مجازات رانندگی در مستی

مجازات رانندگی در مستی

رانندگی در مستی جرم محسوب می شود و دارای مجازات می باشد. در ادامه مقاله به مجازات رانندگی در مستی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

مجازات رانندگی در مستی

مجازات مستی

مستی به معنای شرب خمر می باشد و دارای مجازت است. رانندگی در مستی به طور مجزا یک تخلف محسوب می شود و دارای مجازات رانندگی در مستی است.

در صورتی که رانندگی در حالت مستی انجام گیرد و باعث بروز تصادف و … شود مجازات مجرم تشدید پیدا می کند و دادگاه به بیش از دو سوم حداکثر مجازات تعیین شده برای آن جرم حکم می دهد.

بر اساس قانون مجازات اسلامی ماده 246 و 265 مصرف هر نوع مسکرات و مشروبات الکلی یک جرم محسوب می شود و مجازات رانندگی در مستی در پی دارد.

مجازات رانندگی در مستی در قانون 80 ضربه شلاق می باشد. مصرف مسکرات از قبیل خوردن ، تزریق و تدخین آن کم باشد یا زیاد ، جامد باشد یا مایع ، مست کند یا نکند ، خالص باشد یا مخلوط به گونه ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند ، موجب حد می باشد.

اگر راننده مست باشد و جرم او منجر به تصادفی نشود به مجازات تخلف از مقررات رانندگی و مجازات مصرف مشروبات الکلی محکوم خواهد شد.

دادگاه اگر لازم بداند راننده متخلف را به مدت ۱ تا ۵ سال از رانندگی محروم خواهد کرد. به طور مثال کسی که در حالت مستی رانندگی کند و کسی را به صورت غیرعمد بکشد این فرد علاوه بر این که به ۸۰ ضربه شلاق محکوم خواهد شد ، برای رانندگی در حالت مستی به پرداخت دیه و مجازات حبس حداقل دو سال محکوم خواهد شد و دادگاه برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی محروم خواهد شد.

بیمه خسارت

بر طبق قانون ، بیمه شخص ثالث باید خسارت‌ های ناشی از تصادفات را در هر شرایطی پرداخت کند و تفاوتی ندارد که رانندگی بدون گواهینامه یا در حالت مستی باشد.

بیمه ‌های شخص ثالث مکلف به‌ پرداخت حق بیمه هستند زیرا شخص راننده بیمه نشده است بلکه وسیله نقلیه بیمه شده است. رانندگی در حین مستی دو نوع مجازات در پی خواهد داشت.

مجازات شرب خمر و تشدید در مجازات رانندگی از جمله این مجازات می باشد. فردی که در حالت مستی رانندگی می کند علاوه بر جریمه دو میلیون ریالی گواهینامه او 6 ماه ضبط خواهد شد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اگر راننده در هنگام راندگی مرتکب جرم شود . تصادفی نیز به همراه نداشته باشد به مجازات در تخلف رانندگی و مجازات شرب خمر محکوم خواهد شد.

اما اگر این جرم منجر به تصادف شود به مجازات در تخلف رانندگی ، مجازات شرب خمر و مجازات صدمه های غیر عمدی نیز محکوم خواهد شد.

مجازات رانندگی در مستی

تشخیص استعمال مشروبات

در صورتی که راننده مشروبات الکلی مصرف کرده باشد،  پلیس راهنمایی و رانندگی با روش ‌هایی مانند دستگاه‌ های تشخیص مصرف مشروبات الکلی ، آزمایش خون و آزمایش ادرار می تواند آن را تشخیص دهد که راننده از مشروبات الکلی یا مواد مخدر و روان‎گردان استفاده کرده است یا خیر. در صورتی که برای پلیس روشن شود که راننده در حین رانندگی مست بوده است راننده مجرم و دستگاه قضایی او را مجازات رانندگی در مستی خواهد کرد.

وکیل کیفری در اموری که نیاز به اقامه دعاوی کیفری باشد  مانند سرقت ، خیانت در امانت ، مجازات رانندگی در مستی ، کلاهبرداری ، انتقال مال غیر، جعل ، استفاده از سند مجعول و … است به فعالیت می پردازد و به شما کمک خواهد کرد.

دعوای کیفری مربوط به عملی است که برای مرتکب و مجرم آن ، دادگاه مجازاتی را تعیین می کند ولی برای دعوای حقوقی دادگاه مجازاتی برای فرد درنظرنمی گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد.

در این مقاله با مجازات رانندگی در مستی آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای مجازات رانندگی در مستی خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام