معوقه بانکی بانک صادرات

معوقه بانکی بانک صادرات

معوقه بانکی بانک صادرات یکی از معضلاتی است که بانک صادرات را با خود در گیر نموده است. البته معوقات بانکی جزو مسائل اقتصادی هستند که با توجه به رکود اقتصادی ، کم و بیش کلیه بانک ها با آن در گیر شده اند.

شما اگر جزو عده تسهیلات گیرنده بانک صادرات می باشید که به هر دلیلی نتوانستید معوقه بانکی بانک صادرات خود را تسویه نمایید ، می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با موسسه راهیان عدالت تماس حاصل نمایید.

معوقه بانکی بانک صادرات به معنای مطالباتی است که بانک صادرات از تسهیلات گیرنده که می تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد ، می خواهد . این مطالبات بدین معنی می باشد که تسهیلات گیرنده پس از اخذ تسهیلات ، اقساط خود را دو تا شش ماه پر داخت نکرده است.

در صورتی که شما جزو کسانی هستید که معوقه بانکی بانک صادرات دارید ، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بیش تر راجع به آن توضیح دهیم .

معوقات بانکی چیست؟

معوقات یا مطالبات بانکی به بدهی شخصی حقیقی یا حقوقی به بانک می باشد که تسهیلات خود را در یافت کرده است اما در مدت زمانی بین دو تا شش ماه اقساط خود را پر داخت نکرده است یا اقدامات لازم را جهت پرداخت انجام نداده است.

به معوقات و مطالبات بانک صادرات ، معوقه بانکی بانک صادرات می گویند. امکان دارد که تسهیلات گیرنده به هر دلیلی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت به بانک صادرات بدهکار باشد و معوقه بانکی بانک صادرات داشته باشد، ما پیشنهاد می دهیم که قبل از هر کاری با موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید.

معوقات بانکی در نظام و ادبیات بانکی به عنوان مطالبات بانکی غیر جاری شناخته می شود. در ادامه به توضیح  مطالبات غیر جاری خواهیم پرداخت.

بانک صادرات نیز مانند دیگر بانک ها ، به عنوان یک واسطه اقتصادی در جامعه ما فعالیت می کند. وظیفه بانک صادرات و سایر بانک ها این می باشد که از طریق جذب سپرده های مشتریان و اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی ، فعالیت می کنند.

یکی از وظایفی که بانک صادرات در نظام بانکی دارد این است که سعی کند تا ریسک اعتباری و مطالبات غیر جاری به حداقل خود برسد تا از ور شکستی و پیامد های منفی آن یا به عبارت دیگر از معوقه بانکی بانک صادرات در امان بماند.

به همین منظور سیاست گاری ها و برنامه ریزی ها باید به نحوی صورت پذیرد تا از ریسک بانک صادرات بکاهد.

انواع مطالبات و معوقات بانکی

آیا می دانستید که انواع مختلفی از مطالبات و معوقات بانکی در نظام بانکی وجود دارد؟ آیا می دانید معوقه بانکی بانک صادرات شما جزو کدام دسته می باشد؟ ما می خواهیم در ادامه به توضیح و شرح آن ها بپردازیم.

مطالبات و معوقات جاری به عنوان مطالبات و معوقاتی شناخته می شود که سر رسید اقساط تسهیلات آن از دو ماه نگذشته باشد. در ادامه مطالبات و معوقات غیر جاری نیز یکی دیگر از انواع مطالبات و معوقات بانکی می باشد که بانک به وصول آن ها شک دارد و سر رسید پرداخت اقساط آن گذشته است.

مطالبات معوق در نظام بانکی به مطالباتی گفته می شود که از تاریخ سر رسید اقساط آن ها شش ماه گذشته است اما هنوز به هجده ماه نرسیده است.

مطالبات مشکوک الوصول به عنوان مطالباتی شناخته می شوند که تاریخ سر رسید آن ها از هجده ماه گذشته است . از نظر نظام بانکی این مطالبات مشکوک الوصول هستند .

مطالبات سوخت شده یکی از انواع مطالباتی است که ممکن است بانک را دچار ضرر و زیان کند. در صورتی که تدبیرات لازم برای آن در نظر گرفته نشود ، امکان دارد بانک متحمل ضرر شود. راه کاری که برای جلو گیری از سوخت شدن مطالبات پیشنهاد می دهیم ، بیمه عمر تسهیلات می باشد.

شما می توانید تسهیلات را بیمه عمر نمایید که تاثیر چشم گیری در جلو گیری از سوخت شدن آن به همراه خواهد داشت .

در صورتی که نمی دانید نوع مطالبات و معوقات شما از کدام نوع می باشد می توانید با مشاوران حقوقی موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید.

بانکی1صادرات copy

تاثیراتی که معوقات بانکی غیر جاری بر اقتصاد و بانک صادرات می گذارد

مطالبات و معوقات غیر جاری تاثیر مستقیمی بر نظام بانکی ، اقتصاد و بانک ها دارد. یکی از این تاثیرات عدم تحقق در مد های پیش بینی شده بانک ها و ایجاد اخلال در مد های بانکی می باشد.

معوقات بانکی غیر جاری در روند مدیریت نقدینگی اخلال به وجود می آورد و امکان دارد که بانک مجبور به تامین مالی با سود های زیاد شود. این مسئله تاثیر مستقیمی بر سود و زیان بانک می گذارد.

بر اساس اصول حسابداری بانکی ، بانک موظف است که برای مطالبات غیر جاری مبلغی را به عنوان ذخیره مطالبات در حساب ها نگه داری کند که این امر موجب عدم دسترسی سهام داران به مقدای از سودشان می شود.

به هر میزان مقدار مطالبات غیر جاری بیش تر باشد ، مطالبات سوخت شده نیز بیش تر خواهد شد. این مسئله نیز تیر مستقیمی بر اقتصاد و بانک ها خواهد داشت.

بر چه اساسی باید موسسه راهیان عدالت را انتخاب کنیم؟

موسسه راهیان عدالت ، به عنوان یکی از به نام ترین موسسات حقوقی در تهران می باشد که در حال حاضر آماده ارائه خدمات حقوقی کیفری به شما عزیزان می باشد.

در صورتی که شما نیز معوقه بانکی بانک صادرات دارید می توانید با کمک وکلا و قضات باز نشسته موسسه راهیان عدالت معوقه بانکی بانک صادرات خود را پر داخت نمایید.

وکلای موسسه راهیان عدالت همیشه راه کاری برای امور حقوقی کیفری شما دارند تا بتوانید در محکمه دادگاه به حق قانونی خود برسید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام