وکیل جرائم اقتصادی

وکیل جرائم اقتصادی

وکیل جرائم اقتصادی از جمله وُکلای بسیار مهم و حساس می‌باشد که باید تجربه و مهارت بالایی در حوزه‌ی ‌تخصصی کار خود یعنی جرائم اقتصادی داشته باشد و اصولاً فردی که از سخنوری بالایی برخوردار باشد در این کار موفق‌تر میباشد.

چرا که ماهیت دادگاه به شکلی است که باید با لحن خاص و کلمات تاثیر‌دهنده جرم را به درستی تشخیص داده و به نفع موکل تغییر داد چرا که در این‌میان وکیل جرایم اقتصادی نیز باید پایه و اساس جرم را به‌خوبی بشناسد که این تشخیص در جامعه از نقش بسیار پُراهمیت و پُررنگی برخوردار است.

چراکه بحث‌های اقتصادی که از موارد بسیار اساسی و بنیادی کشور می‌باشد و هرگونه اختلال در آن باعث بی‌نظمی و بسیاری از جرائم مختلف مانند:

اختلال در نظام پولی؛ پول‌شویی؛ کلاهبرداری و مواردی از این قبیل می‌گردد و اصولاً باید به این نکته دقت داشته باشید که در مورد جرایم اقتصادی همیشه افکار عمومی نیز بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد و عموماً وکیل باید با روحیه و توانایی بالا وکالت موکل خود را به نحو احسن به سرانجام برساند.

وکیل جرائم اقتصادی راهیان عدالت

وکیل جرائم اقتصادی

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

اخلال گران نظام اقتصادی چه کسانی هستند؟

به کسانی که جرائم اقتصادی انجام داده و اقتصاد کشور را دچار بی نظمی و اختلال میکنند اخلال گران اقتصادی گفته میشود.

اخلال گران اقتصادی همان کسانی هستند که برای دستیابی به سودهای کلان راضی به برهم خوردن نظم و امنیت جامعه میشوند.

اخلال گران اقتصادی از چه راه هایی به اقتصاد جامعه آسیب میزنند ؟

آنها با گران فروشی کردن تولیدات اقتصادی نظم میان عرضه و تقاضا را برهم میزنند.

با قاچاق سکه و ارز و جعل اسکناس نظام پولی جامعه را برهم میزنند.

ثروت های ملی و میراث فرهنگی کشور را از کشور را خارج میکنند.

اموال کلان اشخاص حقیقی و حقوقی را تحت عنوان های مختلف از جمله مضاربه نزد خود نگه میدارند و از این طریق در نظام اقتصادی اخلال ایجاد میکنند.

برای نظام صادراتی کشور به شکل های مختلف مشکل ایجاد کرده و آن را دچار اختلال میکنند.

آشنایی با حقوق

شما می‌توانید از وکیل جرایم اقتصادی بخواهید که به بهترین نحو ممکن هرگونه پرونده‌ی شما را در زمینه‌ی خاص مانند حتی کلاهبرداری به سرانجام برساند چرا که متاسفانه بسیاری از افراد با حقوق خود آشنایی ندارند و حتی با این مسئله گمنام هستند که وکیل جرایم اقتصادی وجود دارد و بسیاری از پرونده‌ها را با ناامیدی رها می‌کنند.

چرا که امیدی به نتیجه‌ی مؤثر آن ندارند، اما ما به شما این ضمانت را می‌دهیم که در مورد هرگونه پرونده اقتصادی شما می‌توانید به راحتی به وکیل جرایم اقتصادی اعتماد نموده و منتظر رسیدن به حق خود باشید.

مصداق‌های خیلی خاص با ساختار متفاوت در زمینه‌های متفاوت پول‌شویی، اختلاس، کلاهبرداری و هر نوع قاچاق نیز وجود دارد  و در مورد رشا و ارتشاء که همان‌گونه که شاید بدانید به سند پرداخت و یا مال خاصی برمی‌گردد.

متاسفانه برخی اوقات شاهد دریافت رشوه در بسیاری از ادارات هستیم که بنا بر قانون اساسی افراد ذی‌صلاح به هیچ‌عنوان حق چنین‌کاری را ندارند و به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود و چنان‌چه شما با این گونه مجرمین برخورد داشته باشید بهتر است که به وکیل جرایم اقتصادی مراجعه کرده تا بتوانند فرد مورد نظر را به شدت به سزای اعمال خود برسانند و این‌گونهحق شما  را به روند عادی خود برگردانند.

نوع جرم

جرایم مالیاتی همیشه ممکن است مجازات خاصی را دربَر داشته باشد به‌همین‌خاطر اگر به هر دلیلی شما در این جریان وارد شدید برای این‌که بتوانید از مجازات خود کم کنید باید با وکیل جرائم اقتصادی  که تجربه بالایی دارد وارد همکاری شده و با بازگو نمودن تمام جزئیات به روند سریع پرونده به نفع خود کمک نمایید.

بسیار شاهد این موضوع هستیم که  در شرایط بسیاری در  ادارات حسابداران مورد آسیب در قضیه جرائم مالیاتی قرارمی‌گیرند و بهتر است در صورت هرگونه مشکل اعم از تهمت درباره جرائم اقتصادی  به وکیل جرائم اقتصادی مراجعه کنند تا بتوانند بی‌گناهی خود را به اثبات رسانده و هم‌چنین به واسطه‌ی تبصره و ماده‌هایی که تنها وکیل جرایم اقتصادی با آن آشنا است به نفع خود رأی  دادگاه را برگردانند.

حساسیت جرائم اقتصادی

جرائم اقتصادی متاسفانه به این دلیل که به اقتصاد کشور مربوطه است همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده و هرگونه ناحقی در این موارد می‌تواند به عموم مردم ضربه وارد کند به همین‌دلیل وکیل جرائم اقتصادی باید با حساسیت ویژه نسبت به پرونده‌های مورد نظر برخورد داشته باشد.

در زمینه‌های مورد نظر مانند شرکت‌های هرمی و حتی ربا و رباخواری اگر به مشکلی برخورد کردید باید پرونده خود را سریعاً به وکیل جرائم اقتصادی محول کنید تا با تبحر و تجربه‌ای که دارد هرچه سریع‌تر بتواند جرم مورد نظر را علنی کرده و متهم را با آن‌چه که سزاوارش است برساند.

عموماً در پرونده های مانند ربا و رباخواری که در این ماجرا فردی که پول قرض می‌دهد باید بیشتر از پولی که قرض داده است از فرد قرض‌گیرنده پس بگیرد و این یک جرم سخت که باعث اختلال در روند اقتصادی جامعه است به شمار می‌رود.

و شما باید سریعاً با گرفتن یک وکیل ماهر در زمینه جرائم اقتصادی پرونده خود را در دادگاه مورد بررسی قرار دهید همان‌گونه که می دانید در اسلام ربا و رباخواری به شدت نهی شده و انجام آن را با مجازات سخت همراه نموده‌اند.

وکیل جرائم اقتصادی مجرب

وکیل جرائم اقتصادی

انواع جرم در جرائم اقتصادی

بدون‌شک احتکار چیزی است که متاسفانه شاید این روزها زیاد شاهد آن باشیم و اگر بخواهید که حقوق خود را در مقابل چنین افرادی بازستانید بهتر است بدانید که می‌توانید به وکیل جرائم اقتصادی مراجعه کنید.

چراکه بسیاری از منفعت طلبی‌های حریصانه‌ی افراد باعث وجود و بروز این مورد مانند احتکار می‌گردد و حتی شاید با این موضوع آشنایی نداشته باشید که بسیاری از افرادی که در بازار مشغول کسب‌وکار هستند با بسیاری از قوانین خاص اقتصادی آشنایی ندارند.

و به این‌دلیل بهتر است با مراجعه به وکیل جرائم اقتصادی رونده پرونده خود را در زمینه‌ی احتکار در دست بگیرند چرا که اعمالی به این‌شکل به بازار و هم‌چنین احترام کسبه ضربه‌ی شدید وارد می‌کند و باعث سیاه‌نمایی و بی اعتمادی مردم نسبت به  فروشندگان می‌گردد.

انواع جرائم اقتصادی:

جرائم اقتصادی دو  بخش دارد که بخش اول آن مربوط به بخش پولشویی است و در نظام پولی و ارزی کشور ایجاد اختلال میکند و بخش دیگر آن جرایمی است که در صورت ارتکاب انها پول به صورت غیر قانونی و مجرمانه به دست می آید:

پولشویی:

عملیاتی پولشویی در واقع عملیات فریب دادن ماموران اجرای قانون است به این صورت که مجرمان از طریق نامشروع کسب مال میکنند(جرایم مقدماتی) و با فریب دادن مامورین این مال به دست آمده را مشروع جلوه میدهند .

قاچاق ارز و کالا:

اگر کالاهایی را که ورودشان ممنوع است وارد کشور شوند ویا کالاهایی که ورودشان فقط از طریق پرداخت عوارض گمرگی ممکن است،عوارضشان پرداخت نشود و یا کمتر پرداخت شود  قاچاق محسوب میشود طبق قانون قاچاق کالا و ارز که در سال 1392 به تصویب رسیده  قاچاق کالا و ارز هر فعل يا ترك فعلي است كه موجب نقض تشريفات قانوني مربوط به ورود و خروج كالا و ارز گردد و براساس اين قانون و يا ساير قوانين، قاچاق محسوب و براي آن مجازات تعيين شده باشد،

جعل کردن اسکناس های داخلی و خارجی یا اسناد بانکی:

این دسته جرایم در صورتی جزو جرائم اقتصادی قرار میگیرند که با هدف ایجاد اختلال در وضع پولی و بانکی و برهم زدن نظام و امنیت سیاسی انجام گرفته باشند در غیر این صورت در دسته جرائم علیه آسایش عمومی قرار میگیرند.

جرائم بورسی:

این جرائم هم جزو جرائم اقتصادی هستند و باعث میشوند تا معاملات بورسی از روند طبیعی خود خارج شوند که هدف از این کار قیمت سازی غیر قانونی و ایجاد اختلال در بازار بورس است.

این دسته از جرائم عبارتند از:

معاملات متکی بر اطلاعات نهانی،سوء استفاده کردن از اطلاعات پنهانی افراد و افشا کردن اطلاعات آنها،دست کاری کردن و تغییر دادن قیمت بازار،خودداری کردن از ارائه اطلاعات مهم به سازمان بورس و…

جرائم مربوط به قیمت ها:

مصادیق مربوط به جرائم اقتصادی در حوزه قیمت ها عبارتند از:

ایجاد کردن قیمت های کاذب،پیروی نکردن از قیمت های مصوب،فریب دادن مردم با اطلاعات دروغین درباره ی اوراق مشارکت خریداری شده توسط مردم با هدف استرداد این برگه توسط مردم به منظور خرید آنها توسط شخص تحریک کننده و…

اخذ ربا:

گرفتن ربا هم به نوبه ی خود باعث اختلال در نظام اقتصادی میشود .هنگامی که کسی از عجله و اضطرار افراد در قرض گرفتن پول سوءاستفاده میکنند و یا واسطه میشوند در گرفتن ربا با این کار نوعی مانع بر سر راه تولید میگذارند و مجرم تلقی میشوند و جرم آنها هم علیه سیاست اقتصادی تلقی میشود.زیرا در این کار کسی که ربا میگیرد مبلغ زیادی پول دریافت میکند بدون اینکه هیچ فعالیت اقتصادی داشته باشد.

جرایم مربوط به پرداخت مالیات:

این جرایم به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارند و به دلیل اتکای اقتصاد کشور بر مالیات ،جرایم اقتصادی بر ضد دولت تلقی میشوند و این جرایم به طور مستقیم حقوق،منافع و مزایای شهروندان را هدف قرار نمیدهند.

تقلب گمرکی:

در این جرایم افراد از پرداخت  تمام عوارض گمرکی یا بخشی از آن سر باز میزنند و یا ممنوعیت ها و محدودیت های گمرکی را نادیده میگیرند

 

وکیل جرائم اقتصادی

در دنیای امروز جرایم مالی نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارد. در ادامه این مقاله به وکیل جرائم اقتصادی می پردازیم.

آثار مخرب جرایم اقتصادی

جرایم اقتصادی زیر مجموعه هایی دارد که هریک از آنها باعث کاهش رونق تولید و سنگ اندازی برای تولید کنندگان داخلی وسرمایه گذاران خواهد شد و منجر به کاهش ارزش پول و افزایش نرخ تورم میشود.

این زیر مجموعه ها شامل:درآمدهای نامشروع،پولشویی،جعل اظهارنامه های مالیاتی،جعل اظهار نامه های گمرکی،قاچاق ارز و کالا،احتکار،اختلاس،ربا،اختلال در بازار بورس،قاچاق طلا و…

در نتیجه ی این جرایم، امنیت اقتصادی جامعه و تمام برنامه های اقتصادی دولت که منجر به ارتقای اقتصاد و تولید ملی خواهد شد از بین میرود.به همین دلیل است که جرایم اقتصادی نیازمند قوانین سخت گیرانه تری است زیرا مستقیما اقتصاد جامعه وقدرت خرید مردم را هدف گرفته و از همین رو به مثابه ی جرایم  محاربه یعنی جنگ با خداوند است که هیچ جرمی بالا تر از آن نیست.

در این جرایم علاوه بر شاکیان خصوصی یک سری از بزه دیدگان هستند که به طور غیر مستقیم ضرر و زیان دیده اند و از این بابت است که این جرایم را میتوان جزو جرایم محاربه دانست .

جرایم اقتصادی

جرم اختلاس تنها به اموال منقول مربوط می شود نه به اموال غیر منقول. این اموال منقول شامل وجوه ، مطالبات و اسناد اوراق بهادار که متعلق به سازمان ها و موسسات دولتی است می باشد.

بنابراین هر زمانی که اموال دولتی توسط افراد عادی یا کارمند دولت تصاحب شود و آن را اختلاس کند به عنوان خیانت در امانت تحت تعقیب قرار می گیرد.

اگر میزان اختلاس تا 50 هزار ریال باشد مجازات مجرم 6 ماه تا 3 سال حبس و 6 ماه تا 3 سال انفصال موقت خواهد داشت. اگر میزان اختلاس شخص بیش از این مبلغ باشد ، به 2 تا 10 سال محکوم و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

علاوه بر این به جزای نقدی معادل در برابر آن نیز محکوم خواهد شد و باید رد وجه یا مال مورد اختلاس را نیز انجام دهد.

کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری از ماده 1 تا 7 این قانون بیان شده است در واقع با توجه به نوع جرم شرایط وقوع آن و عوامل مخففه و مشدده ، میزان مجازات تعیین شده برای آن متفاوت است .

اگر شاکی خصوصی در دادسرا و قبل از صدور کیفر خواست از شکایت خود به طور کلی صرف نظر کند و یا اعلام گذشت و رضایت کند ، در این صورت تصمیم مرجع قضایی در مرحله دادسرا ، صدور قرار منع تعقیب برای متهم خواهد بود.

کسب مال از راه های نامشروع یکی از جرم های کلاهبرداری محسوب می شود که از راه غیر قانونی و خلاف ، مالی را بدست آورند.

کلاهبرداری اینترنتی با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی امکان سوء استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو را در وب سایت ها و اپلیکیشن های نامعتبر بیش تر کرده است.

از معروفترین کلاهبرداری های اینترنتی به فیشینگ می توان اشاره کرد که امروزه ۵۰ درصد از جرم های سایبری را به خود اختصاص داده است.

دادگاه حقوقی

بر اساس قانون ، دادگاه های حقوقی به مسایل حقوقی شاکیان می پردازد و افراد برای گرفتن جبران خسارات و حق خود به این دادگاه ها مراجعه می کنند.

دعوای حقوقی دعاوی ای هستند که موضوعات آن در قانون مدنی مطرح شده اند که یا به اموال مربوط می شوند و یا به اشخاص. مانند : اموال و مالکیت ، قرارداد ها ، امور مربوط به خانواده اعم از مهریه ، نفقه ، طلاق و موضوعات مربوط به ارث که وکیل جرائم اقتصادی می تواند در این زمینه ورود کند.

در دادگاه های حقوقی مانند دادگاه های کیفری انواع مختلفی دارند که به این موضوعات رسیدگی می کنند. مانند دادگاه انقلاب ، دادگاه تجدید نظر ، دادگاه های عمومی و دیوان عالی کشور که صلاحیت هر کدام از این دادگاه ها در قانون آیین دادرسی مدنی بیان شده است.

وکیل جرائم اقتصادی

از خصوصیات وکیل جرائم اقتصادی حرفه ­ای این می باشد که اول پرونده را به خوبی مطالعه کند و با متهم پرونده نیز گفتگو داشته باشد تا ضمن دریافت اطلاعات و اتهامات ، با موکل خود آشنا شود و راه های دفاع کردن از موکلش را به او بگوید.

وکیل جرائم اقتصادی وظیفه دارد تا تمام تلاش خود را برای دفاع از موکل خود به کار ببندد و از هیچ تلاشی دریغ نکند. از خصوصیات دیگر وکیل جرائم اقتصادی خوب این می باشد که در مقابل موکل خود پاسخگو باشد و احساس مسؤلیت مهم ‌ترین خصوصیت شخصیتی او می ‌باشد.

شما برای مشاوره در مورد امور مسائل اقتصادی و مالی و وکیل جرائم اقتصادی می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل جرائم اقتصادی می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد.

شما می توانید با بهره مندی و مشاوره با مشاورین ماهر و مجرب این موسسه مشکلات خود را در هر زمینه ای حل کنید و از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام