سرقت چک

سرقت چک

زمانی که چکی به سرقت می رود یا گم می شود اگر آن را نوشته و امضا کرده باشید مانند اسکناس می باشد. در ادامه مقاله به سرقت چک می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

سرقت چک

چک سفید امضا

در صورتی که چک شما نوشته نشده باشد و ان چک را کسی از شما سرقت کند و یا آن را به هر روشی به دست آورد می تواند با نوشتن و تکمیل کردن به آن ارزش مالی بدهد.

سفید امضا یا سفید بدون مهر بودن یک چک به معنای این است که شما با توافق قبلی بین خودتان و طرف مقابل اقدام به صدور و امضا آن چک بدون پر کردن آن می کنید.

سرقت چک سفید امضا به دلیل درج نشدن مبلغ و تاریخ می تواند مورد سو استفاده قرار بگیرد. این نوع از چک معمولا بریا ضمانت صادر می شوند و شخصی که آن را دریافت می کند می تواند جای مبلغ و تاریخ را به دلخواه خودش پر کند.

این نوع چک حکم چک حامل را دارد و هر کسی می تواند با ارائه کارت ملی به بانک مراجعه کند و درخواست نقد کردن ان را نماید.

هر گاه چک سفید امضا مورد سو استفاده ، سرقت و یا جعل قرار بگیرد صادر کننده چک می تواند بر علیه دارنده چک از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

بر اساس قانون اگر سارق ، جاعل و یا اخذ کننده چک به هر طریقی از چک سفید امضایی که به او داده شده است ، سو استفاده نماید طبق قانون مجازات خواهد شد.

سرقت چک تضمینی

چک تضمین شده چکی است که به درخواست مشتری توسط بانک صادر می شود و پرداخت وجه آن را خود بانک تضمین می کند. چک های ضمانت برای تسریع در قراردادها یا صورت جلسه بوده است و در اختیار طرف مقابل قرار می گیرد.

چک های ضمانت یا چک هایی که بابت ضمانت انجام تعهد صادر می شوند در شرایطی امکان وصول دارند که متعهد خلف وعده و یا قصور کرده است.

سرقت چک

مجازات سرقت چک

در صورتی که چک ربوده شده نوشته نشده باشد اگر با نوشتن و تکمیل کردن آن از دسته چک استفاده و آن را صادر کند از آن جایی که چک مورد نظر ارزش مالی پیدا کند این اقدام مشمول عنوان مجرمانه جعل می شود که مجازات آن 3 سال حبس می باشد.

به دست آوردن مال نامشروع بعد از سرقت چک مجازات های خاص خود را دارد که جزای نقدی و حبس آن است چون مالی که از این طریق به دست آمده است مشروعیت قانونی ندارد و متهم به دو سال حبس محکوم خواهد شد.

وقتی چکی گم یا مفقود می شود می توانید با مراجعه به بانک و سپس در دادسرا اعلام سرقت چک می کنند که این موضوع می تواند تبعات کیفری بسیار سنگینی داشته باشد.

وقتی چکی را گم می کنید باید به شورای حل اختلاف محل مفقودی چک بروید و طی دادخواست حقوقی خود اعلام مفقودی سرقت چک را انجام دهید و سپس قرار اعلام مفقودی را به بانک تحویل داده تا جلوی آن چک را ببندد.

در دعاوی کیفری با استفاده از وکیل کیفری می توانید دفاع موثری را در دادگاه انجام دهید که از عواقب کیفری ناشی از شکایت جلوگیری می شود زیرا غالباً عدم استفاده از حق دفاع به منزله قبول اتهام می باشد.

مشاوره حقوقی کیفری یعنی انجام دادن عملی که مجازات آن عمل در قوانین کیفری آمده باشد. در دعاوی کیفری مجازات برای مرتکب شونده توسط دادگاه تعیین می شود.

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

 

در این مقاله با جرم سرقت چک آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای جرم سرقت چک می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام