وکیل بانک

وکیل بانک درمورد امور بانکی تخصص دارد و در مورد دعاوی امور بانکی فعالیت می نماید. یک فرد بانکی حقوقی است، هر چند که خود بانک ها، نمایندگی امور حقوقی دارند اما گاهی خود بانک ها نیز از وکیل بانک در دعاوی بانکی استفاده می کنند. دعاوی مربوط به بانک بسیار پیچیده و حساس است و از عهده هیچ کس به جز او بر نمی آید.

وکیل بانک کیست ؟

وکیل بانک کیست ؟

وکیل بانک در مورد دعاوی بانکی، از بخشنامه ها و دستورالعمل های بانکی قدیم و جدید، در مورد امور حقوقی چک و وام و بدهی های بانکی، در مورد قانون تجارت، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان اطلاعات کامل دارد.
وی یک فرد بانکی حقوقی است، هر چند که خود بانک ها، نمایندگی امور حقوقی دارند اما گاهی خود بانک ها نیز از وکیل متخصص دعاوی بانکی استفاده می کنند.
دعاوی مربوط به بانک بسیار پیچیده و حساس است و از عهده هیچ کس به جز وکیل بانک بر نمی آید.
دعاوی مربوط به اقساط عقب افتاده وام های بانکی، وام کالا، وام جعاله، وام شرکت های اقتصادی، درخواست مطالبه وجه اسناد رهنی، درخواست صدور اجراییه بر روی اسناد رهنی، درخواست مزایده سند رهنی در وثیقه بانک همکاری می نماید.

اعتراض ثالث و یا ورود ثالث در مورد دعاوی حقوقی و کیفری در رابطه با موارد مربوط به بانک و دعاوی بانکی مربوط به ضمانت نامه های بانکی و اسناد رهنی بانک همه از موارد وظیفه وکیل بانکی است.
همچنین وکیل بانک در مورد اختلافات بانک با دیگر ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی دخالت می کند.
اطلاعات وکیل ، باید به روز باشد و او باید از تغییرات قوانین مربوط به امور حقوقی بانکی، اطلاعات کامل داشته باشد.

وکیل بانک حقوقی ، باید در مورد شورای عالی پول و اعتبار و سیاست های نظارت بانک مرکزی، نیز اطلاعات کامل داشته باشد.

دعاوی چک

در دعاوی مربوط به چک، صدور چک بدون محل مطرح می شود که یکی از عوامل شکوائیه خواهد بود.
صدور چک بدون محل یعنی اینکه معامله صورت گرفته است، اما پولی داده نشده است.
صدور چک بدون محل یک دعوای کیفری است که وکیل بانک باید به دنبال جبران خسارت باشد، بستن حساب فرد صادر کننده چک محل از اولین اقدام این وکیل است. الزام به پرداخت خسارت از سوی صادر کننده، یکی از وظایف وکیل بانک است.

ضمانت های وام بانکی

ضمانت بانکی برای گرفتن وام، یکی از چالش های بانکی است. افرادی که از بانک وام دریافت می کنند، باید دو نفر ضامن پیدا کنند. ضامنین ملزم به جبران خسارت بانکی، در صورت عدم عمل به تعهد، توسط وام گیرنده هستند. در صورتی که سند در رهن بانک باشد، بانک می تواند، اموال متعهدین یا ضامنین را به مزایده گذاشته و خسارت خود را دریافت نماید.

یکی از دعواهای بانکی در دادگاه، وام بانک مسکن است، وام مسکن، وامی است که مشتریان با وام ،خانه خرید می کنند و متعهد می شوند اقساط وام بانک مسکن را پرداخت نمایند و سند ملکی وام گیرنده در رهن بانک مسکن تا تسویه حساب نهایی باقی می ماند، در صورتی که متعهد، به تعهد خود عمل نکند، این حق برای بانک مسکن باقی می ماند که، هرگاه که لازم بداند مسکن را در مزایده گذاشته و خسارت های خود را جبران نماید.

 

وکیل بانک باید تمام مراحل مزایده را در کمیسیون معاملات بانک تصویب نماید و پس از آن طرح مزایده را در روزنامه های کثیر الانتشار آگهی نماید. سپس در کمیسیون معاملات قیمت پیشنهادی را که در پاکت گذاشته شده، مطرح نماید.
سپس با بیشترین قیمت پیشنهادی قرارداد ببندد و پس از دریافت واریز، در ثبت اسناد، سند را به نام شخص برنده ثبت نماید.

قراردادها

تمامی کارهای مناقصه و مزایده و قراردادها از وظایف اصلی این وکیل است.
در زمانی که بانک احساس نقصان کند و به مواردی مثل سرمایه گذاری و کار عمرانی و اقتصادی برای بانک نیاز داشته باشد. وکیل بانک باید کار مناقصه را شروع کند به این شکل که پس از تصویب در کمیسیون معاملات، طرح را در روزنامه کثیرالانتشار آگهی کرده سپس پاکت های پیشنهادی را جمع آوری نماید.
پس از آن با حضور اعضای کمیسیون معاملات پاکت های پیشنهادی را باز کرده و به حداقل قیمت رأی مثبت دهد، پس از آن با پیمانکار برنده انعقاد قرارداد ببندد.
وکیل متخصص باید خود را به رعایت قانون ملزم بداند تا از ورود پرونده های دعاوی علیه بانک جلوگیری نماید.

 

حل اختلاف فی مابین ادارات و سازمان های دولتی و نیمه دولتی با بانک

حل اختلاف فی مابین ادارات و سازمان های دولتی و نیمه دولتی با وکیل بانک است، او باید با استفاده از توان علمی بتواند با این سازمان ها به صورت دیپلماسی و یا حقوقی اختلافات را حل و فصل نماید.
در معاملاتی که بین سازمان ها و بانک به وجود می آید ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد، که به وسیله وکیل بانک قابل حل و فصل است.

هزینه رسیدگی به دعاوی با وکیل بانکی

در موسسه حقوقی راهیان عدالت وکیل پایه یک و اساتید محترم دانشگاه در حال فعالیت هستند. در داخل کشور موسسات حقوقی زیادی هستند که کارهای وی را انجام می دهند، ما نیز یکی از همین موسسات حقوقی مفتخر هستیم تا در خدمت شما سروران گرامی باشیم، جهت دستمزد دقیق وکیل بانک با کارشناسان ما بگیرید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام