جرم جعل رایانه ای

جرم جعل رایانه ای

جرم جعل رایانه ای یکی از شایع ترین جرایمی است که در نظام های کیفری همه کشور ها سعی می شود تا با آن مبارزه شود. در ادامه مقاله به جرم جعل رایانه ای می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری برای جرم جعل رایانه ای هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

جرم جعل رایانه ای

جعل رایانه ای و سنتی

جرم های رایانه ای از آن دسته جرایمی می باشد که وقوع آن و ابزار ارتکابش سیستم های دیجیتال ماند رایانه می باشد. جرایم سنتی ای مانند جرم کلاهبرداری ، سرقت ، جعل ، شنود غیر مجاز و … در بستر سنتی  مصداق جرم رایانه ای جامعه انجام می شود.

بر اساس قانون مجازات اسلامی ماده 523 جرم جعل و تزویر سنتی به این شکل است : جعل و تزویر یعنی ساختن سند یا نوشته یا ساختن مهر و یا به کار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر این ها

هر کسی به طور غیر مجاز مرتکب این اعمال شود جاعل محسوب می شود. تغییر یا ایجاد داده های قابل استنادی که با وارد کردن متقلبانه به آن ها ایجاد شده است.

تغییر داده ها و علائم موجود در کارت های حافظه در سامانه های رایانه ای و مخابراتی یا وارد کردن متقلبانه به آن.

مجازات جرم جعل رایانه ای

مجازات جرم جعل رایانه ای در قانون جرایم رایانه ای ماده 6 مشخص شده است. بر طبق این ماده هر کسی این اقدامات را انجام دهد جاعل رایانه ای می باشد و به مجازات از 1 تا 5 سال حبس ، جزای نقدی از 20 تا 100 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

در ماده 7 این قانون جرایم رایانه ای آمده است که هر کس با آگاهی به مجعول بودن داده ها یا کارت ها از آن ها استفاده کند به مجازات ذکر شده محکوم خواهد شد.

در جرایم رایانه ای پیج های اینستاگرامی به ثبت نمی رسند و نظارت بسیار دقیقی بر آن ها وجود ندارد و بهتر است از پیج هایی با پشتوانه سایت خریداری کنید.

برای پرداخت وجه بهترین اقدام در سایت های اینترنتی  استفاده از درگاه های پرداخت امن می باشد. در صورتی که محصول به شما داده نشود و یا کلاهبرداری از طریق پیج اینستاگرام انجام شود ، لازم است برای شکایت به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه کنید.

جرم جعل رایانه ای

تحقق جرم

برای تحقق جرم جعل باید عنصر ضرر بالقوه باید وجود داشته باشد. یعنی داده ها باید ماهیتی داشته باشند که بتوان به آن ها استناد کرد و آن را اثبات کرد.

پس هرگاه داده ها قابل استناد نباشد و یا داری ارزش و اعتباری نباشد جرم جعل رایانه ای به وقوع نخواد پیوست. به عنوان مثال هر گاه کسی به عمد و بدون رضایت شکا نقاشی های فرزند شما را در رایانه ذخیره کند و تغییری در آن ایجاد کند به جرم جعل محکوم نخواهد شد.

زیرا این نقاشی ها ارزش مادی و قابلیت استناد و اثبات ندارند. اگر کسی در فلش مموری شما یک فایل درسی را بدئن اجازه اضافه کند نمی توان از او به جرم جعل رایانه ای شکاین کرد.

میزان مجازات با توجه این که قاضی تنها حق دارد مجازات را تعیین کند جزای نقدی از 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال را برای ارتکاب جرم در نظر گرفته است.

دعاوی و مشاوره کیفری درحقیقت شاخه ای ازحقوق جزا هستند که شامل جرایم ، مجازات ها و قوانین جزایی می باشند که در ارتباط با جرم ، مجرم و مسئولیت کیفری است.

منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل یا ترک فعلی است که در قوانین کشوری جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد.

جرائم در یک دسته بندی عمده به دو نوع قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می شوند. جرائم قابل گذشت جرائمی است که قانون گذار به لحاظ رعایت مصالح اجتماعی یا خانوادگی جنبه خصوصی آن را بر جنبه عمومی شان برتری می دهد و تعقیب آن ها موکول به شکایت شاکی است.

مشاوره با کارشناسان جرم جعل رایانه ای

شما برای مشاوره در مورد دعاوی های کیفری و حل دعاوی کیفری برای جرم جعل رایانه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری برای جرم جعل رایانه ای می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام