مشاوره ی رایگان حقوقی

مشاوره ی رایگان حقوقی

احتمالا در امر وکالت دو واژه ی حقیقی وحقوقی به گوش شما آشنا بیاید که در ادامه ی مطلب به بررسی تعاریف و شباهت ها و تفاوت های این دو مفهوم می پردازیم.

در حقیقت هنگامی که ما در باره ی شخص صحبت می کنیم منظورمان فرد یا افراد مشخصی هستند ولی در زمینه ی حقوقی شخص هم شامل انسان و هم شامل غیر انسان یعنی شرکت ها و نهاد ها است. در واقع در علم حقوق شخص به فردی گفته می شود که دارای حق و تکلیف معین می باشد. شخص در علم حقوق کسی است که انجام اعمال حقوقی و تکالیفی را بر عهده دارد .

در علم حقوق شخصیت یعنی کسی که دارای شایستگی قرار گرفتن طرف حق و تکلیف باشد.

شخص حقیقی در واقع عبارت است از هر انسانی که در قید حیات باشد و به اتکا ی شخصیت خود بتواند دارای حقوق گردد و این حقوق و تکالیف را اجرا کند. به زبان ساده تر همه ی افراد بشر شخص حقیقی محسوب می شوند .

مشاوره ی رایگان حقوقی

شخص حقوقی چه کسی است ؟

شخص حقوقی یک شخصیت فرضی است که قانون گذار برای همه در نظر میگیرد تا افراد بتوانند به حقوق خود دست پیدا کنند. به عبارت دیگر شخص حقوقی زمانی به وجود می آید که گروهی از اشخاص که دارای فعالیت و همچنین منافع مشترک هستند قانون آن ها را صاحب حق و تکلیف بداند و برای آن ها شخصیت مستقل قائل شود مانند سازمان هایی مثل شهرداری , شرکت های تجاری و انجمن ها و دولت.

طبق ماده 588 قانون تجارت در اشاره به اشخاص حقوقی : شخص حقوقی می تواند دارای کلیه ی حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قائل است مگر حقوق و وظایفی که به طور طبیعی ممکن است افراد دارای آن باشند.

اشخاص حقوقی به دو دسته ی اشخاص حقوقی حقوق عمومی و اشخاص حقوقی حقوق خصوصی تقسیم می شوند .

اشخاص حقوقی حقوق عمومی:

اشخاص حقوقی حقوق عمومی بر خلاف اشخاص حقوقی حقوق خصوصی برای فعالیت نیاز به ثبت شدن ندارند این افراد مقید به زمان هستند و همچنین دارای فعالیت های مستمر می باشند. از نمونه های اشخاص حقوقی حقوق عمومی شرکت ملی نفت , دانشگاه تهران, و یا شهرداری ها هستند. همین طور برای مشورت و راهنمایی در این خصوص می توان از مشاوره ی رایگان حقوقی کمک گرفت.

منظور از اشخاص حقوقی حقوق خصوصی چیست ؟

این دسته از افراد در زمینه ی حقوق خصوصی افراد فعالیت می کنند.

مشاوره ی رایگان حقوقی

مشاور حقوقی رایگان

مشاور حقوقی رایگان برای آن دسته از افراد مناسب می باشد که دارای سوالات مختصر و کم ریسک می باشند.

در جامعه ی امروز تمامی افراد در جامعه در تمامی مراحل زندگی اعم از کار, فعالیت های اقتصادی و یا خانواده با مسائل حقوقی برخورد می کنند.

هر فردی برای حل مشکلات خود می تواند از وکیل حقوقی کمک بگیرد. مشاور رایگان حقوقی یکی از بهترین راه هایی است که افراد می توانند نسبت به حل مشکلات خود از این طریق اقدام کند.

انواع مشاوره ی حقوقی

یکی از انواع مشاوره ی حقوقی که از گذشته تا کنون رواج بسیاری دارد مشاوره ی حقوقی رایگان است که مشاور حقوقی و وکلای متخصص و با اطلاعات کافی در این زمینه فعالیت می کنند.

بهترین مشاوره ی حقوقی رایگان چگونه است ؟

به مشاوره ای مشاوره ی رایگان حقوقی خوب گفته می شود که مشاور حقوقی بدون توجه به وضعیت مالی شخص اطلاعات لازم را به مراجع می دهد. قطعا مشاوره ی حقوقی رایگان برای شروع اقدام در اموری و آگاهی پیدا کردن در مورد قوانین می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

به عبارتی دیگر بهترین مشاور حقوقی رایگان مشاوره ایی است که  بتوان زمان کافی برای مشاوره در نظر گرفت. فرد مشاوره دهنده توانایی و تجربه ی کافی برای پاسخ گویی به سوالات موکل را داشته باشد , به دور از هر گونه غرض ورزی و یا نیتی مشاوره انجام شود , راهکار های درست و منطقی با در نظر گرفتن نوع مسئله ارائه شود , بدون در نظر گرفتن منفعت مالی مشاوره ی حقوقی داده شود.

متاسفانه در فرهنگ ما جا افتاده که خدمات رایگان و یا ارزان قیمت خوب نیستند در حالی که کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در امر حقوقی هم یک مشاوره ی خوب در حین اینکه بسیار موثر و با کیفیت است میتواند رایگان هم باشد.

از چه کسی نباید مشاوره ی حقوقی رایگان گرفت؟

با توجه به اینکه در کشور تعداد زیادی فارغ التحصیل در رشته ی وکالت داریم مشاوره ی حقوقی در کشور بازار خوبی دارد و با توجه به اینکه قوانین دارای پیچیدگی های خاص خود است در مسائل حقوقی نمی توان از هر شخصی مشورت و راهنمایی گرفت و بدون مهارت و اطلاعات کافی هر کسی صلاحیت مشاوره دادن را ندارد.

مشاوره ی حقوقی رایگان یکی از پر مخاطب ترین خدمات حقوقی است که هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی می توان از آن بهره برد.

امروزه با توجه به تخصصی شدن امور قضایی هر وکیل گرایش خاصی را دنبال میکند و در آن به فعالیت میپردازد.

مزایای مشاوره ی رایگان حقوقی:

صرفه جویی در زمان و هزینه ی مشاوره

امکان مشاوره ی رایگان حقوقی آنلاین و یا حضوری

ارتباط با وکیل متخصص در زمینه ی مورد سوال

امکان ارسال مطالب و اسناد به صورت عکس.

مشاور حقوقی رایگان خانواده

در خصوص امور مربوط به خانواده مثل اجرت المثل , نفقه , مهریه ، حضانت و ….. می توان از مشاوره ی رایگان حقوقی کمک گرفت.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام