تخلیه املاک

تخلیه املاک

تخلیه املاک از جمله مبحث های بسیار پر دغدغه محسوب می باشد؛ چراکه بسیاری از افراد با این مسئله دست به گریبان هستند و اصولاً در این میان وکلا نقش به خصوصی را ایفا می کنند. بدین جهت که برخی از مستاجرین ممکن است بعد از گذشت تاریخ مقرر تخلیه، نسبت به تخلیه املاک اقدام نکنند به این طریق وکیل که نماینده مالک است حکم تخلیه را تهیه می کند و بدین شکل روند قانونی تحویل املاک شروع می‌شود.

بهتر است بدانید که مستاجر تنها در طی یک ماه می تواند ملک را کاملا خالی کرده تا کار به مراحل سخت تر نرسد، این نکته را مد نظر داشته باشید که وجود وکیل میتواند بسیار در این گونه مسائل کارساز باشد خصوصا اگر شما به یک وکیل ملکی مراجعه کنید؛ تخلیه املاک به صورت سریع تر و آسان تر انجام می‌شود البته این نکته را باید خاطر نشان کنم که برای اجاره نامه ای که به صورت عادی نوشته می شود یا یک قرارداد اجاره به صورت رسمی است تفاوت بسیاری وجود دارد؛ چرا که یک اجاره نامه که به صورت عادی نوشته میشود اصولاً مالک باید برای تخلیه املاک خود به شورای حل اختلاف مراجعه می کند اما در مورد اجاره نامه رسمی می توان به دفتر رسمی اسناد رجوع نمود.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

تخلیه املاک

رجوع به وکیل ملکی در تخلیه املاک

خاطر نشان می کنم که تخلیه املاک اصولاً یک روند کاملاً قانونی را می طلبد که با توجه به شرایط خاصی انجام می شود و در این بین باید توجه فرمایید که در قانون مدنی چه نوع ماده و تبصره ای لحاظ شده است که یقیناً هضم  مسائلی از قبیل تبصره وماده‌های شاید کار آسانی نباشد.

به همین دلیل شما باید برای تخلیه املاک که مسئله بسیار مهمی است به یک وکیل متخصص ملکی مراجعه کنید چراکه وکیل با مهارت و دقتی که در کار خود دارد می تواند تخلیه املاک را به بهترین نحو ممکن انجام دهد چرا که با وجود پیچیدگی های خاصی در قانون وجود دارد باعث می‌شود که پروسه زمانی بسیار طولانی برای بسیاری از پرونده ها لحاظ گردد و این چنین ممکن است برخی از افراد صبور نباشد.

برای تخلیه املاک عموماً بسیاری از افرادی که در طرفین اجاره قرار می‌گیرند به گونه ای است که با یک قرارداد اجاره نامه به یک توافق کلی می رسند اما بعد از تمام شدن مهلت اجاره باید مستاجر تمام و کمال ملکی را در اختیار مالک قرار دهد و در صورت هر گونه مشکل آفرینی باید مالک از طریق تخلیه املاک به روش قانون وارد عمل شود.

البته در این میان نباید باطل شدن اجاره را نیز از یاد برد چرا که در پاره ای از شرایط خاص، مالک میتواند قرارداد اجاره نامه را را باطل کند و به واسطه تخلیه املاک مستأجر را از ملک مورد نظر دور نماید که بطلان اجاره عموماً با شرایطی ویژه همراه است از قبیل اینکه خلاف حرف مستأجر و هم چنین قرارداد ثابت شود که تخلیه املاک به خاطر باطل کردن اجاره نامه می تواند به راحتی انجام پذیرد.

تخلیه املاک

قبول تعهدات در اجاره ملک

بهتر است که مستاجرین عزیز تخلیه املاک را جدی بگیرند و قبل از اینکه به گرفتن حکم تخلیه برسد خود تخلیه نمایند، چراکه همیشه قانون با توجه به مدارک نظر خود را عنوان می‌کند و هنگامی  که شما در یک قرارداد اجاره، تاریخ خاصی را برای پایان مهلت اجاره یک ملک مشخص می کنید باید به تعهد خود عمل کرده تا همه چیز در آرامش به پایان برسد، اما در برخی اوقات ممکن است فسخ اجاره انجام پذیرد که برای تخلیه املاک نیز برخی اوقات فسخ اجاره و قرارداد انجام می شود که این خود با دلایل و موارد خاصی انجام می گیرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از مالکان وقت شناسی را بسیار بااهمیت می دانند به گونه‌ای که تاکید آنها ممکن است تا زمان خاصی به زبان خوش باشد، ولی اگر شما اجاره خود را سر موقع و تاریخ تاریخ معین شده به مالک تحویل ندهید، وی می تواند از طریق تخلیه املاک از شما بخواهد که هرچه زودتر ملک او را تخلیه کنید چرا که تاخیر در در پرداخت نمودن اجاره ملک، خود دلیل مناسبی برای تخلیه املاک از سوی مالک محسوب می‌شود.

شاید برای شما پیش آمده باشد که به دلیل تخریب ملک و یا ساختن قسمتی از آن از مستاجر خواسته می‌شود تا نسبت به تخلیه ملک اقدامات لازم را هرچه سریعتر انجام دهد و این گونه است که مالک می تواند از مستاجر بخواهد که حتی تا قبل از پایان اجاره، ملک او را خالی نماید.

در این صورت نیز اگر مستاجر نسبت به تخلیه اقدام نکند یقیناً مالک می‌تواند نسبت به تخلیه املاک هر چه سریعتر اقدام کند البته باز هم تاکید می‌کنم که شما باید از یک وکیل با تجربه ملکی برای تخلیه املاک استفاده کنید چرا که به هیچ عنوان کار آسانی نیست و برخی اوقات با یک مدت زمان بسیار طولانی مالک و مستاجر روبه‌رو میشوند؛ اگر وکیل در این مسأله دخیل باشد صد در صد این مدت زمان بدین شکل طولانی نمی گردد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام