وکیل مواد مخدر

در این مقاله میخواهیم همه آنچه را که نیاز دارید تا بهترین وکیل مواد مخدر تهران را پیدا کنید گفته و تمامی نیاز های شما را برطرف سازیم .

اما در ابتدا باید بدانیم که در موضوع مواد مخدر ، تمامی افرد اعم از مصرف کننده ، سازنده ، وارد کننده ، پخش کننده و غیره همه مجرم هستند که انواع آن شامل :

1_ صادر یا وارد کردن مواد مخدر یا انواع دارو های روان گردان .

2_ تولید و ساخت انواع مواد مخدر و داروهای اعتیاد آور .

3_  هرگونه نقل و انتقال مواد بوسیله مجرم یا به واسطه او .

4_ نگهداری یا پنهان کردن مواد مخدر نزد شخص یا در محلی مشخص .

5_ خرید و فروش داروهای روان گردان و مواد مخدر .

6_ قراردادن مواد مخدر در معرض فروش  که این جرم یک قدم بالاتر از نگهداری و یک قدم پایین تر از فروش است .

7_ توزیع هرگونه مواد و داروهای روان گردان، در صورتی که مجرم در قبال انتقال مواد به افراد دیگر وجهی دریافت نکند جرم او توزیع خواهد بود .

8_ استفاده و اعتیاد به مواد مخدر به صورت انجام هر گونه عملی که موجب ورود مواد مخدر به داخل بدن فرد شود .

وکیل مواد مخدر

مواد مخدر یک نام برای یک سری دارو هایی با ترکیبات شیمیایی و یا گیاهی است که معمولا خاصیت تسکین دهنده و سرخوش کننده دارند و در اغلب موارد به دلیل ایجاد وابستگی در مصرف به آن ها مواد مخدر و یا مواد اعتیاد آور می گویند.

در همه یی نقاط جهان خرید و فروش و جابه جایی و یا حمل و همین طور پنهان کردن مواد مخدر جرم است و طبق قانون مجرم بسته به میزان جرمش مجازات می شود.

آثار مواد مخدر بر روی سیستم عصبی و مغز

مهم ترین تاثیر مواد مخدر بر روی سیستم مغز است . مواد مخدر پس از مصرف کردن وارد سیستم عصبی مغز شده و فرایند عادی و طبیعی مغز مثل ارسال و دریافت و پردازش اطلاعات را مختل می کند.

سرعت تاثیر گذاری مواد مخدر بر بدن و سیستم عصبی مرکزی مغز به چه صورت است؟

خوردن: بین 20 تا 3 دقیقه.

تزریق کردن در رگ : بین 15 تا 30 ثانیه.

استنشاق (منظور بو کشیدن است):بین 5 تا 8 دقیقه.

ریختن در چشم : بین 3 تا 5 دقیقه.

اعتیاد آور ترین مواد مخدر

از اعتیاد آور ترین مواد مخدر می توان به هروئین , الکل , کوکائین و نیکوتین اشاره کرد .

قانون مبارزه با مواد مخدر

در خصوص مواد مخدر قوانینی وجود دارد که به برخی از آنها به طور مختصر اشاره می کنیم؛

طبق ماده ی 3 قانون هر کس بذر خشخاش یا به میوه نشسته ی شاهدانه را نگه داری یا مخفی و یا حمل کند به 100 هزار تا 3 میلیون ریال جریمه ی نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

هرکس هروئین و مورفین و کوکائین و متادون و دیگر مشتقات این مواد را نگه داری و پنهان و یا حمل کند بسته به میزان آن ها مجازات می شوند ؛

تا 5 میلی گرم از 200 تا 500 هزار ریال جریمه ی نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق.

بیش از 5 سانتی گرم تا یک گرم از یک میلیون تا 3 میلیون ریال و3 تا 70 ضربه شلاق.

بیش از 2 کیلو گرم هروئین و 3 کیلو گرم شیشه اعدام و مصادره ی اموال به استثنای هزینه ی تامین زندگی متعارف برای خانواده ی محکوم.

همچنین برای اطلاع بیشتر از قوانین در این خصوص و مشاوره با وکیل در این زمینه می توانید به سایت راهیان عدالت مراجعه کرده و با وکیل مواد مخدر مشورت نمایید.

تقسیم بندی جرائم مربوط به مواد مخدر

هر گونه فعالیت در زمینه ی مواد مخدر و اعتیاد آور مجازات در پی دارد که از این گونه فعالیت ها می توان به جرم نگه داری مواد مخدر , جرم ارسال مواد مخدر, جرم وارد کردن مواد مخدر,جرم صادر کردن مواد مخدر , جرایم حمل مواد مخدر و …  اشاره کرد و برای اگاهی از میزان محکومیت آن ها لازم است که با یک وکیل مواد مخدر خبره در این کار صحبت شود.

قانون جدید مجازات اعدام برای محکومان مواد مخدر

طبق قانون 5 مبارزه با مواد مخدر در خصوص تریاک می گوید هر کس تریاک را خرید و نگه داری و یا حمل کند بسته به میزان مواد مجازات می شود برای مثال ؛تا 50 گرم تا 3 میلیون ریال جریمه ی نقدی و تا 50 ضربه شلاق.

بیش از 50 گرم تا 500 گرم 5 تا 15 میلیون ریال جریمه ی نقدی و 10 تا 74 ضربه شلاق دارد و همین طور به بالا . در صورتی که فرد بخواهد تریاک را بفروشد با توجه به میزان خالص بودن تریاک به مجازات محکوم می شود.

مجازات نگه داری از مواد مخدر صنعتی

در خصوص مصرف و یا نگه داری و حمل موادی مثل هروئین و مورفین و کوکائین و دیگر مشتقات مواد مخدر صنعتی بسته به میزان آن ها مجازات در پی دارد برای نمونه , بیش از 30 گرم اعدام و مصادره ی اموال به استثنا تامین هزینه ی زندگی متعارف برای خانواده ی محکوم است.

در صورت معتاد بودن فرد و مصرف دائمی هرویین فرد به یک تا 5 میلیون جریمه ی نقدی و تا 30 ضربه شلاق محکوم می شود و اگر برای بار دوم فرد دستگیر شود برای هر مرتبه  و هر بار فرد تا 74 ضربه شلاق خواهد خورد.

مواد مخدر صنعتی مجازاتی بیشتر از مواد مخدر سنتی دارد به خاطر این که مواد مخدر صنعتی توهم بیشتری ایجاد کرده و باعث بروز جرم های ثانویه ی دیگر می شود, برای همین منظور قانون گذار با جرم انگاری این مسئله مجازات سنگین تری برای این نوع مواد در نظر گرفته است تا بتواند از این طریق نظم عمومی را بهبود بخشد و همچنین از هرج و مرج در جامعه جلو گیری کند.

همان طور که می دانید پرونده های مربوط به مواد مخدر بسیار سخت هستند و پیگیری آن ها نیاز به وکیل مواد مخدر مجرب و کار کشته در این زمینه دارد و همین طور تعداد وکیل مواد مخدر مجرب در ایران بسیار کم است و اگر می خواهید امور در این زمینه خوب و مفید پیش برود حتما با یک وکیل مواد مخدر با تجربه و کاردان مشورت نمایید.

موارد تخفیف مجرمان مواد مخدر:

عدم سوء پیشینه

وجود انگیزه ی شرافت مندانه

همکاری با پلیس و مقام قضایی

عوامل تشدید مجازات قاچاقچیان

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “وکیل مواد مخدر

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام