وکیل متخصص دعاوی بانکی

وکیل متخصص دعاوی بانکی

تقریبا تمامی افراد هر روز کم یا زیاد از خدمات بانک ها و سیستم بانکی کشور استفاده می نمایند. در ادامه این مقاله به وکیل متخصص دعاوی بانکی می پردازیم.

وکیل دعاوی بانکی

هرچند که برای اکثر افراد استفاده از این خدمات دارای پیچیدگی زیادی نیست ولی برای عده ای که از خدمات حرفه ای تر بانکی استفاده می نمایند عدم آگاهی از قوانین و آیین نامه های بانکی می تواند مشکلات حقوقی زیادی را ایجاد نماید.

به عنوان مثال در قرارداد های مشارکت مدنی فی مابین بانک و اشخاص محاسبه سود و سایر خسارات و جریمه ها تابع شرایط خاصی است که دقت نظر ویژه ای را می طلبد.

ضمن این که تا زمان محاسبه سود و زیان نیز شرایط خاصی می بایست رعایت گردد که بعضا رعایت نمی شود ، با این وصف و نظر به اینکه محاسبه سود و زیان تابع چنین شرایطی است و عدم رعایت هر یک از مقررات در محاسبات تاثیر گذار خواهد بود وجود وکیل متخصص در این حوزه می تواند راه گشا باشد.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی است که نیاز به تخصص ویژه در این حوزه می باشد و وکیل متخصص دعاوی بانکی انتخابی می بایست اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و هم چنین آیین نامه های بانکی و سیاست های نظارتی بانک مرکزی داشته باشد.

وکیل متخصص دعاوی بانکی کسی است که در امورات قضایی وغیر قضایی که در رابطه با بانک برای اشخاص حقیقی یا حقوقی پیش می ‌آید ، آشنایی و مهارت و تسلط کامل به حقوق موضوعه را داشته باشد تا بتواند از حقوق موکل خود مراجع قضایی به نحو احسنت دفاع کند.

 

موضوعات دعاوی قضایی که می‌تواند بین بانک و اشخاص حقیقی یا حقوقی مطرح شود شامل دعاوی طرح مطالبه وجه نقد بانک علیه اشخاص یا طرح دعوی ایفا تعهدات علیه اشخاص فوق است.

در بعضی از مواقع بانک ، طرف دعوی اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار می ‌گیرد که در این گونه شرایط ، وکیل متخصص دعاوی بانکی از طرف بانک مطبوع خود باید در محاکم قضایی حضور یابد و پاسخگو دادگاه باشد.

مانند طرح انواع  دعوی مطالبه تسهیلات و ایفای تعهدات و فک رهن ملک اشخاص که علیه بانک صورت می ‌گیرد بدین ترتیب نیاز به وکیل متخصص دعاوی بانکی لزوما هم از جانب بانک مطرح می ‌شود و هم از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی.

وظایف وکیل متخصص دعاوی بانکی

وظیفه وکیل متخصص دعاوی بانکی این است که در انواع دعاوی قضایی که بانک علیه اشخاص دایر می ‌کند ، در محاکم حقوقی و یا در مراجع انتظامی حضور یابد واز حقوق موکل خود دفاع کند. یکی از وظایف وکلای راهیبان عدالت این است که می توانند معوقات بانکی شما را با بانک مورد نظر رفع کنن.

از طرف دیگر در انواع دعاوی که اشخاص حقیقی یا حقوقی ، علیه بانک مطرح می ‌کنند ، در محاکم قضایی و دادسرا حضور یابد و با توجه به مقررات مربوطه ، از حقوق موکل خود دفاع نماید.

ارائه اطلاعات لازم وانجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه ها و مزایده ها – جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از آن ها، برای دفاع از سازمان یا شرکت مطبوع در محاکم قضایی نیز، از دیگر وظایف وکیل بانکی است.

وکیل متخصص دعاوی بانکی که از حقوق بانک در محاکم قضایی یا غیر قضایی اقامه دعوی می ‌کند و یا پاسخگوی دعاوی اشخاص علیه بانک می ‌شود ، طبق قانون موضوعه کشوری باید وکیل پروانه دار باشد ، که در اصطلاح به آن وکیل دادگستری می ‌گویند.

انواع دعاوی بانکی

انواع دعاوی بانکی که در محاکم قضایی مطرح می‌ شود را می ‌توان نام برد که شامل :

دعوی مطالبه وجه نقد ، از بابت صدور چک و سفته و برات که بانک علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی مطرح می ‌دارد.

خواسته الزام به انجام تعهدات از سوی بانک ، علیه اشخاص. مانند طرح دعوی علیه اشخاص ، دایر بر الزام به رهن دادن وثایق ملکی برای وصول طلب بانک.

طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی ملک مورد وثیقه به نام بانک.

طرح دعوی بانک علیه اشخاص در قالب دعوی ورود ثالث یا جلب ثالث و یا دعوی تقابل.

دعاوی مربوط به ضمانت نامه ‌ها یا اعتبارات اسنادی.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

وکیل متخصص دعاوی بانکی

در دنیای کنونی افزایش دعاوی مربوط به امور بانکی سبب پررنگ شدن نقش وکیل متخصص امور بانکی در پرونده های مربوطه شده.

و همین امر ضرورت آشنایی بیش تر با این بخش از شغل وکالت را نمایان می سازد. شما برای مشاوره و استفاده از وکیل متخصص دعاوی بانکی در امور بانکی خود می توانید به موسسه راهیان عدالت مراجعه نمائید. این شرکت با داشتن وکیل های مجرب می توانند به شما در این زمینه کمک به سزایی بکنند.

برای مشاوره در این زمینه و گرفتن مشاوره حقوقی رایگان می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام