وکیل پایه یک دادگستری کیفری

انتظاری که از وکیل پایه یک دادگستری کیفری داریم؟

قانون ایران از دو بخش حقوقی و کیفری تشکیل شده است. از این رو کاملا مشخص است که وکیل پایه یک دادگستری کیفری وکیلی است که در حوزه کیفری قانون فعالیت می کند.

برای آشنایی بیشتر با وکیل کیفری با ما همراه باشید

بنابراین برای شناخت بهتر و درست تر کارکرد وکیل پایه یک دادگستری کیفری بهتر است با مفهوم کیفری در قانون آشنا شویم. همانطور که گفتیم قانون ایران از دو بخش حقوقی و کیفری تشکیل شده است. بخش حقوقی قانون به مواردی می پردازد که حق هر شهروند کشور است.

به بیان ساده تر هر انسانی در هر جامعه از حقوقی برخوردار است. این حقوق می تواند شامل مواردی چون حق مالکیت، حق وراثت، ازدواج یا طلاق، دریافت دست چک، خرید و فروش و هزاران مورد دیگر از جمله مواردی است که در قوانین حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد.

اما بخش قوانین کیفری زمانی وارد عمل می شود که جرمی اتفاق افتاده باشد. به بیان ساده تر وقتی قانونی شکسته شود باید فرد خاطی متناسب با اتفاقی که رقم زده محاکمه شود. اثبات جرم و تعیین مجازات متناسب با آن از جمله مواردی است که در قانون کیفری به آن پرداخته می شود.

بنابراین توجه داشته باشید زمانی که گفته می شود پرونده یا دعوی جنبه کیفری پیدا کرده بدین معنی است که امکان طرح جرم علیه متهم در این پرونده ایجاد شده است. بنابراین با اثبات جرم مجازات متناسبی برای او در نظر گرفته می شود.

همین تعریف به خوبی نشان می دهد که وکیل پایه یک دادگستری کیفری از چه اهمیتی برخوردار است. به بیان ساده تر در پرونده های کیفری احتمالا محکومیت و تحمل مجازات وجود دارد، از این رو وکیل مدافع باید بر اساس این که موکل او متهم یا شاکی است سعی کند موقعیت خوبی در دادگاه ایجاد کند.

توجه داشته باشید که مجازات های تعیین شده در قانون کیفری از موارد ساده مانند پرداخت جریمه شروع می شود و تا موارد بسیار حساس و مهمی مانند اعدام یا قطع عضو می رسد. همین موضوع به خوبی می تواند بیان کند که چه انتظاری می توانیم از وکیل پایه یک دادگستری کیفری داشته باشیم.

به هر حال شما خودتان را برای ثانیه ای جای متهم به قتل قرار دهید. خواهید فهمید که عملا مرگ و زندگی شما به دفاعی است که وکیل پایه یک دادگستری کیفری از شما در دادگاه انجام می دهد.  وقتی خودمان را در این شرایط احساس می کنیم کاملا متوجه می شویم که چرا به وکیل پایه یک دادگستری کیفری مجرب در دادگاه ها نیاز داریم و این وکیل از چه اهمیت و کارکرد مهمی برخوردار است.

ویژگی وکیل پایه یک دادگستری کیفری

ویژگی وکیل پایه یک دادگستری کیفری

تا به این جا دانستیم که یک دعوی کیفری چیست و از چه اهمیتی برخوردار است. از طرف دیگر بر اساس این اهمیت دانستیم که وکیل پایه یک دادگستری کیفری چه کاربردهایی می تواند برای ما داشته باشد. حال بر اساس این اهمیت و کارکرد نوبت این است که بدانیم یک وکیل پایه یک دادگستری کیفری از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد تا بتواند دفاع مناسبی از ما در دادگاه داشته باشد.

وکیل پایه یک دادگستری کیفری

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید بر اساس نیاز خودتان به دنبال وکیل پایه یک دادگستری کیفری باشید. به بیان ساده تر شما باید بدانید که دعوی کیفری مطرح شده در چه حوزه ای است و کدام نوع وکیل می تواند برای شما کارایی داشته باشد. دقت کنید که حوزه کیفری، یک حوزه بسیار گسترده است که از چندین بخش تشکیل شده.

به طور مثال سرقت و قتل هر کدام از حوزه کیفری مطرح می شود اما هر کدام دنیایی کاملا مجزا و جدا از هم محسوب می شوند. از این رو شما باید در ابتدای مسیر سعی کنید که نیاز خودتان را به درستی شناسایی کنید.

البته قبول داریم که حقوق و قانون مسئله ساده ای نیست و از پیچیدگی های مختلفی تشکیل شده است. از این رو انتظار نمی رود که عموم افراد جامعه با مفاهیم قانونی بتوانند ساده کنار بیایند. از این رو کاملا معمول است که بسیاری از ما در تشخیص نیاز حقوقی خودمان به مشکل برخورد کنیم.

از این رو پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیزی سراغ یک مشاور حقوقی بروید. این مشاور می تواند نیاز شما را به درستی تشخیص دهید و مسیر قانونی کلی شما را ترسیم کند. از این رو شما می توانید به سادگی نیاز خودتان را تشخیص دهید و بدانید که قرار است از کجا شروع کنید و به کجا برسید.

 

بعد از تشخیص نیاز شما می توانید سراغ انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری کیفری بروید. اما بگذارید کمی از ویژگی های عمومی وکیل پایه یک دادگستری کیفری مجرب صحبت کنیم.

توجه داشته باشید بخش عمده ای از قوانین ایران به خصوص قوانین کیفری برگرفته از شرع و اسلام است. از این رو با توجه به حساسیت هایی که دادگاه های کیفری دارد بهتر است وکیل پایه یک دادگستری کیفری تسلط کافی بر مسائل شرعی و فقهی مفاهیم مربوط داشته باشد. گاهی استفاده از یک مفهوم ساده شرعی و فقهی می تواند ورق را برگرداند.

از طرف دیگر همانطور که گفتیم قانون دارای مسیرهای پیچیده و نسبتا گمراه کننده است. این مسئله ای است که برای حقوقدان ها و وکلا نیز وجود دارد. اینجاست که پای تجربه به میان می آید. در واقع وکیل یا مرد قانون هرچقدر تجربه بالاتری داشته باشد همانقدر می تواند راحت تر و سریع تر پرونده را به نتیجه برساند.

از این رو اگر می خواهید پرونده شما سریعتر به نتیجه مطلوب برسد بهتر است از یک وکیل با تجربه استفاده کنید. تجربه می تواند راه را از چاه جدا کند و نشان دهد که بهترین مسیر برای رسیدن به هدف چیست. از این روست که در بسیاری از موارد تجربه اهمیت بالایی پیدا می کند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تخصص و دانش نیز جایگاه خودش را دارد و صرف تجربه نمی تواند کار را پیش ببرد. به طور مثال شما از یک وکیل با تجربه حقوقی نمی توانید در حوزه کیفری استفاده کنید. زیرا تجربه ای که او به دست آورده در جهت تخصص حقوقی بوده است و کارکردی در حوزه اقتصادی ندارد. این ها نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام