نمونه دادخواست اثبات مالکیت زمین کشاورزی-لایحه فوری

در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع نمونه دادخواست اثبات مالکیت زمین کشاورزی, به پردازیم. با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره از وکیل ملکی کلیک کنید.

همان طور که همه می دانیم دادخواست برای افرادی به کار می آید که جرمی را ندیده اند و فقط می خواهند برای داشتن و مالکیت چیزی, ادعا کنند.

نمونه دادخواست اثبات مالکیت زمین کشاورزی
نمونه دادخواست اثبات مالکیت زمین کشاورزی

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:

دادخواست چیست؟

اثبات مالکیت چیست؟

نمونه ای از دادخواست ها چگونه است؟

دادخواست اثبات کننده مالکیت زمین کشاورزی چیست؟

نمونه ی کاملی از توضیحات مذکور در دادخواست های مالکیت زمین کشاوزی را بیان کنید؟

نمونه دیگری از دادخواست اثبات مالکیت زمین را بیاورید؟

 

دادخواست چیست؟

درخواست حقوقی که از سوی کسی که خود را صاحب حق می داند و در حقوق به آن خواهان گفته می شود در برگه چاپی مخصوص نوشته شده و به دادگاه حقوقی که صلاحیت رسیدگی به آن را دارد ارائه می گردد.

 

اثبات مالکیت چیست؟

ثابت کردن مالک بودن در ملک که در این جا زمین کشاورزی ملک مورد نظر ما است، برای اثبات مالکیت زمین کشاورزی باید اول زمین کشاورزی مشخص و موجود باشد مثلا نباید زمین کشاورزی ما قبلا کشاورزی بوده و الان باید باشد باید با همان کاربردی  موجود باشد یا مثلا زمینی که کشاورزی بوده الان ساختمان در آن ساخته شده است نمی تواند مورد ادعای اثبات برای زمین کشاورزی قرار بگیرد.

بعد این که برای ادعای این چنین دادخواستی باید زمین کشاورزی مورد نظر خواهان حتما در تصرف کسی باشد که خواهان بخواهد مالکیت خودش را ثابت کند و آن را پس بگیرد. سپس آن فردی که مورد ادعای خواهان است باید موجود باشد و نه این که زنده باشد چرا که با مرگ  تصرف او هم برطرف شده و نیازی به اثبات مالکیت نیست.

نمونه ای از دادخواست ها چگونه است؟

در این جا می خواهیم شما را با نمونه ای از دادخواست ها آشنا کنیم تا بتوانید اطلاعات کافی و لازم را کسب کنید.

همان طور که در عکس روبه روی خود می توانید مشاهده کنید دادخواست در واقع یک جدول کادر بندی شده است که باید تمامی کادر های آن را پر کرده تا بتوانید دادخواستی را بنویسید.

اطلاعات لازم برای پر کردن این دادخواست شامل: نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق، نام پدر و شغل می باشد.

تمامی این اطلاعات را باید برای خواهان و خوانده پر کنید. خواهان و خواند که طرفین هستند اما در کادر پایین باید مشخصات وکیل مربوطه را هم پر کنید. در این صورت شما مراحل اولیه ی دادخواست را انجام داده اید.

در ادامه می بینید که باید نام ریاست محترم شعبه هم نوشته شود و همچنین در ادامه متن مورد نظر را خواهید نوشت.

اما دقت کنید اطلاعاتی که باید داشته باشید لازم و ضروری بوده و در صورت تکمیل نبودن اطلاعات شما از خوانده، داداخواست کامل نخواهد بود و با مشکل روبه رو می شوید.

نمونه ای از دادخواست ها چگونه است؟
نمونه ای از دادخواست ها چگونه است؟

دادخواست اثبات کننده مالکیت زمین کشاورزی چیست؟

دعوای ثبت کننده مالکیت به عنوان دعوایی شکل می گیرد که شخصی ادعای مالکیت زمین کشوری را داشته باشد.

نمونه ی کاملی از توضیحات مذکور در دادخواست های مالکیت زمین کشاوزی را بیان کنید؟

این مطلب دقیقا مانند دادخواست های حال حاضر در دادگاه ها بوده و در این جا آورده شده است.

اینجانب….باتوجه به (اسباب تملک) قرار داد بیع/اجاره/یا به سبب ارث/گواهی حصر وراثت/سند عادی قولنامه/وغیره/که به عنوان اسناد و ادله ی مثبته ی مالکیت زمین کشاوزی/یا با توجه به ادله ی دیگر, ضمیمه دادخواست گردیده است. به عنوان مالک بخش و سهمی از مالک به مختصات و شماره پلاک ثبتی….واقع در ……می باشم. لذا مالکیت بنده در مالک مشاعی مورد انکار خوانده قرار گرفته و از تصرف اینجانب در ملک به عنوان مالک مشاعی, خودداری به عمل آورده است.

لذا با توجه به ادله ی پیوست شده در دادخواست, که به جهت اثبات مالکیت خود در ماک مشاع می باشد. از دادگاه محترم در خواست رفع مزاحمت و ممانعت خوانده از تصرف اینجانب به عنوان مالک بخشی در ملک مشاعی مورد نظر را خواستارم.

امضاء

نمونه دیگری از دادخواست اثبات مالکیت زمین را بیاورید؟

در این جا می خواهیم به شکل مفصل تری نمونه ای را بیاوریم. متن درج شده در این مطلب دقیقا مطابق با دادخواست های موجود در دادگاه می باشد.

با عرض سلام و تحیت به استحضار عالی می رساند 1- به گواهی مبایعه نامه عادی پیوست، اینجانب خواهان…….در تاریخ……تمامی شش دانگ یک قطعه زمین را به مساحت….و با مشخصات مذکور در مبایعه نامه فوق را از خوانده ردیف اول….خریداری کرده و تمامی ثمن آن را نیز پرداخت نموده ام 2- اکنون که قصد تصرف در ملک خود و احداث بنای ساختمانی در آن را دارم.

متاسفانه کاشف به عمل آمده است که فروشنده فوق (خوانده ردیف اول) پس از فروش شش دانگ ملک مذکور به اینجانب در حالی که تمامی حق مالکیت نام برده نسبت به ملک مزبور پس از وقوع پس از وقوع بیع صحیح شرعی فوق، به بنده منتقل شده و خود نسبت به آن هیچ حقی نداشته است. از عدم حضور اینجانب در محل و عدم تصرف بنده در زمین فوق سوء استفاده نموده و ملک فوق الذکر را به صورت فضولی در تاریخ…..با بیع نامه عادی به خوانده ردیف دوم…..انتقال داده است.

نمونه دیگری از دادخواست اثبات مالکیت زمین را بیاورید؟
نمونه دیگری از دادخواست اثبات مالکیت زمین را بیاورید؟

نکات مهم

لذا با عنایت به مراتب معنونه فوق و با توجه به این که 1- ملک مذکور دارای سند رسمی نبوده و اصولا املاک آن منطقه با سند عادی منتقل می شود 2- بیع صحیح شرعی واقع شده فی ما بین اینجانب و خوانده ردیف اول و خوانده ردیف دوم نیز با سند عادی انجام شده است.

3- معامله فضولی فی ما بین خوانده ردیف اول و خوانده ردیف دوم نیز با سند عادی انجام شده است. اولا مستند به نظریه شماره………اداره حقوقی دادگستری و همچنین رای وحدت رویه شماره……..هیات عمومی دیوان عالی کشور در خصوص پذیرش دعاوی اثبات مالکیت با توجه به وقوع بیع صحیح شرعی فی ما بین اینجانب و خوانده ردیف اول به استناد مبایعه نامه پیوست و عندالزوم شهادت شهود و جمه ارکاندعواب اثبات مالکیت تقاضای…………..

این دادخواست نمونه ی کاملی از دادخواست مالیکت زمین کشاورزی بود البته باید بگویم که کامل نبوده و در این مقاله فضای کافب برای بیان تمامی آن در دسترس نبوده است.

در نهایت می توان به طور خلاصه گفت دادخواست برای ادعای ماکلیت بر زمین یا هر چیز دیگری می باشد.

نکات مهم
نکات مهم

از این که این مطلب را مطالعه کردید ممنونم.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “نمونه دادخواست اثبات مالکیت زمین کشاورزی-لایحه فوری

    1. با سلام خدمت شما من در سال 79 یک قطعه زمین کشاورزی آبی به میزان 2 هکتار از شخصی به نام بهزاد خداداده با قولنامه به تعید شورای اسلامی محل رسیده حال شخصی همه ی ملک از نام برده خريده فروشنده مرده وارثش هم محجول المکان است و خریدار 2 هکتار من هم با سهم خودش فروخته و طرف دوم هم همه را به کسی دیگر واگذار کرده

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام