قوانین تغییر جنسیت

قوانین تغییر جنسیت

افراد ترنس برای این که موفق به انجام عمل تغییر جنسیت شوند نیاز به طی کردن مراحلی دارند. در ادامه این مقاله به قوانین تغییر جنسیت می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

قوانین تغییر جنسیت

تغییر جنسیت

انسان ‌ها با گرایشات و تمایلات متفاوتی در جهان به دنیا می آیند و زندگی می کنند. گاهی پیش می‌ آید که یک شخص جنسیتی را که از ابتدای تولد داشته است را قبول ندارد و حس می کند که تفکرات ، روحیات و خلقیاتش به درد جنس خودش نمی‌ خورد و با کالبد اشتباهی دارد زندگی می‌ کند.

بنابراین می ‌خواهد که جنس خود را به جنس مخالف تغییر دهد. به این اشخاص از لحاظ علمی «ترنس سکچوآل» یا «تراجنس» و به این تغییر و دگرگونی جنسیت (مثلا پسر است و می‌ خواهد دختر شود یا دختر است و می‌ خواهد پسر شود) ، تغییر جنسیت می‌ گویند.

از آن جایی که تغییر جنسیت آثار زیادی برای شخص دارد و در واقع هویت جدیدی را برای او ایجاد خواهد کرد ، لذا باید از طریق مرجع معتبری مانند دادگاه باشد تا شخص با جنس جدید خود در جامعه شناخته شود.

انواع اختلالات جنسی

از میان مبتلایان به اختلالات جنسی ، دو گروه تمایل بیش تری به تغییر جنسیت نشان می دهند ، افراد تراجنسی و دو جنسی

افراد تراجنسی : به کسانی گفته می شود که به دلیل نارضایتی از جنس خود ، خواستار تغییر جنسیت خود می باشند ، زیرا جنسیتی که در روانشان حس می کنند با جنسیت جسم شان متضاد می باشد.

این افراد از زمانی که خود را می شناسند ، احساس می کنند به جنس دیگر تعلق دارند و در کالبدی اشتباه به دنیا آمده اند. در واقع مبتلایان به اختلال هویت جنسی دچار نارضایتی از جنسیت خود می باشند ، بی آنکه هیچ گونه ناسامانی یا مشکلی در جسم آنان مشاهده شود.

افراد دو جنسیتی : در این اختلال ، که با اصطلاح ابهام هویت جنسی  شناخته می شود با فردی روبرو هستیم که از بدو تولد آلت تناسلی بینابین دارد.

قوانین تغییر جنسیت

قوانین تغییر جنسیت

کشورها از لحاظ داشتن یا نداشتن قوانین تغییر جنسیت نسبت به این را موضوع می توان به سه گروه تقسیم کرد : گروه اول کشورهایی ، مانند آلمان و ترکیه ، که در این رابطه مقررات مصوب دارند و شرایطی را برای قوانین تغییر جنسیت وضع کرده اند.

گروه دوم کشورهایی می باشند که از لحاظ قانونی مقرارت مصوبی ندارند ولی رویه قضایی ، مانند انگلستان و فرانسه ، یا نمایندگی اداری ، مانند استرالیا ، شرایطی را وضع کرده اند و تحت این شرایط قوانین تغییر جنسیت انجام می شود.

گروه سوم کشورهایی مانند آلبانی که تغییر جنسیت را نامشروع می دانند. مقررات کشورهایی که دارای شرایط مصوب هستند تا حدودی به هم نزدیک می باشد چون بیش تر آن ها از علم پزشکی اقتباس شده است.

در ماده ۴۰ قانون مدنی جدید ترکیه که از اول ژانویه سال ۲۰۰۲ به اجرا در آمده است و شرایط سخت تری را نسبت به قانون تغییر جنسیت سابق وضع نموده است  و شرایط زیر را برای تغییر جنسیت ضروری دانسته است  :

متقاضی باید حداقل دارای ۱۸ سال باشد.

متقاضی باید در زمان در خواست مجرد باشد.

باید ثابت شود که خواهان تغییر جنسیت ، دارای تمایلات جنسی جنس مخالف از زمان طولانی و زیادی بوده است و او به تعبیر دیگر، دارای ماهیت جنسی خنثی یا هر دو جنس است.

باید حتما اثبات شود که تغییر جنسیت برای سلامتی روانی و جسمانی او کاملاً مفید می باشد.

باید اثبات گردد که متقاضی از مدت زمان طولانی عقیم می باشد و با جنسیت فعلی امکان زاد و ولد و تولید مثل برای وی میسر نیست.

ادیانی چون اسلام و مسیحیت و مذاهبی چون تشیع و تسنن، قوانین تغییر جنسیت افراد مبتلا به اختلال یاد شده طی جراحی را مجاز اعلام کرده اند.

در واقع فقط کسانی که اختلال ابهام جنسی دارند یا دو جنسی ها را مجاز به جراحی تغییر جنسیت می دانند. در حالی که مراجع تشیع و حضرت امام خمینی (ره) به کسانی که به لحاظ پزشکی و روان شناختی نیاز به تغییر جنسیت شان محرز شده باشد این اجازه را داده اند.

در این مقاله با قوانین تغییر جنسیت آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا بهترین وکیل حقوقی برای قوانین تغییر جنسیت می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد.

این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام