وکیل در ملک

وکیل در ملک

در حال حاضر به خاطر مشغله های زیادی که هر شخص به علت زندگی در کلان شهر ها دارد ، هم چنین وجود ملک و زمین های بسیار زیاد ، بحث وکیل در ملک یا وکیل بلاعزل و یا سند وکالتی ، داغ شده است .

به طور عادی همه ما در زمان خرید و فروس ملک ، زیاد شنیده ایم که هزینه انتقال ملک و خرید و فروش آن ، بسیار زیاد می باشد . به همین دلیل بسیاری افراد در زمان به نام زدن سن د، از این کار خود داری نموده و آن را تحت عنوان سند وکالتی به وکیل در ملک واگذار کرده تا در زمان خرید و فروش آن متحمل هزینه های بیش تری نشوند . در واقع در زمان خرید و فروش می توانند با همان وکالت بلاعزلی که به وکیل در ملک خود داده اند ، کار های قانونی شان انجام شود . اما لازم به ذکر است که خرید و فروش با وکالت بلا عزل و وکالت نامه ، معایب و مزایای خودش را دارد .

شما می توانید در این زمینه با مشاوران موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید .

معایب خرید و فروش ملک با وکالت نامه یا وکیل در ملک چیست ؟

ما می خواهیم در این بخش در رابط با نقل و انتقال ملک از طریق سند وکالتی با شما صحبت کنیم . این کار همان طور که مزایای خودش را دارد ، نیز شامل معایبی نیز می شود .

به طور مثال در زمان نقل و انتقال ملک بین خریدار و فروشنده ، در زمانی که وکیل در ملک داشته باشید ، ممکن است یک روز کاری وقت صرف نماید .

در این بین نیز امکان گم شدن سند رسمی ملک خریداری شده نیز وجود دارد . فرار مالیاتی داشته و سند هایی که باید به صورت تفکیک شده در آیند ، آماده نباشند .

به همین منظور در صورتی که می خواهید از وکیل در ملک استفاده نمایید ، باید تمام موارد را مورد بررسی قرار دهید . شما نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با مشاوران موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید .

وکیل در ملک

وکالت در خرید و فروش ملک به چه معنی می باشد ؟

آیا به اندازه کافی در باره کلمه وکالت اطلاعات کافی دارید ؟ آیا می دانید در خرید و فروش ملک ، کلمه وکالت به چه معنا می باشد ؟

با ما همراه باشید تا در این زمینه به شما اطلاعات کافی را دهیم .

بر اساس قانون مدنی جاری در کشور جمهوری اسلامی ایران ، وکالت نامه به معنی عقد قرار دادی می باشد که یکی از طرفین در متن قرار داد ، شخص دیگری را برای انجام امور خود وکیل حقوقی می نماید .

در زمان عقد وکالت نامه ، به شخصی که امور به او محول می شود وکیل و شخص دیگر که به وکیل وکالت می دهد ، موکل نام دارد .

در زمان عقد وکالت نامه ، در نظر داشته باشید که کلیه اختیارات باید به صورت کتبی نوشته شود و در دفتر خانه های رسمی به ثبت برسد . در غیر این صورت وکالت شما ارزش قانونی نداشته و فسخ می شود .

وکیل در ملک کیست و چه اختیاراتی دارد ؟

وکیل در ملک به عنوان یک شخص می باشد که از سوی شخص دیگر وکالت داشته تا بتواند نقل و انتقال سند های ملکی شخص موکل خود را انجام دهد .

شخص دیگری به وسیله وکالت نامه ای قانونی که در دفتر های اسناد رسمی به امضا رسیده است و ارزش قانونی دارد ، به وکیل در ملک این اختیارات را داده است تا به جای وی ، امور مربوط به نقل و انتقال سند های ملکی را انجام دهد .

وکالت نامه بین این دو شخص باید کاملا کتبی بوده تا ارزش قانونی داشته باشد و بتوان در مراجعه قضایی و اداری بر آن ادله نمود .

از جمله اختیاراتی که وکیل با این وکالت نامه دارد این است که می تواند اختیار هر گونه تصرفات در مورد موضوع وکالت ماخوذه از سوی موکل خود را داشته باشد .

در زمان معاملات وکالتی باید به چه نکاتی دقت نمود ؟

  • در زمان معامله های کلان که از طریق وکالت نامه صورت می پذیرد ، باید پیش از انجام معماله اعتبار وکالت نامه از دفتر خانه ای که تنظیم کننده سند بوده است ، به طور کتبی استعلام گردد .
  • در نظر داشته باشید که مبایعه نامه و وکالت نامه هر دو مکمل یکدیگر می باشند یا در واقع به عنوان دو عشو جدا ناشدنی از هم می باشند که در صورت عدم وجود مبایعه نامه ، نباید تنها با تکیه بر اعتبار وکالت نامه ، معامله ای انجام دهید .
  • در زمان امضای وکالت نامه ، جهت جلو گیری از سو استفاده از وکالت نامه ، باید وکالت نامه محدودیت زمانی نداشته باشد .
  • در زمان انجام معامله ، در نظر داشته باشید که وکالت نامه های کلی که به اموال منقول و غیر منقول موکل مربوط می باشد یا موکلین افراد متعددی هستند و یا وکالت نامه شرکتی و وراثتی می باشد ، به شدت اجتناب نمایید .
  • در صورتی که معامله ای با وکالت رسمی مانند املاک که در رهن بانک هستند ، انجام دادید ، در کم ترین زمان جهت در یافت سند رسمی اقدامات لازم را انجام دهید .

وکیل در ملک

چرا برای داشتن وکیل در ملک ، موسسه راهیان عدالت را انتخاب کنیم ؟

موسسه راهیان عدالت ، به عنوان یکی از موسسات حقوقی که در تهران مشغول به فعالیت می باشد ، همیشه منفعت و سود موکل خود را در نظر گرفته است تا از متحمل شدن ضرر و زیان موکل خود ، تا حد چشم گیری جلو گیری نماید .

ما در صورتی که به وکیل در ملک نیاز دارید ، می توانید به موسسه راهیان عدالت مراجعه نمایید .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام