سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا یکی از بهترین و مهمترین سامانه های قضایی است که طی سال های گذشته در کشور راه اندازی شده است. در واقع شما به واسطه این سامانه می توانید به بسیاری از امکانات قضایی که مهمترین آن ها دریافت ابلاغیه های قضایی است دسترسی داشته باشید.

سامانه ثنا چه کارکردی دارد؟

  • سامانه ثنا به چه معنی است؟
  • چرا از سامانه ثنا استفاده می شود؟
  • خدمات سامانه ثنا چیست؟
  • چرا سامانه ثنا مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • سامانه ثنا چه کارکردهایی دارد؟ بهترین ویژگی سامانه ثنا چیست؟
  • آیا استفاده از سامانه ثنا ضروری است؟
  • آیا سامانه ثنا قانونی است؟
  • آثار استفاده از سامانه ثنا چیست؟
  • مهمترین نکات مربوط به سامانه ثنا چیست؟
  • برای استفاده از سامانه ثنا باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  • چگونه می توان در سامانه ثنا ثبت نام کرد؟
  • در چه مواردی سامانه ثنا مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • مهمترین آثار استفاده از سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا چه کارکردی دارد؟

سامانه ثنا یکی از بهترین و مهمترین سامانه های قضایی است که طی سال های گذشته در کشور راه اندازی شده است. در واقع شما به واسطه این سامانه می توانید به بسیاری از امکانات قضایی که مهمترین آن ها دریافت ابلاغیه های قضایی است دسترسی داشته باشید.

این سامانه به جز هدف اصلی آن، یعنی در اختیار قرار دادن ابلاغی های قضایی، امکانات مختلفی از جمله نوبت دهی قضایی، ثبت لایحه و … را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

شما می توانید برای بهبود روند پرونده خود با وکیل کیفری در ارتباط باشید

حال در ادامه می خواهیم بدانیم که سامانه ثنا دقیقا چه کارکردی دارد و در چه موقعیت هایی از آن استفاده می شود؟ همچنین سوال مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که آیا استفاده از این سامانه ضروری است؟ در کلام ساده تر آیا برای استفاده از خدمات قضایی مانند ثبت شکایت، پیگیری دعوی و ده ها مورد دیگر نیاز به استفاده از این سامانه وجود دارد؟ پاسخ این دست از سوالات را در ادامه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سامانه ثنا چه کاربردی دارد؟

سامانه ثنا را پیش از آن که بخواهیم به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم، باید با چرایی ایجاد و استفاده از آن آشنا شویم. در واقع باید بدانیم که چرا دستگاه قضایی نسبت به طراحی و ایجاد چنین سامانه ای اقدام کرده است؟

در واقع ریشه اصلی نیاز به این سامانه را می توان در افزایش روز به روز نیازهای قضایی حقوقی و کیفری دانست. اما مسئله ای که وجود دارد این است که سیستم قضایی باید بتواند این حجم از نیازها را به شکلی مدیریت کند و بتواند برنامه ای راهبردی برای آن ایجاد نماید. از این رو با ایجاد یک سامانه می توان تمامی این موارد را تحت نظر گرفت.

سامانه ثنا چه کاربردی دارد؟

در کلام ساده تر سیستم قضایی بر اساس قانون تمامی افرادی را که خواهان استفاده از خدمات قضایی است مکلف کرده است تا از طریق این سامانه اقدام نمایند. در کلام ساده تر همه افراد در جامعه اگر بخواهند از مسیر قضایی استفاده نمایند، باید دارای پروفایلی در سامانه ثنا باشند. از این رو تمامی اطلاعات افراد و همچنین ابلاغیه های مربوط به آن ها در این سامانه مجتمع شده و از این طریق سیستم قضایی می تواند مدیریت بهتری در این خصوص داشته باشد.

از طرف دیگر امروز در دنیایی زندگی می کنیم که وقت ارزش بسیاری پیدا کرده است. دنیای امروز دنیایی است که هر کسی دوست دارد بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشد. این مسئله در کنار گسترش روز افزون شبکه های مجازی و شبکه های اینترنتی باعث شده است که طراحی سامانه های مختلف به عنوان بهترین درگاه برای استفاده از خدمات مختلف محسوب شود. این دو عامل در کنار یکدیگر باعث شده است که سامانه ثنا به عنوان یکی از مطرح ترین و پرکاربردترین سامانه ها در کشور محسوب شود.

برای ثبت لایحه ملکی در سامانه ثنا با وکیل ملکی در ارتباط باشید.

این سامانه در ابتدا با هدف تجمیع و اطلاع رسانی ابلاغیه های قضایی شروع به کار کرد. با محقق شدن اهداف اولیه، سامانه گسترش پیدا کرد و امروز خدمات متنوع تری را ارائه می دهد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه بمانید.

سامانه ثنا چه خدماتی ارائه می دهد؟

همانطور که گفتیم مهمترین خدمات ارائه شده در سامانه ثنا، اطلاع رسانی در خصوص ابلاغیه های قضایی است. بنابراین هر فردی که در مسیر قضایی قرار گرفته باشد و یا بخواهد از سیستم قضایی استفاده کند تمامی ابلاغیه های مربوط به خود را از طریق این سامانه دریافت می کند. همچنین در نظر داشته باشید که با ارسال هر ابلاغیه قضایی، پیامک مربوط به آن به فرد ارسال می شود. این مسئله باعث شده است که احتمال رویت ابلاغیه توسط افراد افزایش پیدا کند.

اما در کنار این خدمت، این سامانه خدمات دیگری نیز ارائه می دهد. به طور مثال شما به کمک این سامانه می توانید از مسیر دعوی و پرونده خود مطلع شوید، گواهی عدم سوء پیشینه دریافت و نسبت به گرفتن نوبت قضایی اقدام کنید، لایحه مربوط به دعوی خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایید. همچنین به کمک این سامانه امکان استعلام انواع مدارک قضایی فراهم شده است و در کنار آن می توانید نسبت به استعلام وضعیت کارشناس نیز اقدام نمایید.

سامانه ثنا چه خدماتی ارائه می دهد؟

نکته جالب توجه در میان خدمات ارائه شده در این سامانه این است که شما امکان ارائه دادخواست بدوی و یا تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری را خواهید داشت. این ها بخشی از خدماتی است که توسط این سامانه ارائه می شود.

نکته مهم دیگر این است که با توجه به این موضوع که اطلاعات مندرج در این سامانه حساس و جزو اطلاعات شخصی و محرمانه افراد محسوب می شود، سیستم قضایی تلاش کرده است امنیت را در طراحی این سامانه مورد توجه بیشتری قرار دهد. در کلام ساده تر این سامانه به شکل کاملا امن طراحی شده است تا اطلاعاتی مانند ابلاغیه های قضایی تنها توسط خود فرد رویت شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اما در خصوص ثبت نام و استفاده از این سامانه باید گفت که شما می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نسبت به ایجاد صفحه ای شخصی اقدام کنید. همچنین امکان ثبت نام غیر حضوری نیز در این سامانه فراهم شده است. بنابراین عملا شما می توانید به سادگی نسبت به ثبت نام و استفاده از این سامانه اقدام کنید. این ها تمام نکاتی بود که باید در خصوص سامانه ثنا به صورت کلی به آن ها توجه می کردید. در صورتی که در این خصوص نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می توانید از بخش راهنمایی و سوالات متداول همین سامانه کمک بگیرید.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام