کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت

در سال 1348 کانون اصلاح و تربیت در تهران تشکیل شد. در ادامه این مقاله به کانون اصلاح و تربیت می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما درتماس باشید .

09121304085

کانون اصلاح و تربیت

ساختار کانون

کانون اصلاح و تربیت بر اساس قانون مربوط به تشکیل دادگاه اطفال بزهکار تشکیل می شود و یک سری اقدامات تامینی را انجام می دهند و دارای سه بخش می باشد : قسمت نگه داری موقت ، قسمت اصلاح و تربیت و زندان .

اطفالی که هنوز از طرف دادگاه برای آن ها تصمیمی اتخاذ نشده به قسمت اول اعزام می شوند و اطفالی که در مورد آنان تصمیم اعزام به کانون اصلاح و تربیت اتخاذ شده باشد بر حسب مورد به قسمت دوم یا سوم اعزام خواهند شد.

و در هر قسمت محل نگه داری دختران از محل پسران مجزا می باشد. اطفالی که طبق این ماده به یکی از قسمت های مذکور اعزام می شوند و به سن پانزده سال تمام رسیده اند اعم از این که تصمیمی از طرف دادگاه درباره آن ها اتخاذ شده باشد یا خیر در قسمتی از کانون که برای این منظور تشخیص داده خواهد شد ، نگه داری می شوند .

ترتیب نگه داری اطفال بزهکار در زندان از لحاظ خواب ، غذا ، تعلیمات اخلاقی و حرفه ای به گونه ای است که در قسمت اصلا و تربیت به کار می آید.

مدیر کانون اصلاح و تربیت می تواند بر حسب روحیه اطفال و نوع جرمی که مرتکب شده اند آنان را از لحاظ غذا و یا تعلیمات اخلاقی به دسته هایی تقسیم کرده و معاشرت هر دسته با دیگری را ممنوع کند.

کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت

زمانی که نوجوانان و یا اطفال مرتکب جرمی می شوند در دادگاه اطفال به جرم آن ها رسیدگی خواهد شد و در این دادگاه از مرحله تعقیب و تحقیق تا صدور حکم متفاوت می باشد.

بر اساس اصول این دادگاه زمانی که حکم صادر می شود حسب مورد اطفال و نوجوان ممکن است به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شوند.

کانون اصلاح و تربیت زیر مجموعه سازمان زندادن ها می باشد اما نحوه برخورد آن ها ، میزان و مدت مجازات با دادگاه های کیفری بزرگ سالان کاملا متفاوت می باشد.

در این مرکز نوجوان یا بچه هایی که آزاد می شوند و فاقد سرپناه هستند برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم مورد مراقبت قرار می گیرند مانند ایجاد شغل برای جلگیری از فرار آن ها.

کانون اصلاح و تربیت بر اساس قانون مربوط به تشکیل دادگاه اطفال بزهکار در مقر هر دادگاه اطفال وزارت دادگستری یک کانون اصلاح و تربیت برای اجرای این قانون تاسیس شده است.

کانون های اصلاح و تربیت دارای قسمت های مختلفی هستند که طرز تشکیل کانون اصلاح و تربیت و کیفیت اصلاح و تربیت طفل در هر یک از قسمت های کانون مزبور طبق آیین نامه وزارت دادگستری می باشد.

صلاحیت دادگاه جرایم اطفال در جرایمی است که دادگاه اطفال صلاحیت رسیدگی به آن را دارد. منظور از طفل شخصی است که به بلوغ شرعی نرسیده باشد و به کلیه جرایم اشخاص کم تر از 18 سال نیز در دادگاه اطفال مورد بررسی قرار می گیرند.

اگر شخص نوجوان باشد یعنی کم تر از 18 سال سن داشته باشد در همین دادگاه جرایم اطفال به پرونده و جرم آن رسیدگی خواهد شد.

آرای دادگاه های کیفری قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می باشند اما مرجع اعتراض به دادگاه اطفال و نوجوانان تنها دادگاه تجدید نظر استان می باشد.

دادگاه جرایم اطفال می تواند با توجه به بررسی های پرونده و گزارش های رسیده از وضع طفل یا نوجوان و رفتار او در کانون اصلاح و تربیت در رای خود تجدید نظر کند و مدت نگه داری او را تا یک سوم تقلیق دهد.

تصمیم دادگاه بر اساس تجدید نظر انجام می گیرد که آن طفل یا نوجوان حداقل یک پنجم از مدت نگه داری او در کانون را سپری کرده باشد و رای دادگاه در این موضوع قطعی می باشد.

شما برای مشاوره در مورد جرایم اطفال می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085

02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام