تامین وثیقه فوری به چه معنی است؟ 

با عنوان تامین وثیقه فوری آشنایی دارید؟ وثیقه نوعی ضمانت در سیستم قضایی محسوب می شود که بر اساس آن دادسرا یا دادگاه می تواند به متهم یا مجرم اعتماد کند و او را برای مدت مشخص آزاد بگذارد.

در واقع این ضمانت برای جلوگیری از فرار متهم یا مجرم مشخص می شود و باید به اندازه ای باشد که هم نقش بازدارندگی داشته باشد و هم در صورت فرار متهم یا مجرم امکان تامین ضررها بر اساس این وثیقه وجود داشته باشد.

بنابراین وثیقه یک ابزار قانونی در اختیار دادسرا یا دادگاه است که بر اساس آن می تواند امکان آزادی یک متهم یا مجرم را فراهم کند. بنابراین تامین وثیقه فوری برای متهم یا مجرم می تواند به معنی آزادی و یا عدم بازداشت باشد. توجه داشته باشید که در این جا ما از دو واژه متهم و مجرم به صورت جداگانه استفاده می کنیم. این موضوع دو علت اساسی دارد.

اول این که متهم فردی است که تنها یک درجه از مظنون بالاتر است. یعنی مدارک و مستنداتی علیه او وجود دارد و دادگاه می تواند به او به چشم یک متهم نگاه کند. اما هیچگاه نمی توان به صرف متهم بودن ادعای مجرم بودن را نیز برای وی مطرح کرد.

از طرف دیگر مجرم فردی است که جرم او ثابت شده است و دیگر متهم محسوب نمی شود. از این رو از نظر بار معنایی این دو واژه با یک دیگر کاملا متفاوت هستند.

دلیل دوم این است که اساسا در مورد متهم دادگاه طی یکی دو ساعت یا حتی یکی دو رو اعلام رای نمی کند و معمولا چندین هفته یا ماه و حتی چندین سال به طول می انجامد تا مجرم یا بی گناه بودن متهم ثابت شود. از این رو در این مدت دادگاه این حق را دارد برای جلوگیری از فرار متهم او را بازداشت کند. در حالی که این مدت شاید به ناحق در زندان باشد و یا بازداشت شود. از این رو قانونگذار در مواردی این امکان را ایجاد کرده است که بتوان بر اساس مفهوم وثیقه در این موارد آزادی فرد را تا مشخص شدن نتیجه دادگاه خرید. از این روست که که مفاهیمی مانند تامین وثیقه فوری یا سند اجاره ای برای دادسرا اهمیت بسیاری دارد. در ادامه بیشتر از این مفاهیم خواهیم گفت.

سند اجاره ای برای دادگاه! امکان پذیر است؟

 

سند اجاره ای برای دادگاه! امکان پذیر است؟

بله! اگر بخواهیم کاملا ساده و روشن بیان کنیم متهم یا مجرم می تواند بر اساس یک قرارداد اجاره سندی را مطابق خواسته دادگاه یا دادسرا تهیه کند و آن را در اختیار دادگاه قرار دهد تا بر اساس آن سند آزاد شود.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که لزوما سند ملکی تنها وثیقه مورد قبول دادگاه محسوب نمی شود. در واقع دادگاه یا دادسرا با مشخص کردن میزان وثیقه عملا همان میزان سرمایه یا چیزی برابر با آن را به عنوان وثیقه قبول می کنند. به شرطی که مالکیت آن چیز یا آن ملک سندیت داشته باشد. معمولا در این چنین مواردی از سند رسمی استفاده می شود.

بنابراین در این جا دو نکته اساسی وجود دارد اول این که لزوما سند ملکی به عنوان تنها وثیقه شناخته نمی شود اما با توجه به تامین سریع و ساده آن و با توجه به این که یک ملک غالبا ارزشی بالاتر از وثیقه تعیین شده دارد سند ملکی به عنوان رایج ترین نوع وثیقه شناخته می شود.

اما این سند نیز باید توسط ثبت اسناد تایید و ارزش گذاری شود و سپس به عنوان وثیقه به دادگاه ارائه شود. از این رو اساسا برای ارائه سند ملکی به دادگاه به عنوان تامین وثیقه فوری دو چالش بسیار مهم دارد.

سند اجاره ای برای دادگاه! امکان پذیر است؟

اول این که برای بسیاری از ما در دنیای امروز داشتن این چنین سندی دور از ذهن محسوب می شود و معمولا کمتر کسی را می توان در آشنا یا دوستان پیدا کرد که بخواهد همچنین کاری را برای ما انجام دهد. از طرف دیگر آماده سازی و ارائه سند به دادگاه به اندازه ای می تواند طولانی باشد که باعث شود متهم زندانی شود. این بازداشت می تواند عواقب بدی از جمله ثبت به عنوان سوء سابقه داشته باشد. بنابراین تامین وثیقه فوری اهمیت بسیاری دارد که در این بین سند اجاره ای برای دادگاه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

به بیان ساده تر شما می توانید بر اساس این مفهوم از فرد یا گروهی که توانایی تامین سند مورد نیاز شما را دارند سندی را برای مدت زمان مشخص و بر اساس قراردادی قانونی اجاره کنید. برای دادگاه یا دادسرا یا به طور کلی برای قانون اهمیتی ندارد که شما این سند را از چه کسی و به چه شیوه ای تهیه کرده اید. تنها موردی که برای دادگاه اهمیت دارد اصالت و ارزش سند گذار دادگاه است. بنابراین شما با این حرکت می توانید تامین وثیقه فوری را انجام دهید و مشکل خود یا بستگان خودتان را به سرعت حل و فصل کنید.

 

سند برای ازادب زندانیسند برای آزادی زندانی

تامین وثیقه فوری و چند نکته

 

در مورد تامین وثیقه فوری و استفاده از سندهای اجاره ای چند نکته مهم وجود دارد. اول این که همانطور که بیان کردیم قانون در این مورد سکوت کرده و کاری با اجاره ای بودن سند ندارد. بنابراین نگرانی از این بابت نباید داشته باشید.

اما همین سکوت و به نوعی عدم نظارت قانونی در این مسئله می تواند شما را درگیر مسائل بزرگ تری کند. ممکن است شما ناخواسته سند جعلی را اجاره و دادگاه ارائه کنید. در این حالت شما به عنوان متهم اصلی شناخته می شود و مشکلی بزرگ تر گریبان شما را می گیرد! ممکن است قرارداد به نوعی تنظیم شود که اساسا سند کارایی خود را از دست بدهد و شما تنها هزینه مالی آن را پرداخت کرده باشید. تمامی این موارد به خوبی نشان می دهد که برای تامین وثیقه فوری نمی توان به همه کس یا همه گروه ها اعتماد کرد. گروه راهیان عدالت از جمله گروه هایی هستند که در این حوزه سال هاست به شکل قانونی فعالیت می کنند. این گروه از جمله مراجع معتبر در این حوزه محسوب می شود که شما می توانید علاوه بر تامین سند اجاره ای ارزان از امکانات مختلف آن مانند مشاوره حقوقی و … بهره ببرید.

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام