وکیل مطالبه سرقفلی

دعاوی سرقفلی  و داشتن وکیل سرقفلی یکی از مهمترین مباحثی است که از قدیم الایام تا کنون میان تجار و بازاریان در مراجع قضایی مطرح بوده که به دلیل پیچیدگی های قانونی، مقرراتی و همچنین دیدگاه های مختلف دکترین حقوقی حضور یک وکیل مطالبه سرقفلی در پرونده مطروحه، آشکارا توصیه می گردد، چرا که مطالبه سرقفلی به زبان ساده است اما از نظر قانونی و مفاد مندرج در قوانین مصوبه بسیار پیچیده می باشد.

نگارش لوایح و مکاتبات قضایی با کمک وکیل مطالبه سرقفلی

دعاوی سرقفلی یکی از مهمترین مباحثی است که از قدیم ا لایام تا کنون میان تجار و بازاریان در مراجع قضایی مطرح بوده، در واقع دعاوی مطالبه سرقفلی ناشی از یک ارتباط قراردادی هستند که بر اساس دیدگاه دکترین حقوقی متمایز از حق کسب و پیشه تجارت می باشند اما این موضوع میان برخی از حقوقدانان مطرح می شود و برخی دیگر از آنان با این دیدگاه مخالف هستند بنابراین به دلیل پیچیدگی های قانونی، مقرراتی و همچنین دیدگاه های مختلف دکترین حقوقی حضور یک وکیل مطالبه سرقفلی در پرونده مطروحه، آشکارا توصیه می گردد چرا که مطالبه سرقفلی به زبان ساده است لیکن از نظر قانونی و مفاد مندرج در قوانین مصوبه بسیار پیچیده می باشد که تنها وکیل مطالبه سرقفلی می تواند مشکل پدید آمده را حل نماید.

سرقفلی چیست و چگونه مطرح می گردد؟

ممکن است این سوال برای برخی از افراد مطرح شود که اصلا سرقفلی چیست؟ چگونه مطرح می گردد؟ چگونه می توان مطالبات سرقفلی را با کمک وکیل مطالبه سرقفلی وصول نمود؟ ما در این مقاله سعی نمودیم به صورت مختصر به عناوین معنونه بپردازیم.

وکیل مطالبه سرقفلی
1) سرقفلی چیست؟

واژه سرقفلی در لغت به معنای بهایی است که موجر در عوض مال اجاره داده شده از مستاجر خود دریافت می‌کند، منظور از مال مورد اجاره‌شده نیز مال غیر منقول تبعی اعم از خانه یا مغازه تجاری می‌باشد البته اکثر پرونده های وابسته به سرقفلی که در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند پیرامون مغازه می باشد.

به عبارت دیگر سرقفلی یک حق معنوی است که تاجر برای کسب سود در محل کار خود (مال مورد اجاره) از آن بهره مند می‌شود، مطابق قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376 سرقفلی قراردادی است که میان موجر و مستاجر جهت انجام یک عمل یا فعالیت تجاری تنظیم می‌شود و تمام مفادش مطابق و پیرو قانون مزبور است.

2) سرقفلی چند قسم است؟

سرقفلی از اقسام مختلفی تشکیل شده که برای هریک قوانین خاصی در نظر گرفته شده و با توجه به جایگاه، درجه و قانون خاص خود مورد بررسی قرار می گیرد، برخی از اقسام سرقفلی عبارت هستند از:
احاله ملک سرقفلی
اجاره یا واگذاری ملک سرقفلی
اجاره کردن ملک بدون دریافت سرقفلی
وکیل مطالبه سرقفلی

3) انواع دعاوی که پیرامون موضوع سرقفلی مطرح می شوند چه دعاوی هستند؟

دعاوی سرقفلی در زمینه های مختلفی پیرامون موضوعات مربوط به سرقفلی در مراجع قضایی اقامه و مطرح می شوند اما به دلیل متفاوت بودن نحوه اقامه دعوی سرقفلی باید توسط وکیل مطالبه سرقفلی صورت پذیرد چرا که وکیل مطالبه سرقفلی با تکیه بر دانش، تجربه، آگاهی به روز نسبت به قوانین مصوبه بهترین راه حل ها را پیش روی موکل خویش قرار می دهد، لذا سعی کردیم برخی از دعاوی مطروحه در زمینه سرقفلی را برای شما مختصرا بیان نماییم.

انواع دعاوی مطرح در زمینه سرقفلی عبارت هستند از:

2_ دعوی مطالبه سرقفلی
3_ تخلیه محل سرقفلی به دلیل عدم پرداخت بهای مال الاجاره
4_ تعدیل اجاره بهای محل سرقفلی
5_ تخلیه محل سرقفلی به دلیل انتقال مال غیر
6_ نگارش لوایح و مکاتبات قضایی با کمک وکیل مطالبه سرقفلی در پرونده های تخلیه املاک تجاری در زمینه سرقفلی به جهت انتقال مال غیر بجای مال الاجاره ای برایش اجاره بها تعیین و دریافت شده است.
7_ نگارش دادخواست تخلیه ملک سرقفلی به دلیل تخریب و بازسازی

وکیل مطالبه سرقفلی کیست؟

با توجه به اهمیت دعاوی سرقفلی و همچنین پیچیدگی های خاص حقوقی که برخوردار می باشد حضور وکیل مطالبه سرقفلی در پرونده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع به کسی که در زمینه مطالبه سرقفلی تجربه، مهارت، تخصص و آگاهی کافی دارد عنوان وکیل سرقفلی اطلاق می شود که از مشاوره با موسسه حقوقی راهیان عدالت انتخاب شده باشد، وکیل سرقفلی با تکیه بر دانش خود نسبت به قوانین مصوب شده و به روز در خصوص دعاوی سرقفلی، فن بیان فوق العاده و مهارتی که به کار می گیرد می تواند با حضورش در دادگاه مثمر ثمر واقع شود و نتیجه مطلوبی را برای موکل خویش یا ذینفع پرونده به دست آورد، علی هذا با عنایت به عناوین معنونه این نکته مهم دریافت می شود که بهره گیری از دانش و کسب مشاوره حقوقی از وکیل مطالبه سرقفلی یک ضرورت می باشد.

نحوه تعیین اجاره بهای سرقفلی توسط مراجع قضایی به چه شکل است؟

وکیل ملکی با توجه به اینکه هر ملک دارای موقعیت و ارزش متفاوتی از سایر املاک سرقفلی می باشد و مرجع قضایی صالح نیز با توجه به موقعیت، زمان تعیین شده برای اشتغال مستاجر در مال الاجاره و سایر موارد دیگری که مد نظر مراجع قضایی است اجاره بهای سرقفلی را تعیین می نماید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام