شرایط ازدواج مجدد

شرایط ازدواج مجدد

ازدواج مجدد بعد از طلاق و راه های آن در قوانین خانواده آمده است. در ادامه این مقاله به شرایط ازدواج مجدد می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

شرایط ازدواج مجدد

اجازه ازدواج مجدد از دادگاه

عدم ثبت ازدواج از سوی مرد جرم محسوب می شود و دادگاه می تواند برای فرد مجرم ، حکم قضایی صادر کند. این در حالی است که ثبت ازدواج مجدد تنها با اجازه دادگاه جایز می باشد.

بنابراین مرد برای ثبت ازدواج دوم باید اقدام به تنظیم دادخواست ازدواج مجدد کند. وی در دادخواست ازدواج مجدد باید دلایل خود را برای ازدواج مجدد ثبت کند در صورت قانونی بودن دلایل ، به مرد اجازه ازدواج مجدد داده خواهد شد.

یک نسخه از این دادخواست قبل از صدور مجوز برای همسر اول ارسال خواهد شد تا وی نیز دفاعیات خود را در دادگاه ارائه بدهد. پس از اثبات دلالیل مرد و با بررسی وضعیت مالی مرد از سوی دادگاه و تشخیص دادگاه مبنی بر توانایی مرد بر اجرای عدالت بین زوجین ، مرد می تواند اقدام به چند همسری کند.

قانون ازدواج دوم

گاه در زندگی مسائلی پیش می آید که ادامه زندگی با فرد مقابل را برای شما غیر ممکن می سازد. در این صورت زوجین یا اقدام به جدایی می کنند و قدم در راه ازدواج مجدد می گذارند یا در مواردی ، ازدواج دوم مرد اتفاق می افتد.

شرایط ازدواج بعد از طلاق : شرایط ازدواج مجدد برای زنان مطلقه یا زنانی که شوهر آن فوت کرده اند ، تنها شامل این می باشد که زن ۳ ماه عده پس از جدایی نگاه دارد و به محض دیدن عده سوم می تواند به عقد مرد دیگری درآید.

هم چنین برای مردان در مورد ازدواج با زن مطلقه ، آن ها باید صبر کنند تا عده زن گذشته و سپس او را به عقد خود در بیاورند. مردان بعد از طلاق ، شانس کم تری برای ازدواج مجدد نسبت به زنان دارند و این مسأله می تواند دلایل اخلاقی ، روانی و فرهنگی زیادی در خود داشته باشد.

شرایط ازدواج مجدد

شرایط ازدواج مجدد

بنابر ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده مصوب مصوب سال ۱۳۵۳که به قانون جدید ازدواج مجدد معروف می باشد ، شرایط ازدواج مجدد شامل موارد زیر می باشد : همسر اول رضایت داشته باشد. همسر اول توانایی عمل به وظایف زناشویی خود را نداشته باشد.

همسر اول از شوهر خود تمکین نکند. همسر اول دچار بیماری های صعب العلاج یا جنون شده باشد. زن اول مجرم یا معتاد بوده باشد.

زن توانایی باروری نداشته باشد. زن به هر نوعی زندگی را ترک کند یا مفقوالاثر شده باشد. در این موارد مرد شرایط ازدواج مجدد را دارد.

بنابراین چنان چه مردی با داشتن همسر، مبادرت به ازدواج مجدد کند و شرایط ازداج مجدد را داشته باشد ، عمل خلاف قانون و شرع انجام نداده است.

چنان چه عامل روی آوردن مرد به ازدواج مجدد ، زوجه مشروطه ‌له باشد ، به این صورت که با در پیش گرفتن رفتارسوء ، نشوز و عدم تمکین یا اعلام رضایت با ازدواج مجدد ، مرد مجوز تجدید فراش را از دادگاه کسب می کند.

در هنگام انعقاد عقد نکاح و امضاء شروط ضمن عقد ، قصد بر اعطاء وکالت به زوجه به شرط انجام وظایف و تکالیف شرعی ، قانونی و عرفی وی به‌ عنوان یک همسر بوده است و در هر عقدی زوجه وقتی می ‌تواند به شروط ضمن عقد متمسک شود که خود ، عامل به ‌وجود آورنده زمینه تخلف نباشد.

ماده ۹۴۰ قانون مدنی که زوجین غیر دائم از یک دیگر ارث نمی ‌برند ، در خصوص قلمرو شمول شرط باید تفسیر مضیق صورت گیرد و فقط در صورتی زوجه می ‌تواند با استناد به شرط ، خود را مطلقه کند که زوج اقدام به ازدواج مجدد به ‌صورت دائم کرده باشد.

در این مقاله با شرایط ازدواج مجدد آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری و حقوقی خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری و آشنا شدن با شرایط ازدواج مجدد می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد.

شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام