تحصیل و تملک اراضی

تحصیل و تملک اراضی

تحصیل و تملک اراضی از بحث‌های بسیار روز در جامعه می‌باشد که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد چرا که تحصیل و تملک اراضی عموماً یکی از از شاخه های بسیار اساسی در قسمت حقوق اراضی محسوب می شود و بسیاری از برنامه های عمرانی که در کشور انجام می‌شود که البته به دست شرکت های دولتی می باشد به تحصیل و تملک اراضی معروف است.

شاید شنیده باشید که فردی خانه خود را تغییر داده و یا مجبور به فروش خانه شده است، به این دلیل که تحصیل و تملک اراضی به خاطر طرح های عمرانی با آن گره خورده، در این زمان عمدتاً فرد می تواند با مراجعه به یک وکیل ملکی از او بخواهد که در مورد تحصیل و تملک اراضی پرونده را باز کرده و آن را مدیریت کند؛ چراکه تحصیل و تملک اراضی برای اجرای طرح های عمرانی از جمله برنامه‌هایی است که بسیار در کشور با آن روبرو هستیم.

خاطر نشان می کنم در بسیاری از شرایط به خاطر ساخت و سازهایی که وجود دارد برخی از مردم به حقوق خود آشنا نیستند و ممکن است که ملک خود را به راحتی به این طرح‌ها واگذار نمایند، اما اگر شما با یک وکیل پایه یک و مجرب در زمینه تحصیل و تملک اراضی مشورت نمایید، بدون شک او به شما خواهد گفت که باید چگونه از حقوق خود در این زمینه دفاع کنید.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

 

تحصیل و تملک اراضی

اهمیت رضایت مالک

متاسفانه مشکلات بسیار زیادی بر سر ملک مورد استفاده در تحصیل و تملک اراضی ایجاد می‌شود، که از بحث‌های حقوقی روز می باشد اما بهتر است بدانید که بسیاری از افراد که راضی به این گونه طرح‌ها نیستند باید از طریق قانون نارضایتی خود را اعلام نمایند.

قبل از هرچیزی هر شرکتی که میخواهد تحصیل و تملک و اراضی را انجام دهد باید تماماً و با نظر کارشناسان ملک مورد نظر را که بر سر راه طرح عمرانی قرار دارد، خریداری نمایند تا صاحب ملک نیز رضایت کامل و کافی نسبت به اجرای طرح داشته باشد؛ چراکه از نظر شرعی رضایت فرد شرط اول می‌باشد.

بهتر است این نکته را فراموش نکنید که در مورد ملک و زمین هایی که  در دست اوقاف هستند نیز باید برنامه‌های راهبردی دیگری را امتحان کرد؛ چراکه تحصیل و تملک اراضی نیز به همین راحتی  صورت نمی گیرد تا بدون اجازه بخواهند از یک زمین موقوفی نیز بهره‌برداری به عمل آورند؛ چرا که بسیاری از ملک و زمین هایی که که موقوفی هستند به هیچ عنوان اجاره داده نمی شوند.

اهمیت آشنایی افراد با حقوق خود

در مورد تحصیل و تملک اراضی بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که چنان چه صاحب یک ملک مشخص نباشد شهرداری و نهادهای دیگر که طرح‌های عمرانی را اجرا می‌کنند به دادگاه مراجعه کرده و اصول اولیه را به دادگاه واگذار می‌کنند و اگر بعد از گذشت مدت مشخص شده مالک پیدا نشود می تواند طرح خود را شروع کند.

اما هنگامی که مالک با سند مشخص شد می تواند به شهرداری مراجعه کند و از تحصیل و تملک اراضی به خاطر طرحی که به ملک وارد شده است شکایت نماید و این گونه طرح مورد نظر هر چه زودتر متوقف می‌شود، این نکته را به خاطر بسپارید که متاسفانه نه در بسیاری از تحصیل و تملک اراضی که افراد به حقوق خود آشنایی کامل ندارند، این موضوع پیش می آید که بسیاری از دعاوی و هم چنین مشکلات خاص قضایی و حقوقی رخ می دهد.

تحصیل و تملک اراضی

اگر شما از یک وکیل ملکی برای این کار استفاده نکنید واقعا هزینه های بسیار بالا شمارا با مشکل روبه رو خواهد کرد؛ پس بهتر است از هرگونه شکایت و رسیدگی به هر نوع پرونده در زمینه تحصیل و تملک اراضی تنها به وکیل ملکی رجوع کنید؛ تا با تجربه و تخصصی که دارد بتواند هر چه سریعتر مشکل به وجود آمده را برای شما رفع کند.

اگر برای تحصیل و تملک اراضی رسیدگی و پیگیری های لازم انجام نشود صدالبته مشکلاتی برای اهالی به وجود می‌آید؛ که این مشکلات می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از اختلافات بزرگ باشد چرا که طرح تحصیل و تملک اراضی از جمله کارهای حقوقی است که باید انواع شرکت ها که مسئول اجرای طرح های عمرانی هستند به آن توجه نماید.

سخن پایانی

تحصیل و تملک اراضی که می‌تواند در بسیاری از برنامه ها و طرح های عمرانی دولت یک امر مهم محسوب شود باید در مسیر حقوقی و قانونی خود حرکت کند؛ چرا که از دیدگاه فقه و حقوق تمام اراضی با ساختار متفاوت ایجاد می شود که برای بسیاری از تملک های اراضی شرط اول رضایت طرفین است که با طرح موافقت نمایند.

چرا که از نظر شرعی رضایت آنها بسیار مهم می باشد و محدوده ای که در آن قرار است طرح صورت پذیرد را در تحصیل و تملک اراضی باید به آن دقت فرمایید و هم چنین این مبحث را به یاد داشته باشید که در صورت وجود هر گونه دعاوی و اختلاف دادگاه سریع وارد عمل می شود و اینگونه تحصیل و تملک اراضی یک پروسه طولانی را برای ساخت و ساز خود باید طی نماید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام