جرم ورود به عنف

جرم ورود به عنف

هنگامی که شخصی بدون اجازه و رضایت دیگری وارد خانه او شود مرتکب جرم ورود به عنف شده است. در ادامه مقاله بهب جرم ورود به عنف می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

جرم ورود به عنف

مجازات جرم ورود به عنف

به موجب قانون هر جرمی مستوجب مجازات می باشد یعنی هر فردی که جرمی را انجام می دهد بر طبق قانون باید مجازات شود. مجازات جرم ورود به عنف  در قانون مجازات اسلامی ماده 692 آمده است که هر کس به زور داخل خانه ای شود که در تصرف دیگری است.

اعم از آن که دارای حصار یا دیوار باشد اگر در ابتدای ورود به زور نبوده ولی بعد از اخطار صاحب خانه به زور مانده باشد علاوه بر تجاوز حسب مورد به 1 تا 6 ماه حبس محکوم خواهد شد.

اگر مرتکبین دو نفر یا بیش تر باشد و یکی از آن ها حامل اسلحه باشد به حبس از 1 تا 3 سال حوم خواهند شد. هر گاه کسی ملک دیگری را به قهر و غلبه تصرف نماید علاوه بر رفع تجاوز به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد .

اگر فردی به زور وارد خانه ای شود و یا به زور در خانه کسی بماند و با اخطار صاحب خانه خارج نشود فرد شاکی می تواند با مراجعه به دادسرا و ارائه شکوائیه شکایت خود را مطرح نماید.

دادسرا بعد از رسیدگی مقدماتی و احراز مجرمیت متهم پرونده را به دادگاه کیفری می فرستد و قاضی بعد از تایید دادسرا می تواند برای مرتکب جرم ورود به عنف از یک ماه تا 6 ماه حبس برای شخص در نظر می گیرد.

جرم ورود به عنف

جرم ورود به عنف

جرم ورود به عنف یعنی ورود غیر قانونی به ملک شخصی دیگر که در قانون مجازات اسلامی ماده 691 هر کس به قهر داخل ملکی شود که در تصرف شخصی دیگر است مرتکب جرم شده است.

تنها استثنا برای ورود به منزل زمانی است که با حکم ورود به منزل صورت بگیرد بازپرس یا قاضی پرونده وظیفه دارد تا هر کاری که لازم است انجام دهد تا متهم پرونده را پیدا کند و برای صدور حکم به دادگاه بفرستد.

گاهی لازم است تا منزل متهم تفتیش شود ، موضوع تفتیش زمانی صورت می گیرد که جرم ورود به عنف ابتدا قانونا صورت گرفته باشد ، ضابطی که قصد ورود به منزل دارد باید از مراجع قضایی صالح حکم ورود به منزل را دریافت کند.

قانون گذار برای فردی که به زور وارد منزل شخصی شده و آن جا را تصرف کرده مجازاتی که ماده 692 قانون مجازات اسلامی برای آن بیان کرده است را بر وی اعمال می کند بر طبق این ماده به عبارت دیگر قاضی دادگاه با توجه به شرایط پرونده از جمله میزان تصرف وی ، نحوه وقوع جرم و … مرتکب جرم ورود به عنف را حداقل به سه ماه حبس و حداکثر به شش ماه حبس محکوم نماید .

یکی از اموری که جهت موفقیت در پرونده های کیفری بسیار مهم و حیاتی است مشاوره کیفری با وکیل کیفری مناسب قبل از هر اقدامی می باشد.

این مشاوره ، مشاوره کیفری نام دارد که در آن وکیل مشاوره کیفری باید به اصول کلی کیفری و قوانین و قواعد کیفری آشنایی داشته باشد و بتواند راهکارهای مناسب با موضوع مطرح شده را برای شما و دادگاه عنوان کند و با بهره گیری از تجارب خود به ارباب رجوع کمک کند.

هر شخصی (اعم از حقیقی و حقوقی) که ارتکاب عمل مجرمانه به او نسبت داده شده باشد و در محکمه صالح صحت این ارتکاب احراز شده باشد و در نهایت منظور از مسئولیت کیفری قابلیت انتساب عمل مجرمانه به متهم و به عبارت بهتر استحقاق مرتکب عمل مجرمانه به تحمل مجازات می باشد.

در این مقاله با جرم ورود به عنف آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای جرم ورود به عنف خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام