وکیل دعاوی کیفری

دعاوی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم شده و وکیل دعاوی کیفری در زمینه پیگیری جرائم قانون مجازات اسلامی دانش حقوقی دارد. اغلب در دادگاه‌ها، هر دو طرف پرونده‌های کیفری برای خود یک وکیل استخدام میکنند.

دلیل اصلی این مسئله، الزام دادگاه برای حضور وکیل در دعاوی کیفری است. در واقع برای اینکه مدعیان یا متهمان بتوانند به حق خود برسند؛ باید حتما از یک کارشناس حقوقی کمک بگیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه استخدام وکیل دعاوی کیفری و مراحل پیگیری پرونده می‌توانید مطلب ارائه شده توسط کارشناسان راهیان عدالت را بخوانید.

وکیل دعاوی کیفری کیست؟

وکیل دعاوی کیفری کارشناس حقوقی و برگزیده آزمون وکالت است که در زمینه پرونده‌های جرایم کیفری فعالیت می‌کند. این فرد امکان رسیدگی پرونده‌های کیفری در دادگاه و همچنین دفاع از هر دو طرف شاکی و متهم را دارد. البته اکثر اوقات وکلای پایه یک دادگستری توانایی قبول هر دو کیس پرونده‌های حقوقی و کیفری را دارند.

وکیل دعاوی کیفری کیست؟

با این حال، الزام استخدام وکیل تنها در پرونده‌های کیفری وجود دارد. برای انتخاب وکیل دعاوی کیفری، حتما به سابقه کاری و دستاوردهای او در پرونده‌های مختلف توجه کنید.

در واقع برگزاری یک جلسه مشاوره پیش از اخذ قرارداد با وکیل، الزامی است. همچنین توجه کنید که مطابق دستورات مقام قضایی، چنانچه فردی توانایی مالی استخدام وکیل را نداشته باشد؛ یک وکیل تسخیری از طرف دادگاه برای او تعیین خواهد شد.

وظایف وکیل دعاوی کیفری

وکیل پایه یک دادگستری دعاوی کیفری، وظیفه دارد که طی مراحل مختلف دادگاه جرم متهم را به اثبات برساند یا از حقوق او جهت برداشتن اتهام دفاع کند. به طور کلی برای اثبات جرم وکیل می‌تواند به شواهد و مدارک نزد قاضی استناد کند. مدارکی که می‌توانند جرم متهم را در دادگاه ثابت کنند؛ باید حتماً دارای اعتبار قانونی باشند.

وظایف وکیل دعاوی کیفری

همچنین از آنجایی که سوگند در دادگاه اسلامی مطابق ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی اعتبار قانونی دارد؛ شاهدان می‌توانند نزد قاضی به قرآن قسم بخورند و وکیل از اعتبار این سوگند به نفع موکل خود استفاده کند. در واقع در صورتی که وکیل نتواند دفاعیات حاضر و لازم به نفع متهم را در دادگاه عنوان کند؛ فارغ از اینکه رای دادگاه چه باشد؛ وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

بهترین وکیل دعاوی کیفری

بهترین وکیل دعاوی کیفری باید حتماً دارای دانش حقوقی در سطح بالایی باشد. در واقع ملاک اصلی مقایسه وکلای دادگستری با یکدیگر دانش و توانایی پیگیری پرونده در دادگاه است. گاهی اوقات با استخدام یک وکیل خوب می‌توانید؛ نتیجه دادگاه را به نفع خود بازگردانید.

بهترین وکیل دعاوی کیفری

البته بازگرداندن نتیجه دادگاه همیشه نشانه خوب بودن یک وکیل نیست. بهترین وکیل فردی است که با دانش زیادی در جلسات دادگاه حاضر شود و تا حد امکان از مطالبات به حق موکل خود دفاع کند.

بنابراین بهتر است قبل از استخدام وکیل دعوی کیفری حتما در یک جلسه مشاوره، میزان آشنایی این فرد با رونده دادگاه و رویکرد حقوقی او را بررسی کنید. امکان برگزاری جلسه مشاوره حضوری و تلفنی با وکلای راهیان عدالت در صورت انجام هماهنگی قبلی وجود دارد.

وکیل دعاوی کیفری تهران

خوشبختانه وکلای دعاوی کیفری راهیان عدالت در تهران هم مشغول به فعالیت هستند. بنابراین برای همکاری با این کارشناسان مشکلی وجود نخواهد داشت. البته ترجیح موکلین باید انتخاب وکیل از شهر محل سکونت خود باشد که امکان این کار هم از طریق موسسه راهیان عدالت برای عزیزان فراهم شده است.

وکیل دعاوی کیفری تهران

وکلای دعاوی کیفری شهر تهران به واسطه پیگیری پرونده‌های مختلف در این زمینه تجربه بسیار بالایی دارند. تنها مسئله‌ای که در این بین مهم است؛ انتخاب شما برای پیگیری پرونده خودتان بوده و در این زمینه باید به جزئیات پرونده هم توجه کنید. با استخدام یک فرد کارشناس، دیگر نگرانی نخواهید داشت.

همچنین اغلب وکلای مشغول در شهر تهران تعرفه مشخصی دارند؛ اما شما حتماً باید در جلسه مشاوره مواردی از این دست را هم بررسی کنید. در صورتی که نرخ درخواستی وکیل با بودجه شما تناسب داشت؛ می‌توانید با این فرد قرارداد نهایی را ببندید.

مشاوره وکیل دعاوی کیفری

خوشبختانه تنها راه مشاوره با وکلای حرفه‌ای در زمینه پیگیری پرونده و دعاوی کیفری مراجعه حضوری به دفاتر آنها نیست. در واقع امکان مشاوره تلفنی آنلاین از مدت‌ها پیش به واسطه موسسه راهیان عدالت فراهم شده است و می‌توانید به سادگی موارد پرونده خود را در طی جلسه مشاوره مطرح کنید.

مشاوره وکیل دعاوی کیفری

وکیل مطابق توضیحات شما راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد و می‌توانید از توصیه‌های مشاور حقوقی خود در دادگاه هم استفاده کنید. البته در دعاوی کیفری همانطور که توضیح دادیم استخدام وکیل الزامی است و بهتر است قبل از تعیین وکیل کیفری تسخیری خودتان اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهید.

همچنین برای دریافت اطلاعات لازم درباره نحوه همکاری با وکلای مجموعه راهیان عدالت و دریافت وقت مشاوره تلفنی حضوری می‌توانید با شماره‌های سایت تماس بگیرید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام