توهین پیامکی

توهین پیامکی

توهین پیامکی به توهینی گفته می شود که از طریق پیامک به شخصی تحقق یافته باشد. در ادامه این مقاله به توهین پیامکی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید .

توهین پیامکی

09121304085

جرم پیامکی

با چند شرط جرم توهين پیامکی اثبات مي گردد خط دريافت كننده پيامك توهین آمیز  تحت مالكيت شاكي پرونده توهين پیامکی باشد. در ضمن سيم كارتي كه متن پیامک توهین آمیز با آن به  سيم كارت شاكي ارسال شده باشد و تحت مالكيت متهم باشد در صورت اين دو شرط ضمن اين كه شما خيلي راحت مي توانيد ارسال كننده متن توهین پیامکی را شناسایي نماييد ، اثبات جرم توهين از طريق ارسال پيامك به  سادگي امكان پذير مي باشد.

توهین پیامکی یعنی الفاظ و عباراتی که مستقیما افاده اهانت کرده باشد مانند فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک و این که بدون استفاده از الفاظ رکیک و فحش ، مخاطب را مورد اهانت قرار داده باشد و به اعتبار وی خدشه وارد کرده باشد.

توهین پیامکی یکی از متداول ترین جرایم امروزه در دادگاه های ما است.

بسیاری از افراد جامعه بدون آگاهی و از روی عصبانیت الفاظی را در متن پیامک به دیگری حواله می دهند که عواقب نامطلوبی را در پی خواهد داشت و ناخواسته برای خویش پرونده کیفری و دعوای کیفری را طرح می کنند.

پس از طرح دعوای کیفری توسط شخص شاکی و از طریق وکیل توهین پیامکی که وکیل کیفری است ، باید  نزد محکمه به اثبات برسد.

جرم توهین پیامکی پس از اثبات آن ، مجازات شلاق تا ٧۴ ضربه یا پرداخت جزای نقدی از پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال را در پی خواهد داشت.

در هنگام نگارش این قانون مجازاتی ، این مبلغ به عنوان مجازات ، مبلغ قابل توجهی بوده است ولی در عصر حاضر موجب دلسردی شاکی از طرح این شکایت می باشد.

هر کس به وسیله تلفن یا دستگاه‌ های مخابراتی دیگر برای اشخاص یا شخصی ایجاد مزاحمت کند ، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات ، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

در برخورد جرایمی که به وسیله‌ تلفن همراه انجام می‌ شود می شود از قوانین موجود استفاده کرد و نکته‌ مهم در این مورد ، بررسی و استناد آن جرم به مجرم است که کار کارشناسی حرفه‌ ایی می باشد و لازم است دستگاه‌ هایی مانند دادسرای تهران و دفتر اینترنت دادسرای عمومی و انقلاب ، پلیس و اداره ‌ی کل جرایم رایانه ا‌یی زیر نظر معاونت آگاهی ناجا در این زمینه تقویت شوند.

بر اساس مواردی که به دادسرا ارجاع داده می شود ، هنوز توان پلیسی لازم وجود ندارد که بررسی ‌های لازم برای شناسایی جرم و استناد جرم به مجرم صورت گیرد و اگر کار به درستی انجام نشود ، این امکان وجود دارد که مجرم به راحتی از زیر بار جرم خود فرار کند.

برای مجازات مزاحمت ‌ها و توهین پیامکی ، مجرمان به مجازات تعزیری محکوم می ‌شوند. این مجازات ممکن است شامل شلاق ، جریمه مالی و حبس باشد.

توهین پیامکی

شکایت توهین پیامکی

نوع مجازات بسته به شخصیت متهم و یا مجرم ، دفعات و نوع مزاحمت او بستگی دارد. مزاحمت تلفنی و توهین پیامکی موضوعی است که علاوه بر امکان پیگیری از سوی شرکت مخابرات ، از طریق دادسرا و در قالب شکایت کیفری نیز قابل پیگیری است.

برای این کار کافی است به دادسرای محل سکونت و یا مکانی که مزاحمت در آن جا رخ داده مراجعه کنید. داشتن نامه ‌ای از مخابرات نیز می ‌تواند باعث سرعت در کار و شکایت شما شود.

شما  روی یک برگه کاغذ شکایت خود را مطرح می ‌کنید. عنوان مجرمانه این شکایت هم بر این اساس است «ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک توهین آمیز.» اگر توهین شدیدی هم صورت گرفته باشد ، شاکی می ‌تواند تقاضای «اعاده حیثیت» را هم در شکایت خود مطرح کند.

شرکت مخابرات نیز از طریق ثبت شماره به کمک آموزش‌ هایی که به شاکی می ‌دهد مجرم را شناسایی کرده و برای شخص مزاحم اخطاریه می ‌فرستد و در اخطار بار اول تلفن مزاحم برای یک هفته قطع می‌ شود ، بار دوم پس از اخطاریه 3 ماه و بار سوم تلفن قطع و از او سلب امتیاز می ‌شود.

اگر  فردی غیر از صاحب اصلی تلفن همراه برای دیگری از طریق پیامک ایجاد مزاحمت کند  در این موقع همان کسی که از تلفن استفاده مجرمانه کرده است مورد تعقیب کیفری قرار می ‌گیرد و مجازات می شود.

ارسال پیامک‌ هایی که توهین آمیز باشد و یا جرم دیگری از طریق آن انجام شده باشد ، موجب مجازات می باشد. اما مجازات مجرمانی که به ‌وسیله سیم‌ کارت بی‌ نام و نشان ، پیامک توهین‌ آمیز ارسال می ‌کنند به موجب ماده 697 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 بخش تعزیرات ، هرکس که به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا در مجامع یا به هر وسیله دیگری به شخصی ، امری را صریحا نسبت دهد ، یا آن ها را منتشر کند مطابق قانون آن امر جرم می باشد ، حتی در صورتی که نتواند آن مطالب را اثبات کند ،‌ به یک ماه تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق مجازات می ‌شود.

وکیل کیفیری برای توهین پیامکی

شما برای مشاوره در مورد پیامک های توهین آمیز می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “توهین پیامکی

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام