مشاوره حقوقی

مشاوره ی حقوقی

مشورت و مشاوره گرفتن یک امر حیاتی و لازم در تمامی موارد روزانه است ، اما مشاوره حقوقی یکی از مهم ترین امور در داوی قضایی است با وجود پیچیدگی های بسیار زیاد در دعوایی حقوقی و داشتن تبصره بسیار زیاد حتما از یک مشاوره حقوقی کمک بگیریند .

هم اکنون می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی با مشاوران مجرب ما تماس بگیریند .

02122112230

مشاوره

مشاوره در واقع مشورت و دریافت کمک درباره ی یک موضوع خاص است , مشاوره بین مراجع یا همان کمک گیرنده و مشاوره یا مشورت و کمک دهنده صورت می گیرد. مشاوره در موضوعات و زمینه های مختلف صورت می گیرد که مشاوره در میان مردم جنبه ی روان شناسی شهرت زیادی دارد.

از گرایش های دیگر مشاوره در زمینه های مختلف می توان به مشاوره شغلی, مشاوره ی تحصیلی, مشاوره خانواده و همین طور مشاوره ژنتیک اشاره کرد.

در این جا به مشاوره حقوقی می پردازیم.

مشاور چه کسی است؟

افراد می توانند بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی حقوق به جای سر دفتری و یا وکالت , حرفه ی مشاوره حقوقی را انتخاب کنند.

همچنین این افراد می توانند در سازمان ها و یا شرکت ها در زمینه ی مشاوره حقوقی فعالیت کنند و همین طور در امور دعاوی به دیگران کمک کنند.

به عبارتی همه ی افراد اعم از افراد حقیقی و حقوقی می توانند برای امور خود و یا نتظیم قرار داد ها از مشاور حقوقی کمک بگیرد.

مشاور های حقوقی می توانند وظیفه ی تهیه ی پیش نویس های قرار داد ها را هم بر عهده بگیرند و در برخی موارد و یا در برخی از سازمان ها قرارداد ها با امضای نهایی مشاور حقوقی به توافق می رسند.

این نکته را هم باید مد نظر داشت که مشاور به استخدام شرکت یا فردی در نمی آید قرار داد کاری او از نوع قرار داد مشاوره خواهد بود نکته ی دیگر این که دست مزد مشاوره حقوقی به صورت ساعتی تعیین می گردد .

این نکته در قرار داد ذکر می شود که مشاور حقوقی موظف است ساعات معینی را به شرکت که همان طرف قرار داد است اختصاص دهد و حقوق وی به صورت ساعتی محاسبه می شود.

نکته ی قابل ذکر این که مزایا یی مانند سنوات و عیدی و پاداش به قرار داد های مشاوره و مشاوره حقوقی تعلق نمی گیرد.

یکی از مزایای مشاوره این است که اگر شما بخواهید قرار دادی را امضا کنید و اگر قرار داد درست تنظیم نشده باشد ممکن است کار یا سرمایه ی شما را نابود کند اما یک مشاوره متخصص حقوقی می تواند به شما در تنظیم قرار داد های حقوقی کمک کند.

از مزایای دیگر داشتن یک مشاوره  می توان به جلو گیری از اطاله ای دادرسی , کار آمدی و صرفه جویی در هزینه و وقت, مشاوره حقوقی, انجام امور دعاوی توسط مشاور , تنظیم قرار داد ها توسط مشاور حقوقی اشاره کرد.

مشاوره ی حقوقی

وظایف مشاور حقوقی چیست ؟

یک مشاور در زمینه ی حقوقی وظایف مختلفی دارد که به بخشی از آن اشاره می کنیم؛

ارائه ی مشاوره های حقوقی به مدیران و کار کنان

تهیه ی متن قرار داد های شرکت و یا سازمان و نظارت بر آن ها

انجام کلیه ی امور مربوط به ثبت یا انحلال شرکت ها در شرکت های خصوصی

قرار داد مشاوره حقوقی چیست و چه کاربردی دارد؟

قرار داد مشاوره قراردادی است که کار فرمان طبق آنمی تواند افرادی را با عنوان مشاور به صورت ساعتی به کار گیرد.

مشاوره حقوقی می تواند در تمامی ابعاد زندگی و کاری و همچنین امور حقوقی به کار آید با این دید که در زندگی امروزی و پیشرفته شدن کار ها و پیچیدگی برخی امور و همین طور اطلاعات کافی نداشتن از قانون وجود یک مشاور حقوقی مفید و ضروری است.

امروزه در بیشتر شرکت ها و سازمان ها بخش مهمی به نام مشاور حقوقی وجود دارد که از یک یا چند کارشناس مشاور حقوقی تشکیل شده است.

تفاوت وکیل با مشاور حقوقی چیست ؟

اولین تفاوت وکیل حقوقی با مشاور حقوقی این است که برای مشاور حقوقی شدن تحصیل در رشته حقوق در تمامی مقاطع کافی است ولی برای وکیل شدن و فعالیت در شغل وکالت باید حتما دوره های وکالت گذرانده شود و در آزمون وکالت شرکت نماید و بعد از قبولی در آزمون برای اخذ پروانه ی وکالت اقدام کند.

مشاور حقوقی با تنظیم یک قرار داد به عنوان مشاوره در شرکت ها و سازمان ها می پردازد و حقوق آن بر اساس ساعات فعالیت محاسبه می شود و موظف است که تعداد ساعات معینی را برای آن شرکت یا نهاد اختصاص دهد که این هم در قرار داد کاری وی قید می شود.

تفاوت دیگر این که کسانی که پروانه ی وکالت و یا سر دفتری دارد نمی تواند به استخدام رسمی شرکتی در بیاید که در این صورت لازم است که پروانه ی خود را نزد مراجع مربوطه به صورت موقت تودیع کنند و بعد به مشاوره حقوقی بپردازند.

نیاز به مشاوره  قوه قضاییه نیاز به آزمونی جداگانه است.

بهتر است برای پیشبرد پرونده های حقوقی یک شرکت بعد از انتخاب یک مشاور حقوقی مناسب اقدام به عقد قرار داد مشاوره با او نمایند.

مشاوره ی حقوقی

مهارت های مورد نیاز برای شغل مشاور حقوقی :

آشنایی و تسلط کامل در قوانین و امور حقوقی

توان تجزیه و تحلیل

داشتن صداقت و امانت داری

رعایت عدل و انصاف

توانایی تصمیم گیری سریع در زمینه ی مورد مشاوره

مهارت خوب در سخنوری و متقاعد کردن دیگران

توجه به جزییات

آشنایی با مسائل سازمانی

شخصیت های مناسب شغل مشاوره

در انتخاب این شغل عوامل مختلفی مثل تیپ شخصیتی , علایق, مهارت ها و شرایط خانوادگی باید در نظر گرفته شود و با توجه به این ویژگی ها می توان تقریبا پیش بینی کرد که شخص چقدر می تواند در این حیطه ی کاری موفق باشد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    8 thoughts on “مشاوره حقوقی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام