جرم تجاوز

جرم تجاوز

تجاوز جنسی ، یکی از مهم ترین جرایمی است که علاوه بر آن که نظم عمومی و اخلاق حسنه را به خطر می اندازد ، عواطف و احساسات نوع انسان را جریحه دار می کند. در ادامه به تجاوز و مجازات آن می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید برای جرم تجاوز می توانید با مشاوران راهیان عدالت به صورت رایگان در تماس باشید .

09121304085

جرم تجاوز

مجازات تجاوز

در قانون مجازات اسلامی در مواد و تبصره ‌هایی به تجاوز اشاره شده و مجازات‌ هایی برای آن پیش‌بینی شده است. در قانون مجازات اسلامی هرگونه رابطه جنسی خارج از چهارچوب شرعی و قانونی جرم انگاری شده و به رابطه غیرمشروع مادون زنا (در صورتی که دخول انجام نگرفته باشد) و زنا (در صورتی که دخول انجام گرفته باشد) تقسیم شده است.

در قانون مجازات اسلامی برای زنای به عُنف (همراه با اجبار و اکراه) مجازات سختگیرانه ای در نظر گرفته شده است چنان چه در بند (ت) ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ برای زنای به عنف یا اکراه را از موجبات اعدام متجاوز (زانی) دانسته که می ‌توان گفت شدیدترین نوع مجازاتی است که در سیستم قضائی قابل پیش ‌بینی است.

هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی ؛ خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف (تجاوز) است ، در زنا از طریق اغفال دختر نابالغ یا از طریق ربایش ، تهدید و یا ترساندن زن اگر موجب تسلیم شدن او شود نیز همین حکم جاری است.

در تکمیل مجازات تجاوز در ماده ۲۳۱ در موارد زنای به عنف (تجاوز) و حکم آن ، در صورتی که زن باکره باشد مجرم ، علاوه بر مجازات مقرر شده به پرداخت ارش البکاره (دیه) و مهرالمثل (مهریه) محکوم می ‌شود و در صورتی که باکره نباشد فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم خواهد شد.

در خصوص رابطه نا مشروع مادون زنا نیز در مبحث تعزیرات و در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی هرگاه زن و مردی که بین آن ها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نا مشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم آغوشی و پهلوی هم خوابیدن ) شوند به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد.

اثبات جرم تجاوز

باید متهم در نزد قاضی ۴ بار به جرم تجاوز خود اقرار کند و اقرارهای او در نزد پلیس ملاک رای قاضی نمی باشد. طبق ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی یکی از شرایط اثبات زنا و تجاوز ، علم قاضی است که از طریق متعارف حاصل می شود.

قاضی می تواند با توجه به اقرارهای کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند و سایر قرائن و شواهد موجود ، جرم تجاوز متهم را زنای به عنف تشخیص داده و حکم خود را صادر کند.

ممکن است متهم ابتدا نزد قاضی اقرار کند ولی بعد آن را انکار کند که این جا قاضی می تواند با استفاده از علم خود حکم خود را صادر کند.

یکی از راه های دیگر اثبات جرم تجاوز ، حضور ۴ شاهد می باشد. زمانی که ۴ شاهد برای اثبات جرم تجاوز وجود نداشته باشد ، قاضی می تواند به علم خود رجوع کند.

اگر در زمان ارتکاب جرم تجاوز جنسی ، مجرم برای جلب رضایت بزه دیده به برقراری رابطه جنسی از اعمال فشار روانی استفاده کرده باشد و او را اغفال کرده باشد عمل او جزو تجاوز می باشد.

اگر ازطرفی چون فشار فیزیکی مثل کتک زدن یا استفاده از اسلحه و… جهت بی دفاع کردن بزه دیده برای وا داشتن وی به انجام عمل جنسی استفاده کرده باشد ، عمل او تجاوز جنسی محسوب می شود.

تجاوز جنسی شدید ترین مصداق جرایم جنسی غیر کشنده است که علیه شخصی ارتکاب پیدا می کند و زمانی تحقق پیدا می کند که مردی با مردی دیگر یا زنی بدون رضایت آن ها ، مقاربت جنسی داشته باشد.

جرم تجاوز

راه ارتباطی با وکیل جرم تجاوز

شما برای مشاوره در مورد تجاوز و مجازات های تعیین شده برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “جرم تجاوز

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام