وکیل مهریه

وکیل مهریه

یکی از حقوق قانونی زن مهریه می باشد که به موجب عقد ازدواج به وی تعلق می گیرد. در ادامه مقاله به وکیل مهریه می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی برای امر مهریه هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

مهریه2 1

مهریه

زمانی که عقد جاری می شود زن می تواند هر زمان که بخواهد آن را مطالبه کند. زن از حق حبس در مطالبه ی مهریه خود نیز برخوردار می باشد.

در قانون مدنی ماده 1082 به مجرد عقد زن مالک قانونی مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد را در ان انجام دهد.

زن موقع طلاق می تواند مهریه خود را مطالبه کند اما او از زمان اجرای عقد تا هر زمان که بخواهد می تواند مهریه را مطالبه کند.

انواع مهریه

در عقد دائم شرط ضروری برای عقد تعیین مهریه می باشد اما در عقد موقت این گونه نیست. مهریه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

هرالمسمی : یکی از انواع مهریه می باشد که مال مشخصی با توافق زن و شوهر تعیین می شود. اکثر افراد در  زمان عقد ازدواج درباره این مهریه توافق می کنند و در سند ازدواج ثبت می شود.

مهر المثل : اگر در زمان عقد دائم مقدار مهریه مشخص نشده باشد و مرد ، زن را بعد از نزدیکی طلاق دهد زن مستحق مهر المثل می باشد.

میزان مهریه بر حسب عرف و با توجه به وضعیت زن از نظر سن ، موقعیت خانوادگی و اجتماعی وی و زمان و محل سکونت وی تعیین می شود.

مهر المتعه : یکی دیگر از انواع مهریه می باشد که مطابق ماده مدنی 1093 اگر مهر در عقد ذکر نشده باشد و شوهر قبل از نزدیکی زن را طلاق بدهد زن متسحق مهریه می باشد.

در این نوع از مهریه به جای وضعیت زن ، در تعیین مهر المتعه وضعیت اقتصادی مرد در نظر گرفته می شود.

وکیل مهریه

دادگاه به دادخواست و مطالبه مهریه رسیدگی می کند که زوجه مستحق دریافت مهریه هست یا خیر و حکم به پرداخت مهریه می دهد.

در این زمان مرد وظیفه دارد تا مهریه همسرش را پرداخت کند.اگر مرد مالی داشته باشد و مرد آن مال را بفروشد و یا جا به جا کند زن می تواند قرار تامین خواسته صادر کند و مال مرد تا صدور حکم دادگاه مصادره می شود.

برای مطالبه و درخواست مهریه در عقد دائم و موقت می توان با کمک گرفتن از وکیل مهریه ابتدا با ارسال اظهارنامه به همسر موضوع مطالبه رسمی مهریه را به اطلاع او می رساند.

مزایای مطالبه و وصول مهریه از طریق وکیل مهریه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید حق خود را در صورت جدایی مطالبه کنید و به آن برسید.

مهریه1 1

در صورتی که مبلغ مهریه کم تر از 20 میلیون تومان باشد دادخواست مطالبه مهریه به شورای حل اختلاف تقدیم می شود. و مدت زمان رسیدگی به این مسئله در شورای حل اختلاف کم تر از دادگاه خانواده می باشد.

از مزایای گرفتن وکیل مهریه برای درخواست و مطالبه مهریه این است که وکیل مهریه می تواند در مدت زمان کمی مهریه زن را وصول کند.

با وجود وکیل مهریه نیازی به حضور زن در دادگاه نمی باشد و وکیل همه ی مراحل قانونی را طی می کند. در صورت وجود مال و اموال از سوی مرد ، وکیل می تواند آن را توقیف کند.

اگر مرد مازاد بر مستثنیات دین دارای تمکم مالی باشد ، وصول و طالبه مهریه از طریق اجرای ثبت یا مراجعه به دفترخانه سهل الوصول تر می باشد. مهلت تجدید نظر در این موضوع به مدت بیست روز می باشد.

وکیل مهریه می تواند در صورت عدم پرداخت مهریه حکم جلب زوج را برای شما بگیرد و هم چنین وکیل مهریه نقش بسیار مهمی در رد درخواست اعسار مرد دارد.

مشاوره با وکیل مهریه

شما برای مشاوره در مورد طلاق و وکیل مهریه می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل مهریه می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام