وکیل طلاق

وکیل طلاق

طلاق یک مسئله جدی در کشورهای جهان سوم و به خصوص کشورهای مذهبی می باشد. در ادامه مقاله به وکیل طلاق می پردازیم.

طلاق به معنای انحلال در عقد نکاح دائم می باش. در ادامه این مقاله به وکیل طلاق می پردازیم.

اگر به دنبال طلاق 3  هستید برا وکیل طلاق می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید .

09121304085

طلاق

در فقه طلاق به معنای از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. امروزه طلاق به عنوان خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد انجام می شود.

طلاق یکی از مرسوم ترین دعاوی ای است که در دادگاه انجام می شود که برای این کار باید از وکیل طلاق مشاوره و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

هر کدام از روش های طلاق دارای شرایط خاصی هستند. طبق قوانین مرد می تواند هر زمانی که بخواهد با مراجعه به دادگاه خانواده و دریافت گواهی عدم سازش همسر خود را طلاق بدهد.

طلاق از سوی زن نیز به موجب یکی از شروط ضمن عقد که اگر وکالت زن برای طلاق به او داده شده باشد زن می تواند با اثبات شرایط طلاق از همسر خود جدا شود.

در طلاق توافقی نیز زن و مرد به صورت توافقی از یک دیگر جدا می شوند و این کار نیازمند طی کردن مراحل قانونی طلاق توافقی می باشد.

انواع طلاق

انواع طلاق بر اساس قواعد فقهی مقرر شده اند و به دسته تقسیم می شوند. طلاق رجعی : طلاقی است که در زمان عده می توان از طلاق رجوع کرد به دلیل این که رابطه زناشویی با این طلاق کاملا از بین نمی رود.

طلاق بائن : در این نوع از طلاق زن و شوهر کاملا از هم جدا می شوند و رابطه زناشویی کاملا پایان می یابد. بنابراین زن می تواند بدون نگه داشتن مدت عده با شخصی دیگر ازدواج کند و اگر زن و شوهر بخواهند به یک دیگر باز گردند باید دوباره عقد کنند.

طلاق خلع و مبارات : نوعی از طلاق می باشد که طرفین به علت کراهتی که از یک دیگر دارند از هم جدا می شوند. در این مورد زن مالی را به همسر خود می بخشد تا مرد را به طلاق دادن راضی کند و تا زمانی که رجوع نکرده باشد و مال را پس نگیرد نمی توانند به هم بازگردند.

در برخی موارد به دلایل مختلفی زندگی زن و شوهر با یک دیگر غیر ممکن می شود و اگر راه حلی برای اتمام مشکلات خود پیدا نکنند مشکلات بیش تری رخ خواهد داد.

برای طلاق زن و مرد باید از یک مشاوره و وکیل طلاق استفاده کنند تا راهنمایی های لازم را برای این کار به آن ها بدهد تا طلاق آخرین راه کار باشد.

وکیل طلاق

وکالت در طلاق

امروزه بر اساس قانون حمایت خانواده اگر مردی بخواهد همسر خود را طلاق بدهد باید به دادگاه خانواه مراجعه نماید. نخستین کاری که باید انجام دهد ارجاع به داوری در طلاق می باشد.

بعد از صدور این داوری ، قرار ارجاع داده می شود و زوجین موظف هستند به مدت یک هفته مراحل طلاق را طی کنند. ارجاع بع داوری بیش تر جنبه تشریفاتی در این زمینه دارد.

بعد از ان دادگاه خانواده به بررسی مجدد موضوع طلاق می پردازد و در صورتی که آشتی و سازش بین زوجین را نا ممکن ببیند صدور گواهی عدم سازش را صادر می کند.

در پروسه طلاق زن یا مرد می تواند وکیل طلاق بگیرند تا وکیل مراحل قانونی طلاق را پیش بگیرد. زن یا شوهر می توانند به وکیل طلاق وکالت دهند.

در قانون مدنی آمده است که صیغه طلاق را میتوان توسط وکیل طلاق اجرا کرد. در طلاق فرقی نمی کند که زوج غائب باشد یا حاضر.

وکیل طلاق نمی تواند از حدود وکالتی که به او داده شده است تجاوز کند. اگر شرط شود که شوهر ، زن دیگری بگیرد و یا در مدت معینی غائب شود و یا سو رفتاری نماید که زندگی آن ها غیر قابل تحمل شود زن به کمک وکیل طلاق می تواند بعد از اثبات این شرایط و صدور حکم نهائی خود را مطلقه کند.

مزایای مشاوره با وکیل طلاق

با توجه به اینکه متارکه و طلاق از دعاوی حقوقی هست و برای آن گرفتن وکیل الزامی نیست ، ولی به طور مسلم گرفتن وکیل طلاق دارای مزایای زیادی هست.

بسیاری از اشخاص ممکن است به دلیل سطح روابط عمومی پایین و یا حجب و حیا نتوانند در این مراحل از حقوق خود دفاع کنند پس لازم است که یک وکیل طلاق خوب آنها را در گرفتن حق یاری کند.

هنگامی که طرفین وکیل طلاق داشته باشند احتیاجی به حضور در مراحل دادرسی دادگاه نیست.

بیش تر اشخاصی که می خواهند اقدام به جدایی کنند به مراجع قضایی نرفته اند و با مراحل آن هم آشنایی ندارند پس بهتر است برای پیشبرد پرونده خودشان از کمک وکیل طلاق کمک بگیرند.

امکان دارد دو طرف دعوا به خاطر شغل و منصب خود نخواهند در مراجع قضایی حضور داشته باشند پس در این صورت با استخدام وکیل طلاق اقدام به جدایی را دنبال می کنند.

وکیل طلاق

اهمیت مشاوره با وکیل طلاق برای زوجه

از آن جا که حق طلاق با مرد می باشد مشاوره با وکیل طلاق برای زوجه از اهمیت بسیار بیش تری برخوردار است ، چرا که طلاق از طرف زن یکی از سخت ترین پرونده های خانوادگی در دادگاه ها است.

در صورتی که اقداماتی که انجام می دهید طبق قانون و رویه محاکم خانواده نباشد و هم چنین در صورتی که در هنگام تنظیم دادخواست و لایحه شرایط قانونی را رعایت نکنید با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد که وقت ، هزینه و انرژی زیادی را از شما تلف خواهد نمود.

بنابراین بهتر است داد خواست طلاق از سوی زن با وکیل طلاق که سال ها تجربه در دعاوی خانوادگی دارد شروع شود و یا حداقل با وکیل طلاق مجرب مشورت شود.

برای درخواست طلاق شما یا وکیل طلاق می توانید به دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه کنید و با ارائه مدارک مورد نیاز دادخواست طلاق بدهید.

حق الوکاله وکیل طلاق

حق الوكاله  وکیل طلاق یا بر اساس تعرفه مندرج در آئين نامه تعرفه وكالت تعيين و پرداخت مي شود و يا وكيل و موكل ميزان مشخص ديگري را تعيين و توافق مي كنند.

حق الوکاله مورد توافق مي تواند در فرم چاپي وكالت نامه يا برگه هاي جداگانه اي نوشته شود و به امضاي طرفين برسد ؛ محدوديتي براي تعيين حق الوكاله وکیل طلاق و چگونگي دريافت آن وجود ندارد.

وكيل طلاق از طرف موكل خود بدون تعهد به دريافت نتيجه و راي به نفع موكل كارهاي وي را انجام مي دهد و حق الوکاله او ارتباطي با نتيجه دعوي و اقدام وكيل طلاق ندارد. در واقع “تعهد یک وكيل تعهد به وسيله است نه تعهد به نتيجه.

رفتن وکالت زن در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از زوج. اگر زوج خارج از کشور باشد اعطای وکالت از طریق تنظیم وکالت نامه طلاق در سفارت یا کنسولگری ایران نیز می باشد.

طلاق2

اگر وکالت در طلاق به صورت شرط در ضمن عقد نکاح ( سند ازدواج ) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم ، قراردادی لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد ( موکل ) نمی تواند زن ( وکیل ) را عزل نماید.

اگر وکالت در طلاق بعد از عقد ، و در دفتر خانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است. مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق ، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند.

داشتن وکالت طلاق یا همان تعبیر عامیانه وکالت حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد. اساسا واگذاری حق طلاق از سوی مرد به زن و یا هر شخص دیگری از لحاظ حقوی غلط است چون حق طلاق قابل واگذاری نیست. زوج(شوهر)میتواند به دیگری از جمله زوجه وکالت برای طلاق اعطا کند نه اعطای حق طلاق.

وکیل طلاق

شما برای مشاوره در این زمینه می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید. شما می توانید از طریق فضای مجازی با موسسه راهیان عدالت در ارتباط باشید. برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “وکیل طلاق

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام