شکایت از فروشگاه اینترنتی

گاهی اوقات به سبب گسترش فروشگاه‌های دیجیتال تخلفاتی رخ می‌دهد که نیاز به شکایت از فروشگاه اینترنتی را ایجاد می‌کند. خوشبختانه قانون‌گزار علاوه بر اعتبار بخشیدن به انواع مختلف فروشگاه‌های اينترنتی، راه‌های قانونی شکایت از آن‌ها را هم باز گذاشته است. به همین خاطر بهتر است به واسطه این مطلب با راهکارهای قانونی شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی متخلف آشنایی پیدا کنید.

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

چندین طریق مختلف برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. در واقع هر کدام از این روش‌ها به گونه‌ای به شما در مسیر پیگیری حقوق خود و در نهایت پیگرد قانونی فروشگاه یا سایتی که مرتکب تخلف شده است؛ کمک خواهد کرد.

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

اما نکته مهم در رابطه با شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، امکان پیگیری آن از مراجع قانونی مختلف است. شما این امکان را خواهید داشت که از طریق پلیس فتا، نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین دفاتر قضایی شکایت خود را به دست نهادهای مسئول برسانید. در اینجا نحوه پیگیری شکایت از مراجع مختلف را به صورت کامل شرح داده‌ایم:

شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی در پلیس فتا

برای ثبت شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی در پلیس فتا باید ابتدا به نزدیکترین مرکز امنیت اطلاعات فتا محل زندگی خود مراجعه کنید. سپس با طرح شکایت و ارائه اطلاعات فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان، نسبت به ثبت نهایی شکایت اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که روند پیگیری شکایت از طریق پلیس فتا در صورت وجود ادله کافی خیلی سریع خواهد بود.

شکايت از فروشگاه‌های اینترنتی به واسطه نماد اعتماد الکترونیک

در صورتی که فروشگاه اینترنتی متخلف مورد نظر شما نماد اعتماد الکترونیک داشت؛ شکایت چندان سخت نخواهد بود. در واقع این سایت برای پیگیری تخلفات اینترنتی فروشگاه‌ها و همچنین شکایت از آن‌ها طراحی شده است. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به سامانه نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین طرح شکایت خود منتظر نتیجه باقی بمانید.

شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی در دفاتر قضایی

به عنوان آخرین گزینه، امکان طرح شکایت از طریق دفاتر دستگاه قوه قضائیه یا دادگاه‌ها هم برای شما وجود خواهد داشت. معمولا در صورتی که به دادگاه مراجعه کنید؛ خیلی زود شما را به مراجع ذیصلاح انتقال خواهند داد. همچنین توجه کنید که پس از مراجعه به دادگاه به احتمال زیاد به تحقیقات پلیس فتا هم نیاز خواهد بود.

مراحل شکایت از فروشگاه اینترنتی

مراحل شکایت و پیگیری روند قانونی تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی بسیار ساده است. در واقع شما در چند مرحله پیش پا افتاده می‌توانید خودتان به شخصه تخلف فروشگاه اینترنتی را پیگیری کنید. البته اگر در این راه از وکلای کارآزموده مجموعه راهیان عدالت کمک بگیرید؛ امکان پیگیری سریع‌تر پرونده در دادگاه هم وجود خواهد داشت.

مراحل شکایت از فروشگاه اینترنتی

بنابراین شما باید در مرحله اول نسبت به ثبت شکایت از طریق پلیس فتا یا دفاتر آنلاین و حضوری پلیس فتا اقدام کرده و سپس در نهایت فروشگاه اینترنتی متخلف را به دادگاه معرفی کنید. در ادامه مراحل شکایت از فروشگاه اینترنتی را به صورت کامل شرح داده‌ایم.

۱- در مرحله اول شما باید نسبت به جمع آوری ادله و همچنین مدارکی که نشان دهنده تخلف فروشگاه باشند اقدام کنید.

۲- در این مرحله امکان انجام اقداماتی که به مراجع قانونی مربوط است وجود دارد. در واقع می‌توانید از طرق مختلف شکایت خود را به دادگاه راه بدهید. همچنین کمک گرفتن از یک وکیل اعاده دادرسی حرفه‌ای می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

۳- در پایان باید از طریق پیگیری جلسات دادگاه و همچنین اتکا به نتایجی که از دادگاه حاصل میشود؛ حق خود را بگیرید.

وکیل شکایت از فروشگاه اینترنتی

خوشبختانه با وجود وکلای حرفه‌ای که در زمینه تخلفات اینترنتی و فضای مجازی تجربه بسیار زیادی دارند؛ امکان پیگیری هرگونه کلاهبرداری یا تخلف توسط فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. در واقع شما در اولین فرصت می‌توانید شکایت خود را به دادگاه وارد کرده و منتظر نتیجه نهایی بمانید.

وکیل شکایت از فروشگاه اینترنتی

همچنین توجه داشته باشید معمولاً این دسته از شکایات در دادگاه قابل پیگیری هستند؛ اما ر یک وکیل حرفه‌ای می‌تواند تضمین کننده احقاق حق شما در نهایت باشد. با این حال اغلب اوقات شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل وجود اطلاعات و مدارک کافی نتیجه بخش بوده و نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست.

از آنجایی که وکلای مجموعه راهیان عدالت توانایی بالایی در جمع آوری مدارک و پرونده‌های این چنینی دارند؛ می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره شکایت از فروشگاه اینترنتی

در جلسات مشاوره با وکلای مجموعه راهیان عدالت مسیر پیش روی شما جهت پیگیری پرونده در دادگاه و همچنین راهیابی شکایات شما به مراجع قانونی معتبر مشخص خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با هدف بهبود روند دادگاه و همچنین اطلاع پیدا کردن از چگونگی پیگیری چنین پرونده‌هایی مسیر نهایی خود را پیدا کنید.

البته در نظر داشته باشید که امکان استخدام وکلا به صورت شخصی پس از شرکت در جلسات مشاوره برای همه مراجعه کنندگان وجود دارد. در نظر داشته باشید که جلسات آنلاین یا حضوری با وکلای مجموعه راهیان عدالت مطابق نیاز خود موکل برگزار خواهند شد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام