وکیل دیوان عدالت اداری تهران

وکیل دیوان عدالت اداری

وقتی صحبت از وکیل دیوان عدالت اداری می کنیم ، منظورمان وکیلی می باشد که آشنا به قوانین و مقررات تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری است.

دیوان عدالت اداری مرجع تخصصی و بالاترین مرجع اداری جهت رسیدگی به تظلم خواهی اشخاص و افراد جامعه اعم از حقیقی و حقوقی و غیردولتی، از اقدامات و تصمیمات مراجع دولتی هم چون کمیسیون ماده ۱۰۰ هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما هیات تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و هم چنین هیئت تشخیص مالیاتی می باشد.

بنابراین وکیل دیوان عدالت اداری می تواند به شما در این زمینه کمک نمایند که علاوه بر آشنایی با قوانین مربوطه تجربه کافی و آرای موفقی در دیوان عدالت اداری را کسب کرده باشد.

دیوان عدالت اداری یک مرجع اختصاصی قضایی می باشد که وظیفه اصلی آن رسیدگی به شکایات و اعتراضات شهروندان علیه دولت و صدور آرای وحدت رویه می باشد.

در این مقاله با دیوان وکیل دیوان عدالت اداری آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل متخصص در امور دیوان عدالت اداری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

وکیل دیوان عدالت اداری و صلاحیت رسیدگی به پرونده ها :

در همان ابتدای مراجعه به وکیل دیوان عدالت اداری بحث صلاحیت ها و حدود اختیارات وکیل دیوان عدالت اداری پیش می آید.

وکیل دیوان اداری صلاحیت بررسی پرونده ها و موضوعاتی که در حیطه ی اختیارات و حوزه ی رسیدگی دیوان عدالت اداری نباشد را ندارد.

وکیل متخصص در این زمینه با تمام جزئیات این پرونده ها آشنایی دارد و فقط پرونده هایی را میپذیرد که با قوانین دیوان همخوانی داشته باشد.

با توجه به ماده 10 قانون،دیوان عدالت اداری پرونده هایی را بررسی میکند که مربوط به اقدامات و تصمیمات واحد های دولتی باشد و یا در رابطه با شکایت ها و اعتراضات اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشد.

یکی دیگر از مسائلی که دیوان عدالت اداری آن را بررسی میکند رسیدگی به شکایات و اعتراضات علیه تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون هایی چون کمیسیون های مالیاتی،هیات حل اختلاف بین کارگرو کارفرما و… است.

 

توضیحاتی راجع به تشکیلات دیوان عدالت اداری:

دیوان عدالت اداری در تهران و زیر نظر قوه قضائیه تشکیل شده است.این دیوان از شعبه های متعددی تشکیل شده است که رئیس دیوان، رئیس شعبه اول است و میتواند به هر تعداد که لازم باشد معاون و مشاور در اختیار داشته باشد.

هر یک از این شعبه ها از یک رئیس،دو مستشار و تعدادی مشاور تشکیل شده است.این مشاوران به این دلیل در شعب وجود دارند تا در صورت نیاز شعبه در صدور رای از آنها کمک گرفته شود.

هر رای که توسط شعبه دیوان عدالت اداری صادر میشود قطعی است مگر اینکه رئیس قوه قضائیه و یا رئیس دیوان عدالت اداری نظر مخالفی داشته باشند و رای را دارای اشتباه شرعی یا قانونی تشخیص دهند که در این صورت برای بررسی رای صادر شده شعبه ی تشخیص دیوان عدالت اداری وارد عمل میشود.این شعبه هم از یک رئیس و چهار مستشار تشکیل میشود.

برای شکایت کردن در دیوان عدالت اداری چه مراحلی باید طی شود؟

همانطور که میدانید هر گاه یکی از طرفین پرونده خواه شاکی و خواه طرف شکایت باشد از رأیی که توسط دادگاه صادر شده ناراضی بوده و به آن اعتراض داشتند میتوانند یک دادخواست برای تجدید نظر آماده کرده و آن را به دیوان عدالت اداری تقدیم کنند.

بعد از ارائه ی دادخواست،تجدیدنظر خوانده وظیفه دارد ظرف 30 روز به درخواست تجدیدنظرخواه پاسخ دهد و بعد از اینکه رسیدگی به پرونده ی مورد نظر کامل شد شعبه ی تجدید نظر یا رأی صادر شده را تأیید میکند و یا آن را رد کرده و حکم مقتضی را صادر میکند.

چه زمان باید به وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه کرد؟

افراد در هنگام مواجه با پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری باید از همان ابتدا به وکیل متخصص دیوان عدالت مراجعه کنند تا قبل از بوجود آمدن هرگونه مشکل حقوقی، موضوع پرونده مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

برای آنکه بتوان وکالت پرونده خود را به وکیل دیوان عدالت اداری ارجاع داد، بهتر است در ابتدا به سراغ شرکت در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل رفت تا موضوع به طور دقیق مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. در جلسه مشاوره حقوقی، متقاضیان می توانند تمام سوالات خود را به صورت حضوری یا غیر حضوری از وکلای متخصص دیوان عدالت اداری بپرسند تا از میزان تسلط چنین فردی بر قوانین کشور آگاهی پیدا کنند و سپس وکالت پرونده خود را به او بسپارند.

تخصص وکیل دیوان عدالت اداری

پروانه وکالت اثبات می کند که این فرد از نظر علمی و اخلاقی صلاحیت وکالت قانونی دارد و قانون به او اجازه می دهد که در دادگاه های مختلف به عنوان وکیل مدافع شروع به دفاع از موکل خود نماید.اما یک وکیل دیوان عدالت اداری باید علاوه بر داشتن پروانه وکالت چه شرایط دیگری نیز داشته باشد ؟

آیا داشتن علم و اخلاق برای یک وکیل دیوان عدالت اداری کافی است ؟ طبیعتا خیر . داشتن علم و اخلاق کافی نیست. این داستان نه تنها برای یک وکیل دیوان عدالت اداری ، بلکه برای شاخه های دیگر نیز صدق میکند.

همانطور که در بالاتر گفته شد هر کدام از وکلا باید علاوه بر علم، تخصص و تجربه کافی در این زمینه را در خود داشته باشند. تخصص بدین معنی است که آن وکیل باید به صورت کامل بر حوزه حقوقی خود واقف باشد و بداند دقیقا در آن حوزه چه روند هایی طی میشود ، که مهم ترین عامل در دانستن این عوامل تجربه ی آن وکیل است .

این ها ویژگی هایی است که باید یک وکیل ، به خصوص یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد. بنابراین   اگر بخواهیم به بیان ساده تر بگوییم، وکیل دیوان عدالت اداری باید دارای پروانه وکالت، تخصص کافی در حوزه حقوق مدنی و اداری و البته تجربه لازم در این حوزه باشد. توجه داشته باشید که دیوان عالی اداری خود یک مرجع رسیدگی محسوب می شود. بنابراین تمامی مراحل دادرسی و … توسط همین نهاد صورت می گیرد. پس یک وکیل دیوان عدالت اداری باید با روند های دادرسی و نحوه اعلام رای و … در این نهاد آشنا باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری نقش موثری در ضریب موفقیت پرونده ها دارد، و به صورت تخصصی وارد عمل می شود و با نهایت صحت و دقت به دفاع از حق و حقوق افراد، اقدام می نماید. وکیل پس از انعقاد قرارداد و گرفتن مبلغی طبق تعرفه اقدام به شکوائیه در دادگاه صلاحیت دار می نماید.

وظایف وکیل دیوان عدالت

در هر جامعه افرادی سود جویی وجود دارند با زیرکی و حیله وارد نظام می شوند و مسئولیتی را میگیرند و با رفتار نادرست و اعمال های فریب کارانه باعث ضرر و زیان رساندن به مردم عادی می شود ، دیوان عدالت اداری وظیفه دارد تا با توجه به شکایت و نارضایتی مردم به این تخلف این افراد در نظام و دولت رسیدگی کنند .

وکیل دیوان عدالت اداری اداری وظیفه دارد تا موکلان خود را در رسیدن به حق خود همراهی کند و بدون داشتن واهمه ای یا ترسی برای از دست دادن جایگاه یا پروانه کسب به دنبال گرفتن حق موکل خود در کمترین زمان ممکن باشد .

شما می توانید برای تنظیم شکایت و یا مشاوره یا حتی تسریع برای پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری  با مشاوران و وکلای متخصص ما با شماره 02191004858 در ارتباط باشید .

وکیل خوب قبل از هر چیز حرف های موکل خود را به خوبی و با دقت گوش می دهد و تمام اطلاعات را از او می گیرد. موکل نیز باید به خوبی تمام موارد و موضوعات ریز و درشت را برای او توضیح دهد و تمام استدلالات و مستندات را به وکیل خود تحویل می دهد.
وکیل دیوان عدالت اداری پس از انعقاد قرارداد و گرفتن مبلغی طبق تعرفه اقدام به شکوائیه در دادگاه صلاحیت دار می نماید.

 

فعالیت هایی که در حوزه ی کاری وکلای دیوان عدالت اداری نیست:

همانطور که گفته شد وظیفه ی دیوان عالی کشور برقراری عدالت و جلوگیری از بی قانونی است اما در این راه حد اختیارات دیوان عالی و طبیعتا وکیل متخصص دیوان عدالت اداری محدود است.

این محدودیت به این معناست که شکایت از قوه قضائیه و تصمیمات رئیس قوه قضائیه،مصوبه های شورای نگهبان،مجمع تشخیص مصلحت نظام،مجلس خبرگان و شورای عالی ملی ممکن نیست و دیوان عدالت اداری اجازه ی بررسی همچین شکایاتی را ندارد.

بنابراین اگر شما بخواهید حق خودتان از یک شرکت و یا سازمان دریافت کنید مرجعی که باید به آن شکایت کنید دیوان عدالت اداری است و کسی که باید از او در این زمینه کمک و مشاوره بگیرید وکیلی است که در این حوزه تخصص دارد و با همه ی پیچ و خم های این پرونده ها آشنایی دارد و میتواند شمارا به حقتان برساند.

 

وکیل دیوان عدالت اداری چه کارهایی انجام میدهد؟

یکی از وظایف قانون گذاران پیش بینی هرنوع بی عدالتی وخلاف در سطح جامعه و تصویب کردن قوانینی در ارتباط با تمرد و خلاف صورت گرفته وسپردن آن قوانین به مجریان قانون است.

ولی یکی از جرایمی که اتفاق می افتد توسط همین مجریان قانون است که به سبب در اختیار داشتن ابزار های قانونی اقدام به زیر پا گذاشتن قوانین میکنند.از همین رو نظارت فعالیت های مجریان قوانین اهمیت بالایی دارد زیرا به دلیل اهرم هایی که قانون گذاران در اختیار آنها قرار میدهند امکان سوء استفاده از این قوانین و اهرم ها را دارند.

یکی از نهاد هایی که به انواع تخلفات اداری و قانونی رسیدگی میکند دیوان عدالت اداری است که انواع قانون شکنی های مجریان قانون،شخصیت های حقیقی یا حقوقی را بررسی میکند.پس وکیل دیوان عدالت اداری باید بتواتد بر اساس مفهوم قانون و بر اساس برابری آن در دعاوی ارجاع شده به دیوان عالی اداری شرکت کند.

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری چیست

لزوم کمک گرفتن از وکیل متخصص دیوان عدالت اداری چیست؟

همانگونه که پیش از این به این موضوع اشاره کردیم وکیل دیوان عدالت اداری تخصص و دانش کافی در مسائل و موضوعات دیوان عدالت اداری را دارد و میتواند افراد را به بهترین نحو در این مسیر راهنمایی کند به همین دلیل افراد  عادی بدون راهنمایی و مشاوره گرفتن از یک وکیل مجرب نمیتوانند در این مسیر به نتیجه ی دلخواه برسند.

در این قسمت بخش کوچکی از مزایای کمک گرفتن از این وکلا را بیان میکنیم:

  1. وکیلی که به صورت اختصاصی بر روی پرونده های دیوان عدالت اداری کار میکند علم و دانش کافی برای کمک و راهنمای کردن شما دارد.
  2. با کمک گرفتن از یک وکیل متخصص احتمال پیروز شدن در پرونده به شدت بالا میرود.
  3. هزینه های شما با کمک وکیل دیوان عدالت اداری کاهش میابد.
  4. قوانین موجود در دیوان عدالت اداری با سایر قانون ها متفاوت از همین رو افراد به تنهایی نمیتوانند در این مسیر پیش بروند.

 

در چه صورت وکیل دیوان عدالت اداری میتواند درخواست دستور موقت نماید؟

این درخواست زمانی ارائه میشود که شاکی ادعا کند که اجرای اقدامات یا آراء قطعی و یا خودداری از انجام وظیفه توسط اشخاص و مراجع قانونی باعث ایجاد خساراتی میشود که جبران آن غیر ممکن است در این صورت وکیل  میتواند تا قبل از ختم رسیدگی به شکایت اصلی درخواست دستور موقت را به دیوان عدالت اداری ارائه دهد.

این درخواست مستلزم پرداخت هزینه نمیشود و در صورت محرز شدن فوریت موضوع برای شعبه ی رسیدگی کننده دستور موقت توقف اجرای اقدامات،تصمیمات،و آراء مزبور یا انجام وظیفه را صادر میکند.

دستور موقت در اصل شکایت تاثیری نمیگذارد و در صورت رد شکایت یا ابطال و رد دادخواست اصلی دستور موقت هم لغو میشود.

 

چرا وکیل دیوان عدالت اداری کار سختی پیش رو دارد؟

حقوق از رشته ها و شاخه های متعددی تشکیل شده است و یک وکیل نمیتواند در تمامی این رشته ها فعالیت کند و باید به صورت اختصاصی در یک رشته فعالیت کند و وکیل دیوان عدالت اداری نیز از این قضیه مستثنی نیست و وکلای دیوان عدالت اداری باید تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند اما سختی کار وکلای دیوان عدالت اداری آنجاست که نه با شخصیت های حقیقی بلکه با شخصیت حقوقی مانند سازمان ها و نهاد ها روو برو هستند و باید از موکل خود در مقابل شخصیت های حقوقی دفاع کنند.

شخصیت های حقوقی هم معمولا تلاش میکنند از قدرت های مادی و معنوی خود در دادگاه استفاده کنند و قاضی را تحت تاثیر قرار بدهند و در اینجا وکیل دیوان عدالت اداری نقش حافظ قانون را دارد و مانع تحت تاثیر قرار گرفتن قاضی میشود

در دیوان عدالت اداری چگونه به پرونده ها رسیدگی میکنند

از آنجایی که رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری میباشد،شاکی دادخواست خود را ثبت میکند و به یکی از شعب دیوان عدالت اداری ارجاع میدهد.قاضی پرونده پس از انجام رسیدگی های لازم موضوع شکایت را برای متشاکی ارسال میکند و از تاریخ ارسال یک ماه فرصت پاسخگویی به او میدهد و در صورت ارسال نکردن پاسخ  شکایت بدون عذر موجه در زمان معین،متشاکی به سه ماه تا یک سال انفصال از خدمت محکوم میشود.

طبق قانون شعبه ای که به موضوع شکایت رسیدگی میکند حق انجام هر اقدامی را دارد و تمامی ارگانها و مراجع موظف به همکاری با شعب دیوان عدالت اداری هستند ودر صورت درخواست رییس دیوان موظف اند تمامی اسناد مورد نیاز را طی یک ماه به شعبه دیوان عدالت اداری ارسال کنند و در صورت امتناع از ارسال پرونده ها و موجه نبودن دلایلشان یک مته دیگر فرصت دارند و اگر بازهم مدارک را ارسال نکنند جریمه میشوند

 

تخصص وکیل دیوان عدالت

امور دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است و او مرجعی برای رسیدگی به دعاوی حقوقی فی مابین افراد و ادارات است و متخصص اختلافات فی مابین کارگر و کارفرماست.
از جمله قانون کار و تأمین اجتماعی ، پیگیری سوابق بیمه ای ، تنظیم لایحه در شکایت کارگر و کارفرما، و حل اختلاف فی مابین آنها در هیأت حل اختلاف اداره کار، تنظیم لایحه برای هیأت رسیدگی به اعتراض تجدید نظر بدوی و نیز سازمان تأمین اجتماعی و از جمله سایر امور بیمه ای و شکایت کارمندان ادارات علیه آن اداره ای که در آن مشغول بکار هستند و گرفتن حق و حقوق آنها، به تفصیل همه آنها، وظیفه ی وکیل دیوان عدالت اداری است

تخصص وکیل دیوان عدالت اداری چیست

استدلالات و مستندات وکیل دیوان عدالت

مستندات باید اسناد و مدارک کتبی و هر کدام باید به صورت رسمی باشد ، گاهی شاهدین و فرم شواهد می تواند مستند حساب گردد.
سعی شود مستندات مهر و امضا شده و دارای تاریخ باشند. در کل مستندات به اسناد کتبی گفته می شود که مورد قبول دیوان عدالت اداری است و دیوان بتواند به استناد به آن رأی دهد.
قطعا این وکیل دیوان عدالت اداری است که می داند چه نوع اسنادی مورد قبول قضات دیوان عدالت اداری است برای همین با توجه به تجربیات و تخصص وکلا اقدام می شود و از شکست پرونده جلوگیری می نماید و جای هیچ شبهه نیست.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری مانند پرونده های وکالت دیگر دادگاه ها، طبق تعرفه است که مقداری از آن قبل از اقدام، و مابقی آن بعد از به نتیجه رسیدن پرونده به وکیل پرداخت می گردد .
و به یقین وکیل امتیازاتی برای موکل می گیرد و برای موکل یک تحول محسوب می شود.روحیه وکالت، و عشق به وکالت، در روح وکیل است. این وکیل با مردم میثاق گرا است و با جان و دل، و با تمام توان از پرونده هایی که در مسئولیت اوست دفاع خواهد کرد. او استرس پرونده ها را متحمل می شود، و سعی در رفع خطر برای پرونده را دارد مخصوصا اگر طرف مخالف وکیل حقوقی  داشته باشد.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

نمونه هایی از دعاویی ای که باید از طریق وکیل دیوان عدالت اداری اقدام نمود:

اختلاف فی مابین کارگر و کارفرما

در حل اختلاف فی مابین کارگر و کارفرما، باید از طریق وکیل دیوان عدالت اداری اقدام نمود.
هر گونه مدرک دال بر رابطه کارگر و کارفرماست، و این وکیل است که می تواند در این خصوص از موکل خود دفاع نماید و تمامی خسارت های ناشی از آن را دریافت نموده و به موکل پرداخت نماید، موکل نیز درصدی به وکیل  تقدیم می کند.

دعاوی ساختمانی

وکیل دادگاه دیوان عدالت اداری مستندات و استدلالات را از وکیل می خواهد و در جلسات از او دعوت می نماید و به دفاع می پردازد شاید به نظر می رسد فرد عادی هم می تواند این کار را انجام دهد اما اینطور نیست، وکیل متخصص از راه آیین دادرسی مدنی، اقدام به دفاع می کند.
در دعاوی ساختمانی،که بسیار پیچیده است و پای کارشناسان ساختمانی و مهندسان کشیده می شود قانع کردن دادگاه، کار آسانی نیست و مستلزم کار حقوقی است.
در دعاوی ساختمانی باید از مباحث ساختمانی و قوانین شهرداری آشنایی کامل داشته باشد و از کمیسیون ماده ۱۰۰ اطلاعات کافی و نیز بتواند اعضای کمیسیون را قانع کند، البته شما هم در چنین موارد پر و پیچ و خم، باید به مستندات کمک کنید.

دفاع وکیل دیوان عدالت  از بیمه کارگران و کارمندان

بیمه مشاغل از وظایفی است که کارفرمایان و ادارات و سازمان ها در جهت رفاه نیروهای خود و خانواده آنها باید انجام گردد و اگر انجام نشود به جد در حق آنها اجحاف شده است. اگر این کارفرمایان یا مدیران سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی بیمه این افراد را پرداخت نکنند باید طبق قانون کار جریمه شوند و تمام ضرر و زیان را پرداخت نمایند.

در چه شرایطی میتوان از وکیل دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

اعتراض به مصوبات و آیین نامه های دولتی:

استانداری ها ممکن است در بعضی شرایط موضوعاتی را تصویب کنند که موجب ضایع شدن حقوق افراد شود که در این موارد وکیل میتواند به لغو شدن مصوبات کمک کند.

شکایت علیه تخلفات واحدهای اداری:

هرگاه یکی از نهاد های دولتی با نادیده گرفتن حقوق شهروندان موجب نارضایتی آنها شود و باعث ضایع شدن حقوقشان شود مردم میتوانند با شکایت به دیوان عدالت اداری از ادامه ی فعالیت متخلفانه آنها جلوگیری کنند.

نارضایتی از مصوبات کمیسیون های استانی و کشوری:

هرگاه استانداری قانونی را تصویب کند که در پی آن برای مثال قشر خاصی آسیب ببینند و از این قانون ناراضی باشند میتوانند با کمک وکیل دیوان عدالت اداری نارضایتی خود را علیه آن قانون اعلام کنند و این امر را به طور قانونی پیش ببرند.

که البته مهلتی که برای اعتراض کردن علیه آراءکمیسیون ها مشخص شده است برای افراد داخل کشور 3 ماه و برای افراد خارج کشور 6 ماه است.

 

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

وکیل دیوان عدالت اداری راهیان عدالت

وظیفه دیوان عدالت اداری

رسیدگی به شکایات مرتبط با واحد ها و مأموران دولتی و شکایات مرتبط با تصمیمات و آراء قطعی هیأت ها و کمیسیون های اداری و شکایات استخدامی کارکنان دولت و برخی نهاد ها و دستگاه های عمومی و اجرایی کشور وظیفه شعب دیوان عدالت اداری می باشد.

مانند همه تشکیلات قضایی ، رسیدگی و بررسی به شکایات مربوطه مستلزم ارائه وتقدیم دادخواست می باشد. به همین دلیل شاکیان می توانند دادخواست خود را پس از تکمیل شدن به دبیرخانه دیوان عدالت اداری مرکز استان خود تسلیم کنند.

شما می توانید دادخواست شکایت خود را از طریق پست سفارشی ، پست الکترونیکی و یا ثبت در پایگاه الکترونیکی دبیرخانه به دیوان عدالت اداری تسلیم کنید.

پس از ارائه دادخواست شکایت خود ، شعب دیوان عدالت اداری در مرکز استان ها به شکایات شما رسیدگی می کنند که ذی نفع ، وکیل قائم مقام و یا نماینده قانونی شخص ، رسیدگی به شکایت را در برابر قانون درخواست کرده باشند.

با حکمیت قضات دیوان عدالت اداری و پس از بررسی پرونده ها مرتبط ، قضات می توانند  حکم بر نقض رای یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت یا الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده صادر کنند.

 

وکیل دیوان عدالت اداری گروه راهیان

شعب  دیوان عدالت اداری در تهران

با توجه به قوانین مطرح شده ، در حال حاضر 53 شعبه بدوی و 21 شعبه تجدید نظر و 7 شعبه اجرای احکام در ديوان مشغول به فعاليت می باشند و به بررسی و شکایات رسیدگی می کنند.

ساختار شعبات بدوی ديوان عدالت اداری به این شکل می باشد که هر شعبه متناسب با انواع دعاوی اداری تخصصی شده و از يك رئيس یا دادرس علی البدل متخصص در آن امر تشکیل شده اند.

از طرفی چون آراء صادره توسط شعب بدوی قابل تجدید نظرخواهی مجدد می باشد ، در کنار شعبات بدوی 21 شعبه تجدید نظر نیز در نظر گرفته شده که متشکل از یک رئیس و 2 مستشار می باشد.

برای حضور در شعبات تجدید نظر دیوان عدالت یکی از طرفین یا وکیل دیوان عدالت اداری یا قائم مقام قانونی آن ها می تواند نسبت به کلیه آرای شعب دیوان دادخواست تجدید نظر را حداکثر تا 20 روز بعد از ابلاغ اولیه به دادگاه تسلیم کنند. این مدت برای ایرانیان خارج از کشور تا 2 ماه بعد از ابلاغ می باشد.

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    2 thoughts on “وکیل دیوان عدالت اداری تهران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام