وکیل قتل تهران

 وکیل قتل

وکیل قتل یکی از پیچیده ترین بحث ها و حوزه های وکالت هست ، با توجه به این موضوع که قتل یکی از جرائم کیفری با جزای بسیار سنگینی روبرو است باید وکیل قتل بتواند در تبرئه شدن یا محکوم شدن طرفین از تجربه و مهات کافی بهره بگیرد ، همچنین اگر در یک پرونده قصوری پیش بیاید در امکان دارد شاکی یا متشاکی با جزا های سنگین روبرو شوند .

موسسه حقوقی راهیان عدالت با داشتن بیش از 25 سال سابقه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب وکیل در حوزه قتل و وکیل قتل باشد .

سلب حیات از شخصی دیگر وقتی شخصی جان فرد دیگری را بگیرد جرم قتل واقع می شود. در ادامه مقاله به وکیل قتل می پردازیم.

وکیل متخصص در پرونده های قتل:

از آنجایی که ابعاد جرم قتل بسیار گسترده تر از آن چیزی است که به نظر میرسد افرادی که درگیر این قبیل پرونده ها هستند باید در انتحاب یک وکیل مجرب نهایت دقت را بکنند.

در وهله ی اول ممکن است اینگونه به نظر برسد که خانواده ی مقتول فقط آسیب دیده اند و این آسیب به واسطه ی قصاص قاتل جبران شده وآنها احساس آرامش میکنند در حالیکه اینگونه نیست و حتی بعد از قصاص هم آرامش از دست رفته یشان باز نمیگردد.

در دعاوی قتل نه تنها خانواده ی مقتول بلکه قاتل و اطرافیان او هم فشار زیادی را متحمل میشوند و هیچکدام از طرفین دعوا دیگر نمیتوانند زندگی عادی ای داشته باشند و چه بسا باعث آسیب رساندن به اجتماع هم میشوند.

بنابراین یک وکیل متخصص در پرونده های قتل است که میتواند به طرفین دعوا کمک کند و با کم کردن مجازات مرتکبان قتل از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وکیل قاتل:

در پرونده های مربوط به قتل هر دو طرف دعوا یعنی خانواده ی مقتول ،و قاتل و خانواده ی او در شرایطی هستند که باید با کمک یک وکیل مجرب از ضایع شدن حقوق آنها جلوگیری کرد زیرا با یک اشتباه ممکن است فرد بی گناهی قصاص شود و یا فرد گناهکاری از جرم قتل تبرئه شود.در نتیجه وکیل قتل کسی است که با جزئیات و پیچیدگی های این قبیل پرونده ها آشنایی کامل دارد و میتواند در احقاق حق قاتل و یا مقتول کمک شایانی کند.

در پرونده های قتل معمولا اولین چیزی که به ذهن میرسد این است که قاتل باید قصاص شود و سزای عمل خود را ببیند در صورتی که قتل انواع مختلفی دارد و فقط در شرایط خاص است که قاضی حکم قصاص صادر میکند.این هم یکی دیگر از دلایل مهم برای کمک گرفتن از وکیل مجرب قتل است زیرا او به انواع قتل و شرایط آنها اشراف کامل دارد و با کمک کردن به جمع کردن مدارک و مستندات میتواند اثبات کند که قاتل مستلزم قصاص نیست.

اگر به دنبال وکیل کیفری برای مجازات قتل هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

وکیل قتل با تجربه

قتل

یکی از خشن ترین و جدی ترین جرایم در دعاوی کیفری قتل است که  تاثیرات جبران ناپذیری هم بر روی قاتل و هم برو روی خانواده های قاتل و مقتول میگذارد.

برای درک اینکه یک فرد چرا اقدام به قتل میکند باید شرایط فردی،خانوادگی و شرایط اجتماعی جامعه را بررسی کرد،و اینکه چه اتفاقی می افتد که یه فرد دچار رفتار های انحرافی و قتل میشود.

متاسفانه باید اعلام کرد تعداد قتل های انجام شده در ایران روند صعودی داشته و جرایم خشونت آمیز که قتل در راس آنها قرار دارد در حال افزایش است.

در کشورهای مختلف هم این جرم از اهمیت زیادی برخوردار است و مجازات سنگینی مانند حبس ابد و اعدام برای آن در نظر گرفته شده است.در ایران هم مجازات قصاص نفس در صورت اثبات قتل عمد اجرا میشود.

قانون گذاران به طور کلی قتل را به سه دسته تقسیم میکنند که عبارتند از:

  1. قتل عمد
  2. شبه عمد
  3. و قتل غیر عمد
  4. قتل خطای محض

قتل خطای محض:

قتل خطای محض زمانی اتفاق می افتد که فرد نه قصد کشتن کسی را دارد و نه عملی را در این راستا انجام میدهد برای مثال شخصی به شکار میرود تا حیوانی را شکار میکند تیری به سوی حیوانی پرتاب میکند و تیر به انسان برخورد میکند و موجب قتل او میشود در این شرایط قتل خطایی رخ داده.

نکته:

در صورتی که شخص به قصد کشتن کسی، به او تیراندازی میکند ولی تیر به کس دیگری میخورد و موجب قتل او میشود چون نیت شخص در هر صورت کشتن کسی بوده پس قتل عمدی محسوب میشود.

در ماده 292 قانون مجازات اسلامی شرایطی قید شده که در صورت بروز آن شرایط، قتل اتفاق افتاده خطای محض  محسوب میشود. این شرایط عبارتند از:

الف_قتل در حالت خواب و بیهوشی اتفاق افتاده مشروط بر اینکه شخص از اینکه با عملش موجب به قتل رسیدن دیگری میشود اطلاع نداشته باشد.

ب_قتل توسط صغیر و مجنون صورت گرفته باشد.

 

شکایت علیه قتل

به منظور طرح شکایت به جرم قتل ابتدا شاکی یا اولیای دم مقتول موضوع را در دادسرا محل وقوع جرم مطرح می کنند و بازپرس بعد از انجام تحقیقات لازم و تعقیب متهم پرونده قتل را به جریان می اندازد.

بعد از آن پرونده به دادگاه ارجاع داده شده که پس از بررسی های لازم در صورت محکوم شدن متهم به جرم قتل مجازات کیفری برای او تعیین می شود.

شاکی و متهم هر دو باید برای دفاع از خود در دادگاه وکیل قتل داشته باشند. وکیل مربوط قتل توانایی ارائه مشاوره حقوقی به طرفین دعوا در خصوص قتل عمد ، شبه عمد و خطای محض به بهترین نحو ممکن را دارد.

یکی از مسائلی که در پرونده های قتل اهمیت بسیار زیادی دارد به کار گیری افراد متخصص و آگاه به مسائل و امور کیفری است ، چرا که به روشن شدن هر چه بیش تر زوایای پرونده کمک بسیاری خواهد کرد. بنابراین به شما توصیه می شود حتما از وکلای کار کشته و متبحر در امور کیفری در این زمینه استفاده کنید.

مجازات قتل

بسیاری از قتل های انجام گرفته شده به دلیل عدم کنترل خشم و بروز جنون آنی در فرد رخ می‌ دهد و فرد قاتل بلافاصله از عمل خود پشیمان می شود  اما دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

مجازات جرم قتل عمد ، قصاص می باشد. تقاضای قصاص در اختیار ولی دم مقتول می باشد. ولی دم بر اساس طبقات ارث تعیین می ‌شود.

البته به جز زن و شوهر. یعنی نه زن برای شوهر و نه شوهر برای همسر خود ، ولی دم محسوب نمی ‌شوند. در صورت رضایت اولیای دم چه با دریافت دیه و چه بدون دریافت آن ، جنبه عمومی جرم قتل در انتظار قاتل خواهد بود.

مجازات جرم قتل شبه عمد ، پرداخت دیه و در برخی حبس تعزیری می باشد. مجازات قتل خطای محض ، پرداخت دیه توسط عاقله می باشد. عاقله یعنی خویشاوندان سببی مرد به ترتیب طبقات ارث. شما می توانید برای این موضوع به وکیل قتل مراجعه نمائید.

اگر فردی اقدام به انجام قتل عمد کند ، اما در عمل خود ناکام بماند ، در این صورت به حبس تعزیری درجه ۵ محکوم می ‌گردد. قتل ، سنگین ‌ترین جرم علیه اشخاص می باشد که صدمات جبران ناپذیری را برای فرد مقتول ، خانواده مقتول و خانواده قاتل و نیز هم چنین جامعه به همراه دارد.

وکیل قتل متخصص

در قانون جمهوری اسلامی ایران قتل نفس چه مجازاتی دارد؟

قصاص چیست؟

کیفری که قاتل به آن محکوم میشود و با جنایتی که قاتل کرده باید برابر باشد که دو نوع است:قصاص نفس و قصاص عضو

ما در این بخش به قصاص نفس خواهیم پرداخت که از:

فصل اول:

‌ماده 1:برای تمامی موارد ذکر شده در این فصل قصاص جایز میباشد.

ماده 2: قتل در موارد زیر عمدی است.

  1. در مواردی که قاتل با انجام دادن کاری خواه کشنده و یا غیر کشنده کسی را به قتل برساند.
  2. قاتل از روی عمد کاری را انجام دهد که کشنده باشد حتی اگرقصد کشتن مقتول را نداشته باشد.
  3. قاتل کاری را انجام دهد که در نوع خود کشنده نیست ولی برای بیماران کودکان و یا سالخوردگان کشنده باشد و قاتل بر آن آگاه باشد.

ماده3: اکراه در قتل:

اکراه به تنهایی مجوزی برای قتل نیست.اگر کسی را وادار کردند که قتلی انجام دهد نباید بپذیرد و در صورت پذیرفتن به قصاص و اکراه کننده به حبس ابد محکوم میشود که این ماده دو تبصره دارد

تبصره1.اگر قاتل یا همان اکراه شونده طفل غیر ممیز و یا مجنون باشد فقط شخص اکراه کننده قصاص میشود.

تبصره2.اگر قاتل یا اکراه شونده طفل ممیز باشد قصاص نمیشود و عاقله ی او دیه قتل را میپردازد و اکراه کننده به حبس ابد محکوم میشود.

ماده 4:اگر مسلمانی کشته شود قاتل او قصاص میشود.

ماده 5: اگر مرد مسلمانی از روی آگاهی و عمد زن مسلمانی را بکشد قصاص میشود البته مشروط بر اینکه ولی دم نصف دیه مرد را بپردازد.

ماده 6.هنگامیکه کافر ذمی کافر ذمی دیگرا از روی عمد به قتل برساند قتل قصاص میشود و اگر مقتول زن بود ولی دم باید نصف دیه قاتل را بپردازد و بعد قاتل اعدام شود.

مشارکت در قتل

ماده7: اگردو یا چند مرد مسلمان باهمدیگر مرد مسلمانی را بکشند ولی دم می‌تواند طبق اجازه حاکم شرع همه آنها را قصاص کند ولی در صورتی که ‌قاتل دو نفر باشند باید به هر کدام از آنها نصف دیه و اگر سه نفر باشند باید به هر کدام از آنها دو ثلث دیه و اگر چهار نفر باشند باید به هر کدام از آنها سه‌ربع دیه را بپردازد و به همین نسبت در افراد بیشتر.

‌تبصره 1 ولی دم مقتول میتواند تعدادی از مقتولان را با پرداخت دیه تعریف شده در ماده7 قصاص کند واز بقیه فقط دیه دریافت کند.

‌تبصره 2 اگر قاتل و مقتول کافر ذمی باشند هم حکم همین است .

ماده8: هنگامیکه چند نفر به صورت همزمان به شخصی صدمه ای رسانند که موجب قتل او شود و شواهد و مدارک کافی در دست باشد همه ی آن چند نفر قاتل محسوب میشوند و طبق شرایط گفته شده در موارد بالا مجازات میشوند.

ماده9: منظور از شرکت در قتل این است که فردی بر اثر ضرب و جرح عده ای به قتل رسیده باشد و همه ی آنها در قتل او و صدماتی که به او وارد شده شریک بوده باشند حتی اگر دخالت کمی داشته باشند.

ماده10:اگر کسی شخصی را مصدوم کند ولی شخص دیگری او را به قتل برساند قاتل همان فرد دوم است و شخص اول فقط به سبب وارد کردن جراحات به قصاص(در صورت وجود نداشتن خطر مرگ)و یا پرداخت دیه محکوم میشود.

ماده11_اگر کسی با وارد کردن جراحتی به شخص دیگری او را به شدت مصدوم کند و در حکم مرده باشد ولی شخص دیگری ضربه ی نهایی را بزند و باعث مرگ او شود شخص اول قاتل است و حکم قصاص میگیرد و شخص دوم فقط محکوم به پرداخت دیه جنایت بر مرده میشود.

ماده 12_اگر شخصی با وارد کردن فقط یک ضربه،به شخص دیگری هم موجب نقص عضو او وهم موجب قتل او شود فقط  برای جرم قتل قصاص میشود و در رابطه با نقص عضو محکوم به پرداخت دیه یا قصاص نمیشود.

ماده 13_در شرایطی که برای قصاص باید مقداری از پول دیه را خانواده ی مقتول به قاتل پرداخت کنند،ابتدا باید پول پرداخت شود و بعد از آن قصاص انجام میشود.

شرایط قصاص

فصل دوم:

شرایط قصاص:

ماده14_هنگامیکه شخصی محکوم به قصاص است باید با اذن ولی دم او را قصاص کرد در غیر این صورت قتلی است که باید به قصاص محکوم شود.

ماده15_درصورتی که پدر یا جد پدری فرزند یا نوه ی خود را به قتل برساند قصاص نمیشود و فقط به پرداخت دیه محکوم میشود.

ماده16_اگر قاتل شخص دیوانه یا نابالغی باشد که از روی عمد کسی را کشته قصاص نمیشود و ولی قاتل باید دیه مقتول را بپردازد

ماده17_اگر شرایطی پیش بیاید که فرد عاقلی دیوانه ای را به قتل برساند قاتل قصاص نشده وفقط محکوم به پرداخت دیه میشود.

ماده18_اگر فرد عاقل و بالغی فرد نابالغی را بکشد قصاص میشود.

ماده19_اگر شخصی در حالت مستی کسی را به قتل برساند قصاص میشود مگر اینکه ثابت شود مستی او به حدی بوده که اختیار خودرا از داست داده و از روی عمد برای انجام دان این عمل مست نکرده.

ماده20_کشتن کسی فقط در صورتی موجب قصاص نمیشود که قاتل با ارائه ی سند در دادگاه ثابت کند که مقتول از نظر شرعی مستحق کشتن بوده.

وکیل قتل یا وکیل تسخیری؟

در اکثر جرایم،قتل از نوع عمد نمی باشد و اگر این امر اثبات شود،از مجازات قاتل کاسته میشود.

بهترین راهی که میشود از طریق آن برای کاهش مجازات اقدام کرد مراجعه به وکیل قتل میباشد.

وکلای دارای پروانه ساخت اکثرا به صورت تخصصی کار میکنند که برای گرفتن نتیجه بهتر در پرونده های قتل بهتر است به وکیل قتل مراجعه شود که از دانش و تجربه ی کافی در این زمینه برخوردار هستند

امر انتخاب وکیل درپرونده های قتل در دادگاه ها و محاکم قضایی از اهمیت زیادی برخوردار است و حضور چنین وکیلی الزامی است.انتخاب وکیل در چنین پرونده هایی تا جایی اهمیت دارد که در ماده ۱۸۶ قانون آیین دادرسی کیفری به مبحثی به نام وکیل تسخیری اشاره کرده است.

بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، در صورتی که دادگاه تشخیص دهد که متهم در انتخاب وکیل ناتوان است ویا درشرایطی که متهم از دادگاه تقاضای وکیل کند،دادگاه از بين وكلاي حوزه قضايي و در صورت عدم امكان از نزديكترين حوزه مجاور وكيلي براي متهم تعيين خواهد نمود و در صورتي كه وكيل درخواست حق الوكاله نمايد دادگاه حق الزحمه را متناسب با كار تعيين خواهد كرد و در هر حال حق الوكاله تعييني نبايد از تعرفه قانوني تجاوز كند حق الوكاله ياد شده از رديف مربوط به بودجه دادگستري پرداخت خواهد شد

وکیل قتل یا وکیل تسخیری

وکیل قتل

وکیل مربوط قتل به دلیل داشتن تجارب ارزنده  در حوزه فعالیت ، به فن بیان و مذاکره و جلب دلسوزی و نوع دوستی در دفاع از پرونده و در مواجه با قاضی یا اولیای دم برخوردار می باشد..

وکیل مربوط قتل می تواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام کند و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.

مدت زمان اثبات جرم قتل با وجود وکیل قتل کم تر می شود.

نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.

در صورت متواری بودن قاتل وکیل قتل می تواند سریعا او را جلب کند.

در صورت رضایت اولیای دم وکیل قتل می تواند از طرف شاکی دیه را به آن ها پرداخت نمائید.

وکیلی که به وکالت در خصوص پرونده قتل می پردازد باید هم از قوانین مربوط به قتل و هم رویه موجود در دادگاه ها و مهم تر از همه شگردهای پلیسی و جنایی لازم باخبر باشد.

وکیل قتل صرفا با استناد به قوانین نمی تواند به نحو شایسته از موکل خود دفاع نماید ، صورت اثبات قتل به نحو عمد مجازات آن قصاص می باشد. کمک گرفتن از وکیل قتل مجرب و متخصص بسیار حائزاهمیت است.

با وجود چنین مجازاتی نمی توان به هر وکیل قتل اعتماد نمود و باید  به وکلای متخصص مراجعه نمود. شما برای مشاوره در مورد قتل و مجازات های تعیین شده برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

مشاوره با وکیل قتل

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری و وکیل قتل می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “وکیل قتل تهران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام