وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی، یکی از بهترین راه‌ها برای پیمودن این مسیر است. در ابتدا به مفهوم طلاق توافقی می‌پردازیم تا درک درستی نسبت به این موضوع پیدا کنیم. مفهوم و معنی طلاق توافقی دقیقا مانند اسم آن است. به این صورت که
در این مسیر، زوج و زوجه هر دو به توافق برای طلاق و جدایی از یکدیگر می‌رسند. به عبارتی دیگر در طلاق توافقی،
وکیل طلاق توافقی

زوج و زوجه باید در مواردی با یکدیگر به توافق برسند؛ که این موارد به شرح ذیل است

1. مهریه؛
2. حضانت فرزندان؛
3. زمان و نحوه ملاقات زوج و زوجه با فرزندان؛
4. اجرت المثل؛
5. نفقه،
6. جهزیه.

مزایای وکیل طلاق توافقی

 در مسیر طلاق توافقی، یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه زوج و زوجه هر چه سریع‌تر به هدف خود برسند، این است که وکیل با تجربه‌ای را انتخاب کنند. وکیلی که دارای ویژگی‌هایی اعم از: صبر زیاد، متخصص در حرفه‌ی خود، تجربه‌ی کافی در این حرفه، سخت‌کوش برای رسیدگی به امور زوجه، منظم، دریافت مشاوره  وکالت معقول و غیره باشد. زوج و زوجه برای گذراندن مراحل طلاق توافقی نیاز به وکیلی دارند تا روند دادرسی را به بهترین شکل و کمترین زمان ممکن طی کند. همچنین از دیگر مزایای قابل اهمیت این است که نیازی به حضور زوج و زوجه در دادگاه نیست و همین مزیت سبب جلوگیری از تنش‌ها و دعواهای طرفین می‌شود.

وکیل طلاق توافقی

نحوه ی تنظیم داد خواست چگونه است

نحوه‌ی تنظیم دادخواست بسیار مهم است و در تنظیم آن دقت فراوانی باید به عمل آورده شود؛ بنابراین برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی نیاز به وکیل با تجربه است زیرا اگر دادخواست طلاق توافقی ناقص یا اشتباه تنظیم شود، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. اگر در هنگام تنظیم دادخواست طلاق توافقی، مورد اول (نقص در پرونده) پیش آید، سبب می‌شود که روند پیگیری پرونده‌ی طلاق، به کندی پیش رود و زمان بسیار زیادی را از زوج و زوجه می‌گیرد؛ اگر هم در هنگام تنظیم دادخواست طلاق توافقی، مورد دوم ( اشتباه در پرونده) پیش آید، در اینصورت به دلیل اشتباه پیش آمده، عواقب جبران ناپذیری از سوی قانون و دادگاه، پرونده را تهدید خواهد کرد. بنابراین در هنگام تنظیم دادخواست طلاق توافقی، حضور وکیل ضروری است.
وکیل طلاق توافقی، به دلیل تخصص و تجربه‌ای که دارد، مراحل قانونی پرونده را به درستی و به ترتیب پشت سر می‌گذارد و همین ویژگی سبب می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شده و پرونده سریع‌تر مراحل قانونی خود را طی کند و به هدف خود رسد.

وکیل طلاق توافقی و توضیح هزینه‌ی طلاق توافقی

همانگونه که می‌دانیم تمامی امور قانونی هزینه‌هایی بر دوش طرفین می‌گذارد که امری طبیعی می‌باشد. در ادامه به هزینه‌هایی که زوجین در هنگام طلاق توافقی باید بپردازند، می‌پردازیم:
1. زوجین باید هزینه‌ی ثبت دادخواست را به مراجع مربوطه پرداخت کنند.
2. زوجین باید هزینه‌ی مشاوره حقوقی را در دادگاه پرداخت کنند ( لازم به ذکر است که هزینه‌ی مشاوره در هر استانی متفاوت است).
3. هزینه‌ی آزمایش بارداری باید پرداخت شود.
4. در محضر مربوطه، هزینه‌ی طلاق باید پرداخته شود.
5. هزینه‌ی وکیل طلاق توافقی باید پرداخت شود.
6. هزینه‌ی دادرسی بین زوجین تقسیم شده و توسط آن‌ها باید به مرجع مربوطه پرداخت شود.

دادگاه خانواده

وکیل طلاق توافقی و مدت زمان طلاق توافقی
مدت زمان طلاق مدنظر ما در شهرهای گوناگون متفاوت است، بنابراین پاسخی ثابت برای این مرحله نمی‌توان داد؛ اما باید بدانیم که یکی از مزیت‌های طلاق توافقی این نکته است که چون زوج و زوجه به توافق رسیده‌اند، پس در کمترین زمان ممکن، طلاق توافقی صورت می‌گیرد و جای نگرانی ندارد. همچنین اگر زوجین قصد گذراندن طلاق توافقی بدون حضور وکیل را داشته باشند، در بازه‌ی زمانی 4-3 ماه به نتیجه خواهند رسید، اما اگر زوجین با کمک وکیل طلاق توافقی
این مسیر را طی کنند، در کمتر از یک ماه به نتیجه‌ی دلخواه خود خواهند رسید.

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی و مراحل طی شده توسط وی

1. در دفاتر خدمات قضائی، باید وکیل مربوطه دادخواست را ثبت نماید؛
2. مشخص کردن دادگاه و شعبه توسط وکیل یا مراجع قانونی؛
3. مراجعه‌ی وکیل به شعبه و درخواست صدور رای گواهی عدم سازش از طریق وی.

وکیل طلاق توافقی و مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق

همانگونه که در موارد فوق گفته شد، بعد از مراجعه‌ی وکیل به شعبه‌ی مربوطه و اخذ گواهی عدم سازش، این گواهی باید هر چه سریع‌تر به دفتر اسناد رسمی طلاق تحویل داده شود. بعد از رای قطعی صادر شده توسط دادگاه، مدت اعتبار گواهی عدم سازش فقط سه ماه می‌باشد و این در سه ماه وکیل موظف است که گواهی را در خدمت اسناد رسمی طلاق قرار دهد در غیر اینصورت گواهی صادر شده دیگر اعتبار ندارد و کلیه‌ی توافقات زوجین لغو می‌شود.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام