وکیل حضانت

وکیل حضانت

حضانت به معنی نگه داری و مراقبت از فرزند می باشد. در ادامه این مقاله به وکیل حضانت می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی برای وکیل حضانت هستید مشاوران ما می توانند به صورت رایگان در خدمت شما باشند .

09121304085

حضانت3

حضانت فرزند

حضانت ربطی به امور مالی فرزند ندارد تنها به نگه داری و مراقبت آن مربوط می باشد. در قانون حمایت از خانواده و قانون مدنی به اهمیت حضانت فرزند اشاره شده است و وکیل حضانت می تواند راهگشای شما باشد.

از دید قانونی حضانت بیش تر به پرورش جسم کودک تاکید دارد و موارد اخلاقی و تربیتی را در بر نمی گیرد. محدودیت سنی حضانت فرزندان در ایران در بلوغ فرزند انجام می شود.

اما در مواردی مانند فوت یکی از زوجین و یا سرباز زدن از قبول مسئولیت فرق می کند. بر طبق قانون برای فرزندان دختر 9 سالگی می باشد و برای پسران 15 سالگی سن حضانت در نظر گرفته شده است.

در این مدت که حضانت فرزندان مشخص شود و به یکی از زوجین واگذار شود آن ها نمی توانند مسئولیت های خود را در قبال فرزند ترک کنند.

شرایط حضانت فرزند

بعد از طلاق زوجین اولویت نگه داری فرزندان تا سن 7 سالگی دختر و پسر بر عهده مادر خواهد بود. بعد از سن 7 سالگی حضانت آن ها در اختیار پدر قرار می گیرد.

اما در صورتی که پدر دچار اعتیاد و … باشد  شرایط حضانت فرزندان تغییر می کند و بعد از سن 7 سالگی نیز به مادر واگذار خواهد شد شما می توانید با کمک وکیل حضانت سریع تر این کار را انجام دهید..

بعد از سن بلوغ ، فرزند می تواند مادر یا پدر را برای ادامه زندگی خود انتخاب کند. پدر وظیفه دارد در تمام مدت که فرزندان تحت حضانت مادر هستند باید تمامی مخارج و هزینه های فرزند را تامین کند.

با استناد به قانون حمایت خانواده ماده 29 دادگاه موظف است در مورد حضانت فرزندان با کمک وکیل حضانت تصمیم گیری کند. اگر زوجین قصد طلاق توافقی داشته باشند حضانت فرزندان تغیر می کند.

در این نوع از طلاق با کمک وکیل حضانت دختری که کم تر از 9 سال و پسر کم تر از 15 سال داشته باشد باید در مورد حق حضانت و میزان ملاقات با فرزندان و پرداخت نفقه آن ها توافق کرد.

در این بین دادگاه موظف است تا برای تعیین حضانت فرزند مصلحت آن ها را نیز در نظر بگیرد. حضانت طفل از مادری که مجددا ازدواج کند گرفته می شود اما در طلاق توافقی فرزندان می توانند در ازدواج مجدد نیز تحت حضانت مادر باشند.

حضانت1 copy

فوت والدین

در صورت فوت یکی از والدین حضانت فرزندان به عهده والد است. یعنی اگر پدر فوت کند مادر حضانت فرزند را بر عهده می گیرد.

البته این در صورتی است که دادگاه بعد از دادخواست ولی قهری ، مادر را دارای صلاحیت برای حضانت از فرزند نداند حضانت را از او خواهد گرفت.

در صورتی که هر دو والد کودک فوت کرده باشند ، مسئولیت نگه داری از فرزند بر عهده جد پدری وی می باشد. در صورت فقدان جد پدری ، حضانت به نزدیک ترین خویشان به ترتیب ارث بر عهده خواهند گرفت.

هرگاه مسئول حضانت فرزند از انجام تکالیف مقرر خودداری کند و یا مانع ملاقات فرزند با اشخاص ذی حق شود ، برای بار اول به پرداخت جزای نقدی محکوم می شود و در صورت تکرار این کار به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد.

جرائم در یک دسته بندی عمده به دو نوع قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می شوند. جرائم قابل گذشت جرائمی است که قانون گذار به لحاظ رعایت مصالح اجتماعی یا خانوادگی جنبه خصوصی آن را بر جنبه عمومی شان برتری می دهد و تعقیب آن ها موکول به شکایت شاکی است.

مشاوره حقوقی یعنی انجام دادن عملی که مجازات آن عمل در قوانین کیفری آمده باشد. در دعاوی کیفری مجازات برای مرتکب شونده عل کیفری توسط دادگاه تعیین می شود.

وکیل حضانت در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

مشاوره وکیل حضانت

شما برای مشاوره از وکیل حضانت در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید. این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل حضانت می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد.

این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام