وکیل سر قفلی

وکیل سر قفلی

سرقفلی به معنای مبلغی است که مستأجر با هدف مالکیت منافعی که از یک مکان تجاری حاصل می شود به مالک واحد تجاری پرداخت می نماید. در ادامه به وکیل سر قفلی می پردازیم.

سر قفلی

امروزه سرقفلی در میان بازاریان ، کسبه و اصناف به دو صورت دیده می ‌شود که هر کدام با کمی مسامحه ، مقررات ، قوانین و شرایط خاص خود را دارند.

نوع اول سرقفلی که از حق کسب و پیشه حاصل شده است : این نوع سرقفلی که ریشه در حق کسب و پیشه حاصل از قرارداد‌های اجاره قدیمی (اجاره‌های قبل از ۷۶) دارد در واقع حقوق قانونی مستاجر سابق یک محل است که دست به دست واگذار می‌ شود و در میان عامه مردم سرقفلی نام گرفته است.

نوع دوم سرقفلی واقعی : این نوع سر قفلی در واقع حاصل حق کسب و پیشه یا اجاره‌ه ای سابق نیست. بلکه در این نوع سرقفلی ، مالک مغازه بدون اینکه ملک خود را واگذار کند سرقفلی ملک (حق کسب وکار در ملک) را به مدت نامحدود با اجاره ماهیانه با شرایط خاص به فردی واگذار می ‌کند

براساس این قرارداد ، مالک سرقفلی بدون مالکیت در اعیان یا زمین مغازه ، حق استفاده از مغازه و کسب وکار در آنجا را به دست می ‌آورد و می ‌تواند این حق را به نحو مقتضی برابر شرایط مقرر بین خود و مالک به اشخاص دیگر نیز واگذار کند.

وکیل سر قفلی

شما می توانید با ارتباط با مشاوران سایت راهیان عدالت اقدام به دریافت وام ملکی ، وام بانکی فوری ، وام با سند خانه کنید .

وکیل سر قفلی

با توجه به اینکه دعاوی ملکی دارای پیچ و خم های فراوانی است بنابراین باید وکیل سر قفلی مناسبی انتخاب کنید که در این حوزه تخصص و تبحر کافی داشته باشد و از قانون و مقررات در حوزه سرقفلی اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند در پرونده پیروز شود و رضایت موکلین خود را کسب کند.

مراحل انجام پرونده سرقفلی توسط توسط وکیل سر قفلی : در جلسه ای که با وکیل سر قفلی گذاشته می شود مدارک و مستندات شما از قبیل سرقفلی اجاره نامه ، سند سرقفلی و دیگر مدارک توسط وکیل سرقفلی بررسی می شود و با توجه به اینکه چه نوع دعوایی باید مطرح شود.

تخلیه ملک دارای سرقفلی

سرقفلی با حق کسب و پیشه و تجارت متفاوت است. بنابراین در قراردادهای قبل از سال ۱۳۷۶، مقررات قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ حاکم است که مربوط به امور حق کسب و پیشه و تجارت است.

اما در خصوص قراردادهای پس از سال ۱۳۷۶، قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ که مربوط به سرقفلی می باشد حاکم است.

در این قانون سه حالت برای تخلیه پیش ‌بینی شده است :

مستأجر بدون پرداخت سرقفلی ، ملک را اجاره کرده باشد. در این صورت در زمان انقضای مدت اجاره یا موارد فسخ اجاره ، مستاجر بدون دریافت مبلغی مکلف به تخلیه مورد اجاره است.

مستاجر ضمن پرداخت سرقفلی ، ملک تجاری را اجاره کرده باشد. در این صورت در زمان انقضای مدت اجاره یا فسخ قرارداد اجاره، مستاجر ضمن دریافت سرقفلی به نرخ روز مکلف به تخلیه ملک است.

مستاجر سرقفلی پرداخت نکرده باشد اما شرایطی در قرارداد به نفع ایشان لحاظ شده باشد. در این صورت ، تخلیه منوط به پرداخت مبلغی به عنوان سرقفلی در مقابل شرط مذکور به مستاجر می باشد که البته این مبلغ ، سرقفلی به نرخ روز نمی باشد بلکه ما به ازاء شرط مذکور است که میزان آن از طریق کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود و با سرقفلی به نرخ روز متفاوت است.

وکیل سر قفلی

انواع انتقال حق سرقفلی به وکیل سر قفلی

انتقال اختیاری

انتقال قهری

اننقال قضائی

انتقال اختیاری : سرقفلی یک ملک گاهی با اراده مالک با اختیار به دیگری که مستاجر ملک تجاری است منتقل می شود.

انتقال قهری : در این نوع انتقال حق سرقفلی با فوت صاحب حق به وراث منتقل می شود.

انتقال قضائی : وقتی از طرف مقام قضایی حکم به انتقال سرقفلی ملک داده شود.

شما در این زمینه باید از وکیل سر قفلی مشاوره و کمک بگیرید. برای این منظور شما می توانید به سایت وکلای راهیان عدالت مراجعه نمائید.

این شرکت با داشتن وکیل های مجرب و مخصوصا وکیل سر قفلی و با مشاوره رایگان می توانند به شما در این زمینه کمک به سزایی بکنند.

برای مشاوره در این زمینه و گرفتن وکیل سر قفلی می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “وکیل سر قفلی

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام