وکیل دیه

وکیل دیه

کسی حق ضرر رساندن چه مالی و چه بدنی به دیگری را ندارد و اگر ضرری برساند ، مسئول جبران آن خواهد بود. در ادامه مقاله به وکیل دیه می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران در تماس باشید 

09121304085

وکیل دیه

دیه و ارش

محاسبه دیه توسط قوه قضاییه به صورت سالانه اعلام می‌ شود. به همین جهت پزشکی قانونی با اعلام میزان صدمات وارد شده به فرد و اعلام آن به دادگاه ، مسیر محاسبه دیه را آسن می کند و دادگاه نیز بر اساس گواهی پزشکی قانونی مبلغ دیه را اعلام می‌ کند.

بر طبق قانون مجازات اسلامی مبلغ دیه کامل یک انسان برابر با نرخ روز ۱۰۰ شتر سالم می باشد. امروزه این مبلغ بر اساس معیار های جامعه  تعیین می شود.

برای برخی از صدمات وارد شده ، دیه‌ ای در قانون مجازات اسلامی پیش بینی نشده. در هنگام بروز چنین مواردی دادگاه مطابق گواهی پزشکی قانونی و بر اساس تشخیص خود ، مبلغی را به عنوان ارش اعلام می کند که فرد خاطی موظف به پرداخت آن می باشد.

به آن بخش از خسارت وارد شده به اعضای بدن که میزان آن در قانون شرع تعیین نشده باشد ارش گفته می‌ شود. ارش امروزه براساس موارد زیر تعیین می‌ شود :

نوع و کیفیت آسیب وارد‌ شده بر فرد

با در نظر گرفتن دیه

نظر کارشناس

وکیل دیه

مزایا وکیل دیه

دیه مقدار مال معیّنی است که در شرع مقدس به سبب جنایت غیر عمدی بر نفس ، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد ، مقرر شده است.

وصول دیه با مشاوره و کمک گرفتن از وکیل دیه دارای مزیت های زیادی می باشد که باعث می شود کمک گرفتن از وکیل دیه ، بسیار با صرفه تر می باشد.

وکیل دیه علم و تخصص کافی در زمینه ی حل و فصل پرونده های حقوقی را دارا است.

یک وکیل دیه بر جو دادگاه مسلط است و می داند چه زمانی و از چه راه هایی از حقوق موکل خود دفاع کند.

وکیل دیه بر موضوع پرونده اشراف کامل دارد و می داند در مقابل هر پرسش قاضی چه دلیل محکمه پسندی را به او ارائه نماید.

وکیل دیه بر موضوع پرونده کاملا واقف می باشد و با نرخ های مصوب آشنایی کامل دارد.

وکیل دیه می تواند با پیگیری به موقع مواعد قانونی پرداخت دیه را به حداقل ممکن برساند.

دیه و ارث

برابر قانون مجازات اسلامی دیه به ارث تعلق می گیرد. یعنی وقتی شخصی کشته می شود و ولی دم تقاضای دریافت دیه می کنند ، این دیه به تمام وراث مقتول به جز بستگان مادری وی به ارث می‌ رسد و بقیه اموال وی بین وراث تقسیم می گردد.

این را بدانید که وقتی چند نفر در قتلی دست داشته باشند همه افردی که در این قتل شریک و مجرم بوده‌اند در پرداخت دیه نیز شریک هستند و به طور مساوی باید سهم خود را از دیه پرداخت کنند.

دیه مقدار، مال و وجه معینی می باشد که در شرع مقدس به سبب جنایت غیرعمدی بر نفس ، عضو یا منفعت ، یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد، مقرر شده است.

موضوع دیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وکیل دیه با تخصصی که دارد می تواند پرونده های مربوط به دیه را در کم ترین زمان و با بیش ترین بازدهی به سرانجام می رساند.

بسیاری از افراد هستند که به دلیل عدم آگاهی و کمک نگرفتن از وکیل متخصص و مجرب متحمل ضررهای بسیار زیادی شده اند و دچار مشکلات دیگری نیز شده اند و  منجر به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده خود شده اند.

اگر قتل در ماه حرام اتفاق بیوفتد باز هم دیه در صورتی تعلق می ‌گیرد که اولیای دم خواهان دریافت دیه به جای قصاص شخص باشند.

افراد نمی‌ توانند تقاضای قصاص داشته باشند چون یک استثنا در این موضوع وجود دارد و آن این که هرگاه زنی توسط یک مرد در یکی از ماه‌ های حرام به قتل برسد و اولیای دم زن ، خواهان قصاص شخص باشند باید فاضل دیه زن را پرداخت کنند.

ارتباط با وکیل دیه

شما برای مشاوره در مورد دیه و وکیل دیه می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری و وکیل دیه می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام