وکیل بدهی بانکی

وکیل بدهی بانکی

وکیل یا همان نماینده کسی است که از طرف شخصی دیگر به موجب عقد وکالت برای انجام کاری منصوب میشود. وکالت یک عقد است که در چهارچوب قانون مدنی بین وکیل و موکل برای انجام و پیگیری امور یا یک امر خاص منعقد میشود. همچنین میتوان برای وکیل حد و مرزی مشخص کرد که تا چه اندازه میتواند برای پیگیری امور دخیل باشد.

تعلیق وکیل از وکالت

به موجب ماده ی 17 لایحه قانونی کانون وکلای دادگستری هیچ وکیلی نمیتواند از وکالت معلق شود مگر با حکم قطعی دادگاه انتظامی.

تعلیق وکیل تحت پیگرد قانون انتظامی : رئیس هیئت مدیره کانون وکلا یا وزیر دادگستری در صورتی که اشتغال وکیل را مقتضی ندانند تعلیق موقت او را از دادگاه انتظامی وکلا درخواست نمایند.

وکیل خوب

در جوامع امروز با توجه به مشکلات و شرایطی که در زمینه ی اقتصاد, فرهنگی, و اجتماعی وجود دارد نیاز به یک وکیل خوب و کاردان برای انجام یک سری امور حس میشود تا بتواند برای انجام امور حقوقی اقدامات و پیگیری لازم را انجام دهد و از آنجایی که مسائل حقوقی در جوامع امروز از پیچیدگی هایی برخوردار است در نتیجه به یک وکیل زبده برای بررسی امور حقوقی لازم است.

وکیل خوب کسی است که در بدو ورود به پرونده و مطالعه ی اسناد و مدارک موجود بتواند منافع موکل خود را به درستی تشخیص دهد به عبارت دیگر یک وکیل خوب باید درکی درست از ادله و شرایط پرونده داشته باشد تا بتواند مطابق به قوانین برای دستیابی به منافع موکل خود وارد عمل شود.

وکیل بدهی بانکی

وکیل بانک

بانک ها یکی از مهم ترین نهاد اقتصادی به شمار میروند که نقش مهمی در گردش پول داشته است که به خاطر این اهمیت از جایگاه ویژه ای در جوامع مختلف برخوردار است.

از جمله مسایلی که اشخاص را با مسائل مربوط به دعاوی مربوط به امور بانکی متوجه میسازد, در نتیجه ی این مسائل افراد متحمل ضرر و پرداخت هزینه و خسارات سنگین به بانک ها و موسسات مالی می شوند, دعاوی بانکی نامیده میشود و این امر دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد و طرح دعوا و دعاوی در این حوضه نیازمند تخصص و همچنین تجربه کافی میباشد.

بخشی از وظایف وکیل بانکی یا وکیل بدهی بانک

دعاوی بانکی دارای دلایل متعددی میباشد که به بخشی از آن ها میپردازیم:

پیچیدگی های قوانین و مقررات

عدم اطلاع اشخاص حقیقی و حقوقی از روند کارهای بانکی

بی تجربگی اشخاص در معاملات و امور بانکی

دریافت خسارت و جریمه های سنگین دیر کرد توسط بانک ها و مؤسسات مالی

وجود مصوبات گوناگون بانک مرکزی

عدم شفافیت روابط حقوقی و قراردادی بانک ها

درج شرط و شروط خلاف مقررات بانکی

افزایش یافتن تشکیل موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های مالی

از آن جایی که بر عملکرد بانک ها ضوابط و مقررات بانکی حاکم است برای بررسی و پیگیری های مختص به امور بانکی میتوان از وکیل بانکی و یا وکیل بدهی بانکی کمک گرفت.

همچنین درک قوانین و قواعد امور بانکی مستلزم استفاده از راهنمایی ها ی یک وکیل متخصص در این زمینه است که به کلیه ی ابعاد امور بانکی تخصص و مهارت لازم را داشته باشد که در این صورت به وکیل بانک و یا وکیل بدهی بانک نیاز است.

در پرونده هایی که یک طرف شخصو طرف دیگر آن بانک یا موسسات مالی و اعتباری هست وجود یک وکیل بدهی بانک یا وکیل بانکی ضرورت دارد .

برای در اختیار داشتن یک وکیل بانکی و همچنین آگاهی یافتن از نحوه ی عملکرد وکیل بدهی بانک میتوان به سایت راهیان عدالت مراجعه کرد.

در اصل 44 قانون اساسی, نظام اقتصادی کشور را بر سه پایه ی دولتی و تعاونی و خصوصی قرار داد که بانکداری هم در زیر شاخه ی این قانون قرار گرفته است.

بدهی مردم به بانک

بنا به مصوبه ی مجلس درباره ی بدهی های مردم به نظام بانک از قانون بودجه ی سال 98 حذف شد.

وکیل بدهی بانکی

وکیل بدهی بانک

وکیل بدهکاران بانکی به عنوان نماینده ی قانونی اشخاص بدهکار به بانک گفته میشود که وظیفه دارد که از حقوق موکل خود به عنوان شخص بدهکار به بانک در دادگاه ها و مراجع قضایی دفاع کند.

جریمه دیر کرد پرداخت اقساط بانک

در قرار داد های بانکی بدهکار متعهد میشود که در صورت عدم تعهد و پرداخت نکردن اقساط بانک در سر رسید مقرر, مبلغی را به عنوان جریمه و یا دیر کرد به طلبکار که منظور همان بانک ها و موسسات مالی باید بپردازد که به این مبلغ اصطلاحا جریمه ی تأخیر تأدیه هم میگویند.

جریمه ی تأخیر در مقابل تخلف قرار دارد و حتما باید تخلفی صورت پذیرد تا بتوان از مشتری جریمه دریافت کرد.

وجه التزام جریمه ای است که در ضمن قرار داد قید می شود.

در واقع جریمه می تواند در قرار داد ثبت شود یا نشود ولی اگر در قرار داد معاملات بانکی ثبت شود به آن به اصطلاح وجه التزام می گویند.

که برای آگاهی یافتن از این نوع اطلاعات میتوان با وکیل بدهی بانک هم مشورت نمود.

وجه التزام یکی از روش های ضمانت برای قرار داد است که میتواند توافقی هم باشد. برخی قراردادهای بانکی ضمن پرداخت بدهی بدهکاران را ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان وجه التزام میکند.

میزان مبلغ بدهی به بانک که ممنوعیت خروج از کشور دارد چقدر است؟

اشخاص حقیقی با بدهی مبلغ 300,000,000 تومان و همچنین مدیران اشخاص حقوقی با میزان مبلغ 500,000,000 تومان و مبالغ بالاتر ممنوعیت خروج از کشور را دارند.

بانک مرکزی نسبت به رفع ممنوعیت خروج فرد مورد نظر اقدام خواهد کرد.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “وکیل بدهی بانکی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام