درخواست آزادی مشروط

درخواست آزادی مشروط

آزادی مشروط فرصتی است که بعد از پایان یافتن دوره محکومیت داده می شود. در ادامه این مقاله به درخواست آزادی مشروط می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری برای درخواست آزادی مشروط می باشید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

آزادی مشروط2

شرایط صدور حکم

بر اساس قانون مجازات اسلامی ماده 58 که دادگاه حکم آن را صادر می کند به پیشنهاد دادستان و یا قاضی اجرای حکم بعد از گذراندن نصف دوران محکومیت و محکومان بیش از 10 سال بعد از تحمل یک سوم مجازات خود با شرایط زیر می توانند درخواست آزادی مشروط بکنند :

محکوم باید در مدت اجرای مجازات خود همواره از خود حسن اخلاق و رفتار را نشان بدهد. رفتار محکوم نشان دهنده این است که پس از آزادی دیگر مرتکب جرمی نخواهد شد و می تواند در جامعه حضور داشته باشد.

به تشخیص دادگاه محکوم تا آنجایی که می تواند ضرر و زیان مورد حکم یا موافقت شاکی خصوصی را بدست آورد می تواند درخواست آزادی مشروط نماید.

مطابق این ماده کسانی می توانند درخواست آزادی مشروط بدهند که به مجازات حبس محکوم شده باشند و مجازات حبس آن ها از نوع تعزیری باشد.

در این هنگام مجازات های اصلی که محکوم باید انجام دهد مانند جزای نقدی و شلاق و مجازات های تکمیلی که در حکم وی آمده است شامل درخواست آزادی مشروط نخواهند بود.

تامین ضرر و زیان

به استناد قانون مجازات اسلامی ماده قانون 8 محکوم اگر استطاعت داشته باشد و بتواند ضرر و زیان مورد حکم را پرداخت کند و رضایت شاکی خصوصی را جلب کند می تواند درخواست آزادی مشروط بدهد.

مدت زمان آزادی مشروط نیز شامل بقیه مجازات نیز می شود. دادگاه می تواند مدت آن را تغییر دهد و آزادی مشروط نمی تواند کم تر از یک سال و بیش تر از 5 سال باشد.

در جرایم تعزیری درجه 5 تا درجه 8 دادگاه می تواند در صورت وجود شرایطی محکوم به حبس را در صورت رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیک قرار دهد.

دادگاه هم چنین می تواند در صورت نیاز محکوم را تابع تدابیر نظارتی و با دستورهای ذکر شده به متهم او را در تعویق مراقبتی قرار دهد.

درخواست آزادی مشروط

مدت زمان آزادی مشروط

مدت زمان آزادی مشروط با حکمی که دادگاه می دهد از 1 تا 5 سال خواهد بود مگر این که باقیمانده مجارات شخص کم تر از آن باشد که در این زمان مشروط بودن آزادی تا محدوده مجازات حبس باقیمانده می باشد.

دادگاه می تواند در خواست آزادی مشروط را به صورت مطلق صادر کند و یا این که با توجه به اوضاع وقوع جرم و خصوصیات محکوم او را در مدت آزادی مشروط به اجرای دستوراتی ملزم کند.

در صورت انحلال دادگاه و صادر کننده حکم ، صدور حکم برای آزادی مشروط در اختیار دادگاه جانشین می باشد و حکم اجرا خواهد شد.

نمی توان عفو را در درخواست آزادی مشروط بی تاثیر دانست. اگر قانون گذار عفو را در آزادی مشروط بی تاثیر بداند حتما آن را بیان می کند.

برای درخواست آزادی مشروط شما می تواند از یک وکیل مجرب و ماهر در این زمینه کمک بکیرید وکیل با در دست داشتن مدارک می تواند آزادی مشروط را راحت تر کند.

وکیل کیفری در این زمان با مشورت و راهنمایی با مدیر زندان و تایید دادستان و حکم قاضی درخواست آزادی مشروط برای موکل خود بگیرد.

بهرمند شدن از وجود وکیل کیفری در خصوص دعاوی کیفری بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود بهترین دفاع برای شما حاصل گردد.

منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل یا ترک فعلی است که در قوانین کشوری جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد.

وکیل برای درخواست آزادی مشروط

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده اما در دعاوی کیفری ارتباط مستقیمی با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

در این مقاله با درخواست آزادی مشروط آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام