتر است قبل از هر کاری در مورد به اثبات رسیدن اتهامی که میزنند بیندیشند، زیرا هر نوع شکایتی باید چه کیفری و یا حقوقی، دادگاهی و یا دادسرایی تایید شود. حال راههای اثبات این موارد متنوع است که در زیر به چند مورد از آنها اشاره کرده ایم:

سند:

یکی از مهمترین دلایلی که فرد میتواند از طریق آن ادعای خود را به اثبات برساند سند است . در قانون مدنی سندها به دو دسته تقسیم میشوند، سند های رسمی و یا عادی که این اسناد هر کدام دارای یک درجه ای از اعتبار هستند، البته اسناد الکترونیکی نیز وجود دارند که در قوانین تجارت الکترونیکی قرار می گیرند.

شهادت شهود:

یکی دیگر از دعاوی دادگاه شهادت شهود است که معمولا دو شاهد می توانند ادعا را ثابت کنند، البته این شاهدها باید یک سری شرایطی باید داشته باشند. به عنوان مثال شاهدان نباید از نزدیکان و بستگان باشند.

شهادت شهود:
شهادت شهود:

البته ارزش واقعی شاهدان را قاضی تایید می کنند و حتی در برخی از موارد در روند دادگاه، قاضی از برخی بستگان به عنوان شاهد استفاده می کند و آنها را به دادگاه احضار می کند. معمولا شاهدان یا باید دو مرد و یا یک مرد و دو زن باشند و شهادتی که می دهند باید به صورت قطعی و یقین باشد و هیچ گونه تردیدی در مورد شهادت آنها نباشد.

قسم:

یکی از موارد دیگر قسم است که طبق ماده 1335 قانون مدنی می باشد.

اقرار: مورد بعدی اقرار است که در ماده ی 1259 قانون مدنی آمده است. حال اقرار می تواند به صورت ضمنی و یا صریح باشد. در مورد اقرار، قوانین زیادی وجود دارد، به عنوان مثال اقرار به صورت صدای ضبط شده بیرون دادگاه معتبر نیست، همچنین اقراری که وکیل در مورد موکل خود انجام می دهد، معتبر نمی باشد و اگر فرد اقرار کند نمی تواند آن را انکار کند که البته این مورد نیز یک سری قوانین خاص خود را دارد.

نتیجه گیری

امروزه افراد زیادی به دنبال حق و حقوق خود هستند و از آنجایی که شکایت ها دو سر دارد، یک سر متهم می شود و اگر این فرد نتواند خود را تبرئه کند، راهی زندان می شود.

از این رو اگر در تمامی دعواها یک نفر به زندان راهی شود، زندان ها روز به روز پر تر می شوند و مشکلات زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکلات که چه برای قوه قضاییه و چه برای فرد رخ می دهد تمهیداتی وجود دارد که مهمترین آنها قرار دادن وثیقه است، اما همین راه حل نیز یک سری مشکلاتی دارد

نتیجه گیری
نتیجه گیری

زیرا تمامی افراد وثیقه ندارد. به همین دلیل در این بین افرادی هستند که اجاره سند جهت دادگاه را در اختیار افراد قرار می دهند تا فرد بتواند با قرار دادن آن در دادگاه به امور حقوقی خود بپردازد و آنها را برطرف کند. بهتر است بدانید اجاره سند مزیت های زیادی دارد که مهم ترین آن این است که فرد راهی زندان نمی شود که برای او سوء سابقه شود.

از اینکه تا انتهای مقاله اجاره سند جهت دادگاه ما را همراهی کردید بسیار متشکریم و امیدواریم شما از خواندن مقاله اجاره سند جهت دادگاه نهایت بهره را برده باشید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام