هزینه وکیل حقوقی

هزینه وکیل حقوقی چگونه محاسبه می شود؟و چه مقدار است؟ مهمترین قسمت دادگاه، آیین دادرسی مدنی است، دادگاه حقوقی نیمی از قوانین دادگاه است، بخش اعظم از کارهای دادگاهی همین دادگاه حقوقی است وکیل حقوقی، مهمترین وکیل در کشور محسوب می شود او تمام کارهای حقوقی و آیین دادرسی مدنی را انجام می دهد. تمام هزینه او طبق تعرفه محاسبه می گردد.

وکیل حقوقی

هزینه وکیل حقوقی در چه صورتی قابل پرداخت است؟ مهمترین قسمت دادگاه، آیین دادرسی مدنی است، دادگاه حقوقی نیمی از قوانین دادگاه است، بخش اعظم از کارهای دادگاهی همین دادگاه حقوقی است، یعنی بیشتر مراجعات مردم به خاطر امور حقوقی دادگاه است، مردم در مورد پول با هم بسیار اختلاف دارند، درخواست جبران خسارت یکی از مطالبات اهم مردم علیه همدیگر است، یعنی اگر انسان ها به راحتی برای همدیگر جبران خسارت کنند، دیگر مراجعه به دادگاه معنی نمی دهد.

رسیدگی به شکایات از گذشته تا کنون

در قرون گذشته مراجعه به دادگاه به حجم الان نبود، هر چه سال ها بسوی تکنولوژی پیش می رود، اختلاف بین آنها هم بیشتر می شود، در کشور ما ایران، بیشترین حجم مراجعات در دادگاه است، هر ایرانی حداقل یک پرونده قضایی داشته است و خیلی کمتر می شود دید که، کسی به دادگاه مراجعه نکرده باشد، مراجعات یا بخاطر زمین های کشاورزی است، یا برای خانواده است، یا مطالبه خسارت از قراردادهای ساختمانی و معاملات تجاری است.

هزینه وکیل حقوقی

امروز وکیل حقوقی بیشترین حجم مراجعات را دارد و در مقابل جامعه بیشترین وظیفه را بر عهده دارد، او کار بسیار سخت و پر استرسی دارد، گاهی پرونده ها آنقدر به طول می انجامد که ممکن است تا سال ها بعد رأی آن صادر شود و در این ایام قانع کردن قضات دادگاه با چه مشقتی همراه است، بنابراین هزینه وکیل حقوقی و ایاب و ذهاب و همین طور زمان و انرژی خاصی را می طلبد، تکمیل پرونده باید مستند و مستدل باشد، تکمیل پرونده با استدلالات قوی کار هرکسی نیست.

اهمیت اشراف کامل وکیل بر آیین دادرسی

علاوه بر تخصیص هزینه وکیل حقوقی، این کار یک تخصص علمی است، آیین دادرسی در پیروزی پرونده بسیار مهم است، دعاوی در دادگاه دارای فن و فنون است و یک کار بسیار حرفه ای است، ممکن است یک نامه، پرونده را پیروز یا شکست دهد، کار حقوقی و دادگاهی کارهای ریز و درشت زیاد دارد. ذره، ذره ی کلمات و حروف پرونده در دادگاه تاثیرگذار است، همان شروع اول دادخواست اگر مسیر کج باشد و شروع اشتباهی داشته باشد، تا آخر پرونده مسیر به اشتباه پیش خواهد رفت و به دادگاه غیرصالح کار راه خواهد یافت و به جایی می رسد که نتیجه برعکس خواهد بود.

هزینه وکیل حقوقی

هزینه وکیل حقوقی خانواده

علاوه بر تخصیص هزینه وکیل حقوقی خانواده، این وظیفه یکی از مهمترین کارهای وکیل حقوقی است، مطالبه نفقه و مهریه یکی از بیشترین مراجعات دادگاه خانواده است، اختلافات خانوادگی زن و شوهر موجب می شود تا خانم ها مهریه خود را مطالبه کنند، گرفتن مطالبه توسط وکیل دیوان عدالت اداری باعث می شود که زوج سریعتر مهریه را پرداخت نماید، دوم اینکه زوج دیگر توان فرار از پرداخت مهریه نداشته باشد، گاهی زوج خود را مفلس نشان می دهد و به دادگاه می گوید که همه دارایی بنده بنام افراد دیگر است که، وکیل این توانایی را دارد که، دارایی او را ضبط کند و مفلس بودن او را که سوری بوده را ثابت نماید و به دادگاه ثابت کند که او دروغ می گوید.

آنچه باید از اعسار بدانید

اعسار یکی از ترفند فرار زوج در برابر پرداخت مهریه است، که اینجا هم وکیل به کمک می آید و در خصوص اموال او تحقیق می کند، وکیل می تواند با یک کار حرفه ای و علمی یک دادخواستی به دادگاه تقدیم کند که، تأمین خواسته نامیده می شود، تأمین خواسته باعث می شود با همان شروع دادگاه اموال زوج ضبط دادگاه شود، مثلا اگر ماشین است، فوری ماشین او گرفته و اگر حساب بانکی است حساب او بسته شود و اگر مسکن است سند خانه او تحویل دادگاه گردد، در این شرایط سخت، زوج مجبور به تسلیم در برابر وکیل حقوقی می شود.
هزینه وکیل حقوقی نیز در این خصوص محاسبه می شود و به موکل اعلام می شود.

هزینه وکیل حقوقی

محاسبه هزینه وکیل حقوقی

جهت پیگیری پرونده و تقدیم دادخواست به هزینه وکیل حقوقی نیاز است، خرج ایاب و ذهاب، پیگیری پرونده ، وقت، هزینه تمبر دادخواست و نیز ثبت سامانه نیاز به مبلغ دریافتی از سوی موکل است، هزینه وکیل حقوقی حق الزحمه حساب نمی شود تعرفه مشخص شده از سوی دولت به صورت درصدی است، درصدی از تعرفه دادخواست از سوی موکل پرداخت می شود.
بعد از حصول نتیجه، مابقی تعرفه هزینه وکیل حقوقی دریافت می گردد، طبیعی است، این وکیل است که موکل را به پول می رساند، وکیل حقوقی با رعایت اخلاق و وجدان موظف است پرونده را به نتیجه خوبی برساند. او احساس می کند که موکل مظلوم است و در جهت دفاع از مظلوم وظیفه دینی و انسانی دارد.
تسلیم در کار وکیل معنی نمی دهد و او باید پرونده را به صورت تخصصی به نتیجه برساند.

معرفی موسسه حقوقی راهیان عدالت

موسسه ما از وکلای با وجدان، با انصاف، عالم و از اساتید و مدرسین دانشگاه تشکیل شده است، برای اطلاع دقیق از هزینه وکیل حقوقی از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید، شماره تماس موسسه در سایت اعلام شده است، شما می توانید به آدرسی که اعلام شده است، مراجعه کرده و برای مشاوره با وکیل متخصص از موسسه حقوقی راهیان عدالت کمک بگیرید .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام