وام ۱۸ درصد یعنی چی؟

در حال حاضر، افراد زیادی برای تامین مخارج خود، متقاضی دریافت وام فوری هستند. اما افراد باید توجه کنند که وامی که دریافت می کنند، با بهره و سود چند درصد است؟ آیا توانایی بازپرداخت آن را دارند یا خیر. یکی از وام های مرسوم کشور، وام با سود 18 درصد است. در این مقاله تلاش کردیم به انواع وام  و سود های بانکی اشاره کنیم.

وام با سود 18 درصد چیست؟

در کشور ما، ایران، وام های متنوعی به منظور مختلف به افراد تعلق می گیرد. با توجه به نرخ تورم و بالا رفتن مداوم قیمت ها، تمایل مردم به استفاده از وام افزایش یافته است. در این مقاله به انواع وام و سود بانکی و نیز وام با سود 18 درصد، می پردازیم.

وام با سود 18 درصد

با شرایط کنونی، تقریبا همه افراد خواهان گرفتن وامی هستند که بتوانند از آن برای تامین مخارج خود استفاده کرده و آن را بازپرداخت کنند.
بنابراین کسانی که نقدینگی لازم برای تهیه کالای مورد نظر یا برطرف کردن نیاز خود را دارند و یا کسانی که پول نقد کافی برای مخارج خود ندارند؛ به دریافت وام و تسهیلات اقدام می کنند.
عوامل زیادی تعیین کننده نوع وام است. در بین تسهیلات موجود برای متقاضیان، سود وام، حداکثر زمان بازپرداخت، نوع ضمانت، سقف پرداخت وام و موارد دیگر با هم متفاوت است؛ همین موضوع باعث شده است تا تسهیلات گوناگونی به وجود بیاید.

انواع تسهیلات بانکی با سود 18

همانطور که اشاره شد، تسهیلات بانکی به دلایل مختلف پرداخت می شود. که برخی به عموم افراد تعلق گرفته و برای هزینه های عادی زندگی اند و برخی دیگر، برای فعالیت های بازرگانی، صنعتی و کشاورزی به افراد یا شرکت ها داده می شود ، یکی از خدمات ویژه گروه وکلای راهیان عدالت اغطا وام با سند ملکی بدون ضامن در کوتاه ترین زما است

وام هایی که عموم افراد از آن استفاده می کنند، عبارت است از:

خرید و بازسازی مسکن، ازدواج، خرید خودرو و تعویض خودرو فرسوده، خرید کالا های بادوام، تسهیلات قرض الحسنه و غیره.
تسهیلاتی که با توجه به کسب و کار افراد پرداخت، می شود، عبارت است از:
مشارکت حقوقی، مشارکت مدنی، تسهیلات سلف، مضاربه، تسهیلات وجوه اداره شده، سرمایه در گردش و غیره.

وام با سود 18 درصد

انواع سود وام های بانکی

در دریافت وام، یکی از نکات قابل توجه، سود وام است. گاهی متقاضیان، وام هایی با سود بالا می گیرند که توانایی بازپرداخت آن را نداشته و مجبورند برای بازپرداخت آن، مجددا وام بگیرند.
سود های بانکی به طور معمول، از 0 درصد تا 18 درصد متغیر است. دلیل متغیر بودن بازه سود های بانکی، تفاوت در نوع وام، سقف دریافت وام و غیره است. مثلا وامی که با سود 0 درصد پرداخت می شود، برای سپرده گذارانی است که تمایلی به استفاده از سود بانکی نداشته و تنها می خواهند در بازه ای، مبلغی وام از بانک دریافت کنند.

شرایط دریافت وام با سود 18 درصد

البته تسهیلاتی با سود بالاتر از 18 درصد نیز وجود دارد؛ برای مثال وام های اندکی وجود دارد که با سود 23 درصد، داده می شود. البته این وام ها چندان مرسوم نبوده و در مبالغ بالای وام، به افراد پرداخت می شود.
از طرفی، وام با سود 18 درصد، یکی از مرسوم ترین انواع وام با سود کم است که تقریبا از طرف همه بانک ها، به متقاضیان داده می شود. به طور کلی هر چه درصد سود وام و تسهیلات بیشتر باشد، سقف دریافت وام هم بالاتر می رود؛ زیرا پرداخت وام با مبالغ زیاد، اما با بهره کم، برای بانک ها پرریسک خواهد بود.

چطور وام با سود 18 درصد دریافت کنیم؟

مدارک برای دریافت هر نوع وام، با یکدیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی برخی از بانک ها برای دادن وام با مبالغ و سود بالا، مثل وام با سود 18 درصد، از شما سپرده در همان بانک و بر حسب مورد، مسدودی سپرده بانکی، ضامن معتبر، سند ملکی و حتی گاهی اعتبار شغلی می خواهند.
بنابراین دریافت وام با مبالغی که بتوان با آن کاری انجام داد و نیازی را برطرف کرد، کم از گذراندن هفت خوان رستم نیست!
یادتان باشد برای دریافت وام متناسب با نیاز و وضعیت مالی خود، باید حتما تحقیقات گسترده ای انجام دهید و از افراد خبره و متخصص در این زمینه هم کمک بگیرید.
برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت وام با سود 18 درصد با کارشناسان حقوقی ما در تماس باشید
موسسه حقوقی راهیان عدالت ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام