تخلیه املاک مسکونی

تخلیه املاک مسکونی

تخلیه املاک مسکونی در حوزه مسائل حقوقی و قضایی قرار دارد، متأسفانه بسیاری از افراد به هر دلیلی پایبند برخی قول و قرار و هم چنین تعهدات خود نیستند و در پایان موعد قرارداد اجاره با مشکلاتی خود و طرف مقالب قرارداد اجاره را درگیر می کنند.

همان گونه که شما بهتر می‌دانید در هنگام تخلیه ملک مسکونی مستاجر باید تمام قبوض را صفر نماید و ملک را مانند روز اول مان گونه که تحویل گرفته، تحویل مالک دهد. اگر تمام این کارها را درست و به موقع انجام داد و ملک مسکونی را در اختیار مالک اصلی قرار داد هیچ گونه مشکلی رخ نمی دهد.

اما برخی اوقات در پایان کار ممکن است درگیری ها و اختلافاتی رخ دهد، بنا به هر دلیلی که در این جا مالک می تواند با در اختیار گرفتن یک وکیل ملکی و از طریق تخلیه املاک مسکونی وارد عمل شود و همان طور که می دانید به جز به پایان رسیدن مدت اجاره عوامل دیگری دخیل هستند که مالک بتواند تخلیه املاک مسکونی را انجام دهد.

خصوصاً زمانی که متوجه شود فردی که ملک او را برای سکونت انتخاب کرده است برای کار دیگری از قبیل یک حرفه و یا شغل مورد استفاده قرار داده است و یا ناگهان به این نکته پی ببرد که به‌جز فردی که با او قرارداد اجاره را نوشته است، فرد دیگری در ملک مسکونی وی سکونت دارد، زیرا مستاجر به هیچ عنوان حق ندارد خلاف تعهدات خود در قرارداد اجاره نامه عمل کند.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

تخلیه املاک مسکونی

انواع قرارداد اجاره

چرا که بر خلاف هرکدام از تعهدات عمل کردن هر کدام از مواردی که قید شده است در اجاره نامه مستاجر باید پاسخگوی مالک ملک مسکونی باشد، تمام این مواد گفته شده تماماً قانونی بوده و مالک می‌تواند از طریق دادگاه نیز به هرنوع خلف وعده از سمت مستأجر رسیدگی کند؛ اگر اجاره نامه به صورت عادی نوشته شده باشد مالک می‌تواند به شورای حل اختلاف و اگر به صورت رسمی نوشته شده باشد اختیار دارد از طریق دادگاه نیز اقدامات لازم را به تنهایی و یا بهتر است با یک وکیل ملکی به عمل آورد.

خاطر نشان می کنم برای تخلیه املاک مسکونی باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نمی توان انتظار داشت روند رسیدگی به پرونده شما در دادگاه همانند شورای حل اختلاف به سرعت طی شود، چراکه دادگاه به خاطر مهلت هایی که می دهد و همچنین اعتراضاتی که وارد می‌شود پروسه زمانی بیشتری را برای رسیدگی به پرونده لازم دارد، به همین خاطر شما برای این که زمان کمتری را در دادگاه سپری کنید و هم چنین به نتیجه مورد نظر و مساعد تری خود دست پیدا کنید، بهتر است از یک وکیل ملکی در این زمینه کمک بگیرید تا بتواند حق شما را از مستاجر بگیرد و این گونه از تخلیه املاک مسکونی به راحتی استفاده کند.

نکاتی برای به پایان رسیدن موعد اجاره

این نکته را مستأجر باید به یاد داشته باشد که اگر زمان و مهلت اجاره به پایان رسید و همچنان در محل باقی ماند با تواقق با مالک باید هزینه ان مدت که بعد از مهلت اجاره در محل سکونت داشته است را بپردازد و اگر به این طریق باز هم رضایت نداد باید از شیوه ای دیگر و با استفاده از وکیل ملکی برای تخلیه املاک مسکونی مالک اصلی اقدام کند.

حتی بهتر است بدانید که اگر مستاجر فوت کند و ورثه‌ی او بخواهند که قرارداد اجاره فرد فوت شده را فسخ نمایند این اختیار را دارند و میتوانند  قرارداد اجاره را با مالک اصلی ملک مسکونی فسخ  نمایند و در اینجا مالک مؤظف است که فسخ قرارداد را بپذیرد و با تخلیه املاک مسکونی وی موافقت نماید.

اگر مستاجر متوجه شود که تعمیراتی  در ملک مسکونی لازم است بهتر است در ابتدا با مالک مشورت کند و به او تاکید کند که برای تعمیرات قرار است اقدام کند و اگر خود بخواهد که نسبت به تعمیر آن اقدام کند بدون شک در این شرایط مالک موظف است که هزینه ها را با او طی کند اما این گونه تعمیر اگر تنها جوابگو خرابی به وجود آمده نباشد مستاجر باید ملک مسکونی را تخلیه کند و در این جا می تواند از تخلیه املاک مسکونی استفاده کند، چرا که خرابی ملک به حدی است که دیگر نمی توان در آن جا ادامه داد.

سخن پایانی

صددرصد بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید در نظر گرفتن اصول استاندارد در قید کردن قرارداد اجاره نامه باعث اطمینان بیشتر بین دوطرف می گردد، چرا که تخلیه املاک مسکونی به راحتی انجام می‌شود و هر چه قرارداد سفت و سخت تر باشد صد در صد تخلیه راحت تر و بدون دردسر کمتری قطعاً انجام می گردد.

وکیل ملکی با توجه به حوزه کاری خود در زمینه تخلیه املاک مسکونی میتواند به راحتی و هرچه سریع تر تخلیه را انجام دهد، پس بهتر است در این زمنیه از تخصص و تجربه وکیل ملکی برای تخلیه املاک مسکونی غافل نشوید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام