وکیل پایه یک دادگستری

در دنیای امروز که روابط افراد با یکدیگر و با حاکمیت بر مبنای قرارداد اجتماعی و در پرتو قوانین اساسی و عادی تنظیم می شود مشورت و کسب مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری نه یک نیاز بلکه یک ضرورت می باشد .

راهنمایی از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

راهنمایی از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در کشور ما که یک جامعه در حال توسعه نیز می باشد در روند و مسائل اختلافات و مشکلات حقوقی بسیار مثمر ثمر خواهد بود زیرا در جامعه ای که در حال توسعه است این ضرورت نهادینه شده است و اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باید قبل از روبرو شدن با معضلات و مشکلات حقوقی ازاین ضرورت بهره مند شوند، شایان ذکر است برخی اوقات ممکن است مشکلات حقوقی افراد تبدیل به امور کیفری گردد به همین جهت نیز افراد بایستی قبل از گرفتار شدن مشکلات حقوق کیفری دادخواهی امور کیفری خود را به وکیل حقوقی تهران محول نمایند همچنین نیز قبل از هرگونه اقدام حقوقی نسبت به کیفر خواست یا احقاق حق خود یک یا چند جلسه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری امور کیفری داشته باشند زیرا ضرورت استفاده مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در امور حقوق کیفری نهادینه شده است.

وکیل پایه یک دادگستری

1) آیا در مواجه با مسائل حقوقی و کیفری باید حتما از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شد؟

در مواجه با مسائل حقوقی که از ظرافت و پیچیدگی های خاص حقوقی و قضایی برخوردار است باید به وکیل پایه یک دادگستری متخصص مراجعه نمود چرا که حضور و کسب مشاوره حقوقی از وی به روند دادرسی سرعت بالایی خواهد بخشید .
هنگامی که دو یا چندین تن با یکدیگر به نزاع برمی خیزند و در مسائلی اعم از مسائل حقوقی، خانوادگی، مالی، ملکی، چک، شرکت و سایر مسائل دیگر اختلاف پیدا میکنند به گونه ای که نتوانند آن مشکل یا اختلاف را مدیریت و حل نمایند این مسئله برای آنان تبدیل به یک بحران خواهد شد به همین علت این تفکر که دریافت راهنمای از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری میتواند در حل مسئله مثمر ثمر واقع شود به ذهن طرفین دعوا خطور می کند در واقع مشورت و مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری عاقلانه ترین راهی است که افراد، آن را انتخاب می کنند چرا که افراد نسبت به آگاهی که از طریق وکیل دریافت می کنند تصمیم درستی را نسبت به حل و فصل دعاوی خود اتخاذ می نمایند.

2) وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

به طور کلی دانشجویانی که در رشته حقوق فارغ التحصیل می شوند و مدرک کارشناسی را از دانشگاه خود دریافت می کنند بایستی وفق ضوابط و مقررات، در آزمون وکالت شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون، به مدت دوسال در این زمینه در مراجع قضایی و یا نزد وکلای پایه یک دادگستری که تجربه فراوانی دارند کارآموزی کنند و پس از اتمام کارآموزی در آزمون اختبار شرکت نمایند تا بتوانند پروانه وکالت پایه یک دادگستری را اخذ کنند، بنابراین به دانشجویانی که روند مزیور را طی نمایند عنوان وکیل پایه یک اطلاق می گردد.

وکیل پایه یک دادگستری

3) آیا مشاور حقوقی هم می تواند بسان وکیل پایه یک دادگستری در مراجع قضایی اقامه دعوا نماید؟

مشاور حقوقی در زمینه دادرسی و دادخواهی امور حقوقی و کیفری محدودیت های بسیاری نسبت به وکیل پایه یک دادگستری دارد و باید بیان داریم که انتخاب نماینده حقوقی در پرونده های حقوقی و کیفری بسیار حائز اهمیت است که در این باره بهتر است از همراهی و مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شد چرا که مشاور حقوقی به صورت محدود و طبق شرایطی می تواند به امور حقوقی رسیدگی کند اما وکیل پایه یک دادگستری قابلیت انجام کلیه امور حقوقی و کیفری را دارا می باشد .

وکیل پایه یک دادگستری

برای بسیاری از افراد ممکن است مسائل و مشکلات حقوقی اتفاق افتد که در این زمینه بدون فوت وقت باید از کمک یک وکیل پایه یک دادگستری بهره بگیرند. در ادامه مطلب به وکیل پایه یک دادگستری می پردازیم.

وکالت

وکالت قراردادی است که همانند دیگر قراردادها ، تحت شرایط اساسی برای صحت معاملات و قراردادها قابل اعمال و اجرا است. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قصد و رضا دو طرف برای ایجاد معامله

داشتن اهلیت لازم برای انعقاد عقد و از جمله عقل و بلوغ

معین و مشروع بودن موضوع مورد معامله

زمانی که موکل به وکیل خویش وکالت می دهد، وکیل را در مواردی خاص نایب خود قرار می دهد. در نتیجه تنها اعمالی قابلیت وکالت دادن دارند که نیابت پذیر باشند.

وکالت می تواند در تمام امور صورت گیرد بدین ترتیب علاوه بر دعاوی در دادگستری ، در سایر امور حقوقی نیز می توان نیابت و وکالت را به شخص وکیل سپرد.

مانند وکالت دادن در خرید و فروش ، وکالت در انعقاد عقد اجاره ، وکالت در انعقاد عقد ازدواج و … . لازم به ذکر است که وکیل پایه یک دادگستری تنها در حوزه ای که امور به وی محول شده است ، اجازه ی اِعمال دارد.

این بدان معناست که موکل باید محدوده ی اختیارات وکیل را مشخص کند. بدین ترتیب در صورتی که در مسئله ای به وکیل پایه یک دادگستری صریحاً اذنی داده نشده باشد نمی تواند اقدامی انجام دهد.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که ظاهرا خارج از محدوده ی اذن باشد ، اما طبق عرف حدود اذن تلقی شوند ، که در این صورت در حکم اذن صریح هستند. به همین دلیل این موارد باید به طور کامل برای موکلین توضیح داده شود تا بدین ترتیب در حقوق موکلین تضییع نشود

به طور معمول زمانی که یک وکیل موفق به کسب مجوز وکالت می شود ، می‌تواند در تمامی موضوعات و امور حقوقی ، از جمله امور کیفری ، معاملات ، چک ، ارث ، وصیت ، خانواده و … وکالت کند.

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک و پایه دو

وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری هردو این اجازه را دارند که در زمینه انجام وکالت در امور حقوقی فعالیت نمایند ولی در  بعضی امور با یک دیگر تفاوت دارند.

وکیل پایه یک دادگستری این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند. اما وکیل پایه دو فقط حق شرکت در آن دسته محاکم کیفری را دارد که به جرایم تعزیری حبس کم تر از ۱۰ سال ، شلاق و جزای نقدی و هم چنین در محاکم حقوقی پرونده های مالی کم تر از پنجاه میلیون تومان و خواسته های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب ، را دارد.

آن دسته از وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به ‌صورت دو سال کار آموزی دوره را طی می‌ کنند و می ‌توانند زیر نظر وکیل سرپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی دو سال و هم چنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش ‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.

برای عموم افرادی که به دنبال یک وکیل مناسب می گردند ، قرار گرفتن اصطلاح پایه یک پس از نام یک وکیل نوعی اطمینان خاطر است. با این حال اگرچه درست است که اخذ پروانه پایه یک به نوعی اعتبار و پشتوانه سوابق کاری وکلا به حساب می آید اما گاهی تجربه یک وکیل مجرب با ارزش تر از داشتن مدرک پایه یک می باشد و نمی توان با قطعیت گفت وکیل پایه یک دادگستری بهتر از وکیل پایه دو می باشد.

 

در واقع تفاوت اصلی وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری در محدوده اختیارت آن هاست . بنابراین درصورتی که وکیل انتخابی شما وکیل پایه دو باشد باید حتما بایستی بررسی کنید که وکیل فوق قابلیت و اجازه انجام پرونده حقوقی یا کیفری شما را دارد یا خیر.

وکیل پایه یک دادگستری

انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری ، اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌ شود. وکالت یک عقد جایز است که در چار چوب مقررات قانون مدنی منعقد می ‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌ شوند.

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا همتراز آن در حوزه علمیه ، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌ شود ، در رقابتی سنگین و نفس‌ گیر موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پر شماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

پس از پذیرش در آزمون مذکور و انجام استعلامات مورد نیاز اعم از عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی که آزمایشات مربوطه توسط پزشکی قانونی انجام می گیرد و نیز ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و هم چنین استعلام از مراجع و نهادهای امنیتی و غیره، شخص پذیرفته شده مفتخر به کسب عنوان کارآموز وکالت می شود.

وکیل پایه یک دادگستری این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند. شما می توانید برای انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری از موسسه راهیان عدالت کمک بگیرید.

این موسسه با قبول وکالت در حوزه وکیل دیوان عدالت اداری ، قبول وکالت در حوزه وکیل قاچاق کالا و ارز و قبول وکالت در حوزه مفاسد اقتصادی می تواند به شما کمک کند.

این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام